.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 21:17:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 22:04:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kąt zostaw dokładnie taki jak ustawiłeś. Na mocno rozgrzanym silniku będzie -1,0* i jest to ideał ... .

Na czym - Twoim zdaniem - polega niedomówienie w ASO w kwestii odczytu wartości z VASa ?

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 22:19:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mały1987,

kąt jest bardzo OK.
czy mógłbyś zrobić jeszcze, na rozgrzanym silniku, 004sN?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2009 23:21:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:

mały1987,

kąt jest bardzo OK.
czy mógłbyś zrobić jeszcze, na rozgrzanym silniku, 004sN?


oczywiscie.

Cytuj:
Na czym - Twoim zdaniem - polega niedomówienie w ASO w kwestii odczytu wartości z VASa ?


Pan z wielka niechecia i podejsciem (zas on) zawolal mechanikow przyniesli VASa podlaczyli i stwierdzili ze wszystko jest ok. Poinformowal mnie rowniez ze wizyta bedzie odplatna i zebym sobie juz dal spokoj bo z moim samochodem wszystko jest tak jak powinno. Pokazalem il moje logi zapisane wydrukowane a oni ze oni maja autoryzacje z VW/AUdi i maja w Du*** moje logi. Zreszta to juz opisywalem wczesniej. Jutro zrobie pelna diagnostyke jeszcze raz, mam nadzieje ze wszystko bedzie ok i wkoncu bedziemy mogli zakonczyc ten watek bo jak ktos juz tutaj napisal wszystko co mialo byc napisane zostalo opisane wyjasnione i naprawione/wyregulowane. Jutro pelna diagnostyka i mam nadzieje ze bede mogl sie zabrac za ostatni problem zwiazany z kolem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 00:50:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zapytam jeszcze przez ciekawość , bo w sytuacji gdy czas wtrysku jest tak mocno przesunięty komputer rejestruje usterkę o której zdaje się tu już wcześniej pisaliście.

Czy podczas Twojej wizyty w ASO nikt nie zwracał uwagi na zapisany błąd w systemie czy nie było tego błędu.

Pytam wiesz bo mogli się obronić na różne sposoby od atdc czy btdc ale wykręcić się od zapisanej usterki :) ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 07:30:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
Zapytam jeszcze przez ciekawość , bo w sytuacji gdy czas wtrysku jest tak mocno przesunięty komputer rejestruje usterkę o której zdaje się tu już wcześniej pisaliście.

Czy podczas Twojej wizyty w ASO nikt nie zwracał uwagi na zapisany błąd w systemie czy nie było tego błędu.

Pytam wiesz bo mogli się obronić na różne sposoby od atdc czy btdc ale wykręcić się od zapisanej usterki Smile ?


Powiem ci szczeze ze nikt tam nie patrzyl na bledy ale gdyby nawet patrzyli nic by nie uwidzieli bo wykasowalem ten blad po tym jak go skopiowalem dla Wad i juz sie nie pojawil. Ineresuje mnie jedna rzecz piszecie ze po rozgranym silniku jat wtrysku ma byc w okolicy 1.0 atdc w instrukcji ktora mam od meszruma jest jasno napisane ze ma byc 2.0 atdc przy temperaturze silnika minimim 85 stopni.
Jak mam to rozumiec??

Mam jeszcze do Was jedno pytanie czy lozysku w przednich kolach szybko padaja ?? mam na blacie 224tys i huczy :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 08:08:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
maly1987 napisał(a):
Powiem ci szczeze ze nikt tam nie patrzyl na bledy ale gdyby nawet patrzyli nic by nie uwidzieli bo wykasowalem ten blad po tym jak go skopiowalem dla Wad i juz sie nie pojawil.


Sorry ale taka opcja nie istnieje i albo kąt jest ustawiony źle (np. +2* lub nawet jak widać w twoich logach +3*) i wtedy ECU każdorazowo zapisuje błąd 00550 najpoźniej po osiągnięciu 85C ... albo kąt jest ustawiony prawidłowo (dla ECU jest to przedział od ok. +1* vOT do -4*nOT) i błędu nie ma ... .

Skoro jest tak jak pisałeś na początku, że w ASO widizałeś osobiście 2*nOT a ECU nie złapało już później błędu - to ja w całej rozciągłości podtrzymuję wcześniejszą diagnozę i uważam, że pompa pracuje na granicy cśnienia wewnętrznego (raz jest dobrze - raz źle), co prędzej czy później skończy się dużym zaskoczeniem usera w mało oczekiwanym momencie ... .

maly1987 napisał(a):
Ineresuje mnie jedna rzecz piszecie ze po rozgranym silniku jat wtrysku ma byc w okolicy 1.0 atdc w instrukcji ktora mam od meszruma jest jasno napisane ze ma byc 2.0 atdc przy temperaturze silnika minimim 85 stopni.
Jak mam to rozumiec??


Tak samo jak to, że na najmocniej rozgrzanym silniku miałeś aż 3,2BTDV, a na mniej rozgrzanym (tuż po osiągnięciu 85C) było ok. 2,0BTDC.
Zresztą tak wielka podatność VP44 na zmiany temperatury dodatkowo potwierdza, że są kłopoty z utrzymaniem wysokiego ciśnienia warunkującego utrzymanie wewnętrznych funkcji życiowych VP44 ... .

OVER/EOT ... . Opinię wyraziłem na podstawie takich faktów jakie podałeś i w takiej ich konfiguracji (faktów) - zdania nie zmienię. Bez względu na tresci które pojawią się pod moim postem ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 09:42:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maly1987 napisał(a):
Cytuj:
Zapytam jeszcze przez ciekawość , bo w sytuacji gdy czas wtrysku jest tak mocno przesunięty komputer rejestruje usterkę o której zdaje się tu już wcześniej pisaliście.

Czy podczas Twojej wizyty w ASO nikt nie zwracał uwagi na zapisany błąd w systemie czy nie było tego błędu.

Pytam wiesz bo mogli się obronić na różne sposoby od atdc czy btdc ale wykręcić się od zapisanej usterki Smile ?


Powiem ci szczeze ze nikt tam nie patrzyl na bledy ale gdyby nawet patrzyli nic by nie uwidzieli bo wykasowalem ten blad po tym jak go skopiowalem dla Wad i juz sie nie pojawil. Ineresuje mnie jedna rzecz piszecie ze po rozgranym silniku jat wtrysku ma byc w okolicy 1.0 atdc w instrukcji ktora mam od meszruma jest jasno napisane ze ma byc 2.0 atdc przy temperaturze silnika minimim 85 stopni.
Jak mam to rozumiec??

Mam jeszcze do Was jedno pytanie czy lozysku w przednich kolach szybko padaja ?? mam na blacie 224tys i huczy :(


kąt ma być w zakresie od 0* do 4*ATDC na Late.
2*ATDC to wartość wyjściowa [idealna].
w mojej instrukcji napisałem, iż kąt właściwy to 2*ATDC na Late w 004BS oraz, że tolerancja wynosi +/-2*, co daje efektywny zakres od 0*TDC do 4*ATDC na Late. zatem Twój kąt mieści się w tym zakresie.

o pompie zapomnij.




co do łożyska,

to zanim je wymienisz sprawdź dobrze oponę/wyważenie koła. czasem potrafi dawać identyczne efekty dźwiękowe.
[chyba, że już sprawdzałeś na podnośniku]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 10:20:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
;) Też bym tę pompę poobserwował, jeżeli się kąt zmieni, oddaj do regeneracji im szybciej tym taniej (choć nie musi, ale procent uszkodzonych VP44 i kosztów wynika z "pocentu & rodzaju" uszkodzenia)

Mały ja w Allroadzie mam prawie 250kkm i lewe slysze czasem od jakiegoś czassu , ale" audiowskie " lożyska potrafią huczyć przy 70km/h toczac sie, przy innych prędkościach nie... Tak od razu Ci się nie rozpadnie. Chyba, że już radia nie słyszysz :) to wato wymienić...

pozdrawiam

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 10:30:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
grejf, nie wiem czy to lozyko nie mam jak tego sprawdzic ale slysze je tak od 30km/h w gore i odlos jest (ciezko to opisac) ale czestotliwosc jego zalezy od predkosci (dla porownania cos jakbys mial cos wbite do opony i im szybciej jedzisz tym czestotliwosc tego odlosu jest wyzsza ), nie wiem czy dokladnie jest to lozko ale tak mi sie wydaje bo jak jade sobie po autostradzie powiedzmy 80km/h i skrece w lewo wtedy dzwiek jest duzo wyrazniejszy jak w prawo wtedy jakby milknie. Moze macie jakies pomysly ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 10:32:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Może to przegub a nie łożysko?

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 10:39:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
przeguby wymienione 180km temu :) obudwa zew na nowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 10:53:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
maly1987 napisał(a):
grejf, nie wiem czy to lozyko nie mam jak tego sprawdzic ale slysze je tak od 30km/h w gore i odlos jest (ciezko to opisac) ale czestotliwosc jego zalezy od predkosci (dla porownania cos jakbys mial cos wbite do opony i im szybciej jedzisz tym czestotliwosc tego odlosu jest wyzsza ), nie wiem czy dokladnie jest to lozko ale tak mi sie wydaje bo jak jade sobie po autostradzie powiedzmy 80km/h i skrece w lewo wtedy dzwiek jest duzo wyrazniejszy jak w prawo wtedy jakby milknie. Moze macie jakies pomysly ?


To samo mam. Mam wyczulone ucho, nie jest to "upierdliwe", ale w podobny sposob sie obiawia (czasem).
Przegub u mnie raczej nie, choć u Ciebie możliwe (update, aha wymieniane), przez wlasne ucho ciezko zlokalizowac częsć takze tu nie pogadamy :peace:
Kiedys znajomy A4 2.5 cyt:

"wez no sie przejedz cos mi szura jak zmieniam biegi tylko powoli zmieiach i uslyszysz"

Ok wsiadam jade zmieniam nic :?: a on wez pod 3,5 RPM i powoli zmieniaj mieszkiem jak bys jezdzic nie umial ;) ok.. to sie wystraszylem, ze mu skrzynia, albo kardan wystrzeli odglos z okolic skrzyni & wału.

Okazalo sie, ze turbina tak przeladowywuje jak wyjał filtr powietrza niezly meksyk... n/c :):

Odglosy w autach to raczej nie na forum ;) Ale jak napisalem sprawdzic warto jak Ci przeszkadza.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 10:56:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
no tak ale wiesz ten odglos jest caly czas czy jade na biegu czy na jalowym nawet jak wogole wylacze silnik :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 11:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
No tak, jeśli jest pojazd w "ruchu" koła sie kręcą, zdecydowanie :622:

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 11:57:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
No tak, jeśli jest pojazd w "ruchu" koła sie kręcą, zdecydowanie n
hehehe no tak a jakies pomysly jesli to nie lozysko to moze cos innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 13:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Na 100% Łożysko. Osotanio było identycznie u mnie. Powyżej 30km/h buczało coraz bardziej, a jak skręcilem w prawo to "buczenie" malało. Koszt łozyska to 200zł.

PS: Wymieniaj szybko bo łożysko stanie i...wyrwie ci koło :D

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 13:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Cytuj:
Na 100% Łożysko. Osotanio było identycznie u mnie. Powyżej 30km/h buczało coraz bardziej, a jak skręcilem w prawo to "buczenie" malało. Koszt łozyska to 200zł.

PS: Wymieniaj szybko bo łożysko stanie i...wyrwie ci koło Very Happy


a ciezko je samemu wymienic w domowychy warunkach ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 17:57:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
Witam,
Panowie mam do Was pytanie :peace: jako iz od jakiegos czasu jak gwaltownie rusze cos uderza o cos :diabel: nie wiedzialem o co chodzi patrzylem na nasade amortyzatora na amorki itp. rzeczy ale dzisiaj mialem kolege ze soba i poprosilem go zeby zobaczyl na silnik a ja bede staral sie gwaltowniej ruszyc oto co zobaczylem:

1.mpg

moje pytanie:

czy tak powinno sie dziac ?? chodzi o porusznaie sie silnika ??
Prosze kolejny raz o pomoc :) Logi zamieszcze wieczorem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 18:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Trzeba mieć podnośnik i najczęściej prase. Troche rozbierania jest, ale ja oddałem do mechanika i po 45min było już po wszystkim

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.mar.2009 18:18:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2007 07:51:20
Posty: 155
Lokalizacja: Oświęcim
Auto: A6 Allroad c6
2rafal7
ile za aparat ?? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: