.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 18:33:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C4 2.5TDI ATT PROSZĘ O OCENE LOGÓW
PostNapisane: 24.lut.2009 20:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2009 10:03:17
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Witam. Proszę o pomoc bo już chyba wszystko wymieniłem w tym samochodzie zaczynając od ECU po czujniki temperatury i nic to nie pomogło. Pompa wtryskowa po regeneracji wtryskiwacze sprawdzone, rozrusznik sprawdzony ciśnienie w cylindrach ok. Po podłączeniu VAG-a nie pokazuje bledów. Auto dużo pali około 13,5litra po mieście, brakuje mu mocy (nie mogłem dogonić fiesty 1.8d :-) ) i ciężko pali z rana.
Logi Normalne:
GRUPA 000 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA000.jpg
GRUPA 001 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA001.jpg
GRUPA 003 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA003.jpg
GRUPA 004 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA004.jpg
GRUPA 007 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA007.jpg
GRUPA 011 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA011.jpg
GRUPA 013 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA013.jpg
Logi BS
GRUPA 000 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... /BS000.jpg
GRUPA 003 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... /BS003.jpg
GRUPA 004 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... /BS004.jpg
GRUPA 011 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... /BS011.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 21:13:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Obawiam się że będziesz musiał zacząć wszystko od nowa.

Czas wtrysku jest poza tolerancja co oznacza że pompa jest źle ustawiona i być może także rozrząd,

Wtryskiwacze pracują bardzo źle ponieważ są w minusie i to głębokim.

Jeśli masz możliwość zamień wtryskiwacz cylindra 1 z drugim lub trzecim. Rozgrzej silnik i jeszcze raz zrób odczyt kanału 13 i wystaw na forum.

Zobaczymy co dalej bo od tego trzeba zacząć.

I jeszcze jedna sprawa gdy wyjmiesz wtryskiwacz upewnij się czy nie ma podwójnie założonych podkładek termicznych to bardzo ważne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:30:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
zrób wszystko jeszcze raz dokładnie tak jak zaleca Meszrum ,co do oceny braku mocy niezbędne są logi dynamiczne.

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:42:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Po co mu dynamiczne skoro statycznie widać że to jeździć nie będzie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:45:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Lotus napisał(a):
Po co mu dynamiczne skoro statycznie widać że to jeździć nie będzie ?


myślisz ze to kewstia 013 ?

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:46:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Myślę że ten silnik pracuje jak niemiecka młockarnia rocznik 1927 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 22:57:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Lotus napisał(a):
Myślę że ten silnik pracuje jak niemiecka młockarnia rocznik 1927 .


:): :): :): powiedz coś więcej a nie piszesz takie teksty które praktycznie nic nie wnoszą

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lut.2009 23:16:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2009 10:03:17
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Jutro postaram się zmienić te wtryskiwacze a logi dynamiczne odpadają bo nie znajdę tak długiego pasa startowego :) . Co do wtryskiwaczy to były sprawdzane w 2 firmach które niby zajmują się naprawą diesli. Twierdzą że wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 21:53:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2009 10:03:17
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
dzisiaj udało mi się zmienić wtryskiwacze 1 z 2 oto logi z kanału 013

GRUPA 013:
http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... mianie.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 09:36:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Albo mi sie zdaje .... albo sie nic nie zmienilo...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 10:59:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
A przekonwertować logów, to nie można :(: :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 12:10:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2009 10:03:17
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Jest niewielka różnica w pierwszej grupie było około -0,55 a po zamianie wtrysków z 1 na 2 jest -1,82.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 15:22:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2009 10:03:17
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
jeszcze jedno pytanie do fachowców czy mogę podmienić wtryski od lt35 2.5tdi 2001r (AHD) do AAT na sprawdzenie czy lepiej nie ryzykować:?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 19:10:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Marcin__b napisał(a):
Jest niewielka różnica w pierwszej grupie było około -0,55 a po zamianie wtrysków z 1 na 2 jest -1,82.


To jest ogromna różnica. Nie wiem tylko czy można Ci ufać z tym pomiarem ciśnienia ponieważ często ciśnienie na cylindrach mierzone jest sprzętem którego tolerancja wynosi plus minus 10 bar :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 19:41:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2009 10:03:17
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Czyli teraz pod lupę musze wziąć ciśnienie w cylindrach a nie wtryskiwacze ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C4 2.5TDI ATT PROSZĘ O OCENE LOGÓW
PostNapisane: 26.lut.2009 19:44:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Marcin__b napisał(a):
Witam. Proszę o pomoc bo już chyba wszystko wymieniłem w tym samochodzie zaczynając od ECU po czujniki temperatury i nic to nie pomogło. Pompa wtryskowa po regeneracji wtryskiwacze sprawdzone, rozrusznik sprawdzony ciśnienie w cylindrach ok. Po podłączeniu VAG-a nie pokazuje bledów. Auto dużo pali około 13,5litra po mieście, brakuje mu mocy (nie mogłem dogonić fiesty 1.8d :-) ) i ciężko pali z rana.
Logi Normalne:
GRUPA 000 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA000.jpg
GRUPA 001 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA001.jpg
GRUPA 003 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA003.jpg
GRUPA 004 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA004.jpg
GRUPA 007 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA007.jpg
GRUPA 011 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA011.jpg
GRUPA 013 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... UPA013.jpg
Logi BS
GRUPA 000 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... /BS000.jpg
GRUPA 003 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... /BS003.jpg
GRUPA 004 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... /BS004.jpg
GRUPA 011 http://i658.photobucket.com/albums/uu30 ... /BS011.jpg

1. Ustaw rozrząd na znaki - to podstawa do dalszej dyskusji.
2. Wstaw skan wykresu z przyrządu do pomiaru ciśnień sprężania. Ciśnienie musi wynosić od 26 do 32 bary (norma fabryczna) , przy 19 powinien dać się jeszcze uruchomić. Przeprowadź pomiar na zimnym silniku ( po nocy) oraz rozgrzanym go temp 60 st C.
3. Ustaw prawidłowo kąt wtrysku
4. Czy w sterowniku silnika pojawił się błąd 0550 ?
5. Zostaw wtryski w spokoju - korekcje rzędu -3 od razu wskazują na kłopoty ze zbyt wczesnym zapłonem - skutek fatalnie złożonego rozrządu , lub uszkodzonego klina na wale lub źle napiętego paska napędzającego pompę lub ... moja szklana kula więcej nie podpowie na odległość.

Generalnie - punktem wyjścia jest perfekcyjne ustawienie rozrządu.
Widziałem już identycznie zachowującego się AEL`a ... problem leżał w / na kole wału korbowego.

Kolego marcin__b: nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edytuj"

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 17:06:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2009 10:03:17
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Dzisiaj się wszystko wyjaśniło silnik umarł :( .


Obrazek


Jeszcze jedno pytanko do forumowiczów czy spalanie na poziomie 13.5 litra i głośna praca silnika jest powiązane z tak słabym ciśnieniem a może jeszcze coś jest uszkodzone ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 17:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Czy ciśnienie sprężania wykonano po poprawnym ustawieniu rozrządu ?
Jeśli tak - wykres ciśnień sprężania obrazuje klęskę ... Prawdopodobnie na 3 cylindrze tłok spotkał się z zaworem ...
Tak - spalanie ma związek z kompresją.
Głośna praca jest spowodowana wieloma czynnikami, np: źle ustawionym kątem wtrysku, uszkodzonym regulatorem początku kąta wtrysku , zniszczonymi wtryskiwaczami ...

Ponawiam pytanie odnośnie prawidłowego ustawienia rozrządu ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 19:24:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sty.2009 10:03:17
Posty: 15
Lokalizacja: Koszalin
Rozrząd był sprawdzony przed sprawdzeniem ciśnienia tam jest wszystko ok. Prawdopodobnie coś z pierścieniami bo przy próbie olejowej pokazało ciśnienie
24 bary. Tylko to spalanie mnie martwi ale nic chyba nie poradzę póki nie wymienię pierścieni :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 21:19:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
To nie jest wina pierścieni ponieważ miałbyś z tyłu chmurę jasnego dymu . Rozrząd też nie może być zbyt wyprzedzony bo zacznie stukać ale nie jest ustawiony poprawnie względem wału korbowego tylko względem pompy dlatego masz te rozbieżności . Moim zdaniem na najsłabszym cylindrze masz pęknięcia w głowicy lub zawory nie przylegają idealnie.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: