.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 20:36:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C5 2.8 V6] Dziwny zapach
PostNapisane: 26.mar.2009 18:25:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Witam, mam nietypowy problem. Po odpaleniu autka i wlaczeniu nawiewu "tylko na postoju" z nawiewow wydostaje sie dziwny zapach, cos w stylu zapachu spalin, lecz jest to bardziej zapach palonego oleju silnikowego. Ogladalem silnik i nie wyglada zeby gdziekolwiek zaciekal olej i sie przypalal, nie widac tez samego dymu, zapach ten w kabinie jest lekko wyczuwalny i tylko i wylacznie na postoju. Prosze o jakas rade na co zwrocic uwage (wykluczylbym ukl. wydechowy ze wzgledu na inny zapach niz spaliny). Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2009 18:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.maja.2008 20:54:23
Posty: 30
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym chyba tak szybko nie wykluczał układu wydechowego. Może być jakaś nieduża nieszczelność gdzieś bliżej silnika (tak nieduża, że jej wyraźnie nie słychać), przez którą wydostają się spaliny jeszcze nie przefiltrowane przez katalizatory, tłumiki itp., więc mające więcej zanieczyszczeń i inny zapach niż te na końcu rury wydechowej.
A że nieszczelność jest blisko silnika, to spaliny są szybko zasysane do układu wentylacji.

Co Koledzy sądzą na takie wyjaśnienie?

_________________
Audi S4 C4 2.2T 1992 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2009 19:22:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To może być olej bo w tych silnikach bardzo często pojawią się nieszczelność pokryw głowic czy napinaczy hydraulicznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.mar.2009 20:23:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Lotus napisał(a):
To może być olej bo w tych silnikach bardzo często pojawią się nieszczelność pokryw głowic czy napinaczy hydraulicznych.


Ciezko opisac ten zapach...Cos podobnego jak z przewietrzania skrzyni korbowej, spalina z olejem

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 06:33:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
albo sączy Ci się olej spod pokrywy zaworów i leci na kolektor wylotowy albo masz nieszczelne odmy albo w ogóle nie podpięte do dolotu innej możliwości nie widzę a tak na 1000% dobrze obejrzane te pokrywy?

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 11:55:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Posprawdzaj wszystkie szpilki przy kolektorze, łączenia wydechu, nawet mała nieszczelność takie coś powoduje. U mnie lekko sie poluzowała śruba przy turbo od zimnej strony i miałem taki sam objaw, tylko włączyłęm nawiew i odrazu dawało spalinami :) a za nic nie wiedziałem co jest. Dokręciłem srubę i problem odrazu znikł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 12:24:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2004 12:57:58
Posty: 339
Lokalizacja: Kraków
Wlacz silnik niech popracuje z 10-15 minut, az sie nagrzeje. Potem go wylacz i sprawdz palcem z tylu prawej glowicy czy przypadkiem nie leje sie/poci przy nastawniku walkow rozrzadu. tam moze zciekac na wydech.

Dodatkowo sprawdz czy nie masz nieszczelnosci w skrzyni biegow. Ja mialem wywalony oring na wyjsciu torsena (tam gdzie sie wal zaczyna) i kapalo na tlumiki i walilo niemilosiernie tez tylko na postoju

_________________
Żaba
Audi A4 Avant quattro, 2.8 (APR) + Tiptronic, 99r.
był - Audi 80 Avant quattro, 2.6 (ABC), 93r.
był - Audi 90, 2.3 (NG), 87r.
www.frogs.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 14:35:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2009 18:26:42
Posty: 46
Lokalizacja: Elbląg
Jak chcesz wykluczyć wydech to wjedz na kanał, zapal silnik przytknij rure wydechową i sprawdz czy gdzieś indziej sie ulatniają spaliny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 16:17:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.wrz.2005 15:15:39
Posty: 43
Lokalizacja: Szczecin
Ok dzieki wszystkim za rady, jutro podniose autko i obejerze dokladnie wszystkie okolice silnika o ktorych piszecie. Raz jeszcze wielkie dzieki

_________________
Audi B2 coupe 2.2
->
Audi B4 coupe quattro 2.8 V6
->
Audi A6 C5 quattro 2.8 V6
->
Audi A8 D2 2.5 V6 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 08:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
przegoń ostro auto pow 4.500 rpm i sprawdz czy nie masz wycieku spod głowic lub dekla górnego skrzyni korbowej -objawem będzie spływający olej po obudowie sprzęgła najlepiej go namierzyć pod zespołem przepustnic

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: