.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 09:48:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B7 1.9TDI-wymiana oleju silnikowego, serwis i nagrzewanie
PostNapisane: 26.lut.2009 16:25:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:58:20
Posty: 4
Witam :)
Jestem tu nowy i szukałem czy nie ma podobnych tematów na forum ale nic nie znalazłem. Moje pytania dotyczą Audi A4 B7 Avant z 2006 roku z silnikiem 1.9 TDI 116KM.
Czy wymianę oleju mogę zrobić we własnym zakresie bez odwiedzania serwisu?? Czy komputer nie wykaże żadnych błędów(lub coś w tym stylu np. jakieś komunikaty wyświetlające się itp.) po samodzielnej wymianie oleju?? Jeśli wykaże tak to jak je skasować?? Jest jakaś kombinacja przycisków czy trzeba jechać do serwisu??
I jeszcze jedno pytanie:
Czy jeśli na komputerze wyświetla mi się że do serwisu zostało 500km i gdy zrobię te 500km muszę jechać do serwisu?? Czy w ogóle samochód będzie się dało odpalić, jeździć chodzi mi o to że czy komputer "zablokuje" auto?? Da się ten licznik serwisowy przestawić we własnym zakresie?? I jeżeli komp zablokuje auto da się je odblokować samemu bez serwisu??

PS
Jaki olej polecacie do tej Audi?? Elf jest dobry??

Mam nadzieję, że wystarczająco jasno sformułowałem pytania :D
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)


Ostatnio edytowano 27.lut.2009 21:49:48 przez przemos10, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 19:06:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Olej możesz wymienić sam naturalnie , ale inspekcji sam nie ustawisz w zegarze .
Na pocieszenie powiem że nic się nie wydarzy prócz tego że zegar będzie przypominał o przeglądzie.

Nie rozumiem tylko dlaczego chcesz to robić sam i sam fakt że chce Ci się to robić , bo o oszczędności nie podejrzewam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 19:47:12 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Inspekcje mozesz ustawic/skasowac VAG iem.
Nie ma mowy o zadnym "zablokowaniu" auta ;)
Co do oleju - jesli silnik posiada walor QG1 - mozesz to sprawdzic w kodach wyposazenie - powinno sie zastosowac olej zgodny z normą 504.00/507.00.
Polecam cos ze stajni : Mobila, Motula lub Liqui Moly.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 21:55:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:58:20
Posty: 4
Ile powinien nagrzewać się silnik?? Po jakim dystansie?? Mi nagrzewa się po około 15km przy temperaturze poniżej zera. I nie wiem czy to normalne??
PS
Przypominam jest to Audi A4 B7 Avant `06r. z silnikiem 1.9 TDI 116KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lut.2009 22:44:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
przemos10 napisał(a):
Ile powinien nagrzewać się silnik?? Po jakim dystansie?? Mi nagrzewa się po około 15km przy temperaturze poniżej zera. I nie wiem czy to normalne??
PS
Przypominam jest to Audi A4 B7 Avant `06r. z silnikiem 1.9 TDI 116KM


normalne

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 18:37:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2008 20:02:14
Posty: 33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
przemik napisał(a):
Inspekcje mozesz ustawic/skasowac VAG iem.
Nie ma mowy o zadnym "zablokowaniu" auta ;)
Co do oleju - jesli silnik posiada walor QG1 - mozesz to sprawdzic w kodach wyposazenie - powinno sie zastosowac olej zgodny z normą 504.00/507.00.
Polecam cos ze stajni : Mobila, Motula lub Liqui Moly.

Pozdrawiam


QG1/0/2 - gdzie to dokładnie sprawdzić, nie mogę tego znaleźć!

_________________
Audi A4 1,9TDI(BRB) – 116 KM - 2006 - RNS-E
Opel Astra II 2,0 - 101 KM - 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 18:47:23 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
wnęka koła zapasowego /książka serwisowa

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 20:13:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.gru.2008 20:02:14
Posty: 33
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
u mnie zamiast QG1 jest OG1, sprawdzałem w kodach znaczy to samo.

_________________
Audi A4 1,9TDI(BRB) – 116 KM - 2006 - RNS-E
Opel Astra II 2,0 - 101 KM - 1999


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2009 21:14:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
No to juz wiesz jakiego oleju masz uzyc... ;)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 11:45:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lut.2009 15:58:20
Posty: 4
Mam pytanie czy w tej Audi zmienia się cały filtr oleju czy tylko wkład filtra oleju??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.mar.2009 20:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam,dlatego iz post jest swierzy w temacie oleju,chcialbym sie zapytać czy może sie coś stać przy zmieszaniu oleju , (przy dolewce oczywiscie)- castrol 505.01, a był nalany 507.00 ? Pytam ,bo wróciłem akurat z serwisu i szlak mnie trafił , bo dolali tam olej i mechanik mnie zapewniał że to taka sama norma i jest wszystko ok, a po drugie dolali gzdzieś około 7 mm więcej od max(to oczywiscie sprawdziłem po przyjeżdzie z serwisu w domu), rece mi opadaja! Co mam teraz zrobić, spuscić to wszystko w cholere i nalać nowy ?
Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi !

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 23:46:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
W specyfikacjach Motula (tak jako przyklad :) ) 507.00 jest olejem ktory moze byc stosowany w silnikach VAGa - ktore wczesniej wymagaly oliwy o normie 505.01 - jako nowszy i spelniajacy ostrzejsze normy olej silnikowy. Chodzi o silniki wyposazone w filtr czastek stalych, produkowane w technologii "Low SAPS".

Osobiscie takich mieszanek nie lubie i zlalbym to wszystko i wlal nowy w odpowiedniej ilosci. Ale jak odlejesz tylko nadmiar to nic zlego sie nie stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 23:56:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
o ile się nie mylę, to BLB wymaga 507.00, a dolano 505.01...
taką mieszankę winno się spuścić i wlać nowy, świeży 507.00.
mechanik powiniem dostać banana [jak każda małpa, zapewne je lubi].

505.01 nie jest pełnym syntetykiem, a 507.00 nim jest.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 01:14:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
meszrum napisał(a):
o ile się nie mylę, to BLB wymaga 507.00, a dolano 505.01...
taką mieszankę winno się spuścić i wlać nowy, świeży 507.00.
mechanik powiniem dostać banana [jak każda małpa, zapewne je lubi].

505.01 nie jest pełnym syntetykiem, a 507.00 nim jest.


I tu sie mylisz Mesz, 505.01 moze byc pelnym syntetykiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 10:28:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Mi się zdaję, że 505.01 są w nim związki dla silników PD, które powodują obniżenie normy pelnego syntetyka, samej w sobie co do .00 :)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 12:44:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Garrett napisał(a):
meszrum napisał(a):
o ile się nie mylę, to BLB wymaga 507.00, a dolano 505.01...
taką mieszankę winno się spuścić i wlać nowy, świeży 507.00.
mechanik powiniem dostać banana [jak każda małpa, zapewne je lubi].

505.01 nie jest pełnym syntetykiem, a 507.00 nim jest.


I tu sie mylisz Mesz, 505.01 moze byc pelnym syntetykiem.



a czy byłbyś tak miły i wskazał olej 505.01, który jest pełnym syntetykiem?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 12:55:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Mały przykład.


aukcja pogladowa

http://www.allegro.pl/item585517337_mot ... anice.html


505.01 specyfic akurat Motula 100% synthetic

Mesz, chyba producent wie co Sprzedaje :):

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 13:13:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
prawda w takim razie.


to nowy produkt Motula. wcześniejszy Specific 505.01 nie był pełnym syntetykiem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 14:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.gru.2006 14:08:18
Posty: 470
Lokalizacja: Ireland
Jeszcze duzo musisz sie nauczyc Meszrumie :peace: Faktycznie Mobil nie jednokrotnie na olejach wypisywal ze olej jest syntetykiem, gdzie w rzeczywistosci olej byl hydrokrakowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: olej - odessany
PostNapisane: 29.mar.2009 18:56:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Dziekuje za komentarze, olej juz odessałem ,szkoda mi troche bo na oleju miałem zrobione 2,5 tys. (jak wszyscy wiedzą to ten castrol 507,00 troche kosztuje),także świerzynka.Za 1000 km wyleje to wszystko i naleje nowy ,jutro z rana dzwonie do tego mechaniora , bo to dla mnie nie do pomyslenia sytuacja,tymbardziej że na tym forum ten serwis ma same mega oceny !

Pozdrawiam !

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kapsik33 i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: