.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 03:11:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 15:11:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Na wstepie nadmienie, ze to co pisue odnosi sie do "klasycznego" automatu - tiptronic
Cytuj:
Na Neutralu skrzynia nadal jest smarowana w odróżnieniu od Parking, tzn. na N jest kilkakrotnie niższe ciśnienie niż na D.

a moze smarowana jest ale przez pierwsze 15s? :)

ponizej screen z dokumentacji tipa 5HP19FL - rodzial "Oil Supply Group"
Obrazek

widac, ze pompa oleju napedzana jest wprost z walu
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 16:47:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 11:53:56
Posty: 61
Lokalizacja: Siedlce
ADAM 12 napisał(a):
A ja się was zapytam z innej beczki.Czy któryś z was wrzucił "P" w czasie jazdy :?: :

ja wrzuciłem, w V8 3,6
mam troche roznych aut, kazde inaczej ma biegi i skrzynie różne, no i kiedyś w V8 odruchowo - włączyłem wyższy bieg - czyli pchnąłem dźwignię do oporu aż wskoczyła na P
co się stało ? nic ;)
nawet nic nie szarpnęło, skrzynia pracowała jak na N
sprawna do chwili obecnej

_________________
'78 Granada L 2,8i V6
'80 Granada GL 2,0 V6
'81 Granada Ghia COSWORTH 2,9 V6
'81 Granada Ghia GROSVENOR 2,8 V6
'89 Audi V8 3,6 quattro
'93 Audi V8 4,2 quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 22:23:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
MICH. napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Aby dodać więcej w tym, co przekazał mi jako jedą z kilku instrukcji użytkowania mojego multitronika P. Sopa - "przyzwyczaj się do tego, że na światłach wrzucasz N oraz wyrzucaj na N kiedy się toczy i masz nie więcej niż 5 metrów." Nie będę polemizował nad sensem tej wypowiedzi, ale jedna z opcji - moja skrzynia była czterokrotnie naprawiana w jej historii istnienia


moze czas wymienic pana Sope na jakiegos innego fachowca ?


MICH spokojnie :peace: , to właśnie Pan Sopa ;) jako jedyny potrafił naprawdę profesionalnie naprawić skrzynię. Pierwszy był ASO Audi w UK, drugi - znana i duża firma w UK od ASB, trzeci (miali być inni fachowcy z UK, ale od czasu jak zalali multi olejem do Tiptronika to omijam ich z daleka) - Sopa (naprawa mechaniki i poprawa po poprzednikach) i czwarty również ten co trzeci ;) (wymiana sterownika elektrycznego). Przeleciałem już około 60 tys. km i tylko wymiana oleju. Skrzynka hula, adaptacja wypada średnio raz na 20 tys. km, a więc jest lepiej niż standard przewiduje. Jedyne co zmienię to na nowszy model z Q, a więc z Tipem :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 23:00:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
ETC napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
A ja się was zapytam z innej beczki.Czy któryś z was wrzucił "P" w czasie jazdy :?: :

ja wrzuciłem, w V8 3,6
mam troche roznych aut, kazde inaczej ma biegi i skrzynie różne, no i kiedyś w V8 odruchowo - włączyłem wyższy bieg - czyli pchnąłem dźwignię do oporu aż wskoczyła na P
co się stało ? nic ;)
nawet nic nie szarpnęło, skrzynia pracowała jak na N
sprawna do chwili obecnej


U mnie zaowocowało to zablokowaniem kół :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 23:41:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
kiedys podczas jazdy przypadkowo wrzucilem na N... dopiero po zatrzymaniu kontynuowalem jazde... balem sie, ze cos zgrzytnie jak wcisne D podczas jazdy
az boje sie pomyslec co by bylo gdybym wcisnal P :helm:

Paw1972 napisał(a):
MICH spokojnie , to właśnie Pan Sopa jako jedyny potrafił naprawdę profesionalnie naprawić skrzynię.


a juz sie wystraszylem, ze masz tyle cierpliwosci do jednego warsztatu :D

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2009 23:47:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2007 05:34:32
Posty: 32
Lokalizacja: Chicago
MICH. napisał(a):
kiedys podczas jazdy przypadkowo wrzucilem na N... dopiero po zatrzymaniu kontynuowalem jazde... balem sie, ze cos zgrzytnie jak wcisne D podczas jazdy


Mi sie to zdarzylo. Wrzucilem spowrotem D podczas jazdy i nic sie nie stalo. Po prostu po tym wrzucil prawidlowy bieg i jechal dalej.


A co ile powinno sie zmieniac olej w tiptronicu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 00:27:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
carefree81 napisał(a):
Mi sie to zdarzylo. Wrzucilem spowrotem D podczas jazdy i nic sie nie stalo. Po prostu po tym wrzucil prawidlowy bieg i jechal dalej.


tez tak pozniej zrobilem... ciekawosc wziela gore :D z P jednak nie probuje :)

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 01:15:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2007 15:16:55
Posty: 96
Lokalizacja: Warszawa
Jak czytam ten wątek to mi się przypomniało, że słyszałem kiedyś, że używanie trybu sekwencyjnego w tipie jest dla niego bardziej szkodliwe niż jazda na D. Czy to prawda?

Pytam z ciekawości bo sam mam manuala, ale trochę mnie to zdziwiło :)

_________________
A6 Avant 2,5 V6 TDI AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 04:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2007 05:34:32
Posty: 32
Lokalizacja: Chicago
Mati_A6 V6 napisał(a):
Jak czytam ten wątek to mi się przypomniało, że słyszałem kiedyś, że używanie trybu sekwencyjnego w tipie jest dla niego bardziej szkodliwe niż jazda na D. Czy to prawda?

Pytam z ciekawości bo sam mam manuala, ale trochę mnie to zdziwiło :)


Ciezko mi w to uwierzyc, bo mysle ze automat jest na tyle inteligentny, zeby nie pozwolic uzytkownikowi sie glupio zarznac (chociaz dla chcacego nic trudnego). Nie da sie jechac przez minute na 1 biegu, nie da sie zejsc recznie do N, nie pozwoli jechac na 5 biegu 5 km/h. Jak mozna go zepsuc? Cieszylem sie kiedy kupilem swoje autko, bo mial dodatkowo TipTronic, ale po co? Chyba nigdy go nie uzywalem, chyba ze chcialem sprawdzic jak sie z nim jezdzi. Zbedny dodatek. Wg mnie lepsze efekty sa kiedy wrzuci sie na S i gaz do dechy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 08:12:22 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
tryb sekwencyjny też nie da Ci poszaleć
ja mam 4 biegi
Wrzucam (w trybie sekwencyjnym) 1 i ognia na maxa, jak dojade do 80 km/h (6200 RPM) to zapina dwójkę mimo wszystko, wrzucam "4" i zwalniam, jak zwolni poniżej 35 km/h to wrzuca "3" mimo wszystko.

Co innego zablokowanie "1" czyli z PRND321 wybieram "1", wtedy jest jedynka na stałe i Vmax około 80 km/h

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 08:34:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2007 05:34:32
Posty: 32
Lokalizacja: Chicago
MorgothV8 napisał(a):
Co innego zablokowanie "1" czyli z PRND321 wybieram "1", wtedy jest jedynka na stałe i Vmax około 80 km/h


Oooooo wlasnie. Ja juz nie mam skrzyni PRND321, ale mam do was pytanie. Co sadzicie o jezdzie takiej jaka zaprezentowal MorgothV8? Co z automatem w stosunku do zmiany zablokowanych biegow? To juz trzyma skrzynie na chama.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 08:47:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Toz to normalna praca. jadą na "D" też osiągniesz kiedyś Vmax ostatniego biegu (rzadziej)
Ty masz zapewne PRND432, czyli najniżej "2"
Masz wtedy 2 biegi i zaleznie od silnika/skrzyni Vmax pewnie 110-140 km/h
Mozna tak spokojnie jeździć, program uzywa wtedy tylko dwóch biegów
1) góry, strome podjazdy, hamowanie silnikiem na śniegu
2) Upalanie po mieście, po parkingu, po polu pokrytym śniegiem

Przy zachowaniu zdrowego rozsądku (ciepły olej w skrzyni i silniku) jest to moim zdaniem najnormalniejszy w świecie zakres pracy skrzyni.

Ja też wymieniałem olej i wiele wiele razy ujeżdżałem audicę na "1" czy "2" (rozgrzane bebechy) i nigdy nie miałem z tego powodu ani cienia kłopotów - poza hektolitrami wypalonej benzyny

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 12:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
carefree81 napisał(a):
MorgothV8 napisał(a):
Co innego zablokowanie "1" czyli z PRND321 wybieram "1", wtedy jest jedynka na stałe i Vmax około 80 km/h


Oooooo wlasnie. Ja juz nie mam skrzyni PRND321, ale mam do was pytanie. Co sadzicie o jezdzie takiej jaka zaprezentowal MorgothV8? Co z automatem w stosunku do zmiany zablokowanych biegow? To juz trzyma skrzynie na chama.


Ja jedyki narzuconej urzywam do palenia laćka i do startu z lawetą.
Innych biegów używam w mieście i czasami do chamowania silnikiem :):

W żaden sposób skrzynia nie cierpi przy takiej jeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 22:37:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2007 05:34:32
Posty: 32
Lokalizacja: Chicago
MorgothV8 napisał(a):
Toz to normalna praca. jadą na "D" też osiągniesz kiedyś Vmax ostatniego biegu (rzadziej)


Zeby bylo jasne, nie probowalem szydzic z twojego sposobu jazdy, tylko chcialem wiedziec czy to nie niszczy automatu. A dokladniej wrzucam 1 i gaz do dechy, przelaczam na 2 i gaz do dechy to samo z 3 i na koncu 4. To cos w stylu TipTronic, tylko ze TT przerzuci na wyzszy bieg kiedy obroty beda za wysokie, a stary automat bedzie trzymal bieg. To cos w stylu manualnej skrzyni biegow z "hydraulicznym sprzeglem".

MorgothV8 napisał(a):
Ty masz zapewne PRND432, czyli najniżej "2"
Masz wtedy 2 biegi i zaleznie od silnika/skrzyni Vmax pewnie 110-140 km/h
Mozna tak spokojnie jeździć, program uzywa wtedy tylko dwóch biegów
1) góry, strome podjazdy, hamowanie silnikiem na śniegu
2) Upalanie po mieście, po parkingu, po polu pokrytym śniegiem


Mam TipTronic. Moj lewarek wyglada tak:

|P|
|R|
|N| |+|
|D|-| |
|S| |--|

Kiedy silnik ma ciezej (np jedzie pod gore), to zchodzi na nizszy bieg, nie musze nigdy manewrowac biegami. A jesli chodzi o ruszanie w zimie, to jest system antyposlizgowy ASR. Moge mu cisnac gaz do konca, a obroty i tak sam sobie bedzie ustawial.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 08:19:17 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Cytuj:
Zeby bylo jasne, nie probowalem szydzic z twojego sposobu jazdy, tylko chcialem wiedziec czy to nie niszczy automatu. A dokladniej wrzucam 1 i gaz do dechy, przelaczam na 2 i gaz do dechy to samo z 3 i na koncu 4

Żle mnie zrozumiałeś tak NIE robię. Zmiany "programów" czyli cokolwiek pomiędzy PRND321 wykonuje tylko na odpuszczonym gazie i przy mniejszych obrotach
Nigdy nie próbowałem wrzucać na "1" dojechać do 80km/h (6200 RPM) i potem z gazem w podłodze na "2" - zapewne byłoby to trochę szkodliwe, choć obstawiam że NIC by się nie stało. Ja jak juz wybiorę np "1" albo "2" to jeżdżę tak cały czas, a jak chcę zmienić program to odpuszczam gaz, czekam kilka(naście) sekund i na małych obrotach np z "1" na "D".
A na pełnym gazie to TYLKO w trybie tiptronik (czyli "+" i "-") alje juz przełączanie na tryb tiptronik i na zwykły "automatyczny" też bez gazu, i nie wiem czy mając gaz w podłodze zmiana z "D" na tryb "+/-" jest szkodliwa, też nie próbowałem....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2009 08:46:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2007 05:34:32
Posty: 32
Lokalizacja: Chicago
MorgothV8 napisał(a):
...i nie wiem czy mając gaz w podłodze zmiana z "D" na tryb "+/-" jest szkodliwa, też nie próbowałem....


Nie sadze. TipTronic nie da sie pilowac na jednym biegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 01:33:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2007 05:34:32
Posty: 32
Lokalizacja: Chicago
No i temat się chyba skończył.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 02:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Wszystko ma swój koniec, nawet kij :peace: Podsumowując - wrzucanie na światłach N nie skraca jej żywota, a wręcz może tylko wyjść na dobre. Ale nie ma takiej potrzeby - jak ktoś nie może wytrzymać z nogą na hamulcu przez dłuższy czas to wtedy na N - nigdy na P. W czasie jazdy nie wrzucamu N. Mowa jest przecież o Tiptroniku. Dodatki o multitroniku były tylko przy okazji i dzięki temu temat rozwinął się do 3 stron :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 Manewrowanie automatyczna skrzynia biegow podczas j
PostNapisane: 25.lip.2012 23:23:57 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5398
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Wybaczcie że odgrzewam kotleta :D Nurtuje mnie, w którym momencie podczas toczenia mogę wrzucić N. Zawsze hamuję do 0 km/h i dopiero wrzucam N a później np.R albo P. W instrukcji jest napisane, że N można wrzucić poniżej 5 km/h, co oznacza, że nie muszę zatrzymać całkowicie auta. Przez to zatrzymywanie się jazda automatem jest dosyć czasochłonna czasami :): Reasumując - czy wrzucanie N jest całkowicie bezpieczne dla skrzyni jeśli auto jeszcze się toczy (poniżej 5 km/h) :?:

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6C5 Manewrowanie automatyczna skrzynia biegow podczas j
PostNapisane: 26.lip.2012 08:41:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2012 12:57:22
Posty: 15
N zasadniczo wprowadzony jest tylko awaryjnie, w razie niemożności uruchomienia silnika aby pojazd można było zepchnąć aby nie tarasował drogi. Podczas normalnej eksploatacji praktycnzie go nie używamy. Wyjątek stanowią wahadła gdzie stoimy 5 czy więcej minut kiedy należy użyć przełożenia P aby nie trzymać nogi na hamulcu.
D w każdej "normalnej" sytuacji jazdy drogowej czyli też w trakcie postoju na światłach itp.
1,2,3 podczas jazdy w ciężkim terenie, np nowo budowane osiedla mające gruntowe drogi. Jesień, zima, wiosna ludzie taplają się w glinie po same progi i męczą skrzynie na D. Wówczas używamy zblokowanych przełożeń i jedziemy bez obaw tak długo jak trzeba (tudzież dopóki się pojazd nie utopi :) ) Jednakże notoryczne taplanie się w takim terenie wpływa znacząco na trwałość ASB.
W (winter) tylko w syt. faktycznej ślizgawicy i tylko do 60km/h. Później obowiązkowo trzeba ten tryb wyłączyć. Większość nowoczesnych skrzyń automatycznie sama wyłącza ten tryb po przekroczeniu tej prędkości.

Największym mordercą ASB jest zbyt wysoka temperatura, dalej w kolejności są:
- butowanie na zimnym
- katowskie zapędy kierowcy
- totalny brak obsługi serwisowej (bo producent nie zaleca <rotfl> )
- ciąganie przyczep, lawet !!
- notoryczna jazda w ciężkim terenie
Dwa ostatnie przypadki wymagają montażu akcesoryjnej, dużej i wydajnej chłodnicy oleju przed chłodnicami cieczy czy klimy w pojeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: