.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 02.maja.2024 18:34:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 98 1.8 +gaz] Szarpie na zimnym a po ok 1km wszystko ok.
PostNapisane: 12.paź.2010 15:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 138
Lokalizacja: Wroclaw
Jak w temacie. Po odpaleniu 'na jałowym' wszystko ok, dopero jak ruszam to szarpie delikatnie autem a jak raz dodałem mocno gazu to nawet cichy strzał pod siedzeniem usłyszałem. Po rozgrzaniu już przy 40-50 C problem znika. Teraz to czekam, az mi się na luzie rozgrzeje i dopiero wtedy jade - no ale długo tak nie można.

Dodam, że swiece NGK wymieniałem jakieś 6 miesięcy temu a zrobiłem na nich 5000km. Audi A3 z 98 roku 1.8 AGN jest zagazowane i od 2.5 roku wszystko ok.

Myślałem, że może przewody, więc je odłączyłem i jeden przewód był zakopcony czarny/może to brud w środku więc przeczyściłem i było ok przez 2-3 dni. No ale przewody oryginalne 12 letnie więc może czas wymienić?? Jeden koleś oglądł przewody i mówił, że są w dobrym stanie i by ich nie wymieniał.

Dodam, że świeca od tego brudnego przewodu była lekk żółta przy styku porcelany z gwintem.

Poradzcie koledzy co to może być i jaka kolejność napraw.

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 07:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Zmień przewody i leć do gaziarza na regulacje.

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 12:05:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
12 letnie przewody mają być OK ?
zmianę odwlekasz przez oszczędność czy ufność do "fachmana" który kazał Ci je zostawić (skądinąd ciekawi mnie jak doszedł do tego że kable są dobre pomacał ?) ?
Każda instalacja gazowa znacznie skraca żywotność wszystkich podzespołów WN (kable, świece, kopułka, polec itp)

Tak jak radzono wcześniej. pełna kontrola WN i wymiana zużytych podzespołów oraz regulacja u gaziarzy powinna załatwić problem

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.paź.2010 13:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 138
Lokalizacja: Wroclaw
Dzięki koledzy - wymieniam przewody jeszcze dziś i umawiam się na regulację LPG. Dam znać jak rezultaty...

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 10:39:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2006 13:27:38
Posty: 138
Lokalizacja: Wroclaw
Witam ponownie..

Chciałbym kontynuować wcześniej zaczęty temat. Moje autko to A3, 1.8, 1998, AGN, automat, 200tys przebiegu, na gazie 50tys.

W lato wszystko hulało (w miarę), nastała zima i jak co roku coś wyszło. Tym razem auto ostrzegało, że coś nie tak z gazem no ale teraz to się już wszystko zacieło. Miesiąc temu wymieniłem stare przewody WN, świece, filtry gazu oba, wymieniłem też filtr powietrza silnika, byłem u gościa od gazu, przeprowadził adaptację, trochę pobawił się z mapą 5 minut i skasował mnie £30. Pojeździłem 1500km i powoli zaczęło się sypać.

1. Jakieś 1500km po sierwisie auto zaczeło palić 17-18l gazu na 100km (normalnie pali jakieś 14l/100km)
2. Przy przejściu z benzyny na gaz telepało autem jak bym po bruku jechał. A potem wszystko ok (poza spalaniem)
3 Na ciepłym silniku przełączenie bez problemu. Temperature przełączenia na gaz to 40oC.
4. Dwa albo trzy razy przy dodawaniu gazu podczas przełączenia nawet coś jakby strzelało
ale bardzo cicho pod autem. Potem już nie prubowałem dodawać gazu podczas przełączenia.
5. Przy gwałtownym ruszaniu a czasami podczas jazdy przy depnięciu instalka się roałącza - sygnalizuje małe ciśnienie (nawet na pełnej butli).
6. W tej chwili po przełączeniu na gaz ciepły/zimny silnik rzuca autem jak bym po lesie jechał 70km/h, więc
jeżdże na benzynie od 3 dni.
7. Na benzynie w zasadzie zachowuje się ok, no może czasami jak stoję i powoli chcę ruszyć to auto się dławi i obroty spadają do 200-400 obrotów, parę razy nawet zgasł. Dodam że mam automata, więc teoretycznie nie powinien zgasnąć nigdy. Taka sytuacja miała miejśce tylko pare razy.
8. Na benzynie na wolnych obrotach 800 nawet na ciepłym silniku leciutko autem czasami trzęsie, praktycznie jest to niewyczuwalne ale może już jestem przeczulony. W każdym razie wskazówka na wolnych obrotach nawet nie drgnie np. na N albo P.

Nie wiem może przyczyna jest po stronie silnika/benzyny no ale żeby tak natychmiastowo nagle zaczęło autem rzucać na gazie.

Jak myślicie...co tu wymienić. Na Vagu wyskoczył błąd 561 - Dopasowanie składu mieszanki - nie osiągnięta wartość adaptacji (mnożenie).
No ale może to przez gaz.
Poradzcie proszę.

_________________
Audi A3 1.8 1998 benzyna
Audi A4 2.0 TDi 2009


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2010 14:26:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
zacznij od wyczyszczenia/kalibracji wtryskiwaczy gazowych

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: