.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 07:08:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] 1.8T - falowanie obrotów, mułowaty silnik - logi
PostNapisane: 09.mar.2009 19:42:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
Witam jak w temacie wszystko zaczeło się dziac po wyładowaniu aku (ok 5 godz stał bez aku) po ponownym podłączeniu aku odpaliłem auto nie ruszając gazu i zostawiłem do osiągniecia 90 st. Niestety auto jest strasznie mułowate (po czipie było 180 KM,teraz czuję jakby z połowa zdechła) obroty jałowe strasznie faluja (tak bardzo że silnik potrafi zgasnąc) spaliny gryzą swoim zapachem, a na asfalcie widzę przyciemnione pole w miejscu gdzie spaliny wychodzą z rury :/
jakieś sugestie co mogło sie stac? co robic co sprawdzic?
dodam, że w czasie jazdy jest wporządku (poza brakiem mocy) auto jedzie płynnie, nie szarpie a po złapaniu temperatury oleju silnik mniej faluje...

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Ostatnio edytowano 10.mar.2009 16:26:59 przez A6 man, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 20:18:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Falowanie obrotów jest rzeczą o normalną po zaniku napięcia. Sterownik wymga adaptacji przepustnicy 04 --> 060 lub 098

Co do spadku mocy trudniej mi ocenić. Zrób najpierw nastawy o których pisałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 20:38:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
rozumiem ze bez vag-a ani rusz?? :(

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.mar.2009 20:46:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Musisz sobie sprawić takie urządzenie. Może to być interface taki jak ma większość tutaj + oprogramowanie.

Możesz też kupić coś takiego bo chyba piszesz z Angli.

http://cgi.ebay.co.uk/MemoScan-VAG5053- ... 240%3A1318

Poszukaj tylko w dobrej cenie bo ja wybrałem pierwszy z brzegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 08:32:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.kwi.2007 12:41:35
Posty: 94
Lokalizacja: Lublin
Adaptacja przepustnicy - o ile sama w sobie jest sprawna, może zrobić się sama. Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu. Przekręć kluczyk, ale nie odpalaj, zostaw tak na 30 sek. Powinno dać się usłyszeć jak przepustnica sobie przejedzie od min do max.

Co do mułowatości to spróbuj go jeszcze raz zresetować. Tzn. zdjąć kleme plusowa i zewrzeć do masy. A potem go pare razy przegoń. Najlepiej jednak jakbyś Vaga zapodał i zczytał błędy.

_________________
była Srebrna strzala 1.8ADR+LPG SEKWENCJA IV GEN.
jest Srebrna strzala 1.8ARX TQ + BRC24
jest A3 8L 1.9TDI AGR - żony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 16:17:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
witam podłączyłem autko i oto co wypluło:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 906 018 AA
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0006
Software Coding: 04202
Work Shop Code: WSC 02314
5 Faults Found:
17833 - EVAP Purge Valve (N80): Short to Ground
P1425 - 35-00 - -
17955 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Short to Ground
P1547 - 35-00 - -
17697 - Boost Pressure Control Valve (N249): Short to Ground
P1289 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
P0102 - 35-00 - -
17523 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S1: Short to Ground
P1115 - 35-00 - -

chciałem zrobic próbę dynamiczną, ale zauważyłem że w pozycji 001 wqrtośc oxygen sensor stoi na 0 to samo w 002 wartosc air mass cały czas 0 :/
czy to możliwe, że przepływka i sonda padły od wyjęcia aku ???

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2009 21:50:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
dodam, że kasowanie błędów nic nie daje, wracają po odpaleniu silnika :/

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 09:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lut.2009 17:11:40
Posty: 4
Witam
jak na moje oko to przepływka do wymiany(16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low ). Pozostałe logi mogą być spowodowane odłączeniem akumulatora.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 09:58:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
gdzie w 1.8T APU znajduje się przepływomierz ?

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 10:31:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Wewnątrz obudowy filtra powietrza .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 11:23:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
gabigab napisał(a):
Witam
jak na moje oko to przepływka do wymiany(16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low ). Pozostałe logi mogą być spowodowane odłączeniem akumulatora.

Pozdrawiam

Nie śpiesz się tak z oceną.
Tam ma zapisane błędy od zwarcia do masy. Ale po mojemu to brak zasilania tych elementów.
Pewnie są na jednym obwodzie zasilane z jakiegoś przekaźnika.
Schemat w łapę i sprawdzić.
A potem oceniać czy przepływka.
Ten przepływomierz to taka ulubiona maksyma kiedy samochód nie chce jechac tak jak powinien.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 11:49:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
napisz z ktorego roku masz dokladnie auto, bo sa dwa schematy, jeden do 1999 a drugi po 1999, ale z obu wynika ze te elementy z ktorymi masz problem sa zasilane z jednego przekaznika, tego samego co zasila pompe paliwa.

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 21:51:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
witam auto z maja 2000

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 23:27:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Sprawdź połączenia elektryczne elementów w związku z którymi pojawiły się błędy, a przede wszystkim skontroluj stan bezpieczników.

pozdrawiam

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 10:12:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
dark79 napisał(a):
napisz z ktorego roku masz dokladnie auto, bo sa dwa schematy, jeden do 1999 a drugi po 1999.
czy jest szansa na pokazanie tego schematu?
pozdrawiam

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 10:48:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
tak , oczywiście, podeślij ma na pw swojego maila to ci podeślę jpga.


i jeszcze jedno, sprawdź połączenia pod zbiorniczkiem wyrównawczym, tam się łącza te elementy z główna wiązka.

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.mar.2009 11:17:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
tak jak des napisal, sprawdz bezpieczniki, juz niedawno byl podobny motyw.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 09:33:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2007 14:42:27
Posty: 245
Lokalizacja: Prudnik/Swindon
możecie napisac cos więcej na temat tego "motywu" z bezpiecznikami ? bo cięzko coś znaleźc ... :/

_________________
A6 C5 APU Q + wirus + stag 300 - było
A6 C5 AWX + wirus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 11:03:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Sprawdź w puszcze bezpieczników (nie wiem gdzie ona znajduję się w A6) i posprawdzaj bezpieczniki odpowiedzialne za pracę osprzętu silnika. Powinny być opisane.

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 13:04:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.wrz.2005 08:17:37
Posty: 223
Lokalizacja: Londek
bezpieczniki masz po prawej stronie (strona kierowcy), otworz dzrzwi i beda z boku deski, musisz tylko otworzyc klapke z boku deski, schemat polecial na maila

_________________
DO OR DO NOT, THERE IS NO TRY


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: