.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 21:06:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKE 00'] ... jakie części do rozrządu ?
PostNapisane: 15.mar.2009 17:21:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sie.2003 22:52:19
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Audi A6 C6 Allroad
Witam wszystkich :D

Temat "wałkowany" na tym forum od lat ale przychodzi taki moment ,że trzeba znowu podjąć się wymiany rozrządu (na budziku 230 tys). W moim przypadku nawet przedwcześnie bo już przy ok. 80 tys. zaczęły dochodzić niepokojące odgłosy z przodu silnika w miejscu osłony paska rozrządu. Po ściągnięciu osłony z Mr. Sprinterem okazało się ,że pasek jest sponiewierany i na pasku widoczne są obtarcia (wytarcia) w takiej samej od siebie odległości przez cały pasek (jak by coś obcierało może napinacz ?) ... dodatkowo pasek tak się ustawił ,że było widać mikro pęknięcie paska. :606:
Graty zamontowane były firmowe ,a ten wadliwy pasek to ContiTech, graty kupowałem z firmy Krakowskiej ,która wystawiała się na Alledrogo (nie pamiętam nicka jak znajde fakturę to z edytuję).
Zdecydowałem się napisać ten post aby dowiedzieć się od Was jakie wnioski wyciągnęliście po kolejnych wymianach rozrządu i jakie części są warte wydania kasy ,a które omijać szerokim łukiem.
Gdzie proponujecie kupić części i czy warto kupować takie zestawy:

http://allegro.pl/item572343318_vw_audi ... ancja.html

http://allegro.pl/item570955385_rozrzad ... di_v6.html

http://allegro.pl/item579509660_orygina ... di_v6.html

P.S: Co warto jeszcze wymienić przy tej operacji ?

_________________
Audi 100 2.5 TDi 91' AAT - moja EX
Audi 80 1.8 86' CC Automat - Pussy Wagon - moja EX
Audi A8 4.2 Quattro 96' ABZ - R.I.P
Audi A6 2.5 TDi 00' AKE - Tato Wóz - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi Quattro 10' CDYA - ECOTORPEDA
Audi A6 4.2 Quattro AVANT 02' ASG - sprzedany
Audi A3 1.8 Automat 98' AGN - DUPOWÓZ - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi ALLROAD 08' ASB - WSZĘDOŁAZ
https://www.facebook.com/Spotywroclawskieaudi
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 18:28:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2007 18:12:01
Posty: 40
Każdy zestaw jest niekompletny, do każdego trzeba jeszcze coś dokupić.
U siebie mam zestaw drugi tylko że paski contiego.
Najbardziej kompletny jest drugi zestaw tylko do tego jeszcze termostat

_________________
Jest 2.5 tdi AKN było teraz jest AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 19:14:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pi-JAY - wzniecanie nowej dyskusji co lepsze (ori vs podroby) moim osobistym zdaniem nie ma sensu.
Dlatego pozwolę sobie zwrócic Twoją uwagę tylko na jeden jedyny aspekt dylematu - jakim jest pasek wielorowkowy (ten od alternatora, etc.) .
Otóż powinieneś wiedzieć, że nie ma w zamiennikach takiego "wielorowka", który w 100% odpowiadałby długości przewidzianej przez producenta (wszystkie rozmiary są albo krótsze albo dłuższe - przeciętnie o 2 - 3 cm, szczegółów aktualnie nie pamiętam).
Powinieneś też wiedzieć i o tym, że nawet ori-wielorowek ma tendencję do pękania i rozwarstwiania się bez żadnej uzasadnionej przyczyny (nawet po 20 - 30 tkm).

Tyle ode mnie. Jeżeli coś się zmieniło w ciągu kilku ostatnich miesięcy to przepraszam ale nie śledzę tego ze szczególną uwagą ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 19:33:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nic się nie zmieniło od długiego już czasu pasek wielorowkowy ma numer

059 903 137 H i długość 2404

Dostępny jest jako zamiennik firmy Conti 6PK 2404

Kosztuje 108 zł i kupisz go

Inter Cars
Wrocław Armii Krajowej 61

Mają na miejscu dwie sztuki przynajmniej na chwilę gdy piszę te odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 19:40:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Czyli jednak się zmieniło, ponieważ przez długi okres ten rozmiar (2404) nie był dostępny - nawet od Conti ... .
Co nie zmienia faktu, że nauczony doświadczeniem ja do zamienników wielorowka już nigdy nie powrócę ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.mar.2009 19:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Powiedziałbym nauczony brakiem doświadczeń gdyż wielorowkowy Conti pracuje 120 000 km razem z rozrządem :) i ma taką samą gwarancje.

No bo skoro piszesz że nie ma odpowiedniej długości to montowałeś zbyt długie lub zbyt krótkie zamienniki a skoro nie miałeś odpowiedniej długości zamiennik to znaczy że nie masz doświadczeń z żadnym zamiennikiem.



Wiele przed Tobą Piotrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 16:42:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
No dobra bo już naprawę nie chcę mi się udowadniać że niebo jest niebieskie a trawa zielona.

Ale ostatnim słowem powiem tylko że jeśli producent paska podaje wymiar 2400 albo 2410 a jest 2404 to można spokojne zdyskwalifikować takiego producenta choćby przez niedbalstwo.

Tak więc Conti górą nad tandetą :)

Edit by Baskecior: nie pisz posta pod postem i używaj proszę opcji "edytuj"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 16:47:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
A tak na marginesie. Patrząc na te aukcje można się naciąć. Przecież wokolicy 00' była zmiana w pasku rozrządu.
Wszędzie widzę Gates 5520XS amoże być już 5557XS.
Tak że PiJay patrz co kupujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2009 17:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Pasek rozrządu 059 109 119 A zmiana 059 109 119 B Cały czas są te same tyle że jest nowszy i lepszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 09:49:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sie.2003 22:52:19
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Audi A6 C6 Allroad
... jeden ze sprzedawców zrobił mi taką liste czy czegoś tu brakuje:


Kpl. rozrząd do tego modelu kosztuje 1000zł

w skład zestawu wchodzi:
pasek rozrządu CONTITECH (2 rodzaje paskow)
pasek pompy wtryskowej CONTITECH (2 rodzaje paskow)
napinacz paska rozrządu RUVILLE
napinacz paska pompy wtryskowej RUVILLE
rolka zwrotna paska rozrządu RUVILLE
ramie napinacza RUVILLE
tłumik drgań paska rozrządu RUVILLE

dodatkowo przy wymianie rozrządu należało by wymienić pompe wody którą tez posiada w cenie 190zł SKF

zestaw paskow wieloklinowych kosztuje 500zł
w skład zestawu wchodzi:
pasek 6PK2404 pompa, alternator
pasek 4PK2404 klimatyzaja
napinacz klimatyzacji RUVILLE
napinacz alternatora RUVILLE
dwie rolki zwrotne klimatyzacji RUVILLE

dotatkowo przy wymianie należało by wymienic dłumik drgań paska ktory ma w cenie 360zł z FEBI

_________________
Audi 100 2.5 TDi 91' AAT - moja EX
Audi 80 1.8 86' CC Automat - Pussy Wagon - moja EX
Audi A8 4.2 Quattro 96' ABZ - R.I.P
Audi A6 2.5 TDi 00' AKE - Tato Wóz - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi Quattro 10' CDYA - ECOTORPEDA
Audi A6 4.2 Quattro AVANT 02' ASG - sprzedany
Audi A3 1.8 Automat 98' AGN - DUPOWÓZ - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi ALLROAD 08' ASB - WSZĘDOŁAZ
https://www.facebook.com/Spotywroclawskieaudi
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 12:03:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Hmmm, 2k zł z graty do V-ki. :517:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 14:01:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.lip.2007 09:36:15
Posty: 393
Lokalizacja: DĘBICA/podkarpacie
za ta kase kupisz ori rozrząd w ASO, razem z termostatem ok 2100 zł

_________________
" only four rings "
było AUDI B4 ABT,
jest A4 AHL & A6 AKN,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 14:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
po jakiego drągala opisywałem to wszystko w topiku o diagnostyce?
nikt tego czyta i w kółko pojawiają się te same pytania...

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 17:13:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Sprinter napisał(a):
Hmmm, 2k zł z graty do V-ki. :517:

I to w tej najlżejszej opcji ;) . Ja musiałem dodać niespodziankę w postaci G80 za 1400 zł (jest to często padający wtryskiwacz) - a możesz dowiedzieć się o tym podczas próby ustawienia początku kąta wtrysku. Całkowity "rozrząd" wyszedł 4700 zł.
pozdr. :peace:

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 18:56:40 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sie.2003 22:52:19
Posty: 1308
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Audi A6 C6 Allroad
meszrum napisał(a):
po jakiego drągala opisywałem to wszystko w topiku o diagnostyce?
nikt tego czyta i w kółko pojawiają się te same pytania...

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752


meszrum Twój know how to encyklopedia i chwała ci za nią, ale można polemizować na temat tego co można kupić i za ile … jakość do ceny człowiek nabiera latami doświadczenia ... Więc się nie denerwuj i wyobraź sobie ,że cenie sobie bardzo Twoją wiedzę bo sam też przez to jestem mądrzejszy, więc luźna guma :D

_________________
Audi 100 2.5 TDi 91' AAT - moja EX
Audi 80 1.8 86' CC Automat - Pussy Wagon - moja EX
Audi A8 4.2 Quattro 96' ABZ - R.I.P
Audi A6 2.5 TDi 00' AKE - Tato Wóz - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi Quattro 10' CDYA - ECOTORPEDA
Audi A6 4.2 Quattro AVANT 02' ASG - sprzedany
Audi A3 1.8 Automat 98' AGN - DUPOWÓZ - sprzedany
Audi A6 3.0 TDi ALLROAD 08' ASB - WSZĘDOŁAZ
https://www.facebook.com/Spotywroclawskieaudi
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 19:26:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Paw1972 napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Hmmm, 2k zł z graty do V-ki. :517:

I to w tej najlżejszej opcji ;) . Ja musiałem dodać niespodziankę w postaci G80 za 1400 zł (jest to często padający wtryskiwacz) - a możesz dowiedzieć się o tym podczas próby ustawienia początku kąta wtrysku. Całkowity "rozrząd" wyszedł 4700 zł.
pozdr. :peace:


Łoj Pawcio, toś se wydał nadmiary gotówki ;)

P.S. G80 jak padnie, to widać błędzik, nie ma się co tam babrać z ustawianiem kąta wtrysku.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 21:58:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Sprinter napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Hmmm, 2k zł z graty do V-ki. :517:

I to w tej najlżejszej opcji ;) . Ja musiałem dodać niespodziankę w postaci G80 za 1400 zł (jest to często padający wtryskiwacz) - a możesz dowiedzieć się o tym podczas próby ustawienia początku kąta wtrysku. Całkowity "rozrząd" wyszedł 4700 zł.
pozdr. :peace:


Łoj Pawcio, toś se wydał nadmiary gotówki ;)

P.S. G80 jak padnie, to widać błędzik, nie ma się co tam babrać z ustawianiem kąta wtrysku.

Przygotowałem się na więcej, ale wałki i klawiatura nie nadawały się do wymiany :peace:
Co do G80 - mój bardzo mocno rozrabiał, ale błąd się nie zapisywał, a jeździłem z tym 10 miesięcy. Auto sprawdzało ASO UK, laptop z VAG-iem ;) ,potem Sserwis i nic nie znaleźli, bo błąd się nie zapisał :?: . Już spotkałem się z kilkoma przypadkami na forum, gdzie nie było błędu 0542, ale G80 był nie sprawny. U mnie potrafiło szarpnąć jak jachtem na Cape Tawn ;) , ale po za tym pracował w miarę dobrze. Dopiero przy rozrządzie w Ss.... usalili usterkę i po prawie roku szarpanie ustało :peace:
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 22:08:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972 napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Sprinter napisał(a):
Hmmm, 2k zł z graty do V-ki. :517:

I to w tej najlżejszej opcji ;) . Ja musiałem dodać niespodziankę w postaci G80 za 1400 zł (jest to często padający wtryskiwacz) - a możesz dowiedzieć się o tym podczas próby ustawienia początku kąta wtrysku. Całkowity "rozrząd" wyszedł 4700 zł.
pozdr. :peace:


Łoj Pawcio, toś se wydał nadmiary gotówki ;)

P.S. G80 jak padnie, to widać błędzik, nie ma się co tam babrać z ustawianiem kąta wtrysku.

Przygotowałem się na więcej, ale wałki i klawiatura nie nadawały się do wymiany :peace:
Co do G80 - mój bardzo mocno rozrabiał, ale błąd się nie zapisywał, a jeździłem z tym 10 miesięcy. Auto sprawdzało ASO UK, laptop z VAG-iem ;) ,potem Sserwis i nic nie znaleźli, bo błąd się nie zapisał :?: . Już spotkałem się z kilkoma przypadkami na forum, gdzie nie było błędu 0542, ale G80 był nie sprawny. U mnie potrafiło szarpnąć jak jachtem na Cape Tawn ;) , ale po za tym pracował w miarę dobrze. Dopiero przy rozrządzie w Ss.... usalili usterkę i po prawie roku szarpanie ustało :peace:
pozdr.



jeżeli G80 jest niesprawny, to widać to w 004, pomimo, że nie ma błędu.
;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 22:24:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
jeżeli G80 jest niesprawny, to widać to w 004, pomimo, że nie ma błędu.
;)


W zasadzie tak, ale czy przypadkiem brak błędu, a same zera (tudzież dziwne skoki kąta wtrysku) nie mogą też wskazywać na nastawnik w VP44 ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 22:30:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
jeżeli G80 jest niesprawny, to widać to w 004, pomimo, że nie ma błędu.
;)


W zasadzie tak, ale czy przypadkiem brak błędu, a same zera (tudzież dziwne skoki kąta wtrysku) nie mogą też wskazywać na nastawnik w VP44 ?


ajuści, skoki tak - może być to nastawnik bądź napięcie paska napędzającego pompę [małe skoki].

ale same zera już nie, gdyż ich występowanie jest niemożliwe w 004 dynamicznym, czy choćby 004 BS, przy założeniu, że G80 jest sprawny.
jeżeli są same zera, to wówczas w ogóle pomiar nie jest dokonywany.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: