.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 18:38:09

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2009 22:58:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
jeżeli G80 jest niesprawny, to widać to w 004, pomimo, że nie ma błędu.
;)


W zasadzie tak, ale czy przypadkiem brak błędu, a same zera (tudzież dziwne skoki kąta wtrysku) nie mogą też wskazywać na nastawnik w VP44 ?


ajuści, skoki tak - może być to nastawnik bądź napięcie paska napędzającego pompę [małe skoki].

ale same zera już nie, gdyż ich występowanie jest niemożliwe w 004 dynamicznym, czy choćby 004 BS, przy założeniu, że G80 jest sprawny.
jeżeli są same zera, to wówczas w ogóle pomiar nie jest dokonywany.


No to powiem Ci, że miałem kiedyś takie auto na diagnostyce. Raz na jakiś czas gość miał same zera (w BS też były), ewentualnie w trakcie takiej awarii miał sporadyczny skok z zer na kilka-kilkanaście stopni przez ułamek sekundy, zresztą słychać było w czasie jazdy czy dodawania gazu jak zmienia się praca silnika (twardo/miękko, charakterystyczne dla zmieniającego się kąta wtrysku). I co ? Kazałem mu zrobić test (a nóż dupowate paliwo albo co), pełen zbiornik porządnego paliwka z sensownej stacji, do tego 1L miksolu dla przesmarowania układu wtryskowego. Facet przeleciał kilkadziesiąt km, wrócił i wszystko było w normie. Początek kąta git, BS git, dynamiczny git. Pojechał zadowolony. Jak z nim czasem rozmawiam, to mówi, że raz na 2-3 miesiące ma taki objaw, ale wtedy smarowanko z paliwem i działa. ;)

Strzelam, że ma już wyrobioną nieco pompę i jest bardzo czuła na paliwo... ale jak sam widzisz zera w 004 się pojawiają...

Paw1972 napisał(a):
Przygotowałem się na więcej, ale wałki i klawiatura nie nadawały się do wymiany :peace:


W tej kasie, to się robi rozrząd z wałkami i hydrauliką. ;) Ewentualnie doszedł by koszt wtrysku.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 12:10:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
jeżeli G80 jest niesprawny, to widać to w 004, pomimo, że nie ma błędu.
;)


W zasadzie tak, ale czy przypadkiem brak błędu, a same zera (tudzież dziwne skoki kąta wtrysku) nie mogą też wskazywać na nastawnik w VP44 ?


ajuści, skoki tak - może być to nastawnik bądź napięcie paska napędzającego pompę [małe skoki].

ale same zera już nie, gdyż ich występowanie jest niemożliwe w 004 dynamicznym, czy choćby 004 BS, przy założeniu, że G80 jest sprawny.
jeżeli są same zera, to wówczas w ogóle pomiar nie jest dokonywany.


No to powiem Ci, że miałem kiedyś takie auto na diagnostyce. Raz na jakiś czas gość miał same zera (w BS też były), ewentualnie w trakcie takiej awarii miał sporadyczny skok z zer na kilka-kilkanaście stopni przez ułamek sekundy, zresztą słychać było w czasie jazdy czy dodawania gazu jak zmienia się praca silnika (twardo/miękko, charakterystyczne dla zmieniającego się kąta wtrysku). I co ? Kazałem mu zrobić test (a nóż dupowate paliwo albo co), pełen zbiornik porządnego paliwka z sensownej stacji, do tego 1L miksolu dla przesmarowania układu wtryskowego. Facet przeleciał kilkadziesiąt km, wrócił i wszystko było w normie. Początek kąta git, BS git, dynamiczny git. Pojechał zadowolony. Jak z nim czasem rozmawiam, to mówi, że raz na 2-3 miesiące ma taki objaw, ale wtedy smarowanko z paliwem i działa. ;)

Strzelam, że ma już wyrobioną nieco pompę i jest bardzo czuła na paliwo... ale jak sam widzisz zera w 004 się pojawiają...




czy podczas jazdy były także zera w 004.3?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 14:13:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
czy podczas jazdy były także zera w 004.3?


A już nie pamiętam... stara sprawa...

Jeśli były by zera, to pewnie wtrysk, ale gdyby nie było...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2009 14:41:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
czy podczas jazdy były także zera w 004.3?


A już nie pamiętam... stara sprawa...

Jeśli były by zera, to pewnie wtrysk, ale gdyby nie było...



...to wówczas nie wtrysk.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: