.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 18:04:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ALL] zerwana szpilka kolektora - jak wykręcić?
PostNapisane: 23.wrz.2008 16:17:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Heloł :607:
Dziś podczas rezania białej myszki zerwałem dwie szpilki mocujące kolektor wydechowy do głowicy :/ . Niestety te zerwane części są schowane jakieś 2-3 milimetry wewnątrz gwintów w głowicy... Jakieś patenty na doprowadzenie tego do porządku?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 18:34:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Małe ostre wiertło zapunktować ten kawałek a pózniej w ten otwór wbić torx cienki lub coś podobnego. Zerwane to nie siedzi mocno ale trzeba tym pokręcić.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 18:37:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
są jakieś wynalazki do tego jakieś rozwiertwaki ? nie wiem jak to się nazywa ale ma gwint w przeciwną stronę i wkręcając to we wcześniej wywierconą dziurkę w urwanej szpilce w pewnym momencie się blokuje i dalej kręcisz mocno w lewo wcześniej jakieś WD-40 i inne takie odrdzewiacze żeby łatwiej puściło

albo precyzyjna robota wywiercić malutkim wiertłem potem większym, większym .....aż do momentu że zostaną prawie same fragmenty urwanej szpilki wtedy coś się wkłada i wyciąga to po kawałku nie uszkadzając oczywiście gwintu lub też da się wykręcić te resztki

albo oddać to komuś żeby zrobił i dać 20 zł :P

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 19:28:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Jesli głowica zamontowana jest na silniku, to czarno widzę to rozwiercanie :/
U mnie mechaniki pourywali szpilki kolektora i skończyło sie zwalaniem głowicy :(

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 19:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
mozna rozwiercic i gwintownikem wykrecic tylko ze takim co ma lewy gwint

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 20:03:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lis.2006 19:29:29
Posty: 373
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: 90Q b2,S8d2,cqV8,RS4b7,A7
dospawac nakretke i probowac odkrecac,

_________________
quattro-service


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 20:25:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
w tym przypadku będzie cieżko bo 3 mm to za dużo na dospawanie czegokolwiek :/ niestety imo pozostaje nawiercić i nagwintować.

:hahaha: zepsuł zepsuł

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 20:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Mauzer napisał(a):
:hahaha: zepsuł zepsuł

:584: proszę się nie śmiać z moich nieudolnych rezań warsztatowych. Na 10 szpilek 8 poszło bez bólu...
A te dwie to przegrana bitwa w celu wygrania wojny :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 21:38:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5206
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
SLAWKO 83 napisał(a):
są jakieś wynalazki do tego jakieś rozwiertwaki ?


Wykrętaki. W zerwanej szpilce wiercisz otwór klasycznym wiertłem na głębokość min. 5 mm. Potem wkręcasz w to miejsce wykrętak (lewy "gwint"). Wkręcanie powoduje jego coraz mocniejsze blokowanie się w urwanej szpilce - efekty są dwa, oba przerobiłem: 1. szpilka się wykręca, 2. wkrętak się łamie w szpilce. Po ułamaniu pozostało mi już tylko wiercenie większym wiertłem i odzyskanie gwintu na jak największej głębokości. Udało się i kolektor sie trzyma ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 21:45:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lis.2005 14:39:25
Posty: 226
Lokalizacja: (lubelskie)
Do pozostałości szpilki wewnątrz przyspawujesz migomatem nakrętkę i odkręcasz jak się ukręca to znaczy że słaby spaw albo spawacz więc powtarzasz czynność (AAT 2,5 tdi w A6/c4 4 sztuki tak robiłem i bez najmniejszych problemów wyszły)

_________________
jest:
A8 D3iD2, B4 Cabrio, Fiat-Porsche
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.wrz.2008 22:10:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
maniekmac napisał(a):
Do pozostałości szpilki wewnątrz przyspawujesz migomatem nakrętkę i odkręcasz jak się ukręca to znaczy że słaby spaw albo spawacz więc powtarzasz czynność (AAT 2,5 tdi w A6/c4 4 sztuki tak robiłem i bez najmniejszych problemów wyszły)

Ale w pierwszym poście wyraźnie piszę, że szpilka urwała sie na głębokości 2-3 milimetry od krawędzi głowicy. A ponieważ po tej stronie silnik jest przechylony na doł, slabo widzę walkę migomatem.
Dziś kupiłem zestaw wykrętaków, a mój blacharzo-lakiernik ma zdobyć na jutro wiertarkę kątową

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 06:00:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.cze.2007 18:44:32
Posty: 153
Jeśli kupiłeś zestaw wykrętaków za "małą kasę" lepiej od razu sobie podarój, bo szpilka i tak nie puści, a wykrętak jak się połamie to będziesz miał męki pańskie z ponownym wywierceniem dziury. Moim zdaniem lepiej wiercić, potem przegwintować, ale do odważnych świat należy.
Powodzenia

_________________
Audi `92 B4 1Z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 07:14:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Temat rzeka. Jednakze kilkuletnie doświadczenie mówi swoje.
WYKRĘTAKOM mówiny stanowcze nie!! Niestety nawet te z wyższej pólki są niskiej jakości. By wykrecić ukręcona srubę M8 trzeba by wkręcic taki o średnicy około 5mm. Czyli wywiercić w takiej srubie otwór o podobnych parametrach. Pozostaje zbyt malo materialu, wkręcając wykrętak śruba się rozpęcza i wręcz klinuje i utrudnia pracę....Jedyne słuszne rozwiązanie to wspawanie nakrętki. Spawajac nagrzewamy dość mocno materiał, obrusza się on w wyniku rozszeżalności termicznej potem stugnie i bardzo delikatnie tzeba wykrecać. Niestety gwint pozostaje uszkodzony;/ Przegwintowac na M10, utoczyć szpilki M8/M10 i jazda;] Ostatnia droga ratunku to położenie głowicy na frezarce i wyfrezowanie śruby frezem. a tak ostatnio robiłem;] W głowcach 5cyl materiału jest dość. W najlgorszym wypadku dokopać można się tylko do kanału wodnego.....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 14:33:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Simon_pg0 napisał(a):
Jedyne słuszne rozwiązanie to wspawanie nakrętki.


jak to zrobic skoro nic nie wystaje?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 19:05:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Oto ciąg dalszy przygód z moimi szpilkami:
najpierw kubeł zimnej wody na głowę - okazało się, że zerwane są trzy szpilki a nie dwie, ich układ był taki (z - zerwana szpilka)

o o o z o tu przód silnika
z z o o o
Rozpocząłem od walki z urwaną górną szpilką na 2gim cylindrze. Wiercenie wiertarką kątową było dość upierdliwe, ale baaaardzo powoli szło. Gdy otwór miał już rozsądną głębokość, do akcji wkroczył wykrętak....Pół obrotu i ...chrup - wykrętak pękł :/
No więc odpuszczam, i biorę się za piąty cylinder na dole, ale dojście bardzo kiepskie, ciężko docisnąć wieratkę do głowicy. Po pewnym czasie poddaję się, podobnie zresztą jak z 4 cylinderm. Mówię do mojego blacharzo-lakiernika: Konrad, migomat w dłoń! I po chwili szpilka z 4go cylindra wylazła :d
A do wykrętaków nabrałem duuużej niechęci
Jutro oby udało się wykręcić 2 i 5 cylinder. Jeśli nie - dospawam szpilki do "kikutów" wystających z głowicy.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 25.wrz.2008 22:37:22 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 22:09:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
cygaro-avant napisał(a):
zerwane części są schowane jakieś 2-3 milimetry wewnątrz gwintów w głowicy...


cygaro-avant napisał(a):
dospawam szpilki do "kikutów" wystających z głowicy.


hmmm ja już się pogubiłem

a teraz pytanko na przyszłość, oprócz grzania i stukania co można zrobić
ze szpilkami przed wykręcaniem żeby zwiększyć prawdopodobieństwo
sukcesu?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.wrz.2008 22:42:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
maciu napisał(a):
cygaro-avant napisał(a):
zerwane części są schowane jakieś 2-3 milimetry wewnątrz gwintów w głowicy...


cygaro-avant napisał(a):
dospawam szpilki do "kikutów" wystających z głowicy.


hmmm ja już się pogubiłem

Maciu, ewolucja szpilek była taka:
całe -> urwane na głębokości 3 mm -> migomat -> domigomatowane* te 3 mm -> z głowicy wystają surowe "krople" metalu, od których niestety urywają się nakrętki...

* - jest takie słowo?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 07:00:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
NAPAWANE;] Oto owe mądre slowo.

Sluchajcie sztuka wykręcania szpilek naprawde wymaga doświadczenia. Nie wykręcisz jeśli nacharchasz a nie pospawasz. Mój sukces to wykręcona szpilka mocująca wózek w oplu z głębokości 15mm (plus wózek bo był nie zdejmowany);] Da więc radę...

Szpilki i śruby można puknać , zagrzać materiał wokół lub natłuścić, bo kto smaruje ten jedzie.


Wykrętaki to zło. wykręcić ukręconego ze sruby to naprawde szkoła kombinowana;] Natomiast przspawywanie szpilek do pozostalości starych to DRUCIARSTWO;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2008 13:38:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Simon_pg0 napisał(a):
Natomiast przspawywanie szpilek do pozostalości starych to DRUCIARSTWO;]

Wiem, wiem - mam tego świadomość. Ale z dwojga złego wolę przyspawać szpilkę i chociaż lekko dociągnąć kolektor do głowicy, niż zostawić to na jednej szpilce i mieć świadomość, że przedumch to tylko kwestia czasu.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Urwane dwie szpile na czwartym cylindrze
PostNapisane: 02.kwi.2009 20:05:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lut.2009 17:23:29
Posty: 31
Lokalizacja: Myszyniec-Olsztyn
Mam podobny problem w silniku 2.0 ABK 85 KW
Czy wiertarka kątowa wystarczy?

_________________
"Stara miłość nie rdzewieje bo jest z ocynku" Coupe ABK 85KW


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: