.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 18:58:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 AKN] Telepie autem na wyzszych obrotach
PostNapisane: 25.sie.2008 18:11:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Witam wszystkich!
Zwracam sie do Was z prosba o pomoc w ustaleniu co dolega mojej niuni.
Sprawa wyglada tak,ze przy wyzszych obrotach auto dostaje „telepaczki”(nie wiem jak to dokladnie opisac,ale się postaram).Przy 3000 obrotow autem zaczyna telepac, a najbardziej odczuwalne jest to na pedale gazu.Wtedy puszczam noge z gazu,żeby obroty spadly i redukuje na nizszy bieg i niekiedy auto przestaje telepac a niekiedy nie.Naczytalem się tutaj tyle postow, ze Glowa boli.Miedzy innymi o walkach rozrządu,odmie ,turbo ,egr,n75,n18 i jeszcze wielu innych rzeczach.Pierwsze co zrobiłem,to wymienilem przeplywomiesz w serwisie audi.Pasek rozrządu,rolki,napinacze,pompe wody,wymienial mi znajomy mechanik(jednak nie ze sztuka o ktorej tu jest napisane),kat wtrysku po wymianie nie był ustawiany,a termostat nie zostal wymieniony o czym się przekonacie ponizej(mam już nowy).Wlasnie w sobote chciałem go wymienic żeby zrobic porzadnie logi,ale przeczytalem pewien temat o walkach rozrządu i postanowilem podnieść dekle(jeden dekiel lewy stojac przodem do auta)zdjęcia poniżej,może cos ktos zobaczy,bo ja tylko czulem jakie sa uskoki.Za dwa tygodnie wymieniam na nowe dlatego tez nie podnosiłem prawego dekla i tak komplet do wymiany.Odme przy okazji tez wymienie,to waleczki dłużej pozyja.Nie wiem czy walki rozrządu maja wpływ na telepiace się auto.Dlatego tez proszę Was o analize logow mimo tego,ze silnik nie jest rozgrzany tak jak powinien.Moze cos znajdziecie.
Sory za taki dlugi post,ale jak to ujac w jednym zdaniu?
Termostat
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Statyczne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Basing Settings:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Walki:
Obrazek
Obrazek
Czekam z niecierpliwoscia i Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 25.sie.2008 19:18:00 przez bogdan01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 19:14:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
ja mialem podobnie walki wyjechane ale nic nietelepotalo silnikiem :!: :!: moze to poduszki jakies przy wymianie walkow pamietaj o popychaczach podkladkach i dzwigienkach bo pewnie jak zdejmiesz walki to one beda wyjechane najgorzej :!: pewnie jak by w pore byly te czesci wymienione to by walki sie zachowaly cale :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 19:20:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Obawiam sie,ze to nie sa poduszki,a cos znacznie powazniejszego,ale dzieki za podpowiedz napewno je sprawdze w najblizszym czasie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 19:27:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
bogdan01 napisał(a):
Obawiam sie,ze to nie sa poduszki,a cos znacznie powazniejszego,ale dzieki za podpowiedz napewno je sprawdze w najblizszym czasie


powinienes porobic logi dynamiczne moze by cos wyszlo przy tych obrotach ale jak chcesz wymieniac walki to lepiej narazie niepiluj silnika bo ci jeszcze dzwigienki pospadaja i dopiero by sie narobilo :!: wymienisz walki zalogujesz i moze wyjdzie co jest przyczyna :!:moze po wymianie walkow bedzie ok

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 19:33:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zacznij od poprawienia kąta wtrysku, który jest ustawiony fatalnie źle.
niestety widać, że rozrząd był wymieniany na kredkę.

kąt wtryksu powinien wynosić w grupie 004BS:
2*ATDC na Late przy 100% wysterowaniu.
u Ciebie wynosi on 3*BTDC, czyli zupełnie po drugiej stronie.

ponadto, na 1szym cylindrze widać niepokojąco wysoką korekcję.
być może to tylko wtryskiwacz, lecz może to także problem z hydrauliką.
zamiast demontażu wałków najlepiej byłoby przełożyć wtrsykiwacz i sprawdzić, czy korekcje za nim podążają.



co do samych wałków, to nie ma absolutnie żadnej reguły. może być tak, że przejedziesz na nich jeszcze 200 000 km, a ich zużycie nie będzie postępować liniowo.
stosowanie dobrego oleju i dokonywanie częstych wymian bezwględnie wydłuży okres żywotności samej hydrauliki/wałków.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 19:41:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
badyl napisał(a):
bogdan01 napisał(a):
Obawiam sie,ze to nie sa poduszki,a cos znacznie powazniejszego,ale dzieki za podpowiedz napewno je sprawdze w najblizszym czasie


powinienes porobic logi dynamiczne moze by cos wyszlo przy tych obrotach ale jak chcesz wymieniac walki to lepiej narazie niepiluj silnika bo ci jeszcze dzwigienki pospadaja i dopiero by sie narobilo :!: wymienisz walki zalogujesz i moze wyjdzie co jest przyczyna :!:


Mam logi dynamiczne ale robine 17 sierpnia i nie wiem czy sa poprawne sugerowalem sie tylko 003 i 011 na 3-biegu do 4500obrotow,areszta jest chyba lipa,w kazdym badz razie jak pomoga to moge wrzucic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 20:08:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
meszrum napisał(a):
zacznij od poprawienia kąta wtrysku, który jest ustawiony fatalnie źle.
niestety widać, że rozrząd był wymieniany na kredkę.

kąt wtryksu powinien wynosić w grupie 004BS:
2*ATDC na Late przy 100% wysterowaniu.
u Ciebie wynosi on 3*BTDC, czyli zupełnie po drugiej stronie.

ponadto, na 1szym cylindrze widać niepokojąco wysoką korekcję.
być może to tylko wtryskiwacz, lecz może to także problem z hydrauliką.
zamiast demontażu wałków najlepiej byłoby przełożyć wtrsykiwacz i sprawdzić, czy korekcje za nim podążają.



co do samych wałków, to nie ma absolutnie żadnej reguły. może być tak, że przejedziesz na nich jeszcze 200 000 km, a ich zużycie nie będzie postępować liniowo.
stosowanie dobrego oleju i dokonywanie częstych wymian bezwględnie wydłuży okres żywotności samej hydrauliki/wałków.


Dzieki.Powiem szczerze ze liczylem na twoja wypowiedz i ciesze sie ze odpowiedziales.Wiec tak:przegladajac logi roznych uzytkownikow zauwazylem wlasnie ten problem z pierwszym wtryskiem(domyslam sie ze to jest ten pierwszy po lewej stronie stojac przodem do auta)zauwazylem to w 000 i 013.Postaram sie jutro go podmienic.Mam rozumiec ze jezeli korekcje za nim nie podazaja to jest do wymiany.Autem przejechalem z 6tkm i pierwsze co zrobilem to wymiana rozrzadu(nie fachowo);wszystkich plynow,wszystkich filtrow.Czy moglbys mi jeszcze powiedziec cos o innych rzeczach o ile jest to widoczne.
Dzieki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2008 21:22:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gdyby to był mój samochód, to zrobiłbym tak:
- ustawiłbym rozrząd na nowo na blokadach [wału, wałków i pompy] - tym razem u kogoś, kto robi to zgodnie ze sztuką;
- po ustawieniu rozrządu ustawiłbym kąt wtrysku na wzorcowe 2*ATDC;
- zamieniłbym miejscami wtryskiwacze celem testu korekcji;
- zrobiłbym dopiero wówczas próbę dynamiczną.

na podstawie tego, co zamieściłeś wiesz już wszystko: kąt, termostat i korekcja na 1nce.
pośpiech jest teraz najgorszym rozwiązaniem.


jaki płyn chłodzący zalał Twój mechanik [symbol, proporcje]?
na jakim oleju jeździsz [marka, klasa lepkości]?
jakie filtry zostały założone [tylko nie pisz, że Filtron...]?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 06:23:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Zrobie tak jak napisales jak znajde dobrego mechanika z odpowiednimi narzedziami.Jezeli nie znajde to pojade do serwisu audi.
Co do plynu to i oleju to niewiem dokladnie jakie sa nazwy,wiem ze jak to wymienial,to czytyal z ksiazki jaki olej idzie do tego silnika.Pamietam ze bylo tam tez napisane ze LL,ale nie chcialem.Zalal mi napewno 5W40.Wieczorem bede wiedzial jak sie nazywa i zapytam o plyn chlodzacy.Co do filtrow to chyba firma MAHLE,bynajmniej tak jest napisane na papierze.
Jeszcze raz dzieki za podpowiedzi.
Jeszcze jedno pytanko.Chodzi mi o turbine,czy na podstawie tych logow mozna stwierdzic czy jest dobra czy do wymiany?
Dzieki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 06:58:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
bogdan01 napisał(a):
Jeszcze jedno pytanko.Chodzi mi o turbine,czy na podstawie tych logow mozna stwierdzic czy jest dobra czy do wymiany?
Dzieki i pozdrawiam



stan turbiny [generowanych przez nią ciśnień] ocenisz jedynie na podstawie logów dynamicznych grupy 011.

uzupełnij profil - być może ktoś z forumowiczów zna warsztat w Twojej okolicy stosujący blokady w V6.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 08:09:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
meszrum napisał(a):
bogdan01 napisał(a):
Jeszcze jedno pytanko.Chodzi mi o turbine,czy na podstawie tych logow mozna stwierdzic czy jest dobra czy do wymiany?
Dzieki i pozdrawiam



stan turbiny [generowanych przez nią ciśnień] ocenisz jedynie na podstawie logów dynamicznych grupy 011.

uzupełnij profil - być może ktoś z forumowiczów zna warsztat w Twojej okolicy stosujący blokady w V6.

w takim razie dorzucam 011 dynamiczne moze cos bedzie widac.
Profil uzupelniony.
Pozdrawiam jade szukac warsztatu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 08:38:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
T jest OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 14:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Awiec tak mechanika z narzedziami nie znalazlem,wiec u jednego powiedzialem zeby przemienil mi wtryski tak jak radziles.Byly ttoche osmolone,ale przeczyscil delikatnie i wstawil spowrotem.Co do logowania w BS-004,to wydaje mi sie,ze wciskam za pozno albo za wczesnie log.Wyczytalem to na forum,ale podczas LATE mam 3,2 ATDC tak pokazuje w tym okienku,przemienia sie z ATDC na BTDC,jeszcze nad tym posiedze,zeby na logach bylo tak jak powinno.Dorzucam logi statyczne 013 i 014.I prosze o ocene czy sie polepszylo po przemienieniu czy wrecz przeciwnie.
Obrazek
Obrazek
Dzieki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 17:17:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
moim zdaniem jest lepiej :!: przynajmniej korekcje mieszcza sie w normie :!:

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 20:27:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Wtakim razie pozostalo mi ustawic jeszcze raz rozrzad i kat wtrysku,a jak to nie pomoze to wtedy walki rozrzadu,a moze wymienic odrazu walki?Wkazdym badz razie auto jezdzi tak jak wczesniej,bede szukal dalej.
Dzieki i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sie.2008 22:18:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jeżeli podczas 004BS występuje wartość 3*ATDC, to ustawienie kąta jest poprawne. nie mniej jednak, ustawienie rozrządu należy skontrolować, gdyż wysterowanie w 004sN jest dziwaczne [4*BTDC - zupełnie jakby był bardzo zimny].

zrób dynamiczny log 004. za poszarpywaniem może stać pompa.
wałki nie są odpowiedzialne za takie efekty.

korekcje się poprawiły. zostaw tak jak jest i kontroluj korekcje co jakiś czas.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 06:12:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
Bylem jeszcze wczoraj ustawiac kat wtrysku ale nie wyszlo i jest jeszcze gorzej,(poprawie to)dorzuce starsze 004 dynamiczne moze ktos cos zobaczy.
Obrazek
Co do oleju to jest mobil specjal 5w40,a plyn chlodzacy CT-12,zapomnialem sie zapytac o proporcje.Ale przy wymianie termostatu zaleje plyn G-12 w odpowiedniej proporcji 40%plynu 60%wody(nie kranowy)chyba dobrze pamietam proporcje?
Zmykam do pracy
Nara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 07:17:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
G12+ w proporcjach 50/50.
w 004 nie widać powietrza.

zaloguj jeszcze 001 dynamicznie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 18:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2006 19:35:51
Posty: 45
Lokalizacja: Frankfurt am Main
wlasnie skonczylem ustawianie kata,ale nadal nie chce mi wskoczyc ATDC.
Oto logowanie 04BS:
Obrazek i zdjecie jak to wyglada przy LATE:
Obrazek

Zaraz jade do kumpla zeby mi pomogl zrobic logi dynamiczne i wrzuce jak tylko wroce.
Meszrum co do tego powietrza to nie wiem o co chodzi,bo sie nie znam,ale domyslam sie,ze im wieksze obroty tym mniej powietrza.Widac to w czwartej tabelce.Podkreslam ze sie na tym nieznam tylko ide droga dedukcji oczywiscie moge zle dedukowac,ale najwazniejsze,ze ta to widzisz.Ale wlasnie tak jest podczas jazdy do 3000 obrotow nie zajaknie (niekiedy 3500tys),a jak juz dojdzie do tej granicy to zaczyna go mulic i telepac przy dodawaniu gazu.Jestem pewny,ze masz racje co do tego powietrza,tylko gdzie tego szukac?
OK.Nara lece logowac.
Oto obiecane logi dynamiczne:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Powiem szczerze ze bardzo mnie interesuje kat wtrysku,ale tylko z tego wzgledu,ze sam go ustawialem.
Meszrum czekam na Twoja ocene.Jak i wszystkich zainteresowanych badz znajacych sie na sprawie.
Dzieki i nara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sie.2008 22:53:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
kąt wtrysku ustawiłeś niemalże wzorowo.

czy podczas prób [robienia logów] samochód szarpał?
w logach tego nie widać.
układ paliwowy nie sprawia wrażenie zapowietrzonego.
lmm mierzy dobrze.

...za to T działa gorzej [jest lag] niż wczoraj. czy coś przy niej robiliście?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: