.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 08:29:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100c3 2,3nf +blos] Brak fazy nagrzewania silnika - ssania
PostNapisane: 03.kwi.2009 19:29:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
Witam wszystkich serdecznie.Mam problem jak w temacie.Może ktoś z klubowiczów miał do czynienia z podobnym problemem i udało mu się dojść do przyczyn.Auto odpala bez problemu i ładnie pracuje przez okres pracy wtryskiwacza rozruchowego,przy obecnych temperaturach 1 do 3sek a następnie obroty spadają do 400 i silnikiem strasznie trzęsie Silnik krokowy nie pracuje.Po nagrzaniu obroty instrukcyjne choć kultura pracy nie taka jak powinna być.Sam wymieniałem przepływomierz,rozdzielacz paliwa i montowałem blosa i wiem ze zrobiłem to prawidłowo, łącznie z regulacjami.Niunia ma niesamowitego kopa zarówno na benzynie i gazie i wykorzystuje całą skalę obrotomierza.Układ dolotowy szczelny.Wszystkie czujniki sprawdzone.Proszę o sugestie bo już nie wiem za co się zabrać :?:

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 20:15:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
4-pinowy czujnik temperatury - sprawdzony? One lubią naprawdę fiksować ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 20:40:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
rodzynek napisał(a):
4-pinowy czujnik temperatury - sprawdzony? One lubią naprawdę fiksować ;)

Ten czujnik nie ma związku z moim problemem ale dziekuje za zainteresowanie

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 21:02:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Za pracę wtryskiwacza rozruchowego odpowiedzialny jest czujnik 2-pinowy. 4-pinowy podaje sygnał na sterownik silnika. Próbowałeś go odłączyć chociaż?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 21:13:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
rodzynek napisał(a):
Za pracę wtryskiwacza rozruchowego odpowiedzialny jest czujnik 2-pinowy. 4-pinowy podaje sygnał na sterownik silnika. Próbowałeś go odłączyć chociaż?

4-pinowy nie ma związku ze sterownikami a 2-pinowy połączony jest ze sterownikami wtrysku i zapłonu i w zalezności od temperatury poprzez zmiane rezystancji ma zasadniczy wpływ na mój problem.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 21:54:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ikar55 napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Za pracę wtryskiwacza rozruchowego odpowiedzialny jest czujnik 2-pinowy. 4-pinowy podaje sygnał na sterownik silnika. Próbowałeś go odłączyć chociaż?

4-pinowy nie ma związku ze sterownikami a 2-pinowy połączony jest ze sterownikami wtrysku i zapłonu i w zalezności od temperatury poprzez zmiane rezystancji ma zasadniczy wpływ na mój problem.


Ok, przyznaję się do błędu (zostałem naprostowany :peace: ). Toteż każe mi sobie przypomnieć, że to właśnie z 2-pinowego (a nie 4-pin) zdejmowałem wtyczkę przy pewnych problemach...

Co do wtryskiwacza sterującego - ma się włączać na kilka sekund przy każdym uruchomieniu, ale do osiągnięcia określonej temperatury przez silnik też pracuje.

Z Twojego opisu wynika, że wtrysk sterujący pracuje przy rozruszniku, ale potem już milczy. Skoro czujnik dobry (?), to może czujniki (przełączniki) przepustnicy nie kontaktują.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 22:04:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
rodzynek napisał(a):
ikar55 napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Za pracę wtryskiwacza rozruchowego odpowiedzialny jest czujnik 2-pinowy. 4-pinowy podaje sygnał na sterownik silnika. Próbowałeś go odłączyć chociaż?

4-pinowy nie ma związku ze sterownikami a 2-pinowy połączony jest ze sterownikami wtrysku i zapłonu i w zalezności od temperatury poprzez zmiane rezystancji ma zasadniczy wpływ na mój problem.


Ok, przyznaję się do błędu (zostałem naprostowany :peace: ). Toteż każe mi sobie przypomnieć, że to właśnie z 2-pinowego (a nie 4-pin) zdejmowałem wtyczkę przy pewnych problemach...

Co do wtryskiwacza sterującego - ma się włączać na kilka sekund przy każdym uruchomieniu, ale do osiągnięcia określonej temperatury przez silnik też pracuje.

Z Twojego opisu wynika, że wtrysk sterujący pracuje przy rozruszniku, ale potem już milczy. Skoro czujnik dobry (?), to może czujniki (przełączniki) przepustnicy nie kontaktują.

Wtryskiwacz rozruchowy pracuje tylko przy odpalaniu a czas jego wtrysku uzależniony jest od temperatury max chyba około 8sek ale przy dużym mrozie.Czujniki przy przepustnicy TPS dobre sprawdzałem,sonda ok,nastawnik ciśnienia również.
Niestety ale pracuje tylko przy odpaleniu.Jest to wzbogacenie mieszanki zeby silnik zaskoczył ,dalej rolę przejmuje w fazie rozgrzewania rozdzielacz paliwa poprzez sterowanie ciśnienia za pomocą nastawnika którym steruje ECU pobierający dane z innych czujników o których wspominałem.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Ostatnio edytowano 03.kwi.2009 22:24:19 przez ikar55, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 22:11:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5203
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
ikar55 napisał(a):
Wtryskiwacz rozruchowy pracuje tylko przy odpalaniu a czas jego wtrysku uzależniony jest od temperatury max chyba około 8sek ale przy dużym mrozie.


Nie pracuje tylko przy odpalaniu. Zerknij tutaj, może to nie KE3, ale zasada ta sama:
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

Inna rzecz, że skupiłbym się na przyczynie niepracowania krokowca. W końcu to on w dużej mierze ustala obroty.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2009 22:31:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.wrz.2008 16:22:05
Posty: 46
Lokalizacja: Toruń
rodzynek napisał(a):
ikar55 napisał(a):
Wtryskiwacz rozruchowy pracuje tylko przy odpalaniu a czas jego wtrysku uzależniony jest od temperatury max chyba około 8sek ale przy dużym mrozie.


Nie pracuje tylko przy odpalaniu. Zerknij tutaj, może to nie KE3, ale zasada ta sama:
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

Inna rzecz, że skupiłbym się na przyczynie niepracowania krokowca. W końcu to on w dużej mierze ustala obroty.

Właśnie o to chodzi że krokowiec nie pracuje mimo że jest sprawny.Dochodzi do niego zasilanie i ma połączenie ze sterownikiem który jest też sprawny.I tu jest problem bo do cylindrów dostaje się tylko tyle powietrza ile przepuszcza on w stanie spoczynku.

_________________
Kto opanuje swoje auto,zakocha się w nim z wzajemnością.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: