.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 08:03:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AFN] problemy z turbiną kompletne logi prośba o ocene
PostNapisane: 11.kwi.2009 20:56:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Witam panowie!

Problem polega na tym że przy obrotach powyżej 3000 odcina turbo i traci moc.
Po konsultacjach tu na forum wyszło na to że wina jest w zapieczonych kierownicach i rzeczywiście była tam masakra. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął wszystko wróciło do normy. Pojeździłem 3 tygodnie i znowu lipa. Podłączam waga i pojawił się błąd:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Wymazałem go i pomyślałem że zrobie logi zgodnie z radą (03 i 011)
Podobno mimo odcięcia turbo przy 3000 obr. logi są ok do oceny, a tu niespodzianka. po wykasowaniu błędu nic. Wszystko działa jak należy :). No i teraz nie wiem czy była wina tego błędu czy znowu ten problem wróci. Poniżej logi:

03:

Obrazek

011:

Obrazek


Z góry dzięki za pomoc!

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Ostatnio edytowano 13.kwi.2009 21:14:14 przez Slawek A4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 19:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.cze.2006 18:44:18
Posty: 36
Lokalizacja: wadowice
według mnie,aczkolwiek jestem początkujący w czytaniu tych tabelek wiec nie bijcie:)
turbo ok
przepływomierz niedomaga,egr,zaślepiony,albo brudny

_________________
Audi A6 2.5TDI-140KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.kwi.2009 22:41:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2009 21:13:04
Posty: 3
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
danielus napisał(a):
według mnie,aczkolwiek jestem początkujący w czytaniu tych tabelek wiec nie bijcie:)
turbo ok
przepływomierz niedomaga,egr,zaślepiony,albo brudny


Nie zgodze się z Tobą kolego.
Turbina ma przeładowanie rzędu 0,1 do 0,15 bara i sztanga nie potrafi ustabilizować ciśnienia. Jeżeli to były logi po kilkukrotnym butowaniu to po pewnym czasie jak pojeździsz spokojnie może pojawić się overbost i tryb awaryjny. Proponuje wymienić wężyki podciśnienia i sprawdzić szczelność tego układu. Bo z tego co ja wiem nie ciekawie wygląda sytuacja gdy przy zadanym ciśnieniu 1907 masz 2060 (przeładowanie 0.15 bara) a wysterowanie sztangi wynosi 94,4 (za dużo).
Co do przepływki to nie do końca wiem skąd ten wniosek skoro to jest grupa 003 od EGR tak więc nie wiesz jakich wartości wymaga komputer (to jest w grupie 008) aczkolwiek można domniemywać że coś z przepływką nie tak bo powyżej 4000 zaczyna spadać wartość mierzona.
A czy egr zaślepiony to poprosimy zrobić BS grupy 003.
Zrób dokładne logi dynamiczne grup 000, 003, 008, 010. 011, 013 i 015.
Zrób statyczne BS grup 000, 003, 011.
Po tych logach coś więcej powiemy.
Jeżeli sam czyściłeś turbo to czy wyczyściłeś dokładnie i czy wszystko ładnie odtłuściłeś?? Czy bardzo dymi Ci z rury przy butowaniu bo może wtryski leją i masz nadmiar sadzy która zapycha kierownice (chociaż 3 tygodnie to bardzo szybko), Masz katalizator?? jak tak to proponuje go wywalić.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 08:43:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Nie jest źle ;) Przydało by się więcej logów .... szczególnie do weryfikacji przepływki 008

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 09:26:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Dzięki za opinie!

Zrobie dziś wieczorem resztę logów.
Czyszcząc kierownice zrobiłem to bardzo dokładnie i szczerze mówiąc to chyba od razu nie działało. Zrobiłem próbę i było ok potem jeździłem głównie po mieście i rzadko przekraczałem 3000 ale ledwo wyjechałem na kawałek prostej to zdechł szybko. Od przedwczoraj odkąd zmazałem ten błąd jest super aż nie moge uwierzyć nic sie nie dzieje.

Mam jedno pytanie logi robiłem na 3 biegu pod górkę bo w sumie to jedyna w pobliżu długa prosta czy to w jakiś sposób przeszkadza w logach. Czy raczej jechać dalej na jakąś płaską prostą?

I jeszcze jedno pytanie co jeśli w trakcie logowania odetnie mi turbo przy 3000 co wtedy jeździć aż sie uda czy da się z takich nie pełnych coś wyczytać?

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 09:31:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Slawek A4 napisał(a):
Mam jedno pytanie logi robiłem na 3 biegu pod górkę bo w sumie to jedyna w pobliżu długa prosta czy to w jakiś sposób przeszkadza w logach. Czy raczej jechać dalej na jakąś płaską prostą?

I jeszcze jedno pytanie co jeśli w trakcie logowania odetnie mi turbo przy 3000 co wtedy jeździć aż sie uda czy da się z takich nie pełnych coś wyczytać?


- możesz i pod górkę

-ważne aby logować wszystkie grupy pojedyńczo i od magicznym 1500 rpm...

- jeżeli poprawnie wykonasz logowanie i pomiar parametrów to będzie można wiele odczytać z przedstawionych informacji

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 21:11:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Zrobiłem pełne logi. Na zimnym zrobiłem próbę i znowu odcięło doładowanie i wyskoczył błąd:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Rozgrzałem silnik do temperatury roboczej i zmazałem błąd i więcej problem turbo się nie pojawił a troche najeździłem robiąc logi. Ja już nic nie rozumiem :(.

Podsumowując kierownice wyczyszczone ale dalej odcina mi turbo i wywala ten błąd. Jeśli tylko macie nerwy to czytać to byłbym wdzięczny za POMOC :):)

Poniżej kompletne logi:

Statyczne


000

[IMG=http://img510.imageshack.us/img510/6323/000sod.jpg][/IMG]


001

[IMG=http://img510.imageshack.us/img510/7522/001tlf.jpg][/IMG]


003

[IMG=http://img253.imageshack.us/img253/7369/003xuy.jpg][/IMG]


004

[IMG=http://img510.imageshack.us/img510/2039/004yly.jpg][/IMG]


007

[IMG=http://img89.imageshack.us/img89/8969/007bbg.jpg][/IMG]


013

[IMG=http://img510.imageshack.us/img510/5137/013z.jpg][/IMG]




Basic Settings:

000

[IMG=http://img238.imageshack.us/img238/9564/000.jpg][/IMG]


003

[IMG=http://img238.imageshack.us/img238/4374/003o.jpg][/IMG]


004

[img=http://img139.imageshack.us/img139/1866/004ucu.th.jpg]


011

[IMG=http://img407.imageshack.us/img407/9756/011mwm.jpg][/IMG]

Dynamiczne:


000

[IMG=http://img11.imageshack.us/img11/746/000snz.jpg][/IMG]


001

[IMG=http://img408.imageshack.us/img408/5132/001gwi.jpg][/IMG]


003

[IMG=http://img115.imageshack.us/img115/6526/003q.jpg][/IMG]


004

[IMG=http://img115.imageshack.us/img115/6064/004r.jpg][/IMG]


008

[IMG=http://img139.imageshack.us/img139/6595/008d.jpg][/IMG]


010

[IMG=http://img171.imageshack.us/img171/881/010f.jpg][/IMG]


011

[IMG=http://img6.imageshack.us/img6/2563/011pxr.jpg][/IMG]

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 21:43:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Problem leży w wysterowaniu samą T - Odnosi się to do samej:

- sztangi jak i wężyka podcisnieniowego który dochodzi do samej gruszki

-jak i N75 który może wadliwie regulować zadane cisnienie doładowanie

Posprawdzaj wszystkie wężyki które idą od N-75 do samej GT1749 ...

- Ktoś regulował sztangę samej turbiny ?

PS: Termostat do wymiany :P

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.kwi.2009 22:13:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Jeśli chodzi o sztangę to wydaje się że pracuje płynnie.

Czyli wężyki Jak je sprawdzić? Lub N75

wężyk główny był wymieniany więc pewnie N75

A co z resztą przepływka i te inne sprawy?

Dzięki wielkie

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 08:40:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Sławek...

wymien termostat i ustaw statyczny kat wyprzedzenia wtrysku...
Reszta jest dobrze. :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 08:56:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Przemku - nie jest dobrze ze względu na przechodzenie omawianego AFN'a w tryb awaryjny ....

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 16:47:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Zamówiłem sobie zawór N75 i kupiłem termostat.

Dzisiaj znowu wpadł w tryb awaryjny i wywaliło błąd. Coś z tą regulacją ciśnienia nie gra. Sprawdziłem przewody i wygląda na to że jest ok.
Zostaje chyba ten nieszczęsny N75.

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2009 18:52:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.kwi.2009 21:13:04
Posty: 3
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Witam.
Kolego a kiedy wymieniałeś olej i filtr powietrza? Bo skoro na zimnym łapie tryb awaryjny (mimo że nie powinno się silnika wtedy pałować) to może być wina tych rzeczy ponieważ olej jest za gęsty i turbina nie może się rozkręcić aż wkońcu łopatki zostaną tak wysterowane żę idzie przeładowane. Ale to by wyjaśniły logi na zimnym jak złapie notlaufa i mielibyśmy wszystko na logach czarno na białym.
A z tego co ja widze.
1. Przepływka żyje i nie tnie dawek. Możesz wymienić filtr powietrza i będzie ok.
2. Turbina i tu tak:
a) ma wahania doładowania tak jakby ciśnienia i nie mógł ustabilizować. Po logach w BS wnioskuje że N75 jest ok ponieważ trzyma ciśnienie równo i nie skacze.
b) proponuje wymienić węże podciśnienia wszystkie również do EGR bo może gdzieś gubić podciśnienie to kosztuje grosze.
c) najlepiej spróbuj zrobić tak żebyś założył nowe węzyki podciśnienia i żeby do podciśnienia było podłączone tylko turbo i EGR i wtedy zobaczymy jak będzie wysterowywał sztange.
3. Kąt wtrysku do poprawy ma 37-40 powinien mieć 60.
4. Kolego i z tego co widze masz katalizator a jak nie masz to trzeba sprawdzić układ wylotowy spalin. Ponieważ masz zaburzony układ układ usuwania spalin.
Widać to w grupie 003 Dyn ponieważ powyżej 3200obr wartość mierzona zaczyna spadać mimo pedału w podłodze a tak nie powinno być powinno być stałe 850 tak jak jest zadane. Mimo że Immo mierzy prawidłowo i nie zaniża to tutaj wartość spada. Może to być również spowodowane spadaniem podciśnienia i dlatego EGR się otwiera i podaje spaliny do dolotu i turbo nie ma podciśnienia żeby dobrze wysterować. A jak jest zimny silnik to spaliny są podawane w większej ilości w celu dogrzania silnika i dlatego na zimnym ładpie notlaufa. I od sprawdzenia tego bym zaczoł.
5. ewentualnie może masz zabrudzony czujnik ciśnienia doładowania i jak jest zimny to źle mierzy i przeładowuje lub sam czujnik się wali.

Jeżeli w czymś nie mam racji niech ktoś mnie poprawi i czekam na opinie innych szpeców od VAGA
Pozdrawiam i życze owocnego szukania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 12:59:03 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Filtr powietrza i olej wymieniany 4000km temu.

Wymieniłem termostat :) byłem u mechanika sprawdziliśmy przewody i wyglądają ok. Dwa te najdłużesz były wymieniane 6 mies temu. Wygląda na to że zawór szwankuje. Umówiłem się na za tydzień na wymiane N75 i ustawianie kąta wtrysku.

Dam znać jak to wygląda po wymianie.

Dzięki wielkie za pomoc

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 13:04:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Jak masz juz "N75" to działaj sam :) chwila pracy i masz wymieniony ,nic trudnego ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2009 14:28:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
a czemu nie poczyscisz n75 ??
i czemu sobie sam nie wyregulujesz ??
:):

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2009 12:36:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Sam powiadacie hmmm....

Właśnie przeglądałem schemacik i widze że nie da się tam za bardzo niczego popsuć :diabel:

Co do kąta wtrysku chyba lepiej nie ryzykować :peace:

Jeszcze raz dzięki dam znać jak to wyszło :!!:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: