.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 06.maja.2024 17:15:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [audi 100 c4 2.3 pb+lpg ] POMOCCY bardzo słaba moc +falujące
PostNapisane: 28.mar.2009 10:16:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Witam od wczoraj jestem posiadaczem Audi 100 C4 z 91' pojemność 2.3. Piszę posta dlatego że fakt faktem problemy wyszukałem takie same ale nikt nie napisał co było tym spowodowane / rozwiązanie tych problemów - także proszę nie pisać żebym poszukał bo nie ma :)

Problem jest następujący auto odpala bez problemu - po czym od razu ma falujące obroty na benzynie chodzą w zakresie poniżej 1000 obrotów po czym auto gaśnie albo trzyma obroty na poziomie 200 obrotów. Auto rozpędza się średnio ale powyżej 4000 traci moc. Proszę o pomoc !! O Gazie nie piszę bo nauczyłem się najpierw dobrze zrobić PB a dopiero później grzebać w lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 10:29:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6205
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wczoraj kolega odbierał auto od mechaniora, ma 2.3 LPG i tak, przewodu kopułka nowa BERU, świece NGK V-line koniecznie jedna elektroda do LPG do tego sprawdzony cały dolot (były nieszczelności), wymienione filtry paliw i gazu i samochód chodzi jak marzenie, wcześniej był przeczyszczony silniczek krokowy. Ja ostatnio miałem luźny przewód przy mikserze i też mi wariował na wolnych, łapał powetrze lewe i jazda była i na gazie i na PB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 10:32:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Popieram przedmówcę, idealnie szczelny dolot (zero lewego powietrza) i dobry układ WN to podstawa.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 10:40:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Dobra panowie czekne - ale czytając doczytałem się jescze o jakiś czujnikach 2 pinowych 4 pinowych opołożeniu przepustnicy itp...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 10:56:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Jeszcze :
Odłącz wtyczkę od 2-pinowego czujnika na króccu wodnym, możliwe że popuszcza Ci wtryskiwacz rozruchowy (walniety czujnik - bardzo częsta przypadłość). Dla próby pojeździj tak trochę (na zimno też zapalisz ale trochę więcej trzeba kręcić i ma kiepskie wolne wtedy).


inny pomysł :
Należało by skontrolować przepływkę, klapę, jej ustawienie, oraz sprawdzić kody błyskowe.

Filtr paliwa, ustawienie składu mieszanki na analizatorze.

No i słynny czujnik temperatury.

Inny pomysł :
Sonda lambda

kolejny:
rozregulowana klapa przepływomierza

następny :
To co napisał wyżej kolega i ja jeszcze dodam wtryskiwacz rozruchowy, lub czujnik termiczny.

kolejny:
ja bym sprawdził stan wtryskiwaczy benzynowych

następny:
możesz mieć coś nie tak z reduktorem LPG i nie trzyma ci stabilnego ciśnienia,
czujniku spalania stukowego

kolejny:
pompa , flitr paliwa

i :
BLOS

także kupe problemów - ale nikt nie dał rozwiązania


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.mar.2009 22:48:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
dzisiaj przyjrzałem się problemowi bardziej - a więc auto na bezynie i na gazie trzyma obroty 200 -po czym gaśnie i czasami faluje - co to może być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 22:19:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
To może być wszystko. Przez ręce przeszło mi wiele takich silników i żaden nie miał identycznej usterki. Po pierwsze czy auto po wyjęciu bagnetu gaśnie. Jeśli tak to masz pierwsze zadanie. Osunąć wszelkie nieszczelności. Potem miernikiem posprawdzać stan czujników temperatury. Zweryfikować stan wtryskiwacza rozruchowego i jego szczelność. Oczywiście po drodze przewody WN, świece, filtry. Potem stan klapy spiętrzającej, rozdzielacza paliwa, potencjometru przepustnicy, nastawnika ciśnienia paliwa i tak dalej można by wymieniać. Mam właśnie na warsztacie takiego delikwenta wiec jestem na świeżo;]

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 23:25:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
A wieć jak narazie mam wielką dziurę w obudowie filtra powietrza , dziure w gumowym dolocie od przepustnicy i dziure w rurach ssących powietrze do filtra powietra - takżę na dzień dzisiejszy poszukuję ów części jak kolega ma to proszę o jakieś info. Jeśli kolega znajdzie przyczyne to proszę dać znać . Blaszka od przepustnicy jest prosta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.mar.2009 23:31:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
A gdzie mogę zlokalizować i jak sprawidzć czujniki temperatury ? i gdzie jest wtrskiwacza i jak ocenić jego stan ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2009 22:01:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Czujniki są na króćcu przykręconym do głowicy po prawej jej stronie pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem. Są tam dwa czujniki jeden dwu pinowy drugi cztero. Ów pierwszy jest czujnikiem dla sterownika wtrysku oraz sterownika zapłonu. Na zimnym silniku powinien mieć około 2500ohm, natomiast po nagrzaniu około 250 ohm. Co do pytania o wtryskiwacz nie bardzo rozumiem jego treść;/ Co do nieszczelności to wszystkie są nieistotne poza tymi które są pomiędzy klapą przepływomierza a zaworami. Czyli rura łącząca rozdzielacz z przepustnicami, odma, węże zaworu dodatkowego powietrza, uszczelki pod kolektorem dolotowym oraz bardzo ważne uszczelniacze wtryskiwaczy....

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2009 22:04:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
http://moto.allegro.pl/item594324528_au ... etrza.html

Prosze.....


Ponadto tak wygląda czujnik temperatury dla sterowników:
http://moto.allegro.pl/item599159691_cz ... _3229.html
Natomiast tak wygląda czujnik czteropinowy sterujący wskaźnikiem temp wody...
http://moto.allegro.pl/item592008335_cz ... 0_16v.html

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2009 22:51:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Witam z góry dziękuje za info - teraz czekam na obodwe filtra, filtr powietrza - i staram się naprawić gumową rurę dolotową - ma kolega jakiś patent na nią - można ją kleić ?

i chyba z góry kupie sobie te czujniki :

http://moto.allegro.pl/item599159691_cz ... _3229.html

http://moto.allegro.pl/item596666436_cz ... 80_b4.html

co kolega o tym sądzi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2009 22:55:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
http://moto.allegro.pl/item592540879_cz ... c4_c3.html - a ten to co to za czujnik ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2009 22:47:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Po co Ci wiedzieć skoro nie jest w tym przypadku potrzebny??

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2009 12:50:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
Panowie nie piszemy posta pod postem tylko edytujemy swoje wcześniejsze posty.

Co do auta
po usunięciu wszystkich nieszczelności i wymianie podstawowych elementów, które podpowiedzieli Ci koledzy zrób próbę generalną, może problem zniknie jak ręką odjął

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2009 22:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sie.2007 10:14:49
Posty: 26
Witam, żeby nie otwierać 15 tematów proszę o odpowiedz na tym poście :


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 75#1285475

Dobra a więc sprawa wyglada tak - podkręcałem wszystkie przewody ! - nic szczególnego nie zauważyłem . Natomiast Auto pomimo wymiany flitra paliwa , powietrza, kopułki, przewodów, swiec, uszczelnienia dolotu, wyczeszczenia silniczka krokowego - odpala bez problemu ale odrazu jest ustawione na 200 obrotów po dodaniu gazu faluje w przedziale 800 - 200 - w miarę mocno tak jest i na ciepłym i na zimnym silniku - gdy temp . jest powyżej 60 stopni przełączam go na gaz a tam UWAGA bez problemów oborty trzyma prawidłowo w ogóle nie ma wahań jest ideał - w takim razie dolot musi być szczelny. - dalej myśle żę to te czujniki - narazie czekam na paczuche - co koledzy o tym sądzą ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: