.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 00:27:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TT 1.8T] Brak chłodzenia silnika i ogrzewania. Pomocy!
PostNapisane: 20.kwi.2009 08:46:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2009 21:59:50
Posty: 12
Witajcie, mam dziwny problem z Audi TT 1.8T 225KM. Mianowicie nie mam auto strasznie mi sie grzeje, w skrócie nie a sie nim jezdzic (temp rosnie do czerwonego pola, a wentylatory się nie włączają) oraz brakuje ogrzewania (cały czas leci zimne powietrze).

Co gorsza, wymieniłem już termostat, pompę wody (rozleciała się na kawałki, sądziłem że to załatwi sprawę) oraz wyczyściłem układ i chłodnice, oraz sprawdziłem jej drożność.

O ile nie włączające się wentylatory mogą być spowodowane uszkodzonym czujnikiem- (czy to jest ten który jest w chłodnicy??)
to brak ogrzewania najbardziej mnie dziwi, ponieważ po wymianie pompy płyn powinien krążyć przez cały układ w tym przez nagrzewnicę od ogrzewania, ale najwyraźniej tak nie jest.

Podczas pisania tego posta przyszedł mi do głowy zapowietrzony układ chłodzenia, a konkretnie w miejscu gdzie jest pompa. Jednak nie wiem czy to jest możliwe, a jeśli tak to jak go odpowietrzyć?

BTW. Gdzie jest czujnik który sprawdza temp silnika?

Sprawa jest gardłowa, ponieważ jestem drugi tydzień bez auta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 10:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jeśłi nie ma ogrzewania , a temeperatura rośnie to znaczy że układ jest zapowietrzony. Trochę to jednak wygląda na uszkodzenie uszczelki pdo głowicą lub samej głowicy. Obym się mylił , ale skoro pompa ulekgła uszkodzeniu to mogłeś go przegrzać już wcześniej.

Uważam że powinieneś sprawdzić szczelność układu chłodzenia .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 11:39:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2009 21:59:50
Posty: 12
Lotus napisał(a):
Jeśłi nie ma ogrzewania , a temeperatura rośnie to znaczy że układ jest zapowietrzony. Trochę to jednak wygląda na uszkodzenie uszczelki pdo głowicą lub samej głowicy. Obym się mylił , ale skoro pompa ulekgła uszkodzeniu to mogłeś go przegrzać już wcześniej.

Uważam że powinieneś sprawdzić szczelność układu chłodzenia .


Czy gdyby uszkodzona była głowicą lub uszczelka to w oleju był by płyn chlodniczy lub spaliny w płynie chlodniczym? Jak sprawdzić szczelność układu chłodzenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 11:50:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Uszkodzenie może być takie że nigdzie tego nie zauważysz .. Wystarczy że zrobi się przetoka z któregoś cylindra do układu chłodzenia. Ciśnienie przedsotaje się do układu chłodzenia i po sprawie.

Jak sprawdzić:

Są do tego przyrządy , pompuje się powietrze do układu i obserwuje zdolność utrzymania ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 14:35:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2009 21:59:50
Posty: 12
Lotus napisał(a):
Uszkodzenie może być takie że nigdzie tego nie zauważysz .. Wystarczy że zrobi się przetoka z któregoś cylindra do układu chłodzenia. Ciśnienie przedsotaje się do układu chłodzenia i po sprawie.

Jak sprawdzić:

Są do tego przyrządy , pompuje się powietrze do układu i obserwuje zdolność utrzymania ciśnienia.


Ale z tego co piszesz to przedostawal by się też płyn do oleju, bo chyba nie działało by to w jedna stronę. Załóżmy narazie ze tak nie jest. Czy może być jeszcze inną przyczyną braku ogrzewania poza zapowietrzeniem, uszkodzona głowicą, pompą i termostatem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 14:45:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie ,ponieważ ogrzewanie odbywa się za pośrednictwem małego obiegu który nie jest regulowany termostatem. Jedyna przyczyna to brak obiegu lub ciśnienie w układzie. Oleju nie musi być w płynie ani odwrotnie gdy jest uszkodzenie uszczelki lub głowicy.

Nie zakładam że jest bardzo żle ale biorę to pod uwagę ..

Nie wydaje mi się żeby był zapoiwetrzony bopewnie już troche pomęczyłeś temat po za tym
silnik APX i podobnej mocy silniki mają pompę elektryczną co wymusza obieg przy wysokich temp..

Chyba że sprawdzisz jeszcze korek zbiornika wyrównawczego ..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 20:42:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2009 21:59:50
Posty: 12
Lotus napisał(a):
Nie ,ponieważ ogrzewanie odbywa się za pośrednictwem małego obiegu który nie jest regulowany termostatem. Jedyna przyczyna to brak obiegu lub ciśnienie w układzie. Oleju nie musi być w płynie ani odwrotnie gdy jest uszkodzenie uszczelki lub głowicy.

Nie zakładam że jest bardzo żle ale biorę to pod uwagę ..

Nie wydaje mi się żeby był zapoiwetrzony bopewnie już troche pomęczyłeś temat po za tym
silnik APX i podobnej mocy silniki mają pompę elektryczną co wymusza obieg przy wysokich temp..

Chyba że sprawdzisz jeszcze korek zbiornika wyrównawczego ..


Co może być nie tak z korkiem?


Nie meczylem jeszcze tematu ponieważ od wymiany pompy silnik chodził ze 20 minut, i to chyba jeszcze był zapowietrzony bo dziś rano gdy już był zimny dolalem ok litra płynu. Dziś muszę jeszcze wstawić nowy termowlacznik wentylatora.

No i wstawiłem, jednak wentylatory dalej nie działają. Robie się powoli głupi, gdy łącze dwa większe wtyki w kostce wentylator rusza, jednak gdy zakładam kostkę na nowy czujnik, nic się nie dzieje. Zastanawiam się jaki wpływ na to ma trzeci, mniejszy kabel (koloru czerwono-żółtego) i za co on jest odpowiedzialny, i z czym powinien sie laczyc?

A spod korka od zbiornika ucieka ciśnienie....

BTW. Ogrzewanie juz działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 20:50:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Ten trzeci kabel odpowiada za 2 gi bieg wentylatora.
Czujnik wymieniłeś niepotrzebnie (jak 99% klientów). W Twoim przypadku przyczyną był zapowietrzony układ i do tego tak jak Lotus wspomniał pradopodobnie uwalona uszczelka.
Oddaj auto do warsztatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.kwi.2009 21:09:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2009 21:59:50
Posty: 12
ADAM 12 napisał(a):
Ten trzeci kabel odpowiada za 2 gi bieg wentylatora.
Czujnik wymieniłeś niepotrzebnie (jak 99% klientów). W Twoim przypadku przyczyną był zapowietrzony układ i do tego tak jak Lotus wspomniał pradopodobnie uwalona uszczelka.
Oddaj auto do warsztatu.


Uwalona uszczelka jako przyczyna niedziałających wentylatorów?! Czyli że do ich włączenia potrzebne jest też odpowiednie ciśnienie płynu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 09:35:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
gładki napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Ten trzeci kabel odpowiada za 2 gi bieg wentylatora.
Czujnik wymieniłeś niepotrzebnie (jak 99% klientów). W Twoim przypadku przyczyną był zapowietrzony układ i do tego tak jak Lotus wspomniał pradopodobnie uwalona uszczelka.
Oddaj auto do warsztatu.


Uwalona uszczelka jako przyczyna niedziałających wentylatorów?! Czyli że do ich włączenia potrzebne jest też odpowiednie ciśnienie płynu?


Silnik przy uwalonej uszczelce szybciej złapie temp niż chłodnica.Na wskażniku pokaże max a wentylator nie załączy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 10:15:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2009 21:59:50
Posty: 12
ADAM 12 napisał(a):
gładki napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Ten trzeci kabel odpowiada za 2 gi bieg wentylatora.
Czujnik wymieniłeś niepotrzebnie (jak 99% klientów). W Twoim przypadku przyczyną był zapowietrzony układ i do tego tak jak Lotus wspomniał pradopodobnie uwalona uszczelka.
Oddaj auto do warsztatu.


Uwalona uszczelka jako przyczyna niedziałających wentylatorów?! Czyli że do ich włączenia potrzebne jest też odpowiednie ciśnienie płynu?


Silnik przy uwalonej uszczelce szybciej złapie temp niż chłodnica.Na wskażniku pokaże max a wentylator nie załączy.


Wszystko jest już ok, poza korkiem który przepuszcza ciśnienie, wentylatory działają, gdy tylko wskazówka przekroczy 90 stopni włączają sie wentylatory i temperatura wraca do normy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 10:46:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Korek ma takie zadanie. W korku jest zawór który musi się otworzyć by wyrzucić nadmiar płynu wynikający na przykład z przegrzania :)

Teraz musisz sprawdzić czy zawór w korku otwiera się w odpowiednim momencie. Następnym razem będziesz wiedział że układ po spuszczeniu płynu należy odpowietrzać. :)

Najważniejsze że nie ma dużych wydatków..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 11:50:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2009 21:59:50
Posty: 12
Lotus napisał(a):
Korek ma takie zadanie. W korku jest zawór który musi się otworzyć by wyrzucić nadmiar płynu wynikający na przykład z przegrzania :)

Teraz musisz sprawdzić czy zawór w korku otwiera się w odpowiednim momencie. Następnym razem będziesz wiedział że układ po spuszczeniu płynu należy odpowietrzać. :)

Najważniejsze że nie ma dużych wydatków..


A kiedy powinien sie otwierac, po wylaczeniu nagrzanego silnika powinien byc otwarty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 12:57:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Powinien być otwarty gdy przekroczy ciśnienie graniczne. Przy zdrowo pracującym układzie jest zamknięty ciągle.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.kwi.2009 13:49:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.kwi.2009 21:59:50
Posty: 12
Lotus napisał(a):
Powinien być otwarty gdy przekroczy ciśnienie graniczne. Przy zdrowo pracującym układzie jest zamknięty ciągle.


Jutro założę nowy i będę wiedział.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: