.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 00:30:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A4 1.8] Kontrolka cisnienia oleju oraz spadek mocy
PostNapisane: 26.kwi.2009 13:34:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Jestem zalamany, bo zaden warsztat nie moze mi pomoc.
Mieszkam w Niemczech, a tu to niewiedza straszna, jesli chodzi o mechanikow, dlatego zwracam sie o pomoc na polskim forum.
Problem pierwszy:
Zapalajaca sie kontrolka cisnienia oleju.
Zapala sie ona tylko przy jezdzie w miescie, na cieplym silniku i niskich obrotach.
Po dodaniu gazu gasnie. Wedlug warsztatu cisnienie jest ok. Nic nie dala wymiana czujnika cisnienia. Na nowym oleju problem znka na jakis czas, potem pojawia sie znowu.

Problem drugi:
Przy spokojnej jezdzie, przy predkosci ok 120 km/h, po jakims czasie gwaltownie spada moc silnika, auto nie reaguje na gaz (silnik nie gasnie). Po dodaniu gazu do dechy, po okolo 5 sekundach, rownie gwaltownie silnik dostaje kopa i pracuje normalnie. Sytuacja zdarza sie tez tylko na goracym silniku i tylko przy niskich obrotach.
Wymienilem filtr powietrza, filtr paliwa i czujnik ilosci powietrza (z tym, ze uzywany, wiec pewnosci nie mam) i nic. W warstacie Audi wymienili mi jakies szlauchy, twierdzac, ze to na 100 procent ten problem. Koszt 400 euro – nie pomoglo nic......

Moje podejrzenie, dla obu problemow, to czujnik temperatury plynu chlodzacego.
Skoro, kontrolka cisniena oleju zapala sie rowniez w zaleznosci od obrotow i temeratury silnika (wyczytalem w ksiazce o A4), to jest to mozliwe.
Z drugiej strony, jesli czujnik ten wysyla nieprawidlowe informacje o temperaturze (lub nastepuje przerwanie informacji), to przy goracym silniku, moze sadzic, ze jest zimny i dawac za duzo paliwa, zalewajac swiece.
Zreszta byc moze oba problemy sa problemami odzielnymi.
Napiszcie prosze, czy dobrze kombinuje, bo na autach nie znam sie zupelnie. Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.

Bym zapomnial.... Audi A4 (B5), rocznik 97, silnik 1.8 benzynowy


Ostatnio edytowano 26.kwi.2009 13:46:29 przez melmars, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 13:36:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32223

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 14:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Co do oleju

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ompa+oleju
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ompa+oleju

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ompa+oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 14:34:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Hej, linki, ktore podales nie sa mi obce. Nie napisalem, ze szukalem, ale nie znalazlem. Odpowiedzi na forum (nie tylko na tym) jest mnostwo, tak samo jak mozliwych bledowi. Moj problem jest o tyle specyficzny, ze chodzi o 2 problemy, ktore byc moze sa jednym problemem. Tego dotyczy wlasnie moje pytanie.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 17:40:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Napisz z którego roku masz silnik.
I czy kontrolka ciśnienia zaświeca się w momencie, kiedy silnik traci moc?

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 18:06:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Szogun, silnik jest chyba tak samo jak cale auto z 97 roku.
Bywa tak, ze silnik moze byc z innego roku niz samochod?
Jesli tak, to nie bardzo wiem jak to sprawdzic.
Jesli chodzi o kontrolke oleju, to nie zapala sie ona w momencie utraty mocy.
Zapala sie ona tylko przy jezdzie po miescie a utrata mocy w zasadzie tylko na autostradzie.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 19:16:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
Bywa tak, ze silnik moze byc z innego roku niz samochod?
Jesli tak, to nie bardzo wiem jak to sprawdzic.


Nie szukaj dodatkowego problemu.
Przyjmijmy że silnik jest własciwy do modelu auta.

W tym przypadku awaria pompy to najmniejszy wydatek.
Gorzej jeśli silnik siedzi na panewce :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 20:24:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Adam, nie szukam problemu, byla to tylko z mojej strony odpowiedz laika.
Awaria pompy jest tu jedna z wielu mozliwosci, nie dopiwiada to jednak na wlasciwe pytanie.
Sadzilem i sadze nadal, ze na forum jest wielu fachowcow, ktorzy sa w stanie odpowiedziec, czy moje rozumowanie jest prawidlowe i czy czujnik temperatury moglby EWENTUALNIE byc odpowiedzialny za obydwa moje problemy jednoczenie, czy raczej moje rozumowanie jest z zalozenia bledne.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 20:50:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Czujnik temp. nie będzie odpowiadał za zaświecanie się kontrolki ciśnienia oleju.
Natomiast jeśli spada ciśnienie oleju to w silniku, który ma hydraulicznie regulowane luzy zaworów może dojść do utraty mocy.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 20:57:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Szogun, w ksiazce ktora mam do mojego modelu jest napisane, ze kontrolka cisnienia oleju swieci w zaleznosci od polazenia przelacznika cisnienia oleju, ale tez w zaleznosci od obrotow silnika i temperatury w ukladzie chlodniczym. Podane sa tez warunki dla ktorych to swiecenie wystepuje.

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 21:26:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Te warunki sa nastepujace :
1) temperatura wyzsza niz 60 stopni, obroty wyzsze niz 1500, przelacznik otwarty
2) temperatura nizzsza niz 60 stopni, obroty wyzsze niz 300, przelacznik otwarty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 22:03:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Czy poziom oleju się zmienia? Przyszedł mi do głowy taki pomysł, że jakimś cudem rozcieńcza Ci się olej. Może też być tak, że auto pali olej i równocześnie rozcieńcza go, tak, że masz wrażenie, że oleju nie ubywa. W tych silnikach modny jest mobili 5W50, który jest "gęstszy" (bardziej lepki) i mniej podatny na rozcieńczanie.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 22:12:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Kosma, poziom oleju utrzymuje sie na stalym poziomie, ale z tym rozcienczaniem to niewykluczone, tez o tym myslalem. Przy nastepnej zmianie wymienie go na gestszy. A co sadzisz o tym czujniku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 22:17:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
melmars napisał(a):
A co sadzisz o tym czujniku?


Z tego co napisałeś, na wolnych obrotach i nagrzanym silniku, przełącznik jest zamknięty. Nie wiem jak mam to rozumieć.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2009 22:28:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Cholera wie, ja tylko tlumaczylem tekst z niemieckiej ksiazki.
Moze to nie jest ze jest zamkniety. Moze i moze byc otwarty, ale inny z dwoch pozostalych warukow jest niespelniony i kontrolka podnosi alarm.
Nie znam sie na tym, wiec jesli pisze bzdury to przepraszam, ale cytat przetlumaczylem raczej wiernie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 21:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
melmars napisał(a):
jest napisane, ze kontrolka cisnienia oleju swieci w zaleznosci od polazenia przelacznika cisnienia oleju, ale tez w zaleznosci od obrotow silnika i temperatury w ukladzie chlodniczym.
pozdr


Napisane jest że ćiśnienie oleju zależne jest od temperatury płynu, bo jeżeli silnik jest zimny to i olej jest zimny - gęsty i wtedy ciśnienie jest wysokie, jeżeli silnik się nagrzeje to olej również osiąga wyższą temperaturę i spada jego lepkość i wtedy spada ciśnienie oleju. Ja bym obstawiał pompę oleju , a jak nie to wywalone panewki.

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 22:11:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Uki, no niby logiczne, ze pompa moze byc....ale to, ze kontrola cisnienia nic nie wykazala, to chyba jednak wyklucza pompe (?)
Pojutrze oddaje auto do ATU, obiecali pogrzebac, moze cos znajda.
Przy okazji wymieniam olej i swiece, wiec na jakis czas pewnie przestanie sie zapalac ta lampka. Jesli nic nie znajda, to bardziej dokuczliwy bedzie nadal problem z utrata mocy na autostradzie.
Moze ktos ma jakoas rada czy podpowiedz w kwestii utraty mocy o ktorej pisalem na poczatku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 23:45:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
melmars napisał(a):
Uki, no niby logiczne, ze pompa moze byc....ale to, ze kontrola cisnienia nic nie wykazala, to chyba jednak wyklucza pompe (?)
?


nie.To nie wyklucza pompy.
Napisz proszę jakie ciśnienie odnotowano na jałowym i jakie na wyższych obrotach.

I jeszcze jedno.Spisz proszę symbol filtra oleju jaki masz zamontowany.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 20:34:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.kwi.2009 13:28:44
Posty: 10
Nie pamietam w tej chwili jakie bylo to cisnienie, pamietam tylko ze mi powiedzieli, ze jest w normie. Bylo to wtedy w warsztacie Audi, wiec powinni sie znac.
Symbolu filtra tez nie moge ci podac (warsztat audi nie stosuje zadnych zamiennikow), bo oddalem dzis juz auto do warsztatu.
Mam nadzieje, ze cos znajda.
Dzieki wszystkim na razie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: