.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 06:30:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 ABK] Problem z LPG
PostNapisane: 27.kwi.2009 21:48:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 18:17:31
Posty: 8
Witam.
Jestem uzytkownikiem tego auta od nie dawna i mam z nim same problemy.
Auto wyposazone jest w instalacje gazowa landi renzo.
1. problem to to ze auto po przejsciu w zasilanie gazem ma problem z utrzymaniem obrotow biegu jalowego. Mysle ze nie jest to wina instalacji poniewaz gdy zblokuje sinik krokowy to auto ma takie same objawy tzn. auto po puszczeniu nogi z gazu zaczyna falowac obrotami czyli spada do 200 obrotow podbija sie do 1000obr i tak pare razy a wczsie delikatnej jazdy auto ma punkty jakby ktos je przytrzymywal... Dodam ze potencjometr polozenia przepustnicy wymieniony. przeplywomierz w aucie byl bardzo wytarty ale plytka przesunieta ze slizgacz jezdzi po nie wytartym miejscu na mierniku raczej ok. (reduktor gazu tez wyminiony)
2. problem to drak mozliwosci diagnostyki silnika podczas pracy.. czyli na zgaszonym silniku laczy sie ale bardzo czesto przerywa polaczenie a na odpalonym nie moze ustalic polaczenia. Dodam ze do poduszki i absu dostep bez problemowy oraz sprawdzone przejsci miedzy zlaczem diagnostycznym a pinem komputera..

Swiece, kopulka, palec wymienione, takze cienkie wezyki podcisnienia.
Panowie rozkladam rece z tym autem moze ktos spotkal sie z takim problemem i pomoze...

(Instalacja gazowa 2generacji reduktor wymieniony na lovato 2miesiace temu, silnik krokowy wyczyszczony, mikser miedzy przeplywomierz a filtr) bez wzgledu na to czy pracuje silniczek krokowy od gazu czy go zblokuje to fiksuje na wolnych, auto ladnie wraca do wolnych na benzynie. nie fiksuje na wolnych w gazie gdy odlacze przeplywomierz ale w tedy nie pali na bezynie )
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 28.kwi.2009 14:26:52 przez brendy_1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 09:57:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Miałem autko z tym silnikiem i od razu mówię że z gazem nie jest różowo.
Udało mi się jednak doprowadzić gaz prawie do ideału.

Żebyś był w miarę zadowolony z instalacji LPG muszisz przede wszystkim przerobić mikser gazu bo zapewne masz wrzucony między filtr powietrza a przepływomierz... jest to rozwiązanie złe i niebezpieczne dla przepływomierza (ja wymieniłem trzy razy).
Są miksery specjalne do tego silnika, montowane na przepustnicyi wtryskujące bezpośrednio do niej i taki trzeba założyć, następnie na rurze ssącej obowiązkowo założyć antywybuch.

W następnej kolejności trzeba zająć się wolnymi obrotami a ponieważ silnik wolnych obrotów siedzi sobie w filtrze powietrza nie jest to łatwe.

W związku z tym że przenieśliśmy mikser na kolektor ssący przenosimy też powietrze z silnika wolnych obrotów do kanału wolnych obrotów na mikserze (gazownik będzie wiedział o co chodzi) normalnie przewód doprowadzający to powietrze jest podłączone do rury ssącej pod spodem (otwór po przewodzie trzeba zaślepić)
Na koniec trzeba dorobić odprężnik (można przerobić parownik który masz)

Teraz dokładnie ustawiamy dawkę na wolnych obrotach, pod obciążeniem i możemy cieszyć się jadącym i nie dławiącym się silnikiem :D

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 10:34:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Flascher
W C-4 silnik krokowy faktycznie siedzi w filtrze powietrza, ale mowa jest o B-4 tam jest on na wierzchu ;)

brendy_1
1 Jaką masz instalacje I, II, IV generacje ( na srobke z komputerkiem, czy sekwencje ) bo jesli nie masz sekwencji, to potencjometr połozenia przepustnicy i przepływomierz powietrza nie ma nic wspolnego z instalacją LPG.
2. Jesli silnik ma takie same problemy na benzynie, to proponuję odłączyc instalacje LPG na jakiś czas i zająć się doprowadzeniem instalacji benzynowej do ładu ( albo wywalić ją w cholere i jezdzić tylko na LPG ) a pożniej zabrać się za LPG.
Najpierw poszukaj mozliwych nieszczelności w dolocie, bo jak będzie ssał lewe powietrze, to nigdy auto nie będzie poprawnie jezdzić, ani na benzynie, ani na gazie.
3 Jesli silnik pracuje poprawnie na benzynie a te cuda dzieją się tylko na gazie a masz instalacje I lub II generacji, to zrob jak pisze przedmowca, pokombinuj z mikserem ( w tych silnikach mikser mozna wkładac miedzy filtr powietrza a przepływomierz, albo na przepustnice w zalezności gdzie lepiej sie sprawdza ) Przyjrzyj się tez samemu reduktorowi moze potrzebna jest juz regeneracja.
Tak, czy inaczej przydała by się wizyta u dobrego gazownika.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.kwi.2009 21:56:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2009 18:17:31
Posty: 8
witam jeszcze raz nie zdazylem nawet sprawdzic z przelozeniem miksera na przepustnice dzis auto pod domem parsklo i nie pali nawet na benzynie... przeplywomierz sprawny nie zacina sie brak iskry... Moze jakies propozycje od czego zaczac??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.kwi.2009 19:40:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Cewkę szlag trafił.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: