.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2024 12:39:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKN] U kogo w mazowieckim wymienic termostat
PostNapisane: 11.maja.2009 20:36:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Witam wszystkich wlascicieli oraz uzytkownikow Audi.

Osobiscie nie jestem wlascicielem takiego auta, ale ze wzgledu, ze takie posiada niezwykle sympatyczna kolezanka, to zdarza mi sie nic jezdzic. Rzucilo mi sie w oczy, ze wskaznik temperatury jest caly czas na minimum (tak, wiem, jestem zboczony, ze jezdzac z kolezanka patrze na wskazniki:) ).
Wiem, ze byl pol roku temu robiony rozrzad, ale termostat przy tej okazji nie byl wymieniany - niestety. Kolezanka nie byla swiadoma, ze trzeba, zas warsztat dal ciala.
W zwiazku z cala historia, trzeba termostat wymienic. Pytanie tylko, gdzie to mozna zrobic dobrze i za rozsadne pieniadze - wiec ASO odpada :).
Najchetniej w Warszawie, ale ze autem jezdzi sie doskonale, moga byc i dalsze okolice, o ile bedzie warto :).

z gory dziekuje za pomoc

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] U kogo w mazowieckim wymienic termost
PostNapisane: 11.maja.2009 21:42:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
nie mam pojecia czy jestes zboczony
jezeli wskaznik lezy (a nie to, ze na 1/3 np) to moze czujnik temp?
w tym aucie jest taki po2jny (2 w jednym) czujnik temp G2/G62 (do ECU i do wskaznika)
jak chcesz zablysnac przy kolezance to przy nagrzanym aucie podlacz kabelek vagcom i porownaj temp wskazywana w bloku 007 silnika z ta z bloku 003 w "instruments" (to ta ktora podlaczona jest do wskaznika)
Jezeli nie masz kabelka ale nadal chcesz zablysnac to sciagnij wtyczke z czujnika i podczysc
Kto wie... moze cos z tego bedzie (ja trzymam za Ciebie kciuki :) )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 07:03:02 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
To żadna filozofa, możesz dać np. do BOSCH-a w Mińsku Maz. - nigdy mi nic nie scrzanili, tel: 604 123 943

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 10:52:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Dzieki, dzis sprawdze wskazania czujnikow za pomoca VAG. Wskazowka czasem wstaje :) ale do pionu jej daleko :) Widac na pewno wprost proporcjonalna zaleznosc wskazan od pogody.

Filozofia jest o tyle, ze wymiana termostatu wymaga rozebrania polowy auta z rozrzadem wlacznie :) Gdyby nie to, sam bym sie za to zabral.

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2009 10:57:59 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Z tego co mi wiadomo nawet w V8 termostat da się wymienić BEZ rozbierania przodu.... poszukaj na forum, coś o tym kiedyś było ... nie pamiętam gdzie (ja zmieniałem przy okazji rozrządu więc inna bajka)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 13:12:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
VAG pokazal w grupie engine 007 max 75 stopni, ale w grupie instruments 003 przez dlugi czas bylo 30 stopni, dopiero po jakis 30 minutach pojawilo sie okolo 50 stopni. Rozbieznosc miedzy wskazaniami duza.
Zaczne od wymiany czujnika, gdzie sie znajduje w aucie i ile kosztuje nowy?

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 14:15:10 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
umiejscowienie czujnika:

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 65a3726f90

zapożyczone z tego tematu: (opcja szukaj...)

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=g62

ja płaciłem za swój jakieś 104 zł w ASO

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 18:14:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
arthurr napisał(a):
ja płaciłem za swój jakieś 104 zł w ASO

a ja za zamiennik 25zyla

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.maja.2009 20:20:43 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
przemekk74 napisał(a):
arthurr napisał(a):
ja płaciłem za swój jakieś 104 zł w ASO

a ja za zamiennik 25zyla


no to kolega ma pełny przeglad rynku ;)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 08:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Dziekuje za swietne fotki, wszystko jasne. Link tez bardzo przydatny, szczegolnie info, ze nie trzeba spuszczac calego plynu a jedynie odlac ze zbiorniczka wyrownawczego:)

Czy zamiennik ma sens stosowania? Nie chce aby sie okazalo, ze trzeba wydac 25 + 104 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 09:10:33 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Podobno termostat warto oryginalny. Z zamiennikami były cyrki, są tematy na forum....

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 09:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Termostat tak, wiem, ze oryginalny :) Moje pytanie dotyczy czujnika temperatury.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 10:09:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
jest to taka kwota, że możesz kupić oryginalny. za tym rozwiązaniem przemawia ponadto fakt, że były 2 rodzaje tych czujników:
- 059 919 501 dla pojazdów o nr VIN do 4B-X-200 000;
- 059 919 501 A dla pojazdów o nr VIN od 4B-Y-000 001.
ASO sprzeda Ci czujnik właściwy [po numerze VIN].

zamienniki mogą, choć nie jest to regułą, podawać temp. wyższą/niższą aniżeli oryginały.
o ile klocki/tarcze/zawieszenie kupujemy w IC [ATE/Lemförder/Lobro/inne montowane przez VAG], o tyle części elektryczne już raczej w ASO.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 10:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
hoobi napisał(a):
Czy zamiennik ma sens stosowania?

Czunik temp to pewnie zwykly termistor (w tym wypadku 2), takie czujniki znajdziesz w kazdym aucie.
Kupuj tylko oryginalne czesci znanych producentow - czyli takie, ktore nie sa podrabiane. Czy to bedzie czesc z ASO czy nie to kwestia wyznania
Moj za 25zyla dziala dobrze . Jego wlozenie zajmuje 5min i maly srubokret do tego wystarczy (jezeli masz sciagnieta pokrywe plastikowa)
Masz moje przyzwolenie na stosowanie czesci bez loga audi/vw
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 13:57:08 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
meszrum napisał(a):
jest to taka kwota, że możesz kupić oryginalny. za tym rozwiązaniem przemawia ponadto fakt, że były 2 rodzaje tych czujników:
- 059 919 501 dla pojazdów o nr VIN do 4B-X-200 000;
- 059 919 501 A dla pojazdów o nr VIN od 4B-Y-000 001.
ASO sprzeda Ci czujnik właściwy [po numerze VIN].

zamienniki mogą, choć nie jest to regułą, podawać temp. wyższą/niższą aniżeli oryginały.
o ile klocki/tarcze/zawieszenie kupujemy w IC [ATE/Lemförder/Lobro/inne montowane przez VAG], o tyle części elektryczne już raczej w ASO.


widzisz... świat byłby za idealny... pan z ASO dał mi czujnik po numerze nadwozia i... musiałem jeszcze raz podjechać go wymienić (inny typ wtyczki)

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.maja.2009 14:54:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
jest to taka kwota, że możesz kupić oryginalny. za tym rozwiązaniem przemawia ponadto fakt, że były 2 rodzaje tych czujników:
zamienniki mogą, choć nie jest to regułą, podawać temp. wyższą/niższą aniżeli oryginały.

Wykonalem tel do ASO szmelcwagena - 140zyla... jak to uslyszalem to az sie posmarkalem ze smiechu (w porownaniu do 25zyla ich oferta byla slaba:) ).
Co do problemy wtyczki: po sciagnieciu pokrywy silnika wtyczke widac wiec filozofi w tym zadnej nie ma - jedna jest z zaokraglanymi rogami (u mnie taka byla AFB 2000r) a jedna prostokatna
Wiara w "nadwspanialosc" czesci z logiem VW/Audi na tym forum mnie naprawde bawi
Jak dobrze wiesz (bo sam tu kaganek oswiaty niesiesz) majac dowod zakupu masz 2 lata rekojmi, ktorej sprzedawca nie moze ograniczyc, jak tez dobrze wiesz (bo sam to opisywales chyba w jakims starym watku) sprawdzic czujnik temp przy pomocy "kabelka" to pikus
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: