.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 04:44:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 16.maja.2009 22:39:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Witam,

Ponizej mam logi statyczne z auta jak w temacie. Budza wiele moich watpliwosci, ale jestem poczatkujacym VAGowcem. Stad wlasnie serdeczna prosbe o analize.

[000] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e444a8601f3257c3.html
[000BS] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d772d5bef13e7994.html
[001] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f2bd9078a60e1cf.html
[003] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c3920391d8f9066.html
[003BS] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abb010176a82f84b.html
[004] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46181ec557eec829.html
[004BS] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4f4fec689f896ec8.html
[007] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dffdf8b7ff3c7c3.html
[011BS] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9999641723695f.html
[013] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8fd10a8547f76d8d.html
[014] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f798deb26203eeb2.html
[018] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91715113638e31b8.html

Logow dynamicznych chwilo brak.

Zauwazone objawy:
1. krecenie rozrusznikiem 3-5 sekund
2. dymek przy odpalaniu
3. smierdzace spaliny na zimnym aucie
Byc moze powyzsze sa atutem silnika diesela :)
4. awaria temrostatu

z gory dziekuje za pomoc
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 17.maja.2009 06:29:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
1) fajnie, ze poza zamieszczeniem linkow tez je podpisales (numery logow)
2) upewnic sie mozesz, ze to termostat a nie np czujnik temp poprzez porownanie "coolant temp" z logu 007 engine z logiem (sprawdz, pisze z pamieci) 003 instruments (to czujnik, ktory widzisz na desce - to w logu 007 to inny czujnik mimo, ze oba sa "zespolone" )
3) literalnie czytajac logi pewnie zauwazyles, ze korekcja na 4tym cylindrze jest wysoka i wybiega poza przedzial normalny (log 014, w naglowku '-1.5 - 1.5' a u Ciebie > 2) dodatkowo odbiega to mocno od pozostalych korekcji (14&13) => mozna wiec domniemywac ze to nie naturalne zuzycie silnika ale cos tam sie stalo (np rozlecial sie jakis element hydraulik zaworowej na ktoryms zaworze tego cylindra - to hipoteza
4) sciagnij pokrywe silnika i z rana jedna osoba kreci rozrusznikiem a druga obserwuje weze paliwowa (babelki w powietrzu: sporadyczne czy przy rozruchu liczne)
- jazeli sa babelki a nie wymieniales filtra paliwa to masz okazje by to zrobic przy okazji uszczelniania, jezdzenie z zapowietrzajacym sie ukladem paliwowym moze drogo kosztowac!!!
5) w 004BS widze, ze delikatnie na LATE wychodzi ponad wartosc 4 ale nie sadze by to bylo zwiazane z porannymi problemami
6) nic nie stoi na przeszkodzie abys przy chodzacym silniku sprawdzic czy przy odkreceniu korka wlewu slyszysz "sss" jak uwalnia sie cisnienie, reka sprawdzil czy jest ogolnie nadcisnienie w skrzyni korbowej: brak, slabe czy wyczuwalne? => temat "odma"

Jezeli szykujesz sie do wymiany rozrzadu to napewno zgralbym sprawe z wymina termostatu i ogladnieciem co dzieje sie pod pokrywami zaworow (ewentualnie wymiana odmy)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 17.maja.2009 10:18:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
przemekk74 napisał(a):
1) fajnie, ze poza zamieszczeniem linkow tez je podpisales (numery logow)

zalezy mi na pomocy :)

przemekk74 napisał(a):
2) upewnic sie mozesz, ze to termostat a nie np
czujnik temp poprzez porownanie "coolant temp" z logu 007 engine z logiem (sprawdz, pisze z pamieci) 003 instruments (to czujnik, ktory widzisz na desce - to w logu 007 to inny czujnik mimo, ze oba sa "zespolone" )

Czujnik byl felerny, jego wskazania na deske byly chatoyczne - temat http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92626. Aktualnie po wymianie czujnika, mam w engine i instruments identyczne temperatury. Sprawdzalem rowniez organoleptycznie i waz do chlodnicy robi sie cieply zanim auto sie rozgrzeje - co ewidentnie wskazuje na termostat, bo watpie, zeby tak mialo byc :)

przemekk74 napisał(a):
3) literalnie czytajac logi pewnie zauwazyles, ze korekcja na 4tym cylindrze jest wysoka i wybiega poza przedzial normalny (log 014, w naglowku '-1.5 - 1.5' a u Ciebie > 2) dodatkowo odbiega to mocno od pozostalych korekcji (14&13) => mozna wiec domniemywac ze to nie naturalne zuzycie silnika ale cos tam sie stalo (np rozlecial sie jakis element hydraulik zaworowej na ktoryms zaworze tego cylindra - to hipoteza

Tak, zauwazylem, pytanie, czy mozna jezdzic do czasu wizyty w warsztacie?

przemekk74 napisał(a):
4) sciagnij pokrywe silnika i z rana jedna osoba kreci rozrusznikiem a druga obserwuje weze paliwowa (babelki w powietrzu: sporadyczne czy przy rozruchu liczne)
- jazeli sa babelki a nie wymieniales filtra paliwa to masz okazje by to zrobic przy okazji uszczelniania, jezdzenie z zapowietrzajacym sie ukladem paliwowym moze drogo kosztowac!!!

Pod pokrywa silnika widze tylko jeden przezroczysty przewod. Czy powinienem widziec wiecej?

przemekk74 napisał(a):
5) w 004BS widze, ze delikatnie na LATE wychodzi ponad wartosc 4 ale nie sadze by to bylo zwiazane z porannymi problemami

ok

przemekk74 napisał(a):
6) nic nie stoi na przeszkodzie abys przy chodzacym silniku sprawdzic czy przy odkreceniu korka wlewu slyszysz "sss" jak uwalnia sie cisnienie, reka sprawdzil czy jest ogolnie nadcisnienie w skrzyni korbowej: brak, slabe czy wyczuwalne? => temat "odma"

Odkrecalem wlew oleju, temat odma jest mi znany z forum. Nie zauwazylem jednak aby wydobywal sie niepokojacy syk albo nadmiar powietrza.


przemekk74 napisał(a):
Jezeli szykujesz sie do wymiany rozrzadu to napewno zgralbym sprawe z wymina termostatu i ogladnieciem co dzieje sie pod pokrywami zaworow (ewentualnie wymiana odmy)

Rozrzad byl wymieniany jakies 8kkm temu. Nie wiem gdzie i nie wiem przez kogo. Wiem jednak, ze miesiac po wymianie, cos strzelilo (podobno ktoras z rolek). Auto palilo, silnik pracowal, ale cos tarlo w rozrzadzie - podejrzewam pasek od wody, klimy, albo cos w tym stylu. Usterka zostala usunieta w innym warsztacie niz byl wymieniany rozrzad.

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 17.maja.2009 19:39:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
hoobi napisał(a):
Tak, zauwazylem, pytanie, czy mozna jezdzic do czasu wizyty w warsztacie?

logi to nie wyrocznia a jedynie pomoc w diagnostyce. Pewnie moze byc tuzim przyczyn wysokiej korekcji wiec sie madrowac nie bede co do konsekwencji. Ta korekcja po byku nie jest przeciez od wczoraj i auto pewnie wiele juz km tak przejechalo. Do Hiszpani tym autem bym mimo wszystko juz nie jechal.
Palowanie niesprawnego auta to zawsze risk ale decydujac sie na naprawe auta lepiej miec pelny obraz stanu zastanego by 2x do mechanika nie latac - czyli sam sie zastanow czy robic logi dynamiczne (ja bym zrobil ale to Twoja decyzja)
Wysoka i odstajaca korekcja jest na cylindrze 4tym (tyle wynika z logow)
Cylindry:
sciana grodziowa
3 6
2 5
1 4 (wlew oleju)
pas przedni

Jezeli nie pomylilem kolejnosci to masz podejrzany cylinder tuz przy wlewie: moze malym lusterkiem z ramieniem da sie ogladnac sprawe bez sciagania pokrywy?
http://sklep.aptekapodsloncem.pl/produk ... tml,156876 - lusterko dentystyczne 6.5PLN:)
Co do rozrzadu to z tego co piszesz "zrobienie rozrzadu" odbylo sie w trybie "eco" (jezeli sie odbylo a nie byla to sciema sprzedajacego) co juz zemscilo sie zatarciem jakiejs rolki, teraz padnietym termostatem (a co przyniesie przyszlosc?). Jezeli wlasnie kupiles to auto i zamierzasz nim przejezdzic pare lat to moze warto sprawe wyczyscic? - formalnie rzecz biorac masz ustawiony zle kat wtrysku (wychodzi na late w 004BS poza 4ATDC) wiec ten kto robil rozrzad zrobil to zle (tyle wynika z logow).
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 17.maja.2009 19:55:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4386
Lokalizacja: Wrocław
przemekk74 napisał(a):
Jezeli nie pomylilem kolejnosci to masz podejrzany cylinder tuz przy wlewie: moze malym lusterkiem z ramieniem da sie ogladnac sprawe bez sciagania pokrywy?


Ale co Ty chcesz tam oglądać ? Tutaj trzeba zrobić prosty pomiar ciśnienia sprężania i wszystko będzie jasne.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 20:03:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Hoobi - ja odniosę jedynie do korekcj poniewaz w innym temacie wspomniałeś o wielkości powyzej 4 mg/suw, zaś w logach widać niewiele ponad 2 mg/suw ... .
Okazana sytuacja zmienia moją opinię na tyle, że samochodem można (być moze w miarę bezpiecznie :| :?: ) dojechac do serwisu lecz najlepiej będzie nie przekraczać 2 - 2,5 tyś. obr/min .
Lgowanie dynamiczne w mojej ocenie zupełnie mija się z celem gdyż same korekcje są wystarczająco zawyżone aby zawyrokować o głebokiej niesprawności silnika (bądź układu wtryskowego). Naprawa takiej niesprawności bez wątpienia zupełnie odmieni silnik i jego obraz techniczny.
Reasumując - moim zdaniem najpierw naprawa - ewentualnie potem dopiero logi ... .

Oczywiście nie do mnie nalezy ostateczna decyzja ale powinieneś wiedzieć, że sytuacja różowa nie jest (choć jednak minimalnie lepsza niż wydawało to się z Twoich poprzednich postów) ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 17.maja.2009 21:16:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Sprinter napisał(a):
Ale co Ty chcesz tam oglądać ? Tutaj trzeba zrobić prosty pomiar ciśnienia sprężania i wszystko będzie jasne.

samo odkrecenie swiec zarowych w tym silniku moze okazac sie nie takie proste jak myslisz.

Piotruś napisał(a):
zaś w logach widać niewiele ponad 2 mg/suw

Z liczb wynika:
- nie troche ponad 2 ale prawie 3 albo powyzej 3 -)
- okolo 2x tyle ile przewiduje norma
- ponad 50% wzgledem dawki wykazanej w logu 001 (ok. 5mg/R) *)
- ponad 2x wzgledem "najgorszego" z pozostalych cylindrow

meszrum napisał(a):
zanim ktokolwiek cokolwiek będzie naprawiać, należy zamienić miejscami wtryskiwacze [4ty z 5tym].

doswiadczenie raczej akademickie.... krasnolodki takiej operacji nie wykonaja ale mechanik, ktory za to pieniadze wziac musi (rozkrecanie, skrecanie, nagrzewanie auta, logowanie => operacja na pol dnia), dochodzi problem uszczelek. Do tej operacji trzeba sciagnac pokrywe a po wykonaniu tego, byc moze wszystko bedzie jasne (no chyba, ze nie bedzie:) )
Pozdrawiam,
Przemek
*)chyba, ze logika dawki w 001 jest "nieporownywalna" z 13&14

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Ostatnio edytowano 17.maja.2009 21:41:46 przez przemekk74, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 21:26:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zanim ktokolwiek cokolwiek będzie naprawiać, należy zamienić miejscami wtryskiwacze [4ty z 5tym].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 21:32:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
1. Wczesniej dalbym sobie reke uciac ze bylo ponad 4 w korekcji na czwartym i bym teraz reki nie mial :)

Cytuj:
4) sciagnij pokrywe silnika i z rana jedna osoba kreci rozrusznikiem a druga obserwuje weze paliwowa (babelki w powietrzu: sporadyczne czy przy rozruchu liczne)

2. Zauwazylem dzis, ze przy odpaleniu (po nocy) w przewodzie paliwowym (tym przezroczystym) pojawilo sie powietrze, duzo powietrza. Na oko pol na pol z paliwem. Trwalo to jakies 15-20 sekund, po czym powietrze juz sie praktycznie nie pojawialo. Dodal, ze przed odpaleniem w przewodzie nie bylo sladow powietrza (moze jedena milimetrowa banka).
3. od czego zaczac robote? robienie samego termostatu i odpowietrzenie? Czy moze kiedy auto bedzie juz nieco rozebrane wykonac inne czynnosci?

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 17.maja.2009 21:53:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
przemekk74 napisał(a):
- nie troche ponad 2 ale prawie 3 albo powyzej 3 -)


Powinienem dokładniej przeglądnąć całego loga ale tego nie zrobiłem - dzieki więc za sprostowanie .

przemekk74 napisał(a):
- okolo 2x tyle ile przewiduje norma
- ponad 50% wzgledem dawki wykazanej w logu 001 (ok. 5mg/R) *)
- ponad 2x wzgledem "najgorszego" z pozostalych cylindrow


Z tych jakże oczywistych i ważnych powodów "zezwoliłem" Koledze hoobi "jedynie" na w miarę bezpieczny dojazd do mechanika ale on woli zajmować się "mało (w tej sytuacji) ważnym" termostatem i zbędnym zupełnie odpowietrzaniem VP44 ... :/ . Jego sprawa jakie przyjmie priorytety ... .

przemekk74 napisał(a):
Przemek*)chyba, ze logika dawki w 001 jest "nieporownywalna" z 13&14


Ja sądzę, że na pewno istnieje powiązanie dawki 001 z sytuacją obserwowaną w 013 i 014 lecz z uwagi na niską temperaturę płynu mozemy jedynie domniemywać, że 5mg/R ulegnie znacznemu podwyższeniu (czyli liczbowo spadnie) kiedy G12 osiągnie > 85*C ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 17.maja.2009 22:07:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
zanim ktokolwiek cokolwiek będzie naprawiać, należy zamienić miejscami wtryskiwacze [4ty z 5tym].

doswiadczenie raczej akademickie.... krasnolodki takiej operacji nie wykonaja ale mechanik, ktory za to pieniadze wziac musi (rozkrecanie, skrecanie, nagrzewanie auta, logowanie => operacja na pol dnia), dochodzi problem uszczelek. Do tej operacji trzeba sciagnac pokrywe a po wykonaniu tego, byc moze wszystko bedzie jasne (no chyba, ze nie bedzie:) )
Pozdrawiam,
Przemek
*)chyba, ze logika dawki w 001 jest "nieporownywalna" z 13&14



już 2 V6 na AKP w ten sposób doznały cudownego powrotu normalnych korekcji.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5TDI AKN] Logi statyczne - prosze o pomoc
PostNapisane: 17.maja.2009 22:11:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
Piotruś napisał(a):
Z tych jakże oczywistych i ważnych powodów "zezwoliłem" Koledze hoobi "jedynie" na w miarę bezpieczny dojazd do mechanika ale on woli zajmować się "mało (w tej sytuacji) ważnym" termostatem i zbędnym zupełnie odpowietrzaniem VP44 ... :/ . Jego sprawa jakie przyjmie priorytety ... .

Dla mnie kazdy element auta jest wazny, wiele rzeczy potrafie zrobic, wlasciwie w benzyniakach dotychczas wszystko :) To pierwsze TDI z ktorym mam do czynienia, w dodatku nie moje a kolezanki. Jesli moge, chce jej pomoc, a nie tylko powiedziec "jedz do warsztatu".
Potrafie zdjac pokrywe zaworow, tylko czy na pewno tak jak pisal przemekk74 ta od strony kierowcy? Czego sie mam spodziewac, czy ubytki beda widoczne golym okiem?

EDIT:
Czy zamiana wtryskiwaczy naprawde wymaga zdejmowania pokrywy zaworow?


pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.maja.2009 22:23:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Hubert,

tak, aby zamienić miejscami wtyskiwacze musisz zdjąć pokrywę.
jeżeli zdecydujesz się na zdjęcie pokrywy, to zalecam zrobienie fotografii i zamieszczenie na forum.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.maja.2009 23:08:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.maja.2009 20:12:49
Posty: 56
Lokalizacja: wwa
meszrum napisał(a):
aby zamienić miejscami wtyskiwacze musisz zdjąć pokrywę.
jeżeli zdecydujesz się na zdjęcie pokrywy, to zalecam zrobienie fotografii i zamieszczenie na forum.


Zabralem sie za robote, ale utknalem na samym poczatku. Bez rozebrania dolotu i wykrecenia zborniczka wyrownawczego plynu chlodzacego nie widze mozliwosci zdjecia pokrywy. W czterocylindrowcach jednak latwiej i wygodniej :) NAwet aparat foto wzialem do auta, ze uwiecznic walki, ale tu wykazalem sie jednak zbyt daleko idaca naiwnoscia :)

Moze podejde do tematu jeszcze raz w weekend jak znajde troche czasu. Moze jakies wskazowki aby robota poszla sprawnie? :)

pozdrawiam,
hubert


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: