.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 02:20:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2002 AKE] Jak bezpiecznie odpiąć wydech za turbiną
PostNapisane: 19.maja.2009 12:39:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Witam
W dalszym ciągu walczę z niemocą mojej niuni. Pisałem kuż poprzednio http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92229
a teraz próbuję realizować zalecenia doświadczonych kolegów. Brak mi jednak doświadczenia i zaufanych mechaników. Stąd moja prośba i pytanie: jak sprawnie i bezpiecznie odpiąć wydech?
Sprawdzałem w ELSA i wiem, że w swoim AKE posiadam katalizator wstępny, a dostęp do jego łączenia z tłumikiem środkowym jest trudny (od dołu). Natomiast na AKP widziałem uwagi typu "zajmie 3 minuty). Mam więc rozumieć, że mogę odpiąć wydech przy samej turbinie? A co ze spalinami, temperaturą, a może i "żywym" ogniem?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 10:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Nikt mi nie odpowie choćby jednym, krótkim zdaniem ? :059:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 10:22:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W największym skrócie:

1. Twoim problemem nie jest katalizator, więc mom zdaniem nie ma sensu rozpinać wydechu.
2. Poczytaj na forum (lub podjedź do dobrego fachowca) i zajmij się sprawdzeniem/czyszczeniem instalacji podciśnienia zaworków N75 i N18
3. Oddaj do regeneracji (lub wymień na inną) turbosprężarkę, gdyż najprawdopodobniej pkt.2 nie przyniesie żadnych powalających rezultatów.
4. Przepływomierz jest OK - ne wymaga czyszczenia ale jeśli chcesz - kup płyn CRC i wykonaj czynność zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
5. Ja bym zaczął od przywrócenia serii ale kiedy czytam o powalonych tunerach żądających (przynajmniej w W-wie) za to 400 PLN, to jakoś słabo mi się robi ... .

Argi - tyle ode mnie i w jak najlepszej wierze, choć prawdopodobnie dyskusja i tak potoczy się w zupełnie innym kierunku ... :| .

Pozdrawiam, życzę Ci powodzenia w działaniu i podejmowaniu słusznych decyzji.
Oczywiście zanim nie zostaną wykonane czynności nr 2 lub 2 i 3 - z mojej strony EOT.
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 10:37:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki Piotruś.
- przepływomierz już czyściłem. "Bez powalających rezultatów" :D
- jestem umówiony na wgranie serii u .... cenionego na tym forum kolegi z Wa-wy.
W międzyczasie próbuję coś zrobić i w zasadzie mogę tylko N75/podciśnienie i katalizator. A teraz to już sam nie wiem :029:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 15:41:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
podjedź do Diagtronika w Jankach - odepną Ci wydech na poczekaniu [zaanonsuj się telefonicznie].

po odpięciu katalizatora zaloguj dynamicznie 010 oraz 011.

dziwi porada Piotrusia, by w ciemno wymieniać/regenerować T, co kosztuje od 1600 do 3000 PLN. poza tym, porady typu podjedź do dobego fachowca są na poziomie for gazety/wp/onetu i nie ma dla takowych miejsca na AKP.
odpięcie wydechu jest bezkosztowe i zupełnie nieszkodliwe, a wyeliminuje przynajmniej katalizator, który teoretycznie może powodować takie zjawisko - samochód jest po modyfikacji, a zatem mógł ulec zapchaniu na skutek zwiększonej ilości spalin i ich zbyt wysokiej temperatury.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 17:20:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
dziwi porada Piotrusia, by w ciemno wymieniać/regenerować T, co kosztuje od 1600 do 3000 PLN


800zł

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 17:29:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wgrywanie na tym etapie programu seryjnego jest moim zdaniem bezcelowe (chyba ze masz "kabelek" i jest to bezkosztowe) - glupio by bylo jakbys po tej operacji dowiedzial sie ze "no faktycznie... cos w aucie jest posute".. kasa poszla, czipa nie ma... a tu dalej bryndza-)
Wyciagniecie turbiny "na probe" to operacja nietrywialna bo "srubki", kore trzeba odkrecic byly nagrzewane do setek stopni i moga sprawic wiele klopotu ("pourywac sie"), dojda jakies uszczelki itp
Odkrecenie kata raczej takie trudne nie jest (te 3 sruby przy flanszy moga zawsze sprawic niespodzianke). Tu Piotr zamiescil screena z wydechu
http://www.a6klub.pl/a6-c5-25-tdi-afb-g ... t10204.htm
Jakby co to pamietaj ze katy skupuja za calkiem niezla kase
Operacja przeczyszczenia/sprawdzenia wydaje sie najmniej inwazyjna wiec napewno warto sprobowac (w kontekscie punktu 2)
Co do regeneracji turbiny to kwoty 800zyla to najczesciej wabik bo ludzie pozniej jakos wiecej placa (no i dochodzi montaz)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 17:33:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Nie rzucam kwoty z powietrza, tylko sprawdzony temat w sprawdzonej firmie.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 17:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Wgranie serii to dla mnie na tym etapie raczej konieczność. Nie chcę programu niewiadomego pochodzenia. A "chipsa" w tym momencie też przecież nie załaduję.
Natomiast w dalszym ciągu nie bardzo wiem, czy mogę odpiąć wydech od razu za turbiną (PRZED TŁUMIKIEM WSTĘPNYM).
Jeżeli nie, to rozumiem, że muszę "po bożemu" (zgodnie z ELSĄ) czyli od dołu na łączeniu z tłumikiem środkowym. TAAAAAAK ? :D
Demontaż i regenerację/wymianę turbiny zostawiam oczywiście na koniec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 19:57:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
Argi napisał(a):
Wgranie serii to dla mnie na tym etapie raczej konieczność. Nie chcę programu niewiadomego pochodzenia.

chlopie, opanuj sie...chyba, ze lubisz pompowac w auto kase:) W logach naprawde wiele widac co bylo zmienione. Ustal najpierw dlaczego zdycha a nie jedzie a pozniej mysl. Kto wie, moze np Michael Jackson chipa robil:)

Argi napisał(a):
Natomiast w dalszym ciągu nie bardzo wiem, czy mogę odpiąć wydech od razu za turbiną (PRZED TŁUMIKIEM WSTĘPNYM).

Tu masz zdjecie kata
http://www.allegro.pl/item636411635_kat ... ealny.html
pod autem zlokalizuj taki element i odepnij wydech tuz przed nim
Poradzisz sobie sam na kanale jakby co
Uwaga: jezeli pomiedzy 2 flanszami jest jakas uszczelka to bardzo prawd, ze ciezko bedzie to skrecic szczelnie na starej uszczelce. Zaopatrz sie wiec w taki a'la silicon co tlumikarze uzywaja do uszczelniania (lub/i uszczelke). Jezeli sam to bedzoesz robil zrob to raczej rano to bedzoesz mial szanse by oddac go komus na wypatroszenie ze srodka (jezeli sam nie dasz rady) - jezeli teoria sie sprawdzi naturalnie
Alternatywa = sciac fleksa flansze i zrobic "zamiennik kata" z rurki => ale raczej o ile na przegladach przymknac oko moga na wskazania maszyny mierzacej spaliny to na ewidentny (wizualnie) brak kata moze byc ciezko


Sprinter napisał(a):
Nie rzucam kwoty z powietrza, tylko sprawdzony temat w sprawdzonej firmie.

Co do cen "od 800 zyla" a nie 800 mam na mysli np Turbolite i Borowa (z naszych okolic). Ceny < tysiaka dotycza przypadku gdy wirnik nie bedzie zmieniany
Jezeli ceny spadly to tylko sie cieszyc
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 20:11:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
dziwi porada Piotrusia, by w ciemno wymieniać/regenerować T, co kosztuje od 1600 do 3000 PLN


800zł



wybacz, ale nie istnieje coś takiego jak prawidłowa regeneracja [wymiana części, wyważenie] G2052V2 za 800 PLN [mówię o cenie dla konsumenta].
za 1600 już tak.

nową można kupić już od 2500 PLN.

chyba, że mówimy o regeneracji T na poziomie rozrządu do V6 za 1200 PLN...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 21:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
co do teorii padnietej turbiny to sprawe mozna podzielic na
1) padnieta turbina
2) padniete sterowanie turnina

Ad 1)
Czy dolewasz olej do silnika... nic/malo czy np minimum 0.5L/ tys km?
Jezli sciagniesz waz gumowy laczacy przeplywke z turbina (srubokret wystarczy do sciagniecia opaski na turbinie) to mozesz reka sprawdzic czy nie ma luzu przod-tyl na wirniku w turbinie. Jezeli jest i jest wiekszy niz naprawde "tyku-tyku" teoria z padnieta turbina rosnie w rankingach
Olej na dolocie moze byc od odmy (nie sugeruj sie)

Ad 2)
w 011BS widac, ze te turbina reaguje... co nie oznacza, ze ze niewarto zajac sie sprawdzeniem podcisnien, zaworokow

Pytanie za 100 punktow: Ty pewny jestes, ze po prostu nie masz nieszczelnosci w dolocie (sprawd opaski itp zanim rozkrecac auto zaczniesz)?

Co do ewentualnego rozbebeszania kata: wszyscy wypruwaja srodek jak jest zapchany... ale moze jest jakis patent by go udroznic (rozpuscic syf)?
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 22:04:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
dziwi porada Piotrusia, by w ciemno wymieniać/regenerować T, co kosztuje od 1600 do 3000 PLN


800zł



wybacz, ale nie istnieje coś takiego jak prawidłowa regeneracja [wymiana części, wyważenie] G2052V2 za 800 PLN [mówię o cenie dla konsumenta].
za 1600 już tak.

nową można kupić już od 2500 PLN.

chyba, że mówimy o regeneracji T na poziomie rozrządu do V6 za 1200 PLN...


Wybacz, ale Borowa robiła mi hybrydę na G2052V2 do AJM'a ponad 180KM właśnie w takiej kwocie łącznie z demontażem i montażem.

A i co masz do ceny rozrządu za 1200PLN ? Ja uważam tą kwotę za wygórowaną.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 22:56:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
przemekk74 napisał(a):

Ad 1)
Czy dolewasz olej do silnika... nic/malo czy np minimum 0.5L/ tys


Nic nie dolewam. Jak zalałem w listopadzie (ok. 6 tys. przebiegu), tak sprawdzam i jeżdżę. Silnik nie kopci i pracuje pięknie, równiutko :)

Serdeczne dzięki za treściwe i wyczerpujące wypowiedzi. Mam jeszcze jedną wątpliwość: patrząc na logi (11) czy dobrze rozumiem, że do 3.000 rpm turbina przeładowuje, a potem nie doładowuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 23:00:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
dziwi porada Piotrusia, by w ciemno wymieniać/regenerować T, co kosztuje od 1600 do 3000 PLN


800zł



wybacz, ale nie istnieje coś takiego jak prawidłowa regeneracja [wymiana części, wyważenie] G2052V2 za 800 PLN [mówię o cenie dla konsumenta].
za 1600 już tak.

nową można kupić już od 2500 PLN.

chyba, że mówimy o regeneracji T na poziomie rozrządu do V6 za 1200 PLN...


Wybacz, ale Borowa robiła mi hybrydę na G2052V2 do AJM'a ponad 180KM właśnie w takiej kwocie łącznie z demontażem i montażem.

A i co masz do ceny rozrządu za 1200PLN ? Ja uważam tą kwotę za wygórowaną.




czy wiesz ile kosztują części do wymiany rozrządu [kompletnego] w V6?
mam na myśli zamienniki w IC wg cen bezniżkowych [ASO pomińmy, gdyż części kosztują tam dziś 2500-3000 PLN].
a robocizna [jeden bądź dwa dni]?

a co do T, to regenerowałeś zużytą 2052 do V6, czy robiłeś hybrydę do kręconego 115PD [AJM]?




Argi napisał(a):
przemekk74 napisał(a):

Ad 1)
Czy dolewasz olej do silnika... nic/malo czy np minimum 0.5L/ tys


Nic nie dolewam. Jak zalałem w listopadzie (ok. 6 tys. przebiegu), tak sprawdzam i jeżdżę. Silnik nie kopci i pracuje pięknie, równiutko :)

Serdeczne dzięki za treściwe i wyczerpujące wypowiedzi. Mam jeszcze jedną wątpliwość: patrząc na logi (11) czy dobrze rozumiem, że do 3.000 rpm turbina przeładowuje, a potem nie doładowuje?



tak, dokładnie tak jest.
przeładowanie w tego rodzaju T jest normalne. z racji programu, u Ciebie sięga ono dopuszczalnego maksimum. po przeładowaniu powinna być delikatna dziura na przestrzeni 200 rpm, a następnie powrót do optimum.
u Ciebie po przeładowaniu następuje niedoładowanie - szukamy jego przyczyny [katalizator, podciśnienie, etc].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 23:11:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
czy wiesz ile kosztują części do wymiany rozrządu [kompletnego] w V6?
mam na myśli zamienniki w IC wg cen bezniżkowych [ASO pomińmy, gdyż części kosztują tam dziś 2500-3000 PLN].
a robocizna [jeden bądź dwa dni]?

a co do T, to regenerowałeś zużytą 2052 do V6, czy robiłeś hybrydę do kręconego 115PD [AJM]?


O cholera, liczysz z robocizną... oj to ze stówkę trza by dorzucić do tych 1200zł. :614:

Ale tak poza tym, to nie mam pojęcia za ile co można kupić do V6 i jak się robi. ;)


Co do tej hybrydki, to była regenerowana, wysrało jej uszczelnienia. Oczywistym jest, że jeśli w jakiejkolwiek turbinie wirniki polecą w las, to ceny rosną. A już budowy hybryd to zupełnie inny temat.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 23:26:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Sprinter napisał(a):
meszrum napisał(a):
czy wiesz ile kosztują części do wymiany rozrządu [kompletnego] w V6?
mam na myśli zamienniki w IC wg cen bezniżkowych [ASO pomińmy, gdyż części kosztują tam dziś 2500-3000 PLN].
a robocizna [jeden bądź dwa dni]?

a co do T, to regenerowałeś zużytą 2052 do V6, czy robiłeś hybrydę do kręconego 115PD [AJM]?


O cholera, liczysz z robocizną... oj to ze stówkę trza by dorzucić do tych 1200zł. :614:

Ale tak poza tym, to nie mam pojęcia za ile co można kupić do V6 i jak się robi. ;)


Co do tej hybrydki, to była regenerowana, wysrało jej uszczelnienia. Oczywistym jest, że jeśli w jakiejkolwiek turbinie wirniki polecą w las, to ceny rosną. A już budowy hybryd to zupełnie inny temat.



luz bluz.

zabawki do rozrządu kosztują trochę więcej niż 1200 ;) [trzeba przestawić 1 z 2].
...a za wymianę wszyscy chcą od 500 do 800, co akurat w przypadku stosowania blokad uważam za uczciwe.


o kosztach hybryd wiem tyle, że mogą być duże - nic poza tym.


dobrej nocy :peace: .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.maja.2009 23:35:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Znam takie ceny ze słyszenia. :D Przyjedź kiedyś na jakiś zlot, to sobie pogadamy o wymianach, kosztach itp. kwestiach w V6. ;)

Branoc. :)

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 07:30:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Argi napisał(a):
Mam jeszcze jedną wątpliwość: patrząc na logi (11) czy dobrze rozumiem, że do 3.000 rpm turbina przeładowuje, a potem nie doładowuje?

Czesc,
przeladowanie v6tdi w dole nawet przy seryjnych dawkach paliwa to norma. Twoje do 3tys sa zdecydowanie podwyzszone
Dla przykladu Twoje AKE przy 2500 ma okolo 58 (minimum w 008D z 71, 60, 58)
Seryjne AKE ma okolo 45 (min z 63, 45, 47)
Z liczb wynika, ze Twoje auto przy 2.5tys ma okolo 30% wiecej paliwa (jezeli je pompa rzeczywiscie podaje:) )

Istnieje pewne prawdopodobienstwo (ale naprwde male bo tam sie nie grzebie), ze chipmacher nagrzebal w takiej "mapie pilota n75" i przez to klopoty z ladowaniem ale to teoria jak z Archiwum X
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 09:22:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
przemekk74 napisał(a):
przeladowanie v6tdi w dole nawet przy seryjnych dawkach paliwa to norma. Twoje do 3tys sa zdecydowanie podwyzszone


I stąd właśnie wiadomo, że katalizator jest całkowicie drożny, gdyż układ dolotowy to nie jest dętka, którą można trwale napompować do oczekiwanej wartości . Tutaj potrzeba jak najwięcej spalin, które non-stop napędzając wirnik turbiny utrzymają owe "przeładowanie" wraz ze wzrastającymi obrotami wału korbwego.
Proste jak kawałek drutu w kieszeni ale jak długo plujący na mnie nienawiścią teoretyk meszrum będzie przeinaczał kazdą moją (nawet najprostszą) wypowiedź - tak długo wyprowadzonych na manowce "Argich" - niestety będzie coraz więcej.

Oto przykład pierwszy z brzegu jak wwym. internauta walczy z prawdą:

Piotruś napisał(a):
2. Poczytaj na forum (lub podjedź do dobrego fachowca) i zajmij się sprawdzeniem/czyszczeniem instalacji podciśnienia zaworków N75 i N18


meszrum napisał(a):
poza tym, porady typu podjedź do dobego fachowca są na poziomie for gazety/wp/onetu i nie ma dla takowych miejsca na AKP.



Uzupełniajaco :
Brak prawidłowego ciśnienia "po przeładowaniu" jest skutkiem wytartych mechanicznie elementów zmiennej geometrii łopateki dlatego turbinę należy sprawdzić i zreperować w specjalistycznym zakładzie (bo nie chce mi się wierzyć żeby wystarczyło tylko doszczelnić czy wysprzątać w podciśnieniach sterujących) ... .

Miałem się już nie odzywać ale żal patrzeć Kolego Argi jak stajesz się kolejną ofiarą kipiącego od nienawiści meszruma, co zamiast zbliżać Cię do szybkiego pozbycia się kłopotów - działa dokładnie na odwrót ... .
A gdybyś trochę bardziej zagłębił się w archiwum AKP wiedziałbyś, że kiedy czegoś nie jestem pewien - wtedy o tym głośno i wyraźnie informuję ... .

PS:
Do odpięcia katalizatora potrzebujesz conajmniej trzech nakrętek samokontrujacych i nowej uszczelki. Żeby "zabawa" miała sens wydech musiałbyś odpiąć przed kataliztorem wstępnym.
Na wszelki wypadek przygotuj sobie conajmniej dwie zapasowe szpilki (te wkręcane do turbo).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: