.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 20:57:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 09:57:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
Piotruś napisał(a):
plujący na mnie nienawiścią teoretyk meszrum

Piotruś napisał(a):
stajesz się kolejną ofiarą kipiącego od nienawiści meszruma


Ja mam jedną prośbę. Przestańcie na siebie najeżdżać tą "śpiewającą" polszczyzną, bo nie idzie już tego czytać. Gdzie nie wejdę do wątku, w którym wydać Piotrusiów, meszrumów, innych..., to zaraz są jakieś epitety i słowotwórstwa bez związku. Może wiersze zacznijcie pisać albo zróbcie sobie coś w rodzaju "bitwy" raperów/hip-hopowców...

Czasem z nostalgią wspominam stare czasy kiedy na forum była normalna gadka, żadnych spinek i wykłócania się kto komu pomaga więcej. Co to k.... jakieś wyścigi kto ma rację ? Chłop dostaje kilka porad, teraz na spokojnie wszystko posprawdza i sprawa się wyjaśni. Po jaką cholerę wtrącacie to czego nikt tu nie chce !

Centralnie mam już tego dość, nie czytałem dłuugo forum technicznego, ale nic się nie zmieniło. Tutaj każdy, kto ma coś do powiedzenia w danej kwestii może dorzucić swoje trzy grosze, a właściciel auta oceni, które informacje są dla niego przydatne.

Dyskusja - TAK, ale merytoryczna, czasem można trochę luzu koleżeńskiego dorzucić, KONIEC !

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 11:42:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Piotruś napisał(a):
I stąd właśnie wiadomo, że katalizator jest całkowicie drożny, gdyż układ dolotowy to nie jest dętka, którą można trwale napompować do oczekiwanej wartości . Tutaj potrzeba jak najwięcej spalin, które non-stop napędzając wirnik turbiny utrzymają owe "przeładowanie" wraz ze wzrastającymi obrotami wału korbwego.

no jedno male ale: ten katalizator to taka "kratkownica".. jezeli (zalozmy) te dziurki sa w jakims procencie przytkane to przy niskich obrotach (mniejsza ilosc spalin w jednostce czasu) droznosc moze byc wystarczajaca. Wzrost obrotow implikuje wieksza ilosc spalin w tej samej jednostce czasu, kat okazuje sie za malo drozny od odprowadzac je, spada przeplyw (jak wspomniales to nie detka) => MAF tnie dawki i efekt jaki widzimy (moim zdanie bardzo prawd. scenariusz)
Piotruś napisał(a):
Brak prawidłowego ciśnienia "po przeładowaniu" jest skutkiem wytartych mechanicznie elementów zmiennej geometrii łopateki

w 011BS jakos te lopatki radza sobie calkiem dobrze...

Piotruś napisał(a):

...ale jak długo plujący na mnie nienawiścią teoretyk meszrum będzie przeinaczał

ta komedia jest juz nierozlacznym elementem tego forum
...a gdzie te czasy gdy Ty z Meszrumem byliscie jak mistrz Jedi i jego padawan, nierozlaczni, wpatrzeni w siebie, maslane oczka i zawsze nieomylni (no to Wam zostalo:) )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 12:00:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
przemekk74 napisał(a):
Piotruś napisał(a):
I stąd właśnie wiadomo, że katalizator jest całkowicie drożny, gdyż układ dolotowy to nie jest dętka, którą można trwale napompować do oczekiwanej wartości . Tutaj potrzeba jak najwięcej spalin, które non-stop napędzając wirnik turbiny utrzymają owe "przeładowanie" wraz ze wzrastającymi obrotami wału korbwego.

no jedno male ale: ten katalizator to taka "kratkownica".. jezeli (zalozmy) te dziurki sa w jakims procencie przytkane to przy niskich obrotach (mniejsza ilosc spalin w jednostce czasu) droznosc moze byc wystarczajaca. Wzrost obrotow implikuje wieksza ilosc spalin w tej samej jednostce czasu, kat okazuje sie za malo drozny od odprowadzac je, spada przeplyw (jak wspomniales to nie detka) => MAF tnie dawki i efekt jaki widzimy (moim zdanie bardzo prawd. scenariusz)


Generalnie napisałbym dokładnie to samo (i niemal tak samo) - gdyby ciśnienia "ubywało" wraz z narastaniem obrotów - ale zwróć uwagę, że w logach Argi'ego ciśnienie "traci się" dopiero po przytłumieniu OB przez N75. Właśnie (moim zdaniem) od tego momentu turbina nie potrafi się juz pozbierać .
Mówiąc inaczej i tylko obrazowo: gdyby nie było N75 to spadku ciśnienia też by nie było ... .
Wnioski moim zdaniem są oczywiste - a co wybierze Argi to już naprawdę jego sprawa (nawet życzyłem mu trafnych wyborów w pierwszym poscie).

przemekk74 napisał(a):
Piotruś napisał(a):
Brak prawidłowego ciśnienia "po przeładowaniu" jest skutkiem wytartych mechanicznie elementów zmiennej geometrii łopateki

w 011BS jakos te lopatki radza sobie calkiem dobrze...


Tak, przy niskim ciśnieniu luzy "zmiennej geometrii" prawie nigdy nie są zauważalne w logach (choć słychać i czuć je w postaci wyraźnie słycszalnego "pufff" ... w okolicach 1500 - 1800 obr/min) .

Co było do okazania ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 12:17:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
No cóż, koledzy Meszrum i Piotruś prezentują nieco odmienne poglądy i szkoda tylko, że nieraz jest nieco zbyt ostro. Ale wszystko co piszą (albo prawie wszystko) ma swoją wartość.
Cieszę się, że mogę się sporo z Waszych wypowiedzi nauczyć. A uczyć się chcę. Tyle, że zawsze bliżej mi było do komputerów, audio-video itp. niż do mechaniki. Choć gdzieś tak "po drodze" zdobyłem dyplom technika-mechanika budowy silników spalinowych :diabel:
Dotychczas jeździłem nowymi autkami z salonu i jedyne problemy jakie miałem to: u kogo zrobić "chipsa", jakie felgi, jaki zawias itp. :D
Teraz mam autko "nieco" bardziej skomplikowane mechanicznie i elektronicznie, a i fundusze aktualnie nie te. Jaki jestem "nawiedzony" niech świadczy fakt, że sprzedałem kupione w salonie Toledo 2002 rok z przebiegiem 93.000, aby kupić wymarzoną wersję A6. No i robię eksternistyczny "doktorat" z ETKI, ELSY, Vag-Coma, Nivo (przechył), wytropiłem, zdobyłem i założyłem (z programowaniem) kilka padniętych sterowników, a teraz jeszcze to nieszczęsne doładowanie. Ale mam jakąś satysfakcję i fajnie, że jest to forum i są na nim ludzie którzy mają taką wiedzę i chętnie się nią dzielą.
Jak już pisałem, nie mam zaufanego warsztatu, którego mógłbym powierzyć autko. Wszystkie znane mi oferują "słynną" już usługę "wymienimy Ci pół samochodu, a potem się zobaczy". No, ale mam manualnie sprawnego szwagra - prawdziwy skarb :D Po Waszych radach coś chyba razem zdziałamy.
To tyle moich przynudzających wynurzeń :d
Serdecznie pozdrawiam.

P.S ZAWSZE zanim założę temat staram się dogłębnie przestudiować zasoby forum. I tak też było tym razem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 12:36:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Piotruś napisał(a):
Generalnie napisałbym dokładnie to samo (i niemal tak samo) - gdyby ciśnienia "ubywało" wraz z narastaniem obrotów - ale zwróć uwagę, że w logach Argi'ego ciśnienie "traci się" dopiero po przytłumieniu OB przez N75. Właśnie (moim zdaniem) od tego momentu turbina nie potrafi się juz pozbierać .
...Brak prawidłowego ciśnienia "po przeładowaniu" jest skutkiem wytartych mechanicznie elementów zmiennej geometrii łopateki


Witam,
Nie twierdze, ze napewno nie masz racji
w http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92229 napisalem
przemekk74 napisał(a):
Dawki sa mimo ciecia na tyle wysokie (ok 50 przy 3,5tys) ze z wkreceniem turbiny problemu byc nie powinno
Moze to problem samej turbiny, moze przytkanego wydechu (kat) a moze jakas nieszczelnosci w dolocie

Po prostu jest pewnia niekonsekwencja w teorii o T

Zalozmy, ze po OB N75 przestawi lopatki by spaliny mysknely bokiem wirnika i gdy przyjdzie sygnal "skieruj na lopatki wirnika" ze wzgledu na wysokie cisnienie biedne lopatki juz sie obrocic nie potrafia.
Nic prostrzego aby to sprawdzic!!! i co najwazniejsze nie trzeba nawet jednej srubki do tego odkrecac!
Przyspieszamy stopniowo bez buta od razu (by utrzymac cisnienie actual<spec w 011D) - but narasta powiedzmy ze wzrostem obrotow. Osiagniecie zadanego cisnienia powinno nastapic tyle ze nie przy 2.5-3 tys ale przy 4 (prawd pojawi sie OB zwiazany z zablokowaniem sie lopatek) - jezeli tak zachowa sie 011D to winna jest T

Natomiast ja inny ciekawy przypadek przytocze
rob_K napisał(a):
A6 C5 1.9TDi 2000r Logi do oceny, auto slabo przyspiesza

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1130333

a pozniej w innym watku mamy rozwiazanie zagadki!!!
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... zator+logi
rob_K napisał(a):
mialem tem sam problem w AFB tzn. bardzo slabo sie zbieral ponad 3000+
i w moim przypadku to byl zapchany katalizator
.
Proponuje abys odlaczyl wydech za turbina (3 sruby o ile pamietam) i przetestowal auto


Reasumujac: nie "spuszczalbym do kibla" w przedbiegach watku katalizatora

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 12:43:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Argi,

skoro jesteś w posiadaniu ELSA'y, to ustaw wersję językową niemiecką, po czym odszukaj proszę bloki wartości mierzonych [Messwertblocke] dla Audi A8* 2.5TDI - znajdziesz to w roczniku 1997, a następnie znajdź opis grupy 011. w szczególności zwróć uwagę, co producent zaleca sprawdzić w przypadku braku ciśnienia zadanego.
...podpowiem jedynie, że wyklucza w takim przypadku uszkodzenie turbosprężarki.



*dla A4/A6 nie ma opisu bloków w ELSA'ie [przynajmniej nie znalazlem].





Sprinter,

poczytaj wypowiedzi Piotrusia na klubowym na temat Lotusa - nazywa go bezczelnym hochsztaplerem, który stara się niezwykle uzyskać moją przychylność... :):
i kto tu pluje jadem?
ja. :peace:

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 13:02:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2008 19:09:29
Posty: 884
meszrum napisał(a):
Argi,

skoro jesteś w posiadaniu ELSA'y, to ustaw wersję językową niemiecką, po czym odszukaj proszę bloki wartości mierzonych [Messwertblocke] dla Audi A8* 2.5TDI - znajdziesz to w roczniku 1997, a następnie znajdź opis grupy 011. w szczególności zwróć uwagę, co producent zaleca sprawdzić w przypadku braku ciśnienia zadanego.
...podpowiem jedynie, że wyklucza w takim przypadku uszkodzenie turbosprężarki.



*dla A4/A6 nie ma opisu bloków w ELSA'ie [przynajmniej nie znalazlem].






Sprinter,

poczytaj wypowiedzi Piotrusia na klubowym na temat Lotusa - nazywa go bezczelnym hochsztaplerem, który stara się niezwykle uzyskać moją przychylność... :):
i kto tu pluje jadem?
ja. :peace:


wszystkie oleje to gow.....a
jedynie kujawski z pierwszego tloczenia :)

kazdy jest dobry byle byl ori

_________________
A6 1.9 TDI
185PS i 401Nm
ObrazekObrazek
tyle ze w 2 autach seicento 900 + a6 1.9TDi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 13:31:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
:angel: merszum ktoś musi przestać pluć jadem...

bo się ciągnie... za kazdym postem. w/w.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 14:11:24 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Żenua.pl

Piotruś - meszrum - wypijcie po 0.5 litra i podajcie sobie ręce, a jak nie to kłóćcie się na GG. potrzebujecie publiczności?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 14:38:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
Ja juz odjakiegos czasu z nieskrywanym obrzydzeniem patrze na te przepychanki wśród różnych "ekspertów" od dizli. Traktujcie może to wszystko z większym dystansem prosze. Robicie dość niesympatyczne klimaty i chyb się skończy tak że ktoś będzie musiał odejść :!:

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 14:39:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Lepszy dobry skręt od flaszki :)


A potem Quiz czyli trzy odpowiedzi:


Silnik kolegi Argiego jest:

a) przeładowany
b) niedoładowany
c) nie mam pojęcia



Odpowiedź A

Przeładowany oznacza że wiatraczek kręci się szybko i pompuje zbyt dużo. Drożność katalizatora prawidłowa.

Odpwiedź B

Niedoładowany oznacza że wiatraczek kręci się słabiej , jest wydłużony czas pompowania , ciśnienie rządne osiągnietę z opóżnieniem. Katalizator może być zapchany.

Odpowiedź C

Nie zabieram głosu :)


Prawdę mówiąc nie ma możliwości oceny stanu katalizatora na podstawie wartości doładowania. Można je ocenić prędzej przez 003 które spada gdy jest wybity i rośnie gdy jest zapchany. Zwiększa się jedynie recylkulacja lub zmniejsza. Musi być bardzo zapchany żeby wiatraczek przestał się kręcić.

Ogólnie nie przepadam za filozofiami Piotrusia ale przeładowanie nie bierze się z zapchanego katalizatora więc przyczyny trzeba szukać w podciśnieniu lub w geometrii ...

Meszrum w tym sporze moim zdaniem też ma racje bo sugeruje żeby nie robić nic pochopnie ,nie wymieniać na "pałę wiatraczka"



Bardzo często jest tak że dźwigienka turbo sprężarki ma luz w gorącej części co powoduje blokowanie się i brak płynności regulowania geometria, To taka usterka która dyskwalifikuje turbinkę z regeneraci ...


Piotruś nie podlizuje się Meszrumowi ;) Jestem obiektywny , bywa że on ma racje bywa że ty ją masz... Podchodzicie czasem zbyt teoretycznie do tematu. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 15:06:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mq napisał(a):
Ja juz odjakiegos czasu z nieskrywanym obrzydzeniem patrze na te przepychanki wśród różnych "ekspertów" od dizli. Traktujcie może to wszystko z większym dystansem prosze. Robicie dość niesympatyczne klimaty i chyb się skończy tak że ktoś będzie musiał odejść :!:



mq,

masz zupełną rację. uważam, że użytkownicy powinni o tym zdecydować w ankiecie, w myśl idei, iż substratem każdego forum są użytkownicy i to oni powinni decydować o kształcie forum, którego są społecznością.
jeżeli większość będzie zdania, że szkodzę AKP - przyjmę tę decyzję z szacunkiem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 15:17:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Pierwszy raz od dawna w całej rozciągłości zgadzam się z meszrumem (oczywiście mówię o wynikach ewentualnej ankiety wobec mojej osoby i/lub suwerennej decyzji Administracji AKP - gdyby taka decyzja zapadła w zaciszu gabinetów bez żadnych ankiet ...) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Ostatnio edytowano 22.maja.2009 16:22:05 przez Piotruś, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 15:28:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
Wasza wiedza jest potrzebna na forum.Podajcie sobie łape i zostańcie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 17:03:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
przemekk74 napisał(a):
Po prostu jest pewnia niekonsekwencja w teorii o T

Zalozmy, ze po OB N75 przestawi lopatki by spaliny mysknely bokiem wirnika i gdy przyjdzie sygnal "skieruj na lopatki wirnika" ze wzgledu na wysokie cisnienie biedne lopatki juz sie obrocic nie potrafia.
Nic prostrzego aby to sprawdzic!!! i co najwazniejsze nie trzeba nawet jednej srubki do tego odkrecac!
Przyspieszamy stopniowo bez buta od razu (by utrzymac cisnienie actual<spec w 011D) - but narasta powiedzmy ze wzrostem obrotow. Osiagniecie zadanego cisnienia powinno nastapic tyle ze nie przy 2.5-3 tys ale przy 4 (prawd pojawi sie OB zwiazany z zablokowaniem sie lopatek) - jezeli tak zachowa sie 011D to winna jest T


Nie wiem czy to pomoże w ocenie sytuacji, ale poniżej przedstawiam logi 011 (dwukrotnie) podczas przyspieszania z delikatnym traktowaniem pedału gazu.

Obrazek
i jeszcze raz, gdzie doładowanie w okolicach 3.800 jest jednak dosyć wysokie (chyba :) )
Obrazek
i jeszcze jeden, dla mnie dosyć ciekawy. Logowanie przy "but w podłodze" od 2.500rpm i 3.000rpm. Nie wiem co mam o tym myśleć, ponieważ wygląda na to, ze jednak turbina jest w stanie trzymać (prze chwilę) zadane ciśnienie powyżej 3.000 rpm.
Co wy na to?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 20:50:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
hmmm
Szkoda ze Ci nie doradzilem logowac jednoczesnie 008 i 011 przy takim niepelnym bucie (daloby szerszy obraz)
Pierwszy i trzeci log to raczej + - to samo co te stare logi

Drugi log daje do myslenia:
prawie pelny czy pelny but do 3700 (wymagane ladowanie okolo 2400), pozniej na chwile chyba cofnales noge z gazu i but od 3800.. wprawdzie ladowanie uzyskane w > 3800 poza chwilowym wyjatkiem bylo nadal nizsze niz zadane (2300 z hakiem wzgledem 2400cos) ale jednak wyraznie wyzsze niz 2200 w pierwszym logowaniu
Jezeli katalizator bylby "tlumikiem" dla przeplywu spalin to logiczne, ze niezaleznie jak sie tym gazem pod noga bawiles wczesniej to max ladowanie przy max bucie byloby takie same (a tu nie jest)
Szanse na to, ze "wykpisz sie" wypatroszeniem kata napewno zmalaly co nie zmienia faktu, ze ze wzgledu na relatywnie niemaly koszt operacji pt. "naprawa turbiny" ja bym pokusil sie o odkrecenie tych 3 srub przy kacie (dla weryfikacji). Takze ze wzgledu na to, ze taka charakterystyka sterowania zaworkiem N75 (nazywa sie to mapa pilota ale dokldanie nie znam logiki tej mapy) jest dobrana do konkretnego rozwiazania wydechu (wiem, ze nia mozna zwiekszyc szybkosc uzyskiwania cisnienia turbiny kosztem tendnecji do przeladowania i odwrotnie) a niedrozny kat to tak naprawde inny wydech niejako
Podjedz do kumatego mechanika niech Ci sprawdzi rozruszanie sztangi, N75, rureczki itp ,moze to "osprzet" a nie sama T - jezli to T oczywiscie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.maja.2009 21:44:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Argi napisał(a):
Witam
Od kilku miesięcy jeżdżę A6 Avant Q AKE, 180 tys. przebiegu.
Niby nic się nie dzieje, ale mam wrażenie, że autko ma nie najlepszą dynamikę i raczej slaby dółł. Nie mam podobnego modelu do dyspozycji, aby stwierdzić czy "tak ma być" czy coś jest może nie tak. Poprzednie moje autko (Toledo ASV z programem Masters'a) jeździło dużo żwawiej. Inna sprawa, że ważyło 550kg mniej.
Dzisiaj wykonałem swoje pierwsze w życiu logi i uprzejmie proszę kolegów o opinie.
Z góry dzięki.[/URL]



Może warto zacząć od tego co zaznaczyłem na czerwono. Myślę że same odczyty są w porządku , nie ma co się czepiać turbiny czy przepływomierza. Auto jedzie słabo z dołu co znaczy że jedzie słabo z paliwa. Słabo jedzie z pompy ...

Nie po raz pierwszy tak kończą się dyskusje na temat diagnostyki bo cała ta diagnostyka na odległość ma charakter czysto teoretyczny i sprawdza się tylko gdy przepływomierz pokazuje 100 czy 300 za mało.. Albo wiatraczek zbyt mało pompuje itd...,


Powinniście dać sobie spokój z ankietami bo nie sądzę żeby ktoś chciał brać w tym udział . Warto jednak pamiętać że to nie aula i nie miejsce na wykłady profesorskie które nie raz mnie irytowały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 18:22:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Witam ponownie.
Nie chcę stale męczyć uczestników tego forum swoimi problemami, ale ciągle pojawiają się nowe wątpliwości, które mnie mocno niepokoją.
Sprawdziłem dziś kilka rzeczy, na miarę moich, bardzo skromnych możliwości.
1. Turbina nie wykazuje absolutnie żadnych luzów, ani poprzecznych, ani osiowych.
2. Dolot przed turbiną OK. Za turbiną - chyba OK. Węże całe, nic nie syczy itp.
3. W okolicach N75 i "gruchy" wszystko OK, regulacja sztangi w stanie dziewiczym (żółta farba).
Ale:
Poruszanie sztangą za pomocą podciśnienia wytwarzanego ustami jest bardzo, bardzo trudne. Niemożliwe jest uzyskanie krańcowego (górnego) położenia sztangi w taki sposób. Po podważeniu śrubokrętem udaje się to z ledwością, przy użyciu naprawdę dużej siły.
CZY TAK MA BYĆ?


P.S. Czy mogę podpiąć na zamianę N75 z AJM bądź AVF. Wg ETKI początek numeru różny, ale w praktyce może być to samo.
Z góry dzięki za zainteresowanie problemem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 09:56:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Możesz zamienić podciśnienie od recyllkulacji na steriowanie turbo. Następnie BS 003 i obserwowoać turbo..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.maja.2009 14:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lis.2008 13:39:05
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
Lotus napisał(a):
Możesz zamienić podciśnienie od recyllkulacji na steriowanie turbo. Następnie BS 003 i obserwowoać turbo..


Masz na myśli założenie tylko jednego wężyka sterującego zaworem EGR, bez przepinania pozostałych? (ponieważ obserwacja na BS 003 tak sugeruje)
Jeżeli tak, to czy można zrobić sprawdzić dynamicznie na takiej konfiguracji i nieczynnym (zaślepionym) EGR ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: