.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 01:27:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 1.8 PM] Zbyt wysokie obroty na biegu jalowym
PostNapisane: 09.maja.2009 09:55:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.mar.2006 18:15:29
Posty: 64
Lokalizacja: Ostróda
Witam,

Ostatnio wymienialem reduktor gazu. Po wymianie przez pierwsze dni gaz chodzil dobrze, ale na jalowym trzymal zbyt niskie obroty, czasem nawet gasl (gazownik uprzedzal o takich objawach). Pojechalem na regulacje. Teraz tak mi ustawili ze na biegu jalowym mam 2000obr/min. Tzn nie zawsze, jak wrzuce luz jadac na malych obrotach to spada do ok 1100 obrotow, jak go wysprzegle majac 3000 obrotow to spada do ok 2000 obrotow i moge tak jechac nawet kilka min i te obroty sie utrzymuja.
Dzieje sie tak na lpg i pb! Co on mi tam namieszal? Moge do niego zajechac dopiero we wtorek, a do tego czasu zrobie ponad 1k km. Moge to jakos sam wyregulowac?

Ogolnie gdzies wyczytalem ze jalowy powinien trzymac 950 - 750 obrotow - to jest przedzial zimny -> cieply silnik? Bo z tego co pamietam na starym reduktorze mialem ok 1100 na zimnym do ok 900 na rozgrzanym silniku.

Nie chce tworzyc nowych tematow a mam jeszcze 2 pytania:
1. Jakie opornosci "na zimno" powinny miec 2 czujniki temp. ktore sa kolo siebie, 2- i 3-pinowy.
2. Czemu kazdy gazownik sciaga ta rure "od odkurzacza" z dolotu i mowi ze ona ma byc tak "luzem" kiedy sie jezdzi na lpg?

Z gory dzieki za podpowiedzi

_________________
Passat B5 1998 1.8 20V ADR
Audi 80 1991 1.8 PM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.maja.2009 15:58:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Co do problemu z obrotami to spróbuj na początek zresetować sterownik silnika, może od tych niskich obrotów, które miałeś na początku w sterowniku zmodyfikowała się mapa i teraz sterownik cały czas otwiera mocniej przepustnicę.
Co do charakterystyk rezystancji czujników to szary czujnik jest nie istotny (chyba, że coś się dzieje ze wskazaniem temperatury na liczniku), co do niebieskiego czujnika to gdzieś na forum jest chyba rysunek z wykresem. Jak znajdę to postaram się wkleić.
A co do ostatniego pytania to nie wiem, czemu wszyscy gaziarze demontują część dolotu. Ja mam u siebie cały kompletny dolot i autko śmiga na gazie bez najmniejszego problemu, nie gaśnie nawet jak wrzucę na luz przy 100 i więcej km/h. U kolegi w takim samym silniku i praktycznie identycznej instalacji gazowej dolot musi być zdemontowany bo na wolnych obrotach wystarczy dmuchnąć w dolot i auto gaśnie. Ale myślę, że wszystko zależy od prawidłowego doboru elementów instalacji oraz odpowiedniego zestrojenia instalacji a to stanowi spory problem dla większości zakładów montujących gaz.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.maja.2009 19:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 09:48:13
Posty: 14
Zdejmuja dolot powietrza dlatego ze niekture silniki zadusza wlasnie powietrze kture jest lapane przez dolot.Ja u siebie tez mam wywalony dolot i jest ok,a wczesniej gasl po wlaczeniu luzu przy wiekszych pretkosciach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: