.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 11:51:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4,2] Zużycie oleju silnikowego
PostNapisane: 26.maja.2009 07:46:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 12:41:38
Posty: 91
witam pytanie jak w temacie zamierzam kupic a8 r 2000 z silnikiem 40v sprzedajacy mowi ze to norma ze pali olej ja jednak mam pewne obawy czy poprstu nie wciska kitu, zlyszalem ze v8 pala olej ale prosze o wypowiedz w temacie , facet mowi ze pali 1 litr na 3 tys

dziekuje z gory i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 08:02:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
to nie dużo

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 08:05:14 
wodnik szuwarek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.wrz.2007 12:17:37
Posty: 2235
Lokalizacja: Ostrołęka / Biała Podlaska
W starszych modelach 4.2 w instrukcji byla informacja do "1l na 1000km". To sam jest u mnie w instrukcji w 2.8 30V, ale wciaga mniej oleju.

_________________
Skoda Yeti CDAA 1.8T manual 4x4, '10, Rosso Brunello - "Wisieńka"
Renault Megane Scenic 2.0 + LPG - "Popierdułka", krótki epizod
Audi A6 C5 Allroad ARE 2.7BT automat + LPG BRC, '01, Highland Green - "Zielona Skarbonka" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant quattro + LPG BRC, '97, Europa Blue Mica - "Kaprys" - sprzedane
Audi A6 C4 ACK 2.8 manual avant, '96, Ming Blue Mica - "Smoczek" - rozbite, sprzedane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 08:11:07 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
litr na 3000 km - u mnie to norma, mam tak od zakupu (2 lata), ja mam 32V, 40V zapewne będzie miał podobnie albo trochę mniej 9chociaż logika mówi więcej zaworów to więcej potencjalnych pożeraczy oliwy :P) natom iast ogólny trend jest taki że im nowsza wersja 4.2 tym mniej oleju chla

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 09:23:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.sie.2006 12:41:38
Posty: 91
dzieki chlopaki mam kolege co ma 32 v i tez mowi ze mu pali z drugiej strony ciekawe czemu akurat 4,2 pali olej mialem do tej pory bmw 528 i od wymiany do wymiany nie dolewalem nic dlatego troche mnei to intryguje tzn rozumiem ze skoro pali tyle oleju to pewnie kopci na bialo he he no a tak na powaznie boje sie tez ze swieci sie check engine facet twierdzi ze to przez walnieta sonde lambda i faktycznie objawy sa tylko na zimnym jak sie rozgrzeje troche pracuje prawidlowo dodam ze auto ma instalacje gazowa i ma 240 tys przebiegu co jest udokumentowane niepodwazalnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 10:20:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Jakby to była lambda, to właśnie na ciepłym byłoby gorzej... Trzeba zvagować... Obstawiam, że coś z LPG nie hula, stąd check.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 12:21:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
4.2 to silniki luźno spasowane - dlatego palą olej. Podobno dlatego też są bardziej trwałe. jesli to prawda to.....
Na zdrowie - niech palą
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 12:38:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Uważam że trochę mylicie silniki ale o tym za chwilę. Przedewszystkim powinniśmy pamiętac że informacja producenta zę silnik może palić do 1 litr na 1000 jest sporządzona z uwagi na rożne warunki eksploatacji.

Jeśli ktoś jeżdzi non stop 200 km /h po autostradzie to może mu palić litr i więcej oleju na tysiąc. Jednak dla użytkownika który porusza się w miare normalnie oleju powinno starczyć od wymiany do wymiany . W najgorszej wersji może dolać tego oelju litr na całe 15 000 km..

Teraz o silnikach , pytanie tutaj dotyczyło konkretnego silnika z modelu 2000 gdzie jest wiecej zaworów niż w poprzednich modelach a tym samym jest inna konstrukcja głowic i prowadnic. W tych silnikach bardzo czesto spalanie oleju jest duże a nawet ogromne tylko i wyłacznie z powodu zużycia tych wląsnie prowadnic. Zużycie potrafi być tak duże że przy porannym odpaleniu kopci białym dymem na całą okolice i poł klrólestwa.

Myslę więc że w tym konkretnym przypadku zaczyna się ten problem na poważnie. Jest to czesty problem i jeśli ktoś pisze że V8 musi palić olej to tylko dla tego że ma doczyneinai głownie z zużytymi silnikami. A że na forach samochody najczęściej mają średnią a nawet słabą kondycję to drogą ogóły i wiekszosci powstała fałszywa teoria związana z tym problemem.

No to tyle :) i przynajmniej nie na temat 2.5 TDI v6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 12:47:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
wiem o który motorek chodzi...mam taki sam i też mi spala oliwę nie zależnie od stylu jazdy...ten typ tak ma, przyzwyczaiłem się do tego...silnik suchutki żadnych wycieków i kopcenia

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 13:08:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie odnoszę moich wyp9owiedzi do przyzwyczajeń uzytkownmików. Piszę zdecydowanie o faktach i techniczej stronie tej sprawy. Przywyczajenie to coś co nie ma wiele współnego z realną oceną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 13:33:26 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Lotus mi chla podobnie a nie kopci ani nie dymi wogóle... ale to akurat mało istotne. Wiele osób juz mi mówiło że te silniki sa po prostu luźno spasowane - co o tej opinii sądzisz?

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 14:51:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Myślę że jest to opinia upraszczająca. Takich samochodów jeździ bardzo dsużo i wiele z nich ma problem ze spalaniem oleju. W związku z tym że naprawy są drogie najprościej jest powiedzieć że tak jest i już.. :) Ale tak nie jest ..

Dla obalenia teori o ocenie spalaniu oleju przykład.

Mamy teraz słynne A6 2.0 silnik ALT . Nie kopci w ogóle , silnik suchutki ale spala ponad litr na 800 km ...

Matematyka:

15000 / 0,8 = 18 litrów od wymiany do wymiany

Nie wiem czy ma sens wymieniać olej w takim samochodzie ...

Tak samo jest z V8 palą bo są zepsute ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 15:43:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2004 10:01:53
Posty: 174
Lotus a jak wytłumaczyć że nowy silnik 4.2 V8 brał 200ml/1000km? Też był fabrycznie zepsuty?
W rodzinie jeździ A8 od nowości i od nowości brał olej. Teraz bierze ciut więcej ale ma nalatane ponad 500tys.
Z takimi opiniami spotkałem się również na motor-talk.de przy okazji jakiegoś wątku o S6 4.2.

_________________
AUDI S8 D2 4.2 360KM QUATTRO MANUAL po FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 15:52:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Skoro Audi podaje w instrukcji, ze ma spalać to nie widze problemu, ten typ tak ma i koniec kropka. U mnie tez pali olej ok 0,5 litra na 5tkm od nowości, więc co też jest popsuty?

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 17:31:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2008 19:05:06
Posty: 179
Lokalizacja: radom/reading-UK
ja mam 4,2, co prawda trochę młodszy (2004r), 160kkm przejechane i oleju praktycznie nie ubywa...

co do przypadku opisanego przez autora:
jeśli auto ma LPG i na zimno ma problem, a po rozgrzaniu jeździ ok, to jest to prawdopodobnie problem jazdy na noPb, bo na zimno chodzi na noPb, potem przełącza się na LPG. Możliwe, że kiepawa instalacja i nie trzyma parametrów (nieprawidłowa mieszanka), ECU zmienia pamy i potem jeszcze jak je wzbogaci do jazdy "na zimno" to ma problem, potem się rozgrzewa i jest lepiej.
To tylko moje domysły, ale podobny problem miałem w astrze. Zmieniałem sterownik do gazu i lałem stp do czyszczenie wtrysków

_________________
Audi A8L 4,2 2004r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 22:23:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
2rafal7 napisał(a):
Skoro Audi podaje w instrukcji, ze ma spalać to nie widze problemu, ten typ tak ma i koniec kropka. U mnie tez pali olej ok 0,5 litra na 5tkm od nowości, więc co też jest popsuty?


w żadnej instrokcji nie jest napisane, że ma palić olej tylko podaje się dopuszczalną ilość jaką może "wziąść" i to sie tyczy każdego silnika przecież, a skoro w 4.2 producent dopuszcza 1l/1000km to coś jest na rzeczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.maja.2009 23:38:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Baron napisał(a):
Lotus a jak wytłumaczyć że nowy silnik 4.2 V8 brał 200ml/1000km? Też był fabrycznie zepsuty?
W rodzinie jeździ A8 od nowości i od nowości brał olej. Teraz bierze ciut więcej ale ma nalatane ponad 500tys.
Z takimi opiniami spotkałem się również na motor-talk.de przy okazji jakiegoś wątku o S6 4.2.


Nie odnosze się do konkretnych przykłądów ponieważ może byc wiele powodów takiego staniu rzeczy. Jednym z nikch może być choćby słabej jakości olej silnikowy. Naprzykład selector super plus zamiast Castrola. Przyczyna może też lezeć w eksploatacji iczyli bardzo duże prędkościi lub dynamiczna jazda lub też duel fuel LPG

Nie chce omawiać konkretnych przypadków bo nei znam szczegółów.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 06:55:09 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ale są ludzie których drażniło to że np. stary V8 4.2 32V/40V brał olej - np. 300 ml / 1000km. Zrobili totalny remont i bierze..... 250 ml / 1000 km. A są podobno też sztuki co nie biorą (ja nie widziałem i nie słyszałem o takiej - mówię o starych V8). Coż moze i jestem wygodny ale nie widze u siebie powodu do remontu silnika tym bardziej że może to nic nie zmienić.... wolę sobie od czasu do czasu 0.5 litra oleju dolać :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.maja.2009 08:31:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Jak pisałem wcześniej , nie chcę odnosić się do konkretnych przypadków wiec pisałem ogólnie o tym problemie. Moim zamiarem było dać sygnał że nie powinniśmy uogólniać i nie powinniśmy mylić silników.

Nikogo też nie namawiam na remonty , taka decyzja musi być poparta sporym przemyśleniem oraz wykluczeniem innych ewentualnych przyczyn. Podstawą myślę jest ocena ile tego oleju faktycznie ubywa. Autor tego postu pisałał o litrze na 3 tysiące co daje pięć litrów od wymiany do wymiany.. To raczej sporo mi się wydaje tym bardziej że jest to informacja od sprzedawcy auta , okazać się może że faktycznie 3 litry ale na 1000 ... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 19:51:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Kol. Lotos nie wiem dlaczego ale jak cie czytam to... mam wrazenie że za duzo czytasz książek..?

LOL

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: