.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2024 02:02:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 20:47:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
mnie tam spalal goooooora 1,5l oliwy na zmiane (330000 przebiegu)
wsiadl w auto brat i tak naprawde to mozna bylo nie robic zmian tylko filtr wymnieniac tyle go dolewal...
kwestia kto jakiego ma buta i technike jazdy...

pali i juz trzeba sie z tym pogodzic, albo kupic cos innego...


Lotus napisał(a):
Tak samo jest z V8 palą bo są zepsute ...


:zdziw: wez przestan

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Ostatnio edytowano 28.maja.2009 23:10:51 przez MICH., łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 22:29:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
Lotus napisał(a):
Jest to czesty problem i jeśli ktoś pisze że V8 musi palić olej to tylko dla tego że ma doczyneinai głownie z zużytymi silnikami. A że na forach samochody najczęściej mają średnią a nawet słabą kondycję to drogą ogóły i wiekszosci powstała fałszywa teoria związana z tym problemem


zużycie jest jak najbardziej naturalne. ta reguła wzięła się z tego, że po prostu większość ósemek robi rocznie 30-40k km po autostradach więc to normalne, że w 9-10 letnim aucie elementy nie trzymają już fabrycznej szczelności.
jeżeli auto takie jest niezużyte to albo jeździło jako któreś z kolei w rodzinie i faktycznie woziło tyłki bogatych Szwabów do kościoła albo ktoś w którymś momencie z niewiadomych przyczyn zmienił silnik :D
doprowadzenie takiego silnika do nominalnej szczelności jest nieopłacalne jeżeli w ogóle możliwe.

kupując auto kilku- / kilkunastoletnie trzeba liczyć się ze zwiększonym zużyciem. jeżeli komuś to przeszkadza to musi na prawdę mocno się przyłożyć do szukania lub po prostu kupić nowsze.


jeszcze kilka słów ode mnie - bardzo ważne są marka i parametry oleju, który lejemy i ilość dziennych rozruchów. odpalanie auta na kilka sekund, żeby np przestawić je o kilka metrów to istny pożeracz oleju. mój przy kolejnym rozruchu puszcza spory dymek.

co do parametrów to mam tu niezłą ciekawostkę - po sprowadzeniu auto śmigało przez jakiś czas na Castrolu Edge 0W30 i dolewałem 1l na 1000-1500 km. zmieniłem olej na Mobil1 5W50 i po 1200 km byłem w lekkim szoku - przy tym samym stylu jazdy i warunkach eksploatacji ubyło ~400 ml!
ciekawe jestem czy ktoś jeszcze może powiedzieć o podobnych doświadczeniach ze zużyciem oleju.

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.maja.2009 22:36:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ja co prawda mam tylko AAH, ale sprawa olejowa myślę, że wygląda podobnie. Zauważyłem że konkretne wduszenie gazu na totalnie zimnym silniku (wiem, wiem ;) ) powoduje podobne zużycie oleju co nawet 1000km spokojnej autostradowej podróży. Z tegoż samego powodu zauważyłem (a robie głównie krótkie trasy niestety), że konsumpcja oliwy większa jest zimą, niż latem, no bo kto oprze się w styczniowy poranek, pokusie efektywnego opuszczenia parkingu :)

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 07:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Lotus napisał(a):
Tak samo jest z V8 palą bo są zepsute ...


Czyli uważasz, że 100% jeżdźacych A8 mają popsute silniki, nawet jak ledwo co wyjechały a fabryki...kurde Lotus, czytając Twoje posty na tym forum myślałem, ze jesteś naprawde doobrym fachowcem, ale wmawiac , ze 4.2 pali olej bo jest popsute (nawet nowe z fabryki) to naprawde teraz pojechałeś...dodam, ze D3 lubią też spalić ok 0,5-1l od wymiany do wymiany (a no tak zapomniałem też są popsute...). Mi moja V6 od nowoście pali ok 1l od wymiany do wymiany i tak jest bez zmian przez 200tkm.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 07:51:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2792
Lokalizacja: WWL
pet3r napisał(a):
co do parametrów to mam tu niezłą ciekawostkę - po sprowadzeniu auto śmigało przez jakiś czas na Castrolu Edge 0W30 i dolewałem 1l na 1000-1500 km. zmieniłem olej na Mobil1 5W50 i po 1200 km byłem w lekkim szoku - przy tym samym stylu jazdy i warunkach eksploatacji ubyło ~400 ml!
ciekawe jestem czy ktoś jeszcze może powiedzieć o podobnych doświadczeniach ze zużyciem oleju.


zalej mobila 10w40 i bedzie jeszcze mniej palic

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 14:33:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Zalej 15W40 ni będzie palił wcale .. :)


2rafal7 napisał(a):
Lotus napisał(a):
Tak samo jest z V8 palą bo są zepsute ...


Czyli uważasz, że 100% jeżdźacych A8 mają popsute silniki, nawet jak ledwo co wyjechały a fabryki...kurde Lotus, czytając Twoje posty na tym forum myślałem, ze jesteś naprawde doobrym fachowcem, ale wmawiac , ze 4.2 pali olej bo jest popsute (nawet nowe z fabryki) to naprawde teraz pojechałeś...dodam, ze D3 lubią też spalić ok 0,5-1l od wymiany do wymiany (a no tak zapomniałem też są popsute...). Mi moja V6 od nowoście pali ok 1l od wymiany do wymiany i tak jest bez zmian przez 200tkm.



Nie wiem czemu ma służyć przeinaczanie moich postów , tłumacze sobie że niektóry nie rozumieją bardziej złożonych problemów więc proponuję przeczytać jeszcze raz , ale ze zrozumieniem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 14:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
MICH. napisał(a):
mnie tam spalal goooooora 1,5l oliwy na zmiane (330000 przebiegu)
wsiadl w auto brat i tak naprawde to mozna bylo nie robic zmian tylko filtr wymnieniac tyle go dolewal...
kwestia kto jakiego ma buta i technike jazdy...

pali i juz trzeba sie z tym pogodzic, albo kupic cos innego...


Lotus napisał(a):
Tak samo jest z V8 palą bo są zepsute ...


:zdziw: wez przestan



Michu dostrzegasz jakąś różnice między Twoimi obserwacjami a problemem który poruszył Limbo ? Jeśli nie podpowiem. Twoje auto spala 100 ml oleju na 1000 km czyli 1.5 litra od zmiany do zmiany ( chyba ze zmiana u Ciebie wypada co 7000 albo 10 000 )

W poniższym przypadku od wymiany do wymiany wychodzi 1 litr na 3000 co daje 5 litrów dolewki w przedziale 15 000 km :)



Limbo napisał(a):
witam pytanie jak w temacie zamierzam kupic a8 r 2000 z silnikiem 40v sprzedajacy mowi ze to norma ze pali olej ja jednak mam pewne obawy czy poprstu nie wciska kitu, zlyszalem ze v8 pala olej ale prosze o wypowiedz w temacie , facet mowi ze pali 1 litr na 3 tys

dziekuje z gory i pozdrawiam



Ogólnie jeśli ktoś czegoś jeszcze nie zozumiał to powyzej macie fakty sprawnego Audi Micha i niespawnego które chciał kupić Limbo.. I to Panowie dowód na to jak mało jest sprawnych V8 na forum. Większość was krzyczy że to norma gdy dużo pali. Tym czasem norma jest u Micha


Ostatnio edytowano 29.maja.2009 14:51:06 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 14:49:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
2rafal7 napisał(a):
dodam, ze D3 lubią też spalić ok 0,5-1l od wymiany do wymiany (a no tak zapomniałem też są popsute...).


A ja dodam, ze tyle to wciągają ale na 1000km, a nie od wymiany do wymiany ;D

Lotus napisał(a):
W poniższym przypadku od wymiany do wymiany wychodzi 5 litrów dolewki:)


U mnie tyle wchodzi ;) Jestem szcześliwy! :):
Mam popsute V8 - nie trzymam normy - możliwe... Zajezdze trupa przez jeszcze jakieś 0,5mln kilometrów i zmienie na coś innego ;)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 15:32:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
Lotus napisał(a):
Ogólnie jeśli ktoś czegoś jeszcze nie zozumiał to powyzej macie fakty sprawnego Audi Micha i niespawnego które chciał kupić Limbo.. I to Panowie dowód na to jak mało jest sprawnych V8 na forum. Większość was krzyczy że to norma gdy dużo pali. Tym czasem norma jest u Micha

za normalne uznaje się coś, co występuje w większości. skoro większość A8mek bierze olej, to znaczy, że jest to normalne...
u Micha obserwujemy wyjątek od reguły i właściciel powinien się z tego cieszyć.

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 16:30:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
SJake napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
dodam, ze D3 lubią też spalić ok 0,5-1l od wymiany do wymiany (a no tak zapomniałem też są popsute...).


A ja dodam, ze tyle to wciągają ale na 1000km, a nie od wymiany do wymiany ;D


Wiem, że D3 palą spoooro mniej oleju od D2, więc napewno nie 0,5-1l/1000km :D.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 16:45:32 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
pet3r napisał(a):
Lotus napisał(a):
Ogólnie jeśli ktoś czegoś jeszcze nie zozumiał to powyzej macie fakty sprawnego Audi Micha i niespawnego które chciał kupić Limbo.. I to Panowie dowód na to jak mało jest sprawnych V8 na forum. Większość was krzyczy że to norma gdy dużo pali. Tym czasem norma jest u Micha

za normalne uznaje się coś, co występuje w większości. skoro większość A8mek bierze olej, to znaczy, że jest to normalne...
u Micha obserwujemy wyjątek od reguły i właściciel powinien się z tego cieszyć.


cholera czyli co... moj jest zepsuty ? :diabel:
wymiany byly robione miedzy 10-12 tys.
tak robil Helmut, tak robilem i ja... zawsze na syntetycznym mobilu
i tak jak Helmut robilem nim glownie trasy
fakt faktem, ze auto ogolnie udane, zadbany egzemplarz...

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 18:56:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2005 00:01:22
Posty: 173
Lokalizacja: Kalisz
MICH. napisał(a):
cholera czyli co... moj jest zepsuty ? :diabel:
wymiany byly robione miedzy 10-12 tys.
tak robil Helmut, tak robilem i ja... zawsze na syntetycznym mobilu
i tak jak Helmut robilem nim glownie trasy
fakt faktem, ze auto ogolnie udane, zadbany egzemplarz...

zapsuty, sprzedaj mi, ja lubię tak zepsutymi jeździć :diabel:
a poważnie - jak widać, A8ki biorą olej, ale nie muszą, wystarczy dobrze trafić :)
oczywiście styl jazdy i warunki eksploatacji również mają znaczenie - auto użytkowane w mieście będzie palić więcej ze względu na częstsze odpalanie i ruszanie z miejsca. ale to oczywista oczywistość i sam nie wiem po co to piszę :P

_________________
1995 A4 2.6q -> 1998 A4 1.8Tq -> 1997 S8 D2 manual -> 1999 320d Touring -> 1995 320i Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 20:41:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Prawdę mówiąc jak to wszytsko czytam top wcale nie przejmuje się że tylko jedno miejsce na ostrzezenie zostało na moiim koncie przed opuszczeniem beczki śmiechu..

Czasem zastanawiam się z lekkim uśmiechem na twarzy patrzac na to i mysle głąby czy może amatorzy luksusu za 20 000 zł .. :)

Z jednej strony wymądrzanie się i dyskusje fachowe i profesionalne :) doiradcy serwisowo forumowi z drugiej zaś jak coś nie gra zalej 15 W40 bedzie miniej palil .. :) a w ogole jak spala tyulko 0.5 na 1000 czyli 7 litrow od wymiany to jest ok ... I lubiucie takie ok

Lubicie tez wydawac pieniadze na duene naprawy jak jeden madry tiu od A8 wydal kase na lambde , swiece , modul zaplonowy , cewke , fajki ... No ale zaoszczedzil na diagnostyce... a wszystko zeby sie porzekonac ze to jednak fajka .... Bo lubicie :)

Powiem wam jescze tylko tyle że z chwila gdy zmieni sie podejscie diagnostyczne podczas przegladow dopuszczjacych do ruchu, I gdy podczas przegladow zacznie sie kontrola emisji spalin nastapi rychla zmiana pogladow. Bo okaze sie ze wiekszosc zlomu nie powinna sie poruszac po drogach. Dlategio ten wlasnei zlom nie jezdzi w zachodniej europie tylko wschodzniej , okazjyjnie kupiony :) u wlascicieliu ktoirzy lubia oddychać spalonym olejem..


Pogratulować rozumu tylko Panowie profesjonalisci ...

Edit by Baskecior: usunąłem bolda i czerwień, ciężko się to czyta. Pamiętaj , że nie krzyczymy na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 21:11:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
przeczytaj lotus dobrze post micha jemu bieze 1.5 l na wymiane i ty twierdzisz ze ma dobry silnik doczytaj dalej ten post bo tam jest napisane ze gdy jego brat jezdzi to bardzo duzo dolewa oleju czyli sam nie wiesz co piszesz bo jesli tak to i on ma popsuty silnik ja jezdze v8 od chyba juz 10 lat mam nimi nalatane jakies 250 tysiecy i powiem tak bieze i juz jak jezdzisz spokojnie to bieze okolo 1.5-2 na 15000 tysi a jak go bede po trasie krecal do odciecia to niestetya le schla napewno 0.5 litra na 1000 km ale ja wiem mam popsute silniki i do glowynie biore bo tak juz musi byc poprostu sa to nieudane silniki :D ale i tak nie zamienie ich na nic innego bo jak wchodzisz do domu i kobieta lezy na luzku z nogami tak v towiesz ze pojedziesz i to samo jak otwizysz maske samochodu i zobaczyz ze tam jest v to tez wiesz ze pojedziesz

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 21:21:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Czytam czytam uważnie ... Ale wy nie czytracie moich postow w ogole nic widze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 21:22:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2004 14:36:13
Posty: 7746
Lokalizacja: Wawa
Lotus proszę bez epitetów. Wiem , że się nie zgadzasz z wypowiedziami, lecz to nie powód do pisania w ten sposób. Nie chciałbym aby Twoje konto z kartkami się powiększyło ;)

_________________
Obrazek
KIA CEED DAILY
BMW E61 N52 <- BYŁO
Audi Competition AWX <- BYŁO
Audi 80 AAH <- BYŁO
BMW E30 M20B25 <- BYŁO
Audi 80 KK quattro <- BYŁO
Audi 80 AAN quattro JEST DO DZIŚ 600 PS 700 NM by SLG
Audi S2 3B quattro <- BYŁO
Audi 200 MC Sport quattro <- BYŁO
Audi 100 NF Sport quattro <- BYŁO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 21:51:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
MICH. napisał(a):
mnie tam spalal goooooora 1,5l oliwy na zmiane
Cytuj:
Cytuj:
Lotus Ogólnie jeśli ktoś czegoś jeszcze nie zozumiał to powyzej macie fakty sprawnego Audi Micha
Cytuj:
MICH. wsiadl w auto brat i tak naprawde to mozna bylo nie robic zmian tylko filtr wymnieniac tyle go dolewal...
kwestia kto jakiego ma buta i technike jazdy...
mozliwe ze nie umiem czytac dobrze po polsku wybacz lotus ale jestem polskim niemcem moblem cos zle przetlumaczyc

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 22:29:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2008 19:05:06
Posty: 179
Lokalizacja: radom/reading-UK
SJake napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
dodam, ze D3 lubią też spalić ok 0,5-1l od wymiany do wymiany (a no tak zapomniałem też są popsute...).


A ja dodam, ze tyle to wciągają ale na 1000km, a nie od wymiany do wymiany ;D



ja jak najbardziej temu zaprzeczę. Mam D3 4,2 z przebiegiem prawie 160kkm, zalane olejem castrol edge 0W40. Obecnie od wymiany jest jakieś 7kkm i nie zauważyłem żadnego zużycia oleju. Styl jazdy mam dość mieszany, bo często snuję się w korkach, do pracy mam 10km, odpalam kilka razy dziennie, jak mam potrzebę cisnę do podłogi, czasami autostradą nie oszczędzając na paliwie... niby powinien palić, ale jakoś nie chcę.

Co do zużycia 1l na 1000km, to trochę dużo, chociaż np. opel w swoich X16XEL (1,6 16V produkowane mniej więcej od 95 do 2000) dopuszczał takie samo zużycie, nie wspominając ile potrafią wciągać niektóre nowsze diesle...

_________________
Audi A8L 4,2 2004r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2009 22:38:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Szkoda, że nie mam skanera, będziecie mi musieli wiezyć na słowo, ale w książce Dieter Korp: "Reguluje i naprawiam" Audi80/90 (tylko benzynowe) dla silnika 1.6PP (mój poprzedni) dopuszczalne zużycie oleju podane przez producenta to 1,5L/1000km co przy wymianach co 15tkm daje nam 22.5L oleju między wymianami. Wg inżynierów audi taki silnik jest sprawny!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 10:21:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 21:35:37
Posty: 43
Dziwią mnie te Wasze dywagacje. Każdy silnik spala olej, jeden mniej inny więcej. Wiadomo, że im więcej cylindów i zaworów to spalanie wzrasta. W silniku 4.2 1 litr na 1000 km. to norma, a nie tragedia. Może też spalić znacznie więcej lub mniej. Zależy jak kto i ile jeżdzi. A temu co nie spala oleju to gratuluje. Może mu się płyn chlodzący do oleju dostaje i utrzymuje równy poziom :)

Znając podstawowe zasady mechaniki, pewni przedmówcy nie pisali by takich rzeczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: