.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 06:06:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 11:45:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
szoszon1983 napisał(a):
SJake napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
dodam, ze D3 lubią też spalić ok 0,5-1l od wymiany do wymiany (a no tak zapomniałem też są popsute...).


A ja dodam, ze tyle to wciągają ale na 1000km, a nie od wymiany do wymiany ;D



ja jak najbardziej temu zaprzeczę. Mam D3 4,2 z przebiegiem prawie 160kkm, zalane olejem castrol edge 0W40. Obecnie od wymiany jest jakieś 7kkm i nie zauważyłem żadnego zużycia oleju.


Oj szoszon1983, trochę przekoloryzowałem. :peace:
Znajomy ojca z pracy ma A8 D3 4,2 i wzajemnie scigają się komu mniej spali, wciągnie oleju i takie tam.
Ojcowe D2FL AQF wciąga około 0,2-0,3l na 100km
"Kolegowe" BFM rekordowo opindoliło 0,7 na 100km - ale ponoć "dawał ostro w pałe". Normalnie utrzymuje się w podobnych tendencjach 0,2-0,3l na 100km.

Ja chce czy nie zawsze musze dolac te 0,5l.
Czasem zazdroszcze tym co nie muszą nic dolewać.

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 13:14:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Więć jaką przyjmujemy graniczną wartość zużycia oleju dla silników V8 ? Bo małymi krokami dochodzimy do wniosku ze wymiana oileju nei ma zadnegoi sensu przy takich silnikach gdyz odbywa sie dynamicznie w trakcie eksploatacji.

Więc gdzie jest granica tej normy , na pzoiomie 0.3 czy 1.5 litra ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 14:15:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Zależne od stylu jazdy :) kultura - 0,3, butowanie - do 1.5 :peace: .

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:13:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie nie nie ... Jak mamy ustalić to normę przyjmujemy za poruszanie się zgodnie z przepisami :)

A jeśłi nei to przynajmniej przyjmimy że spokojna jazda , typowe użytkowanie auta. Sprawdzmy wtedy jak to wygląda.

Są chętni do testu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:14:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zapominacie o jednej rzeczy: powtarzalność wykonania elementów silników spalinowych nie sięga nawet 70% a w przypadku silników V8,V10,V12 jest dużo niższa. Są to silniki luźno spasowane - obliczone na bardzo duże przebiegi.
Po drugie - styl jazdy, jakość paliwa , jakość olejów ...
Jeden z nich będzie palił litr oleju na 1000 a drugi litra na 10000 km ...
Mało tego ... zwykła zadbana V6 AAH potrafi wciągnąć 2 litry od wymiany do wymiany ...
Skoro producent silnika V8 napisał w instrukcji o możliwości spalenia do litra oleju na 1000 km , należy przyjąć że kierował się właśnie swoimi normami dotyczącymi powtarzalności wykonania elementów jednostki napędowej.

Kłócicie się o pietruszkę i każdy z Was ma rację. ;)
Oczywiście tylko jedna osoba z tego grona ma rację absolutną, ale o tym wie już każdy na tym forum. :D


Edit: jestem chętny do testu. Lubię obalać mity. ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 30.maja.2009 15:20:54 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:17:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
:( :( lużno spasowane dzieła sztuki były w produkowane w FSO za żeraniu ... Inglostadt jak wiemy to nie Żerań wieć ponawiam propozycje testu ...



P.S

Może wyjaśnie jeszcze tylko że wszytskie książki zawierają informacje o zużyciu oleju do litra na 1000 km , ale nie należy na to patrzeć w opgóle bo zaden noprmalny człowiek nie kupił by nowego auta gdyby paliło 15 litrów oleju od wymiany do wymiany. Poza tym daleko temu do ekologi ...


Ostatnio edytowano 30.maja.2009 15:24:38 przez Lotus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:21:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Lotus napisał(a):
:( :( : ( : ( : ( : ( lużno spasowane dzieła sztuki były w produkowane w FSO za żeraniu ...


tam były za luźno bo po 70 000km trzeba było kapitalke robić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:23:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Wiem, że to nie w temacie 4,2V8 w budzie D2, ale w oryginalnej instrukcji obsługi Audi 100 C4 2,8 V6, jest napisane, że, zależnie od stylu jazdy, zużycie oleju może sięgać nawet 1litra na 1000km ;)

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:31:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... &start=160

ciekawe jak dzisiaj wygląda konsumpcja oleju u kolegi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:31:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Tak właśnie jest tylko że jak zgłosisz reklamacje A8 z usterką zużycie oleju litr na 1000 , wsiądziesz z serwisantem i pokażesz mu styl jazdy Vmax 250 to on Ci opdpowie że się mieści i jest ok..

Jednak jeśli pojedziesz takim A8 do 120 km/h nie spali nic :) i o tym romawiamy ... I do takich właśnie testów zachęcam :)


Bascet pakój się do S8 Piotra i obalaj mity..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:50:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jestem chetny do testu zobaczymy co z tego wyniknie

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 15:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Tak zróbmy właśnie:

Stan licznika w chwili rozpoczecia testu.
Marka i lepkość oleju
Optymalne użytkowanie.

Tylko zróbmy to uczciwie żeby było wiary godne..

Zapraszam następnych do testowania .. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 16:05:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.sty.2006 18:03:13
Posty: 100
Lokalizacja: warszawa
Silnik ABZ przebieg 302tkm olej 10W40 Magnatec zuzycie 1 ltr / 3000 predkosci rozne.

_________________
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 19:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 21:35:37
Posty: 43
U mnie wyszło litr na 3500 km. olej Castrol 5w30 long life3. Styl jazdy rózny, od emeryckiego po mocno nieemerycki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 19:12:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sie.2006 21:43:49
Posty: 1445
Lokalizacja: Těšin
Auto: S8 D2 MTM Optikpaket Schwarz
ABZ (tip 5bieg) ~232k, 0,3l/1000km, 90% trasa (droga S), prędkości 120-150km/h (czasem ~200km/h), olej Mobil S'ka 10W40

_________________
Sex, drugs and ROTFL & LOL... Black Cars Matters


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 21:21:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:40:36
Posty: 153
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Mój były AAH palił, o ile dobrze pamiętam, 0,8 l/1000 przy średnio ostrej jeździe. Instrukcja mówiła, że to norma (choć wielokrotnie na tym forum norma ta traktowana była jako zabezpieczenie się producenta przed ewentualnymi naprawami gwarancyjnymi). Mnie ta "norma" nie odpowiadała - silnik poszedł do remontu. Okazało się, że pierścienie były wyrąbane jak nie powiem co, a panewki czerwone. Ale gdybym wierzył w instrukcję to bym jeździł i lał ten olej co chwila.

Po remoncie konsumpcja to 0,1-0,2 na 15 tys. ;)

_________________
A6 Q AKE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 21:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus napisał(a):
Tak właśnie jest tylko że jak zgłosisz reklamacje A8 z usterką zużycie oleju litr na 1000 , wsiądziesz z serwisantem i pokażesz mu styl jazdy Vmax 250 to on Ci opdpowie że się mieści i jest ok..

Jednak jeśli pojedziesz takim A8 do 120 km/h nie spali nic :) i o tym romawiamy ... I do takich właśnie testów zachęcam :)


Bascet pakój się do S8 Piotra i obalaj mity..

Po moim teście nawet norma fabryczna nie będzie spełniona. :D
Druga sprawa ... kto kupuje A8/S8 aby toczyć się 120 km/h ... ?
Oczywiście - jadąc non-stop 120 km/h bez gwałtownych przyspieszeń auto nie wciągnie grama oleju , ale gdzie w naszym kraju da się tak jeździć ? Bitwa o centymetry to chlebek powszedni.

Jeszcze raz proszę o nieprzekręcanie mojego nicka.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 21:40:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6204
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
jeszcze troche i wyjdzie, że w ekodrivingu chodzi nie o oszczędność paliwa tylko oleju, co z tego, że będzie jechał oszczędnie nie przekreaczając 120 i nie weźmie nic oleju jak nikt tak na codzień nie jeździ i jeździć nie będzie mając pod butem 300KM, zrobi test weźmie mu 100tke a później przy normalnym użytkowaniu znowu wyjdzie 0,5-1L i teraz moje pytanie czy jak w tym teście wyjdzie znikome zużycie oleju a w codziennej eksploatacji powiedzmy 0,5L/1000km to silnik jest popsuty?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2009 23:59:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Myślę że jeśłi mamy przeprowadzić jaki kolwiek test to potrzebne nam są zbliżone wartośći dla każdego z testujących. Nie wyobrażasz sobie chyba że każemy wszystkim jeżdzić po 200 na godzine.

Myślę że solidnie porzeprowadzony test tego typu ujawni niesprawne silniki ponieważ przy prędkości do 120 km /h czy ogólnie przy jeżdzie spokojnej zużycie oleju powinno wynieśc zero na 1000 km . Natomiast jeśli okaże się że przy spełnieniu tych warunków ubywa znaczna ilość oleju będzie to wskazówka że trzerba szukać przyczyn takiego ubytku..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 00:12:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lotus ... zejdź w końcu na ziemię.
Poprzednik słusznie napisał, że 300-konny silnik nie służy do przemieszczania się z punktu a do b z prędkościami szarżującej szkapy niczym mój 1,6 na holenderskim gazie ...
Jaki procent użytkowników 4,2 jeździ na co dzień uprawiając PSJ ... 10-15 % ?
Normalnym cyklem użytkowania tego silnika jest wykorzystywanie jego momentu obrotowego i mocy, co skutkować będzie zużyciem oleju jak wspomniano.
Pewien procent tych jednostek faktycznie ma zużyte gniazda zaworowe, inni przytarte pierdzionki zgarniające a inni zapchaną odmę ...
Niemniej generalnie te motorki jak każde "V" mają zwiększony apetyt na oleum. To nie rzędowka , która potrafi nic nie wypić od wymiany do wymiany (patrz moje śmierdzące diesle, które lekkiego życia nie mają).

Ja osobiście nie miałbym nic przeciwko testowi dynamicznemu, podnosząc jedynie granicę testu solidarnie do 250 km/h - bo osobiście nie wyobrażam sobie spokojniejszej jazdy po autostradzie mając pod tyłkiem A8 a z przodu 4,2 (oczywiście TDI choć od biedy niech będzie i słabawa benzyna).

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: