.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 14:30:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A2 1.4 TDI AMF] Wycięcie kata-Prośba o sprawdzenie w ETCE
PostNapisane: 30.maja.2009 17:29:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 16:37:15
Posty: 61
Witam, zmuszony jestem wyciąć katalizator ze względu na jego zapchanie. Mam teraz problem, ponieważ czytałem, że jeśli samochód posiada dwie sondy labda (przed i za katalizatorem) to wycięty katalizator powinienem zastąpić nowym (ogromne koszty w ASO). Jeśli jednak okazałoby się, że sonda jest tylko jedna to katalizator mogę zastąpić czymkolwiek (rurka, tłumik czy strumienica).

Mam ogromną prośbę czy mógłby mi ktoś z dostępem do ETKI sprawdzić ile mam sond lambda.

Dane auta:
Audi A2
rok modelowy 2001
silnik 1.4 TDI AMF (55kw)
VIN WAUZZZ8ZZ1N027226

Czy jeśli okaże się, że sondy są dwie to należy katalizator bezwzględnie zastąpić katalizatorem, czy jest jakaś inna tańsza możliwość ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 00:15:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
To jest silnik TDI który nie posiada żadnej sondy lambda . Zresztą w tych latach żanden TDI nie miał lambdy.

A powiedz jeszcze skąd wiesz ze masz zapchany KAT ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 12:10:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 16:37:15
Posty: 61
Wiem, po ocenie logów dynamicznych - turbo bardzo leniwie się wkręca.

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 05#1291205


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 14:09:11 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ja bym sie zastanowil z tym wycieciem KAT - chociaz taka byla moja sugestia we wskazanym wątku .
Wyglada na to ze turbiny w tych silnikach po prostu maja taką charakterystyke.. vide logi kolegi Stainberg...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92031

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 14:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 16:37:15
Posty: 61
Mi właśnie wydaje się, że jest źle ponieważ turbina jest mała to powinna mieć małą siłę bezwładności przez co powinna rozkręcać się szybciej niż turbiny większe. Katalizator zastąpię tłumikiem rozprężnym wykonanym na zamówienie (o tych samych wymiarach przez co pojemność powinna być prawie identyczna), tłumik będzie potrójnie wygłuszony, więc nie powinna być odczuwalna zmiana głośności.

Jakie logi wykonać po tej operacji aby można było stwierdzić czy jest lepiej/gorzej/tak samo ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 18:05:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Czyli wcale nie wiesz ze jest zapchany , eksperymentujesz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 18:22:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
mb3 napisał(a):
Jakie logi wykonać po tej operacji aby można było stwierdzić czy jest lepiej/gorzej/tak samo ??


011,010,003 - dynamiczne

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 20:50:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 16:37:15
Posty: 61
Samochód ma przelatane 216kkm, kat nie może już chyba być w pełni sprawny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 21:09:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Nie koniecznie , moim zdaniem powinieneś sprawdzić najpierw czy rzeczywiscie jest problem z mocą. Może lepszym rozwiązaniem będzie diagnostyka według zasad forumowcych a potem hamowania lub czasu pomiar przyśpeiszenia do 100 km/h


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2009 21:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 16:37:15
Posty: 61
Zdecydowałem się już na wycięcie kata ;-) silnik jest mały trzycylindrowy więc nawet bez katalizatora zmieści się w normach emisji spalin. Przed samym wycięciem i po wspawaniu tłumika przelotowego zrobię logi dynamiczne z wyżej wymienionych grup. Po wycięciu zrobię zdjęcia jak wyglądał katalizator.

Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 14:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.cze.2008 16:35:18
Posty: 301
Auto: A2 1.4TDI
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 63#1299863

oto rezultaty moich poszukiwań.

Zamieszczam link do mojego problemu, bo może okaże się, że Twój katalizator wcale nie jest zapchany :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: