.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 23:51:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B5 1.9TDI]Bardzo słabo pali i kuleje z moca
PostNapisane: 26.cze.2009 12:24:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Cze

Auto: Passat B5 98'
Silnik: 1.9 TDI
Oznaczenie: AHU

Od przedwczoraj Passat bardzo słabo pali i na moje oko kujele z mocą
Trzeba długo palic, a jak już zapali to tak dziwnie terkocze....

Zrobiłem Vagowanie i jest błąd:
Kasowałem błąd ale cały czas to wywalało.

550 Regulacja początku wtrysku
różnica dorególowania

A teraz z logi na jałowym co wyszło:
Temperatura było 86stopni a obroty silnika 824obr/min

Na 001: Dawka paliwa- 2,46mg/skok a powinno byc między 3-9mg/skok
Na 004: Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) 16stopni! A powinno byc między 3-4stopni

Z tego co jestem obeznany że może to byc za duża wydajnosc pompy wtyskowej tylko czy jest cos uszkodzone...
Jak myślicie co może byc?




;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 13:18:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Bład sugeruje ze kat wtrysku jest poza zakresem - mocno przestawiony zapłon.
Lepiej jakbys zalogował auto. Poprosze 000 Basic Settings oraz 004 stat i 004 Basic Settings.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 15:34:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Wrzuć logi z 000 basic settings. Albo przeskoczył rozrząd, albo pompa nie była dokręcona i się poluzowała, albo regulator kąta wtrysku stracił zasilanie ... albo klin na wale rzucił prace.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 21:53:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Samochód odpaliliśmy za X razem...
1.Najpierw zaczął cholernie dymic na czarno,siwo,niebiesko- aktualnie na siwo podchodzący pod niebieski.
2. Zaczęły falowac obroty i zaczął gasnąc- więc paliliśmy dalej...
3. Jak już odpalony to jakby chodził na 3 cylindry
4. Jak dochodził do normalnych obrotów(860obr/min.) na jałowym to klekotał jak stary transit z 80' rocznika i zaczeła gwizdac tubina jak niewiem co...
Dodaliśmy trochę więcej gazu i pół okolicy niebyło widac bo tyle było siwo-niebieskiego duszącego dymu :):
5.Zgasiliśmy go...
6.Za jakieś 4 godziny podpiąłem Vaga- odpalam silnik za jakimś 15-20obrotem...
i zapalił na 4cylindy ale coś stukało metalicznie... :/ SIlnik dalej kopcił jak...
Dodajemy gazu pod 3-4tyś i wtedy zaczyna klekotac jak transit.
Jak jest całkiem na luzie chodzi prawie normalnie i falują obroty 850-890obr/min.
No i sobie tak silnik chodził do 85stopni i zrobiłem Logi
Analizujemy po kolei 001,003,004,013 no i wszystko kurda w normie.
Vag wywala tylko błąd 505 czyli regulacja początku wtrysku, nic po za tym.
Błąd kasowany X razy i wywalał dalej tak samo...
Autem w ogóle my nie ruszali z miejsca..
Potem zgasiliśmy- za jakiś czas zapalamy i jak ciul coś poszczelało w silniku normalnie masakra... :<
Dobra jadymy dalej- palimy go następny raz i podczas kręcenia słychac jakieś metaliczne dźwięki i zupełnie auto nie chce odpalic już w ogóle, zupełnie nic-próbowaliśmy kilka razy- kręci max do 400-500obr/min. na licznika więcej niechce oraz słychac w silniku przy kręceniu trzaski-metaliczne dźwięki i nieziemsko autem trzepie... :|
Z korka wlewu oleju są przedmuchy- dmucha jak w Tatrach na siwo-niebiesko.

Wiecie może Co się stało? Cylindry się z popychaczami spotkały,silnik do wymiany? :/ :): Hah...

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 13:14:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ech - zamordowaliscie motor... opisywane przez Ciebie efekty wskazują jednoznacznie na przestawiony rozrzad albo juz urwany klin na wale...

Szkoda...
1. ...ze nie posluchales rady ktorą ja i Basket Ci dalismy ...
2. ...ze w nieskonczonosc probowaliscie uruchomic auto...
3. ...ze analizowaliscie grupy nieprzydatne w takich przypadkach no moze poza jedną
4. ...słów...

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 14:37:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
przemik napisał(a):
Ech - zamordowaliscie motor... opisywane przez Ciebie efekty wskazują jednoznacznie na przestawiony rozrzad albo juz urwany klin na wale...

Szkoda...
1. ...ze nie posluchales rady ktorą ja i Basket Ci dalismy ...
2. ...ze w nieskonczonosc probowaliscie uruchomic auto...
3. ...ze analizowaliscie grupy nieprzydatne w takich przypadkach no moze poza jedną
4. ...słów...

Pozdrawiam


Czyli że się wyrażę silnik do wydupienia? :|

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 14:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Adamer napisał(a):
Samochód odpaliliśmy za X razem...
1.Najpierw zaczął cholernie dymic na czarno,siwo,niebiesko- aktualnie na siwo podchodzący pod niebieski.
2. Zaczęły falowac obroty i zaczął gasnąc- więc paliliśmy dalej...
3. Jak już odpalony to jakby chodził na 3 cylindry
4. Jak dochodził do normalnych obrotów(860obr/min.) na jałowym to klekotał jak stary transit z 80' rocznika i zaczeła gwizdac tubina jak niewiem co...
Dodaliśmy trochę więcej gazu i pół okolicy niebyło widac bo tyle było siwo-niebieskiego duszącego dymu :):
5.Zgasiliśmy go...
6.Za jakieś 4 godziny podpiąłem Vaga- odpalam silnik za jakimś 15-20obrotem...
i zapalił na 4cylindy ale coś stukało metalicznie... :/ SIlnik dalej kopcił jak...
Dodajemy gazu pod 3-4tyś i wtedy zaczyna klekotac jak transit.
Jak jest całkiem na luzie chodzi prawie normalnie i falują obroty 850-890obr/min.
No i sobie tak silnik chodził do 85stopni i zrobiłem Logi
Analizujemy po kolei 001,003,004,013 no i wszystko kurda w normie.
Vag wywala tylko błąd 505 czyli regulacja początku wtrysku, nic po za tym.
Błąd kasowany X razy i wywalał dalej tak samo...
Autem w ogóle my nie ruszali z miejsca..
Potem zgasiliśmy- za jakiś czas zapalamy i jak ciul coś poszczelało w silniku normalnie masakra... :<
Dobra jadymy dalej- palimy go następny raz i podczas kręcenia słychac jakieś metaliczne dźwięki i zupełnie auto nie chce odpalic już w ogóle, zupełnie nic-próbowaliśmy kilka razy- kręci max do 400-500obr/min. na licznika więcej niechce oraz słychac w silniku przy kręceniu trzaski-metaliczne dźwięki i nieziemsko autem trzepie... :|
Z korka wlewu oleju są przedmuchy- dmucha jak w Tatrach na siwo-niebiesko.

Wiecie może Co się stało? Cylindry się z popychaczami spotkały,silnik do wymiany? :/ :): Hah...


Brawo :peace: Co musi się stać, żebyście wpadli na pomysł, że jest cos nie tak i przestać kręcić silnik? Wybuchnąć musi unicestwiając przy tym pół dzielnicy ?

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 15:01:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
rozrzad sie rozszedl sprawdz ustawienia jak sie nie zgadza to glowica do zdiecia pogiete zawory

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 15:10:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Pogięte zawory to napewno bo stukało jak u kowala..
A tak dodam jescze na koniec...
jak silnik chodził to kąst wtrysku(rzeczywisty) wynosił 28.9stopnia... :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 16:32:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Przepraszam za dosadność, ale zabiliście motor na własne życzenie i ... dobrze Wam tak.
Kilka postów, gdzie pokierowaliśmy Was czego szukać i od czego zacząć a Wy jak dzieci dalej zabijaliście silnik ...
Cisną mi się na usta mocniejsze słowa ... :(

Ten temat to żart ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 16:51:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2007 21:43:58
Posty: 465
Lokalizacja: Płock
Auto: Audi A3 1.9 TDI ASZ+ 234/460
o bez kitu szkoda Paska :|

_________________
Jest: A3 8L 2001 Ambition ASZ++ AL+gtb2260vk+FMIC+Exhaust 2.6" by derbiak + remap by mTronik - 234/460 http://postimage.org/image/n5aoj9aqp/
Było:
- A4 B5 Avant AFN: gt1749va (2600mbar) + FB 0.216 + kolektor AWX + sprzęgło AWX by Radzik + nadkole S4 + gierka by Mr Robak = 90ps@2000rpm, 380N/m@2626rpm
- 80 B4 1Z '94
Ponadto na podwórku: A4 B6 AVF quattro '03, A3 ASZ '02, A3 ALH '99 - sprzedam

SPRZEDAM części z mojej A4 B5 AFN - pw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 20:09:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2009 14:32:43
Posty: 260
Lokalizacja: Kraków
Przypomina mi się jak ja byłem młodszy i na siłę kompa odpalałem , a skończyło się jego kompletnym spaleniem. Moja rada wymiana silnika bo remont moim zdaniem nieopłacalny.Ponieważ szukam od ponad pół roku do samochodu znajomego silnika to już mogę ci powiedzieć ,że przed tobą bardzo trudna droga, aby zdobyć w miarę dobry silnik w rozsądnej cenie i aby nie był kradziony. Szkoda samochodu.

_________________
Audi C6 3,0 TDI (10,VI ,2011-2013)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 20:29:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Baskecior napisał(a):
Przepraszam za dosadność, ale zabiliście motor na własne życzenie i ... dobrze Wam tak.
Kilka postów, gdzie pokierowaliśmy Was czego szukać i od czego zacząć a Wy jak dzieci dalej zabijaliście silnik ...
Cisną mi się na usta mocniejsze słowa ... :(

Ten temat to żart ?



Niestety- to nie żart ten temat..
Stało się to naprawde... :/
A tak na poboczu to szukam silnika nowego z osprzętem...Pewnie zagości standardowo co tam było AHU lub AHU albo AFN w najlepszym przypadku ;)
W poniedziałem jade do mechanika...

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 10:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Adamer napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Przepraszam za dosadność, ale zabiliście motor na własne życzenie i ... dobrze Wam tak.
Kilka postów, gdzie pokierowaliśmy Was czego szukać i od czego zacząć a Wy jak dzieci dalej zabijaliście silnik ...
Cisną mi się na usta mocniejsze słowa ... :(

Ten temat to żart ?



Niestety- to nie żart ten temat..
Stało się to naprawde... :/
A tak na poboczu to szukam silnika nowego z osprzętem...Pewnie zagości standardowo co tam było AHU lub AHU albo AFN w najlepszym przypadku ;)
W poniedziałem jade do mechanika...

Szukaj AHH ;)
Dobrze radzę :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 11:06:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Baskecior napisał(a):
Adamer napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Przepraszam za dosadność, ale zabiliście motor na własne życzenie i ... dobrze Wam tak.
Kilka postów, gdzie pokierowaliśmy Was czego szukać i od czego zacząć a Wy jak dzieci dalej zabijaliście silnik ...
Cisną mi się na usta mocniejsze słowa ... :(

Ten temat to żart ?



Niestety- to nie żart ten temat..
Stało się to naprawde... :/
A tak na poboczu to szukam silnika nowego z osprzętem...Pewnie zagości standardowo co tam było AHU lub AHU albo AFN w najlepszym przypadku ;)
W poniedziałem jade do mechanika...

Szukaj AHH ;)
Dobrze radzę :)


Też tak myśle bo przynajmiej turbina ma VTG ;)
A czy silnik będzie pasował na stare graty?(elektryka,komputer itp.)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 16:49:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Baskecior napisał(a):
Szukaj AHH


... albo AFN... ta sama bajka jesli chodzi o przekladke... w obu przypadkach komputer i wiazke trzeba bedzie zmienic ... zresztą - nie tylko... :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 19:12:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
przemik napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Szukaj AHH


... albo AFN... ta sama bajka jesli chodzi o przekladke... w obu przypadkach komputer i wiazke trzeba bedzie zmienic ... zresztą - nie tylko... :)


Dzx...Mam nadzieje że w 3k się zmieścimy.. :):
Albo zawsze moge sprzedac auto za 16k jako uszkodzone.. ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 18:50:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Auto zrobione
Był przestawiony rozrząd
Mechanik powiedziałe że odpala i chodzi normalnie a jak jeździ to jescze niewiem. W przyszłym tygodniu go odbiore po wymianie paska rozrządu i zobaczymy Vagiem i normalnie jak jeździ :D

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 19:07:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
jesli sie przestawil rozrzad to na bank podgiely sie zawory jesli nie sprawdzisz tego to zywot ktotki tego silnika a wtedy to juz napewno remontu sie nie oplaci robic

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 08:14:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
juzek v8 napisał(a):
jesli sie przestawil rozrzad to na bank podgiely sie zawory jesli nie sprawdzisz tego to zywot ktotki tego silnika a wtedy to juz napewno remontu sie nie oplaci robic


Zgłosze to do mechanika żeby sprawdzili...
No właśnie-szkoda silnika :peace:

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: