.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 23:40:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Czy przegub wewnętrzny się posypał?
PostNapisane: 08.cze.2009 09:57:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Witam

Niestety stało się :/ Moje autko kochane zbuntowało się w najgorszym momencie. Wszystko zaczęło się tak: jechałem z moją Ukochaną na wesele do przyjaciela, miałem być tam świadkiem. Na obwodnicy Trójmiasta S6 nagle coś szarpnęło, tak jakby był brak w dostawie paliwa. Ale nic tam, autko stare, może mieć swoje kaprysy więc jedziemy sobie dalej. Po chwili sytuacja się powtórzyła, i nastąpiło porządne chrobotnięcie, samochód zaczął sam się zatrzymywać. Zjechaliśmy na bok, podnoszę maskę i widzę dym i czuję smród spalonego smaru :/ Krótkie oględziny, ruszam powolutku, i autko chce jechać, więc jedziemy dalej. Po 10km niestety kaplica całkowita, zblokowało koła, nie całkowicie ale na tyle mocno, że samochód stawiał bardzo duży opór przy próbie ruszania.
Teraz pytanie: czy to mógł się posypać któryś z przegubów wewnętrznych, czy obstawiacie raczej na skrzynie biegów? Zaznaczę, że biegi wchodzą bez problemu, natomiast ciężko obraca się kołem i czuć chrobotanie przy obracaniu. Jeśli ktoś przypuszcza co to może być - proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Ostatnio edytowano 08.cze.2009 11:22:48 przez Herr_Pompke, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 11:09:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
jeszcze nie słyszałem żeby wewnętrzny przegub przy skrzyni się posypał ale jeszcze krótko żyję :)
stawiałbym na zewnętrzny ale miałbyś wcześniej raczej oznaki terkotania, strzelania ... przegubu na zakrętach

jak się nudzisz to po podnoś auto i sprawdź które koło stawia opór

a masz tam jakieś asr srery itd... może elektryka zwariowała i dała po hamulcach
na wyłączonym lekko się toczy ? ( ale teoria bardzo mało prawdopodobna )

może coś z samymi klockami zaciskiem jakieś mechaniczne uszkodzenie ?

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 11:17:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Zewnętrzne przeguby na pewno są w porządku. Z elektroniki w tym samochodzie to mam tylko radio :D więc nie ma mowy o ASRach, ABSach, i innych tego typu historiach. Hamulce sprawdziłem od ręki, i też są ok. Opór stawiają niestety oba koła :/ Na wyłączonym ciężko się toczy.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 22:03:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Skrzynia albo łozysko przedniego koła.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2009 22:07:30 
Wulkanizator

Dołączył(a): 31.paź.2005 15:35:35
Posty: 1950
Lokalizacja: Orzesze
jeżeli oba cięzko idą (rozumiem że sprawdzałeś podnosząc najpierw jedno koło potem drugie) to łozysko odpada.... przegub też bo przecież nie wysypały się dwa na raz...

_________________
dawniej:
A100 C2 2,0 D 2000-2001 RIP
A100 C3 2,3 B+G 2001-2004
A80 B3 1,8 JN B+G 2004-2005
w AKP:
S4 AVANT 2,2T + LPG 2005-2008 (sprzedana :( )
A90q B3 2,3 NG/ABH 2008-2013
A6 C5 2,8 B+G avant q tip 2008 -


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 10:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.wrz.2005 09:58:12
Posty: 131
Lokalizacja: Dolnośląskie
Herr_Pompke napisał(a):
[...] Opór stawiają niestety oba koła :/


Trochę dziwne, bo mechanizm różnicowy powinien pozwolić Ci obrócić jedno z kół względnie swobodnie...

Właź do kanału, odkręć górny korek, sprawdź, czy w tej skrzyni jest jeszcze olej. Z obu stron po kolei złap ręką za wewnętrzny przegub, sprawdź, czy nie ma dużego luzu poprzecznego na łożysku. Niech ktoś pokręci kołem, posłuchaj czy to łożyska na wylocie ze skrzyni nie chrupią.

Twoje objawy (obydwa koła stawiają opór) wstępnie wskazują na posypane obydwa łożyska wewnętrznych przegubów - może ktoś wyjmował półoś, uszkodził simering, olej wyciekł i łożyska się zatarły :?:

_________________
A6C4 AEL
A200 KG 2.1T - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 10:04:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Pozwolisz ze ja tez sie przylacze do tematu bo u mnie tez cos dziwnego sie dzieje ...

Ja mam z kolei takie cos ze jak jade na wprost albo biore lekki luk w prawa strone to slysze takie buczenie z kol. w lewa strone jak jest luk to jest cisza. Przy wiekszych predkosciach od 130 jest coraz glosniej i kierownica mi drga ( najbardziej miejsce od Airbagu )
I teraz takie pytanie do Was :

Czy takie cos moze powodowac :

1. lekko skrzywione pol osie napedowe i wewnetrzne przeguby ? - jak wogule takie cos mozna wykryc ze to sie psuje ?
2. lozyska przednie.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 10:17:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2007 16:37:15
Posty: 61
Według mnie łożysko któregoś koła. Aby sprawdzić które (zawsze ciężko stwierdzić) podnieś samochód na podnośniku warsztatowym i rozpędź koła na 5biegu (tak sprawdzali mi w ASO) i słuchaj które jest głośne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 17:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Sprawa wyjaśniona, poszła skrzynia biegów :/ :/ Szukam teraz nowej, jeśli ktoś ma na zbyciu sprawną skrzynię do mojego silnika, 1.8 4B, niech wali na prv.

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 08:54:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
HERR_Pompke wspolczuje Ci sytuacji...

A co do swojego problemu dodam ze jak dodaje gazu to wtedy slychac to "brzeczenie".
z tym podnosnikiem bede musial sprubowac.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 11:44:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.sty.2009 10:52:04
Posty: 126
Lokalizacja: Koszalin/Gorzów/Barlinek
Druss, obczaj czy masz ojej w skrzynce. Ja niestety zaniedbałem, i efekty mam teraz...

_________________
Łapy, łapy, cztery łapy - quattro, i wszystko jasne...

100 C3 1,8 B+G 1989 - już ponad rok ze mną, i zostaje w rodzinie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 17:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Ja mam automata wiec z tym jestem "na bierzaco". A po za tym nie mialem zadnych wyciekow i w grudniu byl lany olej i niedlugo ( w lipcu ) palanuje kolejna wymiane.
Pozdrawiam.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: