.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 16:27:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6 1.9TDi AVF] Dziwny hałas w zakresie 800-1000rpm...
PostNapisane: 09.cze.2009 00:32:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Witam!

Od jakiegoś czasu odczułem że silnik w mojej niuńce pracuje nieco głośniej - oprócz standardowego dla TDi klekotu dochodzi jeszcze jeden hałas, który w zasadzie z braku pomysłów również mogę nazwać klekotem (coś jakby dwie metalowe części stukały o siebie).

Dźwięk jest słyszalny na biegu jałowym (nie przez cały czas, od czasu do czasu sobie klektonie). Aby sztucznie go wywołać zaciągam ręczny i wrzucam wstekę po czym delikatnie puszczam hamulec - auto stoi w miejscu a obroty ida minimalnie do góry, nie przekraczają jednak 1000rpm i wtedy hałas jest najlepiej słyszalny, praktycznie przez cały czas... Dodam tylko że wystarczy lekko dodać gazu (=>1000rpm) i hałas znika. Podczas jazdy jest cisza, tylko przy ruszaniu chrobotanie czasem powraca.

Próbowałem znaleźć źródło dźwięku ze swoim mechaniorem ale niestety nie udało nam się go dokładnie sprecyzować - hałas dochodzi z okolic lewej-środkowej części chłodnicy na wysokości pomiędzy alternatorem a pompą wspomagania (przynajmniej tak nam się wydaje). Aby dokładnie to sprawdzić chcemy rozebrać przód - pomyślałem że zanim się za to zabierzemy, mógłbym zapytać tutaj...

Wykluczam pasek, rolkę odwracającą i napinacz ponieważ były stosunkowo niedawno wymieniane. Tak samo koło pasowe alternatora - boję się że pompa wspomagania może już kończyc swój żywot. No chyba że to coś innego - zobaczę co poradzicie...

Czy ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem?

Pozdrawiam!
Bart


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 05:35:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.gru.2004 15:07:05
Posty: 158
Lokalizacja: Kraków/Dębica
doprowadz autko do stanu klekotania i popompuj pedalem hamulca.
Jak sie zamknie to vacuum pompa.

_________________
Tomkoś
Jest - Audi A4 Avant B6 Quattro 1.8T BEX
Było - Audi A6 Avant/2.5TDi/140Km
Było - Audi B3 2.0E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 16:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Tomkos - sprawdziłem, rzeczywiście hałas znika ale... w momencie "brzęczenia" jest nieco ponad 800rpm, jak zacznę pompować hamulcem to obroty skaczą blisko 1000rpm czyli tam gdzie normalnie hałas i tak ustępuje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 16:57:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
sprawdz rowniez stan wałka rorzadu i popychaczy.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 21:17:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam,doklejam sie do tematu.
Posiadam A4 B7 2,0tdi BLB i mam taki sam problem , stuki przy ruszaniu do przodu gdy popuszczam sprzęgło lub gdy wrzucam wsteczny. i chce ruszyć do tyłu.Przy dodaniu gazu stuki ustępują. Także próbowałem wywołać ten stukot przy ruszaniu do przodu i puszczaniu sprzęgła przy chamulcu ręcznym -stukot wtedy jest straszny, ale co najgorsze to że na wolnych obrotach gdy sie przysłucham takży coś stuka ( oczywiście bez dotykania sprzęgła),tylko że w mniejszym natężeniu, także wydaje mi sie że stukot najbardziej słychać z przedu w okolicy środka chłodnicy.
Jutro popróbuje popompować chamulcem jak kolega podpowiada i zobaczę.
Pozdrawiam !

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2009 14:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Witam panowie, jako ze piszecie o manualnych skrzyniach TDI silniki mają sprzędło i kolo dwumasowe:

Kazdy silnik z dwumasem powinien byc zapalany na sprzegle jak i gaszony spróbujcie 4x tak zapalić i zgasić na sprzegle, czy stuki troche ustaną.

Jesli ustaną to moze juz dwumas i sprzeglo kucac, w granicach 140-160tkm.
Druga sprawa jest z poduszką pod silnikiem, może slabo wygluszac.

Czy stuki, albo wibracje silnika czuc przy danych predkosciach przy 1.5rpm ?
jesli tak i w/w rzeczy sa ok, moze byc to kwestia zaktualizowania softu ECU i sprawdzenie wyprzedzenia kata wtrys.

Jezeli to takze bedzie ok, to zostaje walek i popychacze sprawdzic.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.cze.2009 17:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam !
Pompowanie pedałem hamulca w moim przypadku nic nie pomogło, aleeee- odziwo miałem niski stan oleju, dolałem go oczywiście i teraz przy zimnym silniku dalej jest to samo , przy rozgrzanym chodzi idealnie.
Powiem tyle ze na ta chwilę po przejechaniu po wymianie oleju 5 tys. km dolałem 0,9 ltr oleju oczywiście longlive 507,00 castrol.
Czyli napewno poziom oleju ma wpływ na to coś stukające.

A jak kolega Bart-S, uporał sie z problemem ?

Wydaje mi sie że bez remontu sie nie obejdzie, może w tym tyg. jeszcze pojade na warsztat.

Pozdrawiam ! :)

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2009 11:43:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2009 06:17:17
Posty: 179
Mam ten sam problem w A4 Tdi AJM z 2000r.

Ciągle podejrzewałem, że tłucze się jakiś plastik. Sprawdziłem i poodkręcałem wszystko co się dało. (osłona silnika, blenda podszybia itp) Odgłos ciągle występuje. Na ciepłym silniku jakby zanikał.
Dochodzi on gdzieś z okolic prawego reflektora, a może chłodnicy.
Słychać go również w środku. Ale nie umiem go zlokalizować. Gdzieś jakby dochodził zza kratek nawiewu (chyba) Jak będę mieć chwilkę to zajrzę pod deskę rozdzielczą, może tam coś jeszcze lata.
Ostatnio samochód był w warsztacie na wymianie rozrządu. Wymieniono wszystko, paski rolki, płyny itp. A on nadal jest. Mechanik twierdzi, że to prawdopodobnie jakiś plastik :-/

Niby można z tym jeździć, ale mnie to denerwuje. Za miesiąc jadę na Chorwację i nie mam zamiaru zatrzymać się w trasie w skutek awarii.

Odpaliłem Audi na sprzęgle z 10 razy. Odgłos w ogóle się nie zmienił. Dopiero dodanie gazu powoduje ze odgłos zanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.cze.2009 22:28:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
U mnie bez zmian - nadal hałas w momencie ruszania... Teraz w zasadzie nawet częściej stuka na jałowym. Ostatnie dni miałem nieco napięte ale jutro postaram się podjechać do mechaniora i ustalić jakiś termin na oględziny...

grejf - na sprzęgle nie sprawdzę bo w mojej niuńce siedzi multi. Hałas znika od 1000rpm (obojętnie czy jadę czy tylko depnę gaz).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 12:40:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2009 06:17:17
Posty: 179
A jaki masz silnik? Kod?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 12:46:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
miksell napisał(a):
A jaki masz silnik? Kod?


Czytaj temat dokładnie ;)

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 12:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Bart-S, aha skoro masz multi to nie wykluczał bym ponownych nastawów skrzyni, albo poduszka...
odlos powoduja wibrację chodzacego silnika w granicy 800-900 RPM, a jak jedziesz multi np. tak po polnej drodze "tocząc się" takze?
Mozesz napisac przebieg autka.

A jak masz kamerke w fonie nagraj i wrzuć na youtube bo wiem, ze ciezko jest opisac dzwięk, moze kazdysobie go wyobrazac na inny sposob.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 13:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Przebieg 155tyś. OKi spróbuję dziś "nagrać" problem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 17:10:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2009 06:17:17
Posty: 179
Miałem kiedyś podobny problem, ale w Citroenie Xm. Jak stałem na jałowym biegu to słyszałem stuki i zanikały przy wyższych obrotach, lub gdy jechałem. Powodem było walnięte łożysko 5 biegu. Podobno występował taki problem w Citroenowskiej skrzyni od V6.

Może to będzie jakaś podpowiedź.
U mnie obecne stukanie jest inne i na pewno nie jest to taka usterka bo bym od razu to rozpoznał.

Może któraś poduszka silnika pada, jednak nie wiem jak to zdiagnozować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 18:11:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Zrobiłem filmiki ale wrzucę je trochę później - czy vacum pompa w AVF-ie znajduje się pod alternatorem? Bo chyba stamtąd dochodzą "hałasy"...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 20:34:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2008 13:34:38
Posty: 48
Lokalizacja: opolskie,kedzierzyn-kozle
Witam ponownie !
Odwiedzilem wczoraj sserwis i co sie okazało --- do wymiany koło pasowe klimatyzacji ,zrobił sie na nim luz i to powoduje te stuki w okolicach przodu silnika pomiedzy chłodnicą,także wszystkich zainteresowanych tym postem pragne poinformować że problem który posiadacie to najprawopodobnie ten sam problem ,który mnie dotknął, pytalem co sie może najgorszego stać- nie bedzie działać klima.
Problem w tym że nie można wymienić samego koła pasowego tylko wystepuje on w zestawie naprawczym i jest to do kupienia ( w moim przypadku ) tylko w oryginale.
Pozdrawiam !

_________________
A4 B8 2,0tdi CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 21:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2009 06:17:17
Posty: 179
U mnie chyba jest coś podobnego. Stuki jakby zmniejszały się w momencie kiedy wyłączam klimę.
Ile może kosztować takie koło? Zestaw itp?? ;-)

Jak mechanik zbadał, ze to akurat to?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 22:25:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Filmiki już zgrałem ale mam problem z wrzuceniem na serwer (27MB + 47MB). Na moim FTPie nie ma już miejsca :/ Do jutra coś wykombinuję.

Wracając do tego co pisali koledzy troszkę wyżej... Pod alternatorem znajduje się pompa wspomagania i jestem na 99% pewien że to własnie stamtąd dochodzą stuki. Sprężarka klimy jest pod wspomaganiem - za nisko dla źródła stuków... to tylko przypuszczenia...

BTW - szukając zestawu naprawczego trafiłem na coś co nazywa się pompa łopatkowa. Czy to jest właśnie sprężarka klimy? Dajcie znać to podam numer części, cenę i dam fotę.


Ostatnio edytowano 19.cze.2009 03:48:34 przez Bart-S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 22:34:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2009 06:17:17
Posty: 179
Nie bardzo wiem jak zlokalizować ten dźwięk. Jak będę mieć chwilkę to zdemontuję zderzak i będę nasłuchiwać. Kanału niestety też nie mam by to wykryć.

U siebie podejrzewam chyba coś przy klimie. Jak już pisałem, gdy wyłączę klimę odgłos jakby był cichszy. Może to to.
Czy ktoś wie czy da się dostać do koła paska od sprężarki bez podnoszenia auta i wchodzenia w kanał.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2009 14:20:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.kwi.2008 18:27:20
Posty: 102
Lokalizacja: Wielkopolskie
Filmiki nagrane aparatem są zbyt duże - wrzucam te które zrobiłem telefonem... Prawie nic na nich nie widać ale w/w stukot jest słyszalny.

http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/st ... V00002.3gp
http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/st ... V00003.3gp

Do obejrzenia filmików potrzebny jest QuickTime albo zestawik QuickTime Alternative.

*************************************************************

Teraz już zgłupiałem - zrobiłem dodatkową próbę z mikrofonem podpiętym do notebooka. Spróbowałem nagrać stukot przy pomocy rejestratora dźwięku w Windows i... jakość z uwagi na użyty mic jest tragiczna, ale wydaje mi się że najgłośniej stuka w okolicy sprężarki klimy...

Jutro chcę zrobić jeszcze jedną próbę - ze stetoskopem, tylko najpierw muszę dorobić do niego odpowiednią końcówkę... Walczę dalej... ;)

BTW na pierwszym biegu, bez dodawania gazu ale już w trakcie jazdy też stuka... Włączona czy wyłączona klima - stuka tak samo...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: