.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 15:31:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.8 AAH]Wymiana uszczelki pod glowica
PostNapisane: 10.cze.2009 20:05:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2008 11:34:32
Posty: 10
Lokalizacja: Stalowa Wola
Witam
Wymieniam uszczelke pod glowica w warunkach garazowych. Nigdy tego nie robilem w V6 2.8 ale pewnie nie moze byc trudniejsze niz w innych autach. Mam takie pytanie do was...czy sa jakies haczyki przy skladaniu glowicy, osprzetu.itpNa co zwrocic uwage.Co wymienic przy okazji.W tej chwili zatrzymalem sie na etapie odkrecania sruby 12-katnej [24] na wale, w celu wymienienia simeringu. Mam porobione zdjecia z demontazu takze jak kogos interesuje to moge wrzucic.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.cze.2009 17:35:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2008 11:34:32
Posty: 10
Lokalizacja: Stalowa Wola
Nikt tego nie robil? Nikt nie pomoze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 00:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
kolego, temat jest obszerny :) generalnie nie ma różnicy wymiana uszczelki pod głowicą w tej Vce a silniku rzędowym... musisz pamiętać o dokładnym dokręcaniu szpilek, o momencie i kolejności dokręcania ale myślę że zrobisz to bez większych problemów.
Jeśli chodzi o śrubę na wale to musisz zablokować wał żeby się nie obracał, najlepiej zrobić to wykręcając czujnik wyprzedzenia kąta zapłonu który znajduje się z lewej strony bloku silnika, wykręcasz go i wkręcasz albo oryginalną blokadę albo coś podobnego co unieruchomi wał korbowy, następnie odkręcasz ale musisz wiedzieć że istnieje ryzyko że śruba jest zapieczona z podkładką i z kółkiem pasowym co może (nie musi) skutkować zerwaniem trzpienia ustalającego położenie koła pasowego rozrządu.
przed odkręcaniem popsikaj dobrze tą śrubę jakimś preparatem typu WD40 żeby zminimalizować ryzyko ścięcia trzpienia w kółku pasowym.
na 3 silniki raz miałem taki przypadek.

później i tak musisz zdjąć pompę oleju żeby wywalić nieszczelny simering i wbić nowy... pompa jest przykręcona z czoła silnika śrubami 10tkami a także od wewnątrz miski oleju chyba 5 śrub 10tek + dwie trzymajace smoka , jak ją zdejmiesz to od wewnątrz delikatnie pobijasz śrubowkrętem wybijając simering i wbijasz nowy, to też nie jest trudne ;)

przy skręcaniu ponownym uważaj z momentami dokręcania pompy żeby nie pozrywać gwintów albo śrub... rób wszystko z czuciem a powinno być ok.

jak będziesz miał jakieś pytania to pisz...

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 20:34:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Jaka jest kolejność dokręcania śrub w silniku 2,8 ACK ? Z jakim momentem dokręcać śruby?

Stoję przed wymianą uszczelki pod głowicą (najlepsze że jeszcze nie wiem którą :) ) i zastanawiam się czy sam dam radę.

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lis.2009 22:59:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lip.2005 10:12:56
Posty: 549
Lokalizacja: LBI
Obrazek
Obrazek

_________________
Alfa 156 2.4 20V
Audi B4 2.0 ABT LPG

Audi B4 2.6 ABC LPG ...
Audi B3 1.8 LPG...
Audi B3 1.6 LPG...
Alfa 156 2.4 JTD...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 09:40:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:31:20
Posty: 900
Lokalizacja: Śląsk
Może jeszcze dodam, że wyciągając pompę oleju, bez demontażu miski olejowej (bo pokrywę trzeba zdjąć do odkręcenia śrub), niemal na 100 % pompa wyjdzie razem z fragmentem uszczelki tej miski olejowej. :/

Ja robiłem wymianę pompy dla siebie, więc mogłem pozwolić sobie na taki numer, że kupiłem uszczelkę miski i odciąłem dokładnie fragment pod pompę, a pozostałości wyrwanego fragmentu obciąłem równo z blokiem. W czasie montażu pompy wzdłuż narożnika pomiędzy miską i blokiem dałem też troszkę uszczelki silikonowej. Operacja udała się idealnie, lata i tysiące kilometrów mijają bez żadnych wycieków. :peace:

Nie wiem, czy była ta informacja, ale pompę da się zdemontować jedynie wysuwając ją do przodu, bo ma w bloku dwa prowadzące bolce. :!:

_________________
AUDI ..... to zobowiązuje
80 Avant Quattro 2.6 LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 09:51:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
To pompę oleju trzeba demontować przy wymianie uszczelki pod głowicą?

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2009 10:24:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Przy wymianie uszczelniacza na wale.


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: