.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 15:05:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AKN] logi po wymianie wałków, co do poprawki?
PostNapisane: 12.cze.2009 19:46:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2008 17:03:24
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
Witam wszystkich!

Odebrałem moje A6 2.5 TDI AKN (199 tys) po grubszym serwisie: wymiana termostatu, wymiana kilku elementów rozrządu (rolki, napinacz paska, ...) których nie wymienił poprzedni właściciel, wymiana cieknącej chłodnicy. Przy okazji obejrzane zostały też wałki rozrządu i zapadła decyzja o ich wymianie. Nowe wałki zakupione od Świątka (jego produkcji, nie regenerowane), hydropopychacze i dźwigienki oryginalne. Ponadto zostały wykonane takie rzeczy jak płukanie N75 i płukanie odmy (mimo, że zleciłem wymianę), wymiana oleju i filtrów. Kilka razy doglądałem pracy mechanika upewniając się, że założył odpowiednie blokady, i takie tam... na miarę mojej świadomości w temacie.

Po odebraniu auta podczas jazdy nie byłem zachwycony. Mimo, że silnik chodzi odrobinę ciszej, auto porusza się jakby ociężale i nie pomaga mu w tym mój wyraźnie lżejszy portfel. Musiałem też standardowo odessać strzykawką i wężykiem nadmiar oleju bo rano miałem ponad 0,5 cm powyżej maks.

Zrobiłem dzisiaj logi. Koledzy, zerknijcie proszę na nie i powiedzcie co jest nie tak. To co mi się rzuciło od razu w oczy to źle ustawiony kąt wtrysku - w 004BS na Late ma wartość 4.8*ATDC! W poprzednich logach, które robiłem (http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=84803) miałem 1.8*ATDC. Czy to znaczy, że przy składaniu rozrządu został przestawiony mimo blokad na wale i VP44? Termostat wreszcie trzyma, więc to pierwsze logi na dobrze nagrzanym silniku.

Statyczne - normalne
000, 001, 003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2a7e4eabdef9cfb0.html
004, 007, 011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f9e8c8c483f0e5d5.html
013, 014, 018: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/7830b5b81ea3e0b5.html

Statyczne - Basic Settings
000: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ad62033c471ae40c.html
003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d66a991074c4c922.html
004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1b745d6130b6c12f.html
011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a92ed8e6dc94ca66.html

Dynamiczne
000: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/78606edc9cc0c7eb.html
001: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0b5aa895898303f9.html
003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bfe8aca7c64bf7f4.html
004: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9353700470de20aa.html
008: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/882c4076e2a68744.html
011: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c99feaf5c1a3468.html

Ma też pytanie o wymianę tzw. pastylek czyli podkładek na zawory. Mechanik ocenił optycznie, że są w dobrym stanie i ich wymiana nie ma sensu. Wymienione zostały zatem wałki, popychacze i dźwigienki bez pastylek. Czy pozostawienie starych podkładek w dobrym stanie to nie był błąd?

I kwestia odmy, której wymianę zleciłem. Akurat byłem obecny przy jej zamawianiu w poznańskim ASO (Auto Premium na Krańcowej), który dobrał zestaw o numerze 046 198 475. Po "operacji" dowiedziałem się, że ten zestaw nie zawiera najważniejszego elementu separatora mgły olejowej, dlatego mechanik wypłukał go i zamontował stary :( Skoro 046 198 475 nie zawiera tej "siateczki" to co to właściwie jest? Na ile skuteczne jest samo wyczyszczenie separatora?

Jestem już umówiony w serwisie na następną wizytę. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki co oprócz kąta wtrysku powinni poprawić lub co powinienem jeszcze sprawdzić?

Pozdrawiam :)
Maciej

_________________
A6 2.5 TDI 150KM [AKN] Tiptronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 2.5 TDI AKN] logi po wymianie wałków, co do poprawki
PostNapisane: 12.cze.2009 21:35:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
Na logike: jezeli glowice bylyby "przestawione" wzgledem siebie to na ktorejs by sie korekcje rozjechaly. Moze to po prostu problem ze zwyklym ustawieniem kata
Twoje auto pracuje (kat) w przedziale 1ATDC(004S) - 10BTDC (004D). W 004BS obecnie mozliwy do wysterowania kat to 5ATDC(LATE)-15BTDC(EARLY). Formalnie jest zle (na LATE nie miesci sie w 0-4ATDC) ale nie ogranicza to mimo wszystko w zaden sposob ECU co do ksztaltowania kata wtrysku
Pewnie pojdziesz na poprawke: skrobnij prosze czy po korekcie kata wtrysku zauwazasz jakakolwiek roznice (power is back, lepiej pali itp).

Spojrzalem w Twoje logi "po" i korekcje masz sliczne. Pierwsze wrazenie: "no widac, ze wymiana walkow pomogla". Ale prawde mowiac przed operacja te korekcje tez byly bardzo ladne wiec Twoj przypadek w moich oczach obniza range logow jako wyznacznika stanu walkow
Uwaga: stare logi byly z 10.2008 wiec od tego czuasu do dnia przed serwisem mogla sytucja sie zmienic

Inna rzecz, ktora zauwazylem: zmienila Ci sie "logika korekcji".. oczywiscie moze to wynika z tego, ze wymienione Ci walki i hydraulike (jakis element ukladanki sie zmienil) ale bardzo mozliwe, ze przykrecili Ci wtryski w losowej (innej niz byly) kolejnosci (calkiem mozliwe, ze to np wynik zastanowienia sie na podstawie starych logow ktory wtrysk wstawic jako drugi by korekcje spadly... a moze wkrecali jak popadlo:) )

Jezeli mechanik uznal, ze jakis element zostaje to zrobil to (wazne) z przekonania a nie dlatego "ze mu sie nie chce". W sumie oszczedzil Twoja kase. Jezeli te pastylki naprawde nie nosily sladow zuzycia to dlaczego mialyby byc wymieniane? A jezeli nie nosily sladow zuzycia to pewnie hydraulika pracowala prawidlowo.. a jezeli pracowalo wszystko tak wspaniale to dlaczego walki padly?... zastanawiajace, prawda? Musztarda po obiedzie - mechanik przeciez (nawet jak zle ocenil ich stan) ani kasy za usluge Ci nie odda ani tez drugi raz tego rozbierac nie bedzie - pozostaje Ci sie wyluzowac... obstawiam, ze jak nie masz zamiaru zrobic over 100tys autem to Ty problemu z walkami i rozrzadem miec nie bedziesz (troche optymizmu:) )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 10:51:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
cały czas, podobnie jak pod koniec 2008 roku, występuje problem z doładowaniem. jeżeli nie podmieniłeś na próbę N75, to powinieneś to uczynić.

co do wymiany elementów hydrauliki, to wymienia się wszystko, gdyż cała operacja jest tak skuteczna, jak jej najsłabszy element.

odmę [separator] należy bezwględnie wymienić. mycie nie wystarcza.
skorzystaj z tutoriala Carlnova'y w zakresie wymiany odmy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 19:40:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
odmę [separator] należy bezwględnie wymienić. mycie nie wystarcza.

Czesc,
wyluzuj chlopie.. wiadomo, ze wymyty filtr to nie nowy filtr ale nie mow, ze mycie jest bez sensu bo nie jemu pierwszemu to myto ze skutkiem pozytywnym
Pamietam czasy gdy docinalem kawalki gumy z tasmociagu by zaoszczedzic na gumach do zawieszenia. Kupno uzywanych opon, amorow itp to do dzis funkcjonuje w tym kraju

Wszystko zalezy od podejscia (albo mowiac wprost "od kieszeni")
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 20:20:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
odmę [separator] należy bezwględnie wymienić. mycie nie wystarcza.

Czesc,
wyluzuj chlopie.. wiadomo, ze wymyty filtr to nie nowy filtr ale nie mow, ze mycie jest bez sensu bo nie jemu pierwszemu to myto ze skutkiem pozytywnym
Pamietam czasy gdy docinalem kawalki gumy z tasmociagu by zaoszczedzic na gumach do zawieszenia. Kupno uzywanych opon, amorow itp to do dzis funkcjonuje w tym kraju

Wszystko zalezy od podejscia (albo mowiac wprost "od kieszeni")
Pozdrawiam,
Przemek



Przemku,


odma z osprzętem kosztuje ok. 350 PLN. jak wiadomo jest to element o znaczeniu iście krucjalnym dla starszych 2.5TDI V6, gdyż niedrożna odma może doprowadzić, na skutek braku smarowania, do uszkodzenia układu rozrządu i hydrauliki [5000 PLN] oraz turbospężarki [2000 PLN], jak również doprowadzić do rozszczelnienia się silnika [1500 - 3000 PLN - głównie robocnizna], co jest szczególnie paskudne do usunięcia w sytuacji, gdy nieszczelność pojawi się w okolicach górnej miski olejowej - wówczas wyciągamy silnik [za ELSA'ą] bądź rozpinamy zawieszenie i demontujemy pasek rozrządu...

i to wszystko można uniknąć za 350 PLN. jak dla mnie - jeżeli miałbym komukolwiek poradzić - wymiana jest konieczna.

przyświeca mi myśl, że rady udzielane tutaj powinny być jak najbezpieczniejsze, a nie jak najtańsze.
...choćby za cenę bycia niewyluzowanym.

;)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 22:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 14:30:33
Posty: 400
Lokalizacja: olsztyn
powiem tak odma umyta to tylko oszczedzenie na czesci a za robote i tak zaplacisz mialem takiego klijenta sknere co kazal myc i po 20tys km znowu zawital tym razem udalo sie wytlumaczyc ze trzeba nowa kupic a za robote trzeba bylo wziasc jeszcze raz w tym przypadku ja bylem zarobiony /takie zycie /

_________________
audi v8 3,6 89'
audi v8 4.2 93'
citroen xantia 1,8 95' był golf IV 1.9 tdi 99'
audi A6 c6 s-line 2,7 tdi quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.cze.2009 22:58:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
meszrum napisał(a):
gdyż niedrożna odma może doprowadzić, na skutek braku smarowania, do uszkodzenia układu rozrządu i hydrauliki [5000 PLN] oraz turbospężarki [2000 PLN], jak również doprowadzić do rozszczelnienia się silnika [1500 - 3000 PLN

Czesc,
no nie przesadzaj z tym brakiem smarowania ale chodzi o zaklocone smarowanie (inaczej: na przytkanej odmie kazde 2.5V6tdi byloby slyszalne z kilometra - 24 nienapelnione hydropopychacze :) .. jezeli ich nie slyczac to znaczy, ze olej do nich jakims cudem dochodzi, prawda?)
Jezeli problemem jest cisnienie w skrzyni korbowej to niedokrecenie korka wlewu oleju ten problem rozwiazuje dofinitywne i na zawsze, prawda?
Mozesz rozwinac temat dlaczego niby T mialaby byc bez smarowania? (obstawiam, ze bez smarowania wirnik T przy bucie rozpadlby sie max po 5 minutach)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Gdybym mial zatkana odme to kupilym nowa ale nie dlatego bo inaczej zaplace 10tys za remont ale dlatego ze dla 3 pak nie chcialoby mi sie kombinowac z jej reanimacja

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 14:46:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
[(...)
Mozesz rozwinac temat dlaczego niby T mialaby byc bez smarowania? (obstawiam, ze bez smarowania wirnik T przy bucie rozpadlby sie max po 5 minutach)
Pozdrawiam,
Przemek
P.S.
Gdybym mial zatkana odme to kupilym nowa ale nie dlatego bo inaczej zaplace 10tys za remont ale dlatego ze dla 3 pak nie chcialoby mi sie kombinowac z jej reanimacja



2.5TDI V6 z niedrożną odmą nie ma praktycznie [śladowe ilości oleju] smarowania w górnej części silnika na skutek nadciśnienia w skrzyni.
T dostaje wówczas bardzo niewiele oleju.

zazwyczaj w tych silnikach te trzy usterki występują jednocześnie lub bezpośrednio poo sobie:
- nieszczelność silnika;
- T;
- zużycie wałków i osprzętu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 19:01:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2008 17:03:24
Posty: 16
Lokalizacja: Poznań
@Przemek, dzięki za poświęcony czas na analizę logów. Faktycznie, korekcje po wymianie hydrauliki zrobiły się bardzo małe lub zerowe, za wyjątkiem cylindra 5vs2, na którym z poziomu 0 skoczyły na 0,7. Chciałem dodać, że wtryski nie były w ogóle ruszane, więc, czy samą wymianą hydrauliki da się wytłumaczyć takie zmiany w korekcjach? Przez ostatni rok dolewałem co drugie tankowanie 0,2l Mixolu - może to także jego zasługa?

@Meszrum, dziękuję za Twoje posty i nawiązanie do nierozwiązanego problemu z doładowaniem. Zamiast podmiany N75 na inny, z powodu braku takiej możliwości, zdecydowałem się na jego wyczyszczenie. Jak widać, nie ma oczekiwanych rezultatów - w dynamicznym 011 było poprzednio widać niewystarczające ciśnienie doładowania w zakresie 2300-2800 obr, a teraz chyba jest coraz gorzej - w różnych przedziałach, albo za małe, albo za duże.

Koledzy, czy ktoś z Poznania lub okolic ma możliwość pożyczenia sprawnego N75 na czas zrobienia przeze mnie logów dynamicznych?

Meszrum & Juzek V8, Wasze posty przekonują mnie w 100% o konieczności ponownego dobrania się do odmy i jej wymiany na nową.
Jutro wybieram się do ustawienia kąta wtrysku. Mam nadzieję, że po tym ponownie będzie odpalał na dotyk, przestanie dymić, poprawi się nieco dynamika i może się jeszcze wyciszy na wolnych obrotach :)

Pozdr, Maciej

_________________
A6 2.5 TDI 150KM [AKN] Tiptronic Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.cze.2009 19:36:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
maciej27 napisał(a):
Meszrum & Juzek V8, Wasze posty przekonują mnie w 100% o konieczności ponownego dobrania się do odmy i jej wymiany na nową.

odma ma byc drozna i tyle a czy jest drozna bo ja wyplukano czy dlatego, ze ja zmieniono na nowa to sprawa drugorzedna. Reka sprawdzisz czy cisnienie sie zbiera... jak sie zbiera to grzebiesz, nie zbiera sie to nie grzebierz - proste :)
Masz jakis klopoty z T wiec moze okaze sie ze bedzoesz predzej czy pozniej i tak wytargiwal ja z auta - bedzie okazja wtedy na ewentualna wymiane odmy (ale jezeli jest drozna "zlal bym temat"
Co do tych korekcji - wczesniej korekcje byly "jakies" (w sumie ladne ale to bze wiekszego znaczenia). Po wymianie tez sa jakies. Interesujace jest, ze po wymianie niektore korekcje wzrosly a niektore spadly.
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: