.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 14:53:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c4] Problem z silnikiem.
PostNapisane: 25.kwi.2009 17:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Silnik 2.3e bez gazu tylko paliwo. Po odpaleniu samochodu obroty czasami dochodzę do 2000 prawie a czasem są na poziomie 200. Dodatkowo gdy np wysprzęgli się bieg i jest na luzie podczas jazdy obroty potrafią spaść do tych 200/300 a nawet potrafi zgasnąć. Po za tym gdy już takowe falowanie się pojawi, to gaśnie dosyć często. Wymieniłem silnik krokowy, ale to nic nie dało. Nie wiem czy to może mieć związek, ale często przy np zamykaniu drzwi, gdy wysiądę kopie mnie prąd. Dodatkowo, gdy np przejadę już dłuższy dystans i zgaszę silnik, zaraz potem nie chce odpalać, trzeba go trochę katować zanim załapie. Wiem, że są podobne tematy, ale pomyślałem, że może dowiem się czegoś jeszcze, oprócz tego co już przeczytałem.

_________________
Było AUDI 100 C4 2.3 Quattro
http://www.audiklub.org/club/car/139.html
Jest Audi A6 C5 2.5 TDI Quattro
http://www.audiklub.org/club/car/455.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 20:07:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Obstawiam w ciemno czujnik temperatury 2 pinowy.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 21:12:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
Bobo napisał(a):
Obstawiam w ciemno czujnik temperatury 2 pinowy.

Co do problemow z odpaleniem przy rozgrzanym silniku to tez tak bym obstawial.
Natomiast w sprawie niestabilnych obrotow i gasniecia to proponuje zwocic uwage na taki temat:
- silnik krokowy zaczyna dzialac w zakresie reg. wolnych obrotow wtedy gdy ECU wie ze mamy zamknieta przepustnice. A sygnal o tym pochodzi z rozlacznika (dolny!!!) pod przepustnica. Bardzo czesto ktos probujac podniesc wolne obroty kreci srubka przy stoperze przepustnicy. Wystarczy odrobine ja wkrecic i juz ten nasz wylacznik(dolny) podaje do ECU ze przepustnica jest wciaz otwarta, co skutkuje tym, ze krokowiec nie zadziala.
Proponuje recznie otworzyc przepustnice i powoli ja zamykajac posluchac czy pojawi sie tzw. cykniecie na samym koncu. Mozna to tez zrobic przy pomocy miernika el. tyle ze nie pamietam ktory to pin na kostce.

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 22:07:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2008 22:02:25
Posty: 497
Lokalizacja: Gdańsk
Dokładnie jak Kolega wyżej napisał. Poza tym mierniczek w łapkę i po kolei wszystko posprawdzać. Jest naprawdę wiele materiałów na ten temat. Kompendium wiedzy to katalog fabryczny KaJeta z oznaczeniem chyba SS 98 (czy jakoś tak)...

_________________
Audi 100 QUATTRO C3 2.3NF ( BYŁO )
Audi V8 D11 4.2 ( BYŁO )

Audi Coupe QUATTRO B2 2.2 10V
Audi 200 2.2 20V Turbo Quattro Avant
Audi 200 2.1 10V Turbo Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.kwi.2009 22:07:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
opperator napisał(a):
Bobo napisał(a):
Obstawiam w ciemno czujnik temperatury 2 pinowy.

Co do problemow z odpaleniem przy rozgrzanym silniku to tez tak bym obstawial.
Natomiast w sprawie niestabilnych obrotow i gasniecia to proponuje zwocic uwage na taki temat:
- silnik krokowy zaczyna dzialac w zakresie reg. wolnych obrotow wtedy gdy ECU wie ze mamy zamknieta przepustnice. A sygnal o tym pochodzi z rozlacznika (dolny!!!) pod przepustnica. Bardzo czesto ktos probujac podniesc wolne obroty kreci srubka przy stoperze przepustnicy. Wystarczy odrobine ja wkrecic i juz ten nasz wylacznik(dolny) podaje do ECU ze przepustnica jest wciaz otwarta, co skutkuje tym, ze krokowiec nie zadziala.
Proponuje recznie otworzyc przepustnice i powoli ja zamykajac posluchac czy pojawi sie tzw. cykniecie na samym koncu. Mozna to tez zrobic przy pomocy miernika el. tyle ze nie pamietam ktory to pin na kostce.


Słuszna uwaga, przy takim przypadku problemy przy odpalaniu także mogą wystąpić gdyż jak wiemy podczas odpalania auta krokowiec na chwile otwiera się znacznie mocniej niż w przypadku normalnej stabilizacji obroitów.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 10:52:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lis.2005 17:09:45
Posty: 426
Lokalizacja: Mikołów SMI/SG
Auto: Szukam C5 ACK
Jeśli już będziesz kupował ten czujnik dwupinowy to zwróć uwagę, żeby był oryg BOSCH najlepiej z inter-cars (ok 70zł). Sprawdzane na własnej skorze, toprany i inne badziewia albo po tyg siadaja, albo jeden obwód w nich nie działa.

_________________
.:I'm looking for AUDI A6:. .:Earlier:..::AUDI C4 2.3 AAR '91 LPG TITAN::. .:Much earlier:..::AUDI C3 1.8 PH '90 WEISS::.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.kwi.2009 16:05:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Mialem dokladnie to samo w NG w zeszlym tyg. Wymienilem:
Czujnik temp
kopulke + palec
oraz zalatalem spora nieszczelnosc w dolocie (mysle ze wlasnie to bylo przyczyna )
Obroty teraz mam idealne, nic nie faluje, nie rzuca silnikiem. Jedyne co to problem z zapalaniem na cieplo. Po tej operacji jakby sie poprawilo lecz nadal potrzebuje 2-3 sekund zanim odpali na cieplo.. Przy okazji sprawdzilem wtryski i w dolnym zakresie obrotow ( przeplywomierz ) dwa z nich leja.. mysle ze to moze byc przyczyna. Chyba ze czujnik temperatury ktoey wcisneli mi jakis wloski za 80pln jest nic nie wart. U mnei po odpieciu czujnika temp na cieplo pali na dotyk.
Tak czy siak u Ciebie stawiam na wielka dziure w dolocie.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 13:29:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
Ok, nowe informacje mam. Silnik ciągle pracował na 4 cylindrach, bo 5 był pęknięty i wyjaśniło sie odrazu branie oleju... Aktualnie wymieniane są w ASO wszystkei cylindry na nowe, szlif silnika itd... Ale podejrzewam, że przepustnica też pójdzie. Tak więc praktycznie nowy silnik będę miał ;)

_________________
Było AUDI 100 C4 2.3 Quattro
http://www.audiklub.org/club/car/139.html
Jest Audi A6 C5 2.5 TDI Quattro
http://www.audiklub.org/club/car/455.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.cze.2009 22:26:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
slaid napisał(a):
Mialem dokladnie to samo w NG w zeszlym tyg. .....
zalatalem spora nieszczelnosc w dolocie (mysle ze wlasnie to bylo przyczyna )
........


i tu będzie "pies pogrzebany"....szukaj nieszczelności

_________________
VW PASSAT B2 SYNCRO GT 2.2 20 VT powered by 3B


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2009 12:39:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.cze.2008 10:19:38
Posty: 43
Lokalizacja: Lublin
No więc auto wróciło z za światów, chodzi idealnie. Wymienione:
-Uszczelka kolektora ssącego
-Panewki korbowe
-Uszczelka pokrywy zaworów.
-Uszczelniacz wałka rozrządu/ korbowego.
-Uszczelniacz zaworowy
-Uszczelka kolektora wydechowego.
Śruby głowicy.
-Uszczelka głowicy.
-Popychacz
-Wszystkie tłoki.
-Koło pasowe.
-Świece zapłonowe.
-Naprawa głowicy (wymiana uszczelniaczy zaworów +frezowanie gniazd +planowanie)
-Olej silnikowy.
-Filtr oleju.

O kosztach nie rozmawiajmy lepiej ;]

_________________
Było AUDI 100 C4 2.3 Quattro
http://www.audiklub.org/club/car/139.html
Jest Audi A6 C5 2.5 TDI Quattro
http://www.audiklub.org/club/car/455.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: