.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 09:26:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3 2.2 automat 90rok] Problem z automatem - dylemat
PostNapisane: 25.cze.2009 09:42:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Witam,

Szukam od kilku dni cos o automatach ale zadnych konkretow i analogii z moim przpadkiem.

Auto jak w opisie, silniczek KU z gazem i skrzynia automatyczna - kupione autko niedawno. Silnik pracuje super, mam problem natomiast ze skrzynia biegow. Z biegami do przodu zadnych problemow, tylko wsteczny szwankuje.

Jak wrzucam R (wsteczny) puszczam pedal hamulca i narazie wszystko gra, ale gdy nacisne pedal gazu aby ruszyc jest bardzo mocne szarpniecie :( Łup! i jedzie auto. Jak juz ruszy to okey. Aha szarpniecie tym mocniejsze im bardziej rozgrzany silnik - skrzynia. Przy zimnym silniku tez szarpnie ale delikatnie. Zauwazylem jeszcze, ze jak zaparkuje pod gorke i wrzucam wsteczny, puszczam hamulec i autko zaczyna sie toczyc do tylu, wciskajac gaz szarpnie mniej.

Od 15 lat sam grzebie w swoich autach i zrobie 90% usterek, ale atumat jest to temat zupalnie nowy.

Jaki rokowania na ta skrzynie? Moze zalac jej jakis inny olej albo zagescic czyms? Nie wiem jak sie do tego zabrac a jezdze duzo wiec w sumie musze to zrobic porzadnie.

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 12:24:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Nie aktualne.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Ostatnio edytowano 23.lis.2009 15:47:07 przez AR Wiesław, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 17:44:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
AR Wiesław napisał(a):
Proszę sprawdzić płytę sterującą. Jest to czynność nie wymagająca demontażu skrzyni biegów. Jeżeli chcesz samemu wykonać naprawę, dokumentacja jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 12#6589212


Dzieki za instrukcje. Jednak nie moge nic z niej zrozumiec, potrzebowalbym jakas instrukcje po instrukcji. Moze ktore strony mowia o plycie sterujacej i sposobie jej diagnostyki? Czy to jest plyta elektroniczna czy jakas "hydrauliczna"? Prosze o dalsza pomoc i potraktowac mnie jak toptalnego laika :) Z gory dzieki

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 11:19:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
Traktując Cię jak totalnego laika odpowiadam, nie dotykaj , oddaj do warsztatu zajmującego się naprawą automatów.

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 11:36:50 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
A ja Ci powiem tak:
Jeśli nie jesteś w stanie sam sobie tego naprawić albo naprawić w garazowych warunkach z kimś kto się zna, to jedz tak długo póki skrzynia nie padnie i kompletuj graty do przekładki na manuala. W tym modelu nie jest to nic skomplikowanego.
Remontować skrzynię w tym aucie się nie opłaca, bo nawet jesli to jest tylko drobiazg, to znając zycie, warsztat remontujący skrzynię zedrze z Ciebie ostatni grosz :/

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 16:29:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
AR Wiesław napisał(a):
Traktując Cię jak totalnego laika odpowiadam, nie dotykaj , oddaj do warsztatu zajmującego się naprawą automatów.


Nie jestem laikiem odnosnie mechaniki, tylko automatow. Dobrze poprowadzony potrafie zrobic wszystko. Myslalem ze od tego jest klub audi aby pomagac innym w potrzebie. Niue stac mnie aktualnie na warsztat. Musze sam cos pokminic a nie chce uczyc sie na swoich bledach.

Prosze o pomoc

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 23:15:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Jezdze tym autem ze 3-4 dni - ok 300km zrobilem i dzis juz biegi do przodu troszke gorzej pracuja, mianowcie czuc bardziej ic zmiane. Sprawdzilem wiec wg sygestii na forum olej w skrzyni i jest ok 2cm ponad max stan!!!! cos nie tak, aha i skorzystalem z kanalu i widac ze na dolnej krawedzi skrzyni skrapola sie jej olej :( Co teraz, wyrowanc stan oleju do prawidlowego? Jak to zrobic, odessac czyms przez otwor miarki oleju czy jest jakis inny sposob? Moze jakis otwor przelewowy lub spustowy?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 10:06:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wyrównaj do stanu. Oczywiście stan na odpalonym silniku. Odessij przez miarkę, jeżeli masz taką możliwość. Z objawów, które opisałeś - czeka Cię remont skrzyni.

I nie bocz się na ludzi, którzy odradzają Ci grzebanie w automacie. To naprawdę jest inna bajka. Nie zrobisz nic czytając poradniki, tym bardziej, że po postach widać, że nie masz absolutnie pojęcia o ASB.

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 20:02:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
malinowy napisał(a):
Wyrównaj do stanu. Oczywiście stan na odpalonym silniku. Odessij przez miarkę, jeżeli masz taką możliwość. Z objawów, które opisałeś - czeka Cię remont skrzyni.

I nie bocz się na ludzi, którzy odradzają Ci grzebanie w automacie. To naprawdę jest inna bajka. Nie zrobisz nic czytając poradniki, tym bardziej, że po postach widać, że nie masz absolutnie pojęcia o ASB.


Wymienilem dzis olej w skrzyni na Mobila czerwonego 220, rowniez filtr siatkowy. Przy oleju "na stan" objawy nie ustapily niestety.

Ale ta skrzynia lepiej zmieniala biegi do przodu (plynniej) gdy stan oleju byl 2x ponad maximum. Teraz przy takim stanie czuc bardziej zmiane i jakos mniejsza plynnos jazdy jest.

TERAZ PYTANIE ZA STO PUNKTOW: co bardziej zaszkodzi tej skrzyni: jazda tak jak teraz z szarpaniem, czy zalac jej jeszce z pol litra lub litr oleju aby pracowala bez szarpniec - tylko jaki to skutek bedzie? Razczej jestem za tym aby pojezdzic do konca tej skrzyni jadnak jak najdluzej. Podpowiedzcie co w moim przypadku zrobic. A moze naprawa tej usterki to ze 300-400 zl?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 10:08:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Dolej oleju. Im delikatniej będzie przełaczać tym dłuzej będzie działać.
Przeciez poziom oleju w skrzyni i tak nie jest stały, zmienia się wraz ze zmianą temp.

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 12:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2005 01:34:16
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
I dlatego często są dwa znaczniki na miarce - zimny i ciepły.
Jeżeli jest jeden znacznik, dotyczy poziomu ciepłego oleju.
Za duży poziom też wcale nie jest dobry, chociaż ta skrzynia umiera, więc pewnie nie zrobi jej to różnicy. :D

_________________
ACOQ 7A 1989


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2009 11:08:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Witam po 5 miesiacach i 15tys km na tej skrzyni automatycznej o ktorej pisalem powyzej. Stan sie nie zmienil na lepsze ani na gorsze. Natomiast nauczylem sie wrzcac bieg wsteczny bez szarpniec.

Na zimnym wchodzi wsteczy okey, na ciepłym jest zle. Wiec sposob mam nastepujacy: Zatrzymue sie, mam wcisniety caly czas hamulec, przelaczm z D na N ,robie przegazowke silnikiem do 4tys obr, puszcam gaz, przlaczam szybo z N na R jeszcze zanim obroty same spadna, wsteczny zalacza sie:)

Nie wiem czy dobijam tym skrzynie czy nie ale chyba lesze to jak to megaszarpniecie przy powolnym wciskaniu gazu (cierpia bardziej przeguby i zawias).

Czy jezeli, w powyzszy sposob udaje si załączyć wsteczny bieg, to koledzy moga bardziej szczegolowo stwierdzic ustarke skrzyni i moze dalbym to sam naprawic (zastanawiam sie ktory element w plycie sterujacej moglby za to odpowiadac)?

Pytanie drugie: Czytalem o jaks srodkach na bazie teflonu, jakis do pluknia skrzyni i plyt sterujacych, ktore dolewa sie do oleju - to ma sens? Jesli tak, to co polecacie?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 12:17:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
odswiezam - praktykowal kto te ulepszacze do skrzyn?

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 13:40:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 13:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Te magiczne środki do skrzyń to tylko chwilowe rozwiązanie.
Może się polepszyć może w ogóle się nic nie zmienić. Ogólnie nie polecam rozwiązań na dosłownie parę km.

Z tego co się doczytałem w tym wątku to problem w twojej skrzyni jest poważniejszy jak na dolewanie czegokolwiek i wątpię żeby to pomogło.

Jeśli mogę coś za sugerować to uważam że ZiPi ma racje.
Nawet jak to jest pierdoła to zedrą z ciebie co się tylko da. Ja bym przekładał na manual jest to chyba w twoim wypadku najtańsza opcja. Jeździj aż padnie, a już powoli kompletuj części bowydaję się to tylko kwestią czasu kiedy się rozleci.
:peace:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 14:32:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Slawek A4 napisał(a):
Te magiczne środki do skrzyń to tylko chwilowe rozwiązanie.
Może się polepszyć może w ogóle się nic nie zmienić. Ogólnie nie polecam rozwiązań na dosłownie parę km.

Z tego co się doczytałem w tym wątku to problem w twojej skrzyni jest poważniejszy jak na dolewanie czegokolwiek i wątpię żeby to pomogło.

Jeśli mogę coś za sugerować to uważam że ZiPi ma racje.
Nawet jak to jest pierdoła to zedrą z ciebie co się tylko da. Ja bym przekładał na manual jest to chyba w twoim wypadku najtańsza opcja. Jeździj aż padnie, a już powoli kompletuj części bowydaję się to tylko kwestią czasu kiedy się rozleci.
:peace:


W takim razie, czy skrzynia od kazdej 5 cylindrowki od 1,9 do 2,3 podejdzie do mojego 2,2? (chodzi mi o manual i automat - zobaczymy co znajde) Czy w gre wchodza tylko skrzynie od C3 88-90rok , czy tez od 83roku tez spasuje sie bez problemu (w tych starszych cygarach byla inna dzwignia zmiant biegow)? A co ze skrzyniami od C4? Chyba juz nie bo maja przycisk sport wiec sterowane elektronicznie tak? Od 4 cylindrowek pasuja skrzyni eautomatyczne i manualne? Nastepna sprawa to diesle.... Przyznam ze juz ze 3 tygodnie nie moge znalezc info o zamienniku skrzyni. Bo ewentualnie kupie cale auto np 2.3 NG na czesci botego jest chyba duzo ale nie chce popelnic bledu bo zabilby mnie ten blad finansowo :( )

Moja skrzynia to REG 3 biegowa bez przyisku sport, czyli P R N D 2 1, aczkolwiek wyraznie czyuje ze zmienia 4 begi dziwne!!! Duz czytalm na ten temat ale zadnych konkretow nie znalazlem. Czy bieg startow z ktorego ruszam nie jest liczony albo to "0"? Cale zycie bawilem sie manualami a automaty dopiero poznaje wiec wybaczcie za niekiedy glupie pytanie.

pozdrawiam

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2009 15:50:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 94#6657994

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: