.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 08:28:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 c3 2.2 KU] Temperatura silnika. Prosze o diagnoze
PostNapisane: 25.cze.2009 18:07:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
Nie znalazlem na forum nic na moj temat, dlatego zakladam nowy temat.

Mam silnik pieciocylindrowy (to dla mnie nowosc - cale zycie grzebalem w 4cyl) i nie wiem czy jego zachowanie jest prawidlowe.

1. Na zimnym silniku po nocy (otoczenie okolo 16st -rano) odpalam auto i wszsytko wyglada prawidlowo poza szybko rosnaca temperatura silnika. Po 5 min spokojnej jazdy, powiedzmy 4km pzejezdzam, temperatura silnika osiaga 100stopni i tak juz zostaje przez caly dzien jazdy. Przy kazdym zatrzymaniu na swiatlach oczywiscie wlacza sie czesto dmuchawa chlodnicy. Czy te silniki pracuja w takiej temperaturze i tak szybko ja osiagaja?

Aha czasami podczas wolnej jazdy slysze ze sie zalacza wentylator. Chodnica jest nowka, poprzedni wlasciciel ja wymienil. A ja to auto mam od kilku dni.

Plynu nie ubywa, nie gotuje go, nic nie kipi. Mozna odkrecic korek i jest tylko ciche sykniecie tazke chyba mechanicznie silnik okey?

2. Przy okazji zapytam jeszcze o zalaczajacy sie wentylator samoczynnie na postoju. Podobno jest to prawidlowe przy wtrysku mechanicznym bo chlodzi komore silnika, tak? A co jesli ta opcje wylaczylbym? Co mogloby sie stac? Moze nic, pytam bo ten wentylator ma ciezkie zycie i trochy ulzylbym mu - patrz przypadek powyzej :)

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2009 19:20:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Skoro nie gotuje płynu, to nie masz się czym przejmować, wskaznik temperatury na desce, to nie jest termometr i pokazuje orientacyjnie temperaturę.
U bratanka w C-3, 2.2 KU tez wentylator pracuje po wyłączeniu silnika i w tym modelu nie jest to nic nadzwyczajnego.
Dla pewności mozesz wymienic czujnik temperatury ten w chłodnicy, co daje sygnał do wentylatora, bo znając zycie, poprzedni właściciel wymieniając chłodnice zostawił stary czujnik.
Termostat tez mozesz wymienić :D

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 19:21:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.kwi.2005 19:02:43
Posty: 233
Lokalizacja: Łódź
Też mam C3 z silnikiem KU. Im wolniej jadę, lub dłużej stoję pod światłami, tym częściej włącza się wentylator.
Przy ostrej jeździe nie włącza się nigdy.
Temperatura włączania wentylatora, to ok. 94 st. Celsjusza wg. wskaźnika (który rzeczywiście nie jest dokładnym termometrem).
Ale u mnie wentylator wyłącza się natychmiast po wyłączeniu zapłonu.
Mimo przebiegu ponad 250 000 przy silniku wentylatora nic nie było robione.

_________________
Audi 100 CS quattro 86


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 19:40:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
- tak - benzynowe pięciocylindrówki nagrzewają sie bardzo szybko
- wszystkie pięciocylindrówki z chłodnicą z boku nie mają lekko. Uważam, że 100*C to za dużo. Nominalna temp. otwarcia termostatu to 87*C - po to by w stanie równowagi "ciepło wydzielone przez silnik / ciepło oddane przez chłodnicę" układ miał 90*C. Sugeruję zmianę termostatu, polecam firmę VERNET.
- W tylnej części pokrywy zaworów masz czujnik temp. włączający tzw. "after run cooling" jeśli zjedmiesz którąś wsówkę z czujnika - nie będzie się włączało. Można to rozłączyć, ale jeśli silnik bedzie ci pracował w zakresie 90-95*C
- nie zaszkodzi przedmuchać porządnie kompresorem blaszki chłodnicy, ale jak piszesz, że jest nowa, to raczej nie tędt droga
- w Inter Carsie sprzedają bardzo dobry środek do usuwania kamienia z układu chłodzącego, u mnie w silniku JT (prakatycznie to samo, co KU) temp po czyszczeniu spadła o jakieś 3-5*C

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2009 23:10:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sie.2005 13:27:57
Posty: 137
Lokalizacja: podkarpackie
cygaro-avant napisał(a):
- tak - benzynowe pięciocylindrówki nagrzewają sie bardzo szybko
- wszystkie pięciocylindrówki z chłodnicą z boku nie mają lekko. Uważam, że 100*C to za dużo. Nominalna temp. otwarcia termostatu to 87*C - po to by w stanie równowagi "ciepło wydzielone przez silnik / ciepło oddane przez chłodnicę" układ miał 90*C. Sugeruję zmianę termostatu, polecam firmę VERNET.
- W tylnej części pokrywy zaworów masz czujnik temp. włączający tzw. "after run cooling" jeśli zjedmiesz którąś wsówkę z czujnika - nie będzie się włączało. Można to rozłączyć, ale jeśli silnik bedzie ci pracował w zakresie 90-95*C
- nie zaszkodzi przedmuchać porządnie kompresorem blaszki chłodnicy, ale jak piszesz, że jest nowa, to raczej nie tędt droga
- w Inter Carsie sprzedają bardzo dobry środek do usuwania kamienia z układu chłodzącego, u mnie w silniku JT (prakatycznie to samo, co KU) temp po czyszczeniu spadła o jakieś 3-5*C



Hej koledzy, dzieki za podpowiedzi. Dzis wymienilem czujnik temp (najtanszty w tej zabawie bo 11zl) i odczyty sa te same co n astarym czyjniku.

Sprawidzilem kiedy otwiera sie termostat (trzymajac reke na dolym wezu) i wyszlo ze 95 stopni a przy 105 wlacza sie wentylator i zbija do 100st. Chyba nalezy wymienic termostat, bo troche nie podoba mi sie to. Co wy na to? Z odkamienianiem poczekam, zobacze co bedzie z nowym termostatem. Koszt 65zl, firmy nie znam. Cena dobra czy szukac drozszego? (mam dobre ceny, jak dla warsztatow)

_________________
Audi 100 C3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 10:28:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
-> czy któyś z nas pisał o wadliwym czujniku temperatury? Po co go ruszałeś, niepotrzebna robota i wydana kasa a efektu brak.
-> Sporo na temat termostatów napisano tu:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=problem

drogi termostat nie zawsze oznacza: dobry. Ja miałem bardzo niemiłe przeżycia z drogimi Wahlerami od Kulczyka i bardzo dobre z tanimi Vernetami.
-> Jeśli będziesz zmianiał termostat to załatw sobie od razu płukanie układu środkiem odkamieniającym. Podczas płukania i tak musisz wyjmować termostat, by zlać płyn z bloku silnika. Tak masz dwie pieczenie przy jednym ogniu
-> zanim nowy termostat włożysz do silnika, sprawdź w garnku z wodą (i termometrem!) w jakiej temperaturze się otwiera

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 2.2 KU] Temperatura silnika. Prosze o diagnoze
PostNapisane: 15.sie.2013 20:29:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
odświeżam

czyli czujnik temp z tyłu głowicy/bliżej przegrody służy do załczenia wentylatora po zgaszeniu auta?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 2.2 KU] Temperatura silnika. Prosze o diagnoze
PostNapisane: 15.sie.2013 21:48:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
ratmasta napisał(a):
odświeżam

czyli czujnik temp z tyłu głowicy/bliżej przegrody służy do załczenia wentylatora po zgaszeniu auta?


tak

_________________
bylo - C4 2.3AAR AUTOMAT BLOS 1991 2011/2013
jest - E46 M52TUB20 Touring


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 2.2 KU] Temperatura silnika. Prosze o diagnoze
PostNapisane: 15.sie.2013 22:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.maja.2009 01:14:06
Posty: 879
Lokalizacja: Łobez ZLO
Auto: 2x C3, 2x A6 C4
Dołączam, ostatnio podczas upałów, zaczął chodzić mi wentylator chłodnicy, ucieszyłem się ponieważ już wiem, że działa :D
ale do rzeczy, po przejeździe po mieście włączył mi się wentylator i gdy jeszcze chodził zgasiłem silnik, po zgaszeniu wentylator zatrzymał się. Chciałem aby załączył się i schłodził ciecz ale po ponownym przekręceniu zapłonu już nie zaczął chodzić. Tak powinno być, czy po wyłączeniu zapłonu powinien jeszcze chodzić?

_________________
Było:100 C3 2.5 TDI 1T x3, 406 1.9TD XUD, 80 B3 Sport Edition 1.8PM, 100 C4 2.3 NG, 100 C3 2.0 TD NC, A6 C4 2.6 ABC, A6 C4 2.5TDI AEL, 406 2.0HDI RHZ, Octavia 1.8T AUM, A4 B5 1.8 ADR, A6 C4 2.6 quattro, 80 B3 1.6TD SB, Passat B5FL 1.9TDI AWX, A6 C4 2.5TDI AEL
Renault Laguna II 1.9 dCI F9Q 750 2008-...
Honda Shadow VT600 `96 2012-...
Audi 100 C3 2.5 TDI 1T 2009-...
Audi A6 C4 2.6 ABC quattro 2015-...
Audi 100 C3 1.8 4B 2018-...
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL + czips 2019-...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 2.2 KU] Temperatura silnika. Prosze o diagnoze
PostNapisane: 15.sie.2013 23:22:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2010 17:25:44
Posty: 533
Lokalizacja: Liegnitz bierkenau
Auto: kibitka
mam tak samo do momentu gdy znowu wlacze zaplon wtedy wentylator dziala...ale jak zrobic zeby dzialal po zgaszeniu silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 2.2 KU] Temperatura silnika. Prosze o diagnoze
PostNapisane: 16.sie.2013 20:04:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sie.2010 21:32:33
Posty: 491
Lokalizacja: okolice lublina
u mnie w 2.3 NF wentylator włącza się podczas pracy silnika, po zgaszeniu - wyłącza się, ale wystarczy odczekać przysłowiową minute-dwie, i wentylator sam się włączy przy wyłączonym zapłonie i zamkniętym aucie. To jest chyba prawidłowe działanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 c3 2.2 KU] Temperatura silnika. Prosze o diagnoze
PostNapisane: 16.sie.2013 20:49:55 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5205
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
W NF (i innych K-jetach, np MC, KU) na pokrywie zaworów jest zamontowany dodatkowy czujnik temperatury. To on włącza wiatrak, jak pod maską jest za gorąco.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: