.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 05.maja.2024 09:49:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [TDI] poszarpywanie podczas jazdy
PostNapisane: 27.cze.2009 21:01:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ostatnio wziąłem cygórko (1T, 2,5TDI) w trasę 2 x 300 km i zauważyłem niepokojące objawy - silnik poszarpuje mi, tak jakby "wypadały zapłony" w benzynie. Jazda spokojna, do 120 km/h, żadnych ściganek, poprostu dupowożenie
Czasami pół godziny jazdy bez problemu, czasami kilka szarpnięć w przeciągu 10 sekund. Kontrolka "engine check" nie zapala się.
Co to może być?
- filtr paliwa
- pompa tryskowa
- wtryskiwacze
- coś innego?
Sprawdzałem wszystko pod maską, co można "na oko" pooglądać - nic nie ma podejżanego.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 08:26:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Gdzie tankowałeś ostatnio :614: :?:

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 08:52:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Gustav napisał(a):
Gdzie tankowałeś ostatnio :614: :?:

O jakosci paliwa myślałem też. Od lat tankuję tylko na dwóch łódzkich stacjach Neste. Podczas wycieczki miałem w baku od 60 do 20 litrów....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 09:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Mialem u siebie w 100 c4 AAT to samo
na pewno nie jest to wina paliwa

tankowalem na roznych stacjach
przewaznie markowych sprawdzonych
raz na jakis czas gubil zaplon

podejzewam ze to cos z nastawnikiem

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 10:03:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Marcin, kilka pomysłów, w kolejności sprawdzenia / wykonania:
- sprawdź szczelność węży paliwowych + okolice filtra paliwa
- zmień filtr paliwa
- sprawdź stan wtryskiwaczy
- sprawdź stan pompy wtryskowej - najpierw nastawnika później sekcja wysokiego ciśnienia (niestety obstawiam to ostatnie).

2 ostatnie podpunkty do sprawdzenia na stole w warsztacie u pompiarza.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 08:17:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ciąg dalszy przygód:
- zajżałem do wtryskiwaczy: oczyściłem z zewnątrz rozpylacze
- niepokojące rzeczy dzieją się pod pokrywą nastawnika dawki. Na jednej ze śrub zauważyłem "jeżyk" z opiłków żelaza - typowy objaw zacierania się osi nastawnika w korpusie pompy. Czyli za tydzień pompa idzie do przeglądu.
Filtr paliwa zmienię tak czy owak, bo już czas

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 08:29:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Ciąg dalszy przygód:
- zajżałem do wtryskiwaczy: oczyściłem z zewnątrz rozpylacze
- niepokojące rzeczy dzieją się pod pokrywą nastawnika dawki. Na jednej ze śrub zauważyłem "jeżyk" z opiłków żelaza - typowy objaw zacierania się osi nastawnika w korpusie pompy. Czyli za tydzień pompa idzie do przeglądu.
Filtr paliwa zmienię tak czy owak, bo już czas

Mam nadzieje ze nie czysciles koncowki wtrysku i ze zastosowales nowe podkladki pod wtryski.
Co do opilkow ... Norma po takim przebiegu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 14:36:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Mam nadzieje ze nie czysciles koncowki wtrysku

to właśnie czyściłem :D
Basket napisał(a):
i ze zastosowales nowe podkladki pod wtryski.

Jak najbardziej. Mam jeszcze 5 świeżych, gdyby kiedyś, coś :)

Dziś po czyszczeniu trochę pojeździłem i ani razu nie zakaszlał, pracował bardzo równo...... :peace:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 15:59:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Mam nadzieje ze nie czysciles koncowki wtrysku

to właśnie czyściłem :D

:|

Poprawa jakości pracy nie ma związku z tym co zrobiłeś , chyba że ruszając wtryskiwacze poprawiłeś styk na wtrysku sterującym ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 18:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Baskecior napisał(a):
Poprawa jakości pracy nie ma związku z tym co zrobiłeś , chyba że ruszając wtryskiwacze poprawiłeś styk na wtrysku sterującym ;)
Wtyczki wtryskiwacza sterującego nawet nie dotknąłem (tzn ruszałem ją - jak wszystkie inne na grodzi - po przejechaniu pierwszych 300 km) Poza tym nie widzę związku między szarpaniem (= całkowitym brakiem zapłonu w cylindrze) a poprawą styku.
Myślę, że poprawa pracy może po części wynikać z tego że oczyszczone rozpylacze nieco lepiej rozpylają paliwo, mooooże..... Niedługo ruszam w kolejną trasę, zobaczymy co i jak

Przemciu, u ciebie na łące diagnozowaliśmy go chyba moim kompem i twoim kablem, tak? Jak się to ustrojstwo podłącza?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 18:40:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Poprawa jakości pracy nie ma związku z tym co zrobiłeś , chyba że ruszając wtryskiwacze poprawiłeś styk na wtrysku sterującym ;)
Wtyczki wtryskiwacza sterującego nawet nie dotknąłem (tzn ruszałem ją - jak wszystkie inne na grodzi - po przejechaniu pierwszych 300 km) Poza tym nie widzę związku z szarpaniem (= całkowitym brakiem zapłonu w cylindrze) z poprawą styku.
Myślę, że poprawa pracy może po części wynikać z tego że oczyszczone rozpylacze nieco lepiej rozpylają paliwo, mooooże..... Niedługo ruszam w kolejną trasę, zobaczymy co i jak

Brak zapłonu w cylindrze to subiektywne odczucie, gdyby tak było za autem zobaczyłbyś chmurę dymu.
Problem leży/leżał w zbyt niskim ciśnieniu otwarcia wtrysku lub (o czym zapomniałem) problemie z wtryskiwaczem sterującym.
Na wszelki wypadek możesz potraktować złączkę wtryskiwacza sterującego WD-40 lub podobnym świństwem.
O tym że popełniłeś błąd czyszcząc mechanicznie końcówkę wtryskiwacza możesz poczytać na forum Masters`a ... ze zwykłego lenistwa nie wkleję linku ...

EDIT: co do podłączenia - masz wtyki typu OBD1 , podłączasz białe do białego i czarne do czarnego, w ustawieniach VAG-Coma ustawiasz startbaud na 240 i musi działać.
Masz do dyspozycji blok 01 i tylko grupę 000 oraz odczyt błędów.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 22:13:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Jako, że:
- są wakacje
- lubię rezać
- na Allegro jest sporo pomp od....AAT
postanowiłem samodzielnie przeczyścić ten nastawnik. Znalazłem w necie sympatycznego pdfa z opisem i ilustracjami. W przyszłym tygodniu biorę się do roboty.
A tutaj ów pdf:
http://community.dieselschrauber.de/download.php?id=301
Małym druczkiem: chętni z Panianic do pomocy i lookania mile widziani :)

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 22:16:45 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
cygaro-avant napisał(a):
Jako, że:
- są wakacje
- lubię rezać
- na Allegro jest sporo pomp od....AAT
postanowiłem samodzielnie przeczyścić ten nastawnik. Znalazłem w necie sympatycznego pdfa z opisem i ilustracjami. W przyszłym tygodniu biorę się do roboty.
A tutaj ów pdf:
http://community.dieselschrauber.de/download.php?id=301
Małym druczkiem: chętni z Panianic do pomocy i lookania mile widziani :)


Gdybym miał bliżej to bym przyjechał ... :D

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 08:13:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
cygaro-avant napisał(a):
Jako, że:
- są wakacje
- lubię rezać
- na Allegro jest sporo pomp od....AAT
postanowiłem samodzielnie przeczyścić ten nastawnik. Znalazłem w necie sympatycznego pdfa z opisem i ilustracjami. W przyszłym tygodniu biorę się do roboty.
A tutaj ów pdf:
http://community.dieselschrauber.de/download.php?id=301
Małym druczkiem: chętni z Panianic do pomocy i lookania mile widziani :)

Chyba ostatnimi czasy słabo widzę :helm:
Zanim cokolwiek dotkniesz trzeba obvagować 000, aby po nastepnym odpaleniu korby nie wyszły bokiem ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 09:09:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zwracam niesmialo uwage, iż do procesu wyczyszczenia nastawika potrzebne są odczytu napiecia z grupy 001 stat... co w Twoim 1T jest po prostu niewykonalne.
Dodatkowo sprawe komplikuje fakt, iż prawdopodobnie masz nastawnik potencjometryczny - uznawany za nierozbieralny.

Pozdrawiam serdecznie

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2009 11:59:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
przemik napisał(a):
Zwracam niesmialo uwage, iż do procesu wyczyszczenia nastawika potrzebne są odczytu napiecia z grupy 001 stat... co w Twoim 1T jest po prostu niewykonalne.
Dodatkowo sprawe komplikuje fakt, iż prawdopodobnie masz nastawnik potencjometryczny - uznawany za nierozbieralny.

Pozdrawiam serdecznie

Hm....przed rozebraniem liczę na pełne vagowanie by Basket.
W tym pdfie jest właśnie pokazane rozbieranie nierozbieralnego nastawnika

A czy te napięcia można zmierzyć woltomierzem gdzieś między pinami na wiązce?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2009 17:24:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Alleluja :!: W pompie nastąpiło cudowne ozdrowienie - dziś zajrzałem tam kolejny raz i opiłki żelaza zniknęły :D

Przy okazji: dwa zdjęcia jak to wygląda "od kuchni" - może komuś sie przyda
Najpierw należy odkręcić 4 torxy (trzy krótkie i jeden długi) wskazane strzałkami
Obrazek

A tu już zbliżenie samego nastawnika.
1 - czujnik temperatury paliwa
2 - oś nastawnika
3 - potencjomentr infornujący ECU o położeniu osi, czyli de'facto o wtryskiwanej dawce
4 - siedem kontaktów idących dalej za pompą jako wiązka do ECU. Dwa kontakty to czujnik temp. paliwa, trzy od potencjomentru, dwa idące do elektromagnesu obracającego osią nastawnika
Obrazek

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: