.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 08:21:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (A6 2,5 Tdi Q. AKE) temteratura silnika
PostNapisane: 18.lip.2009 13:15:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
witam.

zrobilo nam sie lato, temperatura na zew. ok 30'C i mam male pytanko... czy w takich warunkach jest mozliwosc ze wskazowka temeratury sielnika moze dojsc do 100'C? rzecz taka zaobserwowlaem w dwoch przypadkach, gdy predkosc byla max przez dlugi czas... gdy zwolnilem do 160 wrocila do 90'C oraz jak poltorej godziny toczylem sie w korku, zaznacze ze temp. na zew. powyzej 30 stopni. jezdzac normalnie zawsze jest na 90 i ani mniej ani wiecej,

napiszcie moze czy to normlne, czy moze zawczsu cos zobaczyc....
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2009 13:18:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
istotniejsza od temperatury wody przy takim palowaniu jest wg mnie temperatura oleju.
jaka temperature mial olej zanim "zwolniles" do 160 km/h?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2009 15:45:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
sprawdź wisko.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2009 16:02:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
meszrum napisał(a):
sprawdź wisko.

ale chyba przy predkosciach z okolic Vmax przeplyw powietrza jest na tyle duzy, ze wydajnosc wisko nie powinna miec istotnego wplywu...
co innego w korkach w miescie, ale tu takiego problemu nie ma.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2009 16:40:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
podczas normalnej jazdy miasto/trasa - 90'C plyn/100'C olej
Vmax 100'C plyn/120' olej
(ale tylko w te upaly, bo zdarzala mi sie taka predkosc przelotowa i wszystko w normie)

zawsze mam ta pierwsza opcje, jedynie dzisiaj lecialem autostrada i przycisnalem :peace: to bylo wlasnie 100'C plyn/120' olej
i raz jedyny jak pisalem wyzej podczas jazdy 1,5h w korku, temp na zewnatrz +/- 30 'C pierwwszy raz zobaczylem ze wskazowka odbiega nieco od 90, ale jak tylko wyjechalem z korku to wrocila na 90.

co do wisco.... jak sprawdzic czy dziala poprawnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2009 21:23:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 20:42:45
Posty: 102
Lokalizacja: pszczyna .slask,NL
tak jak Bilu napisal nie jest to wiskoza .
przedmuchaj chlodnice sprezonym powietrzem,sciagnij oslone pomiedzy chlodnicami i zobaczysz ile tam syfu.
sprawdz czy termostat otwiera ci do konca.
sprawdz czy wlacza sie elektryczny wentelator klimatyzacji po wlaczeniu klimy.
on wlacza sie tez przy wylaczonej klimie po przekroczeniu max.temperatury wody.
powodzenia

_________________
audi allroad quattro V6 TDI AKE 2002
audi a6 quattro V6 2.8 sedan


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 04:31:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
dzieki Mariusz za podpowiedz, musze to zobaczyc poki jeszcze nic powazniejsego sie nie dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 11:00:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BiLu napisał(a):
meszrum napisał(a):
sprawdź wisko.

ale chyba przy predkosciach z okolic Vmax przeplyw powietrza jest na tyle duzy, ze wydajnosc wisko nie powinna miec istotnego wplywu...
co innego w korkach w miescie, ale tu takiego problemu nie ma.



BiLu,

ależ kolega napisał, że w korku również podniosła się temperatura płynu, co nie wyklucza, że usterek może być więcej niż jedna.

;)




zegar napisał(a):
co do wisco.... jak sprawdzic czy dziala poprawnie?



przeczytaj ten wątek: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=94286

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 12:05:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
kurcze..... :/
sam juz nie wiem o co kaman, z temp zawsze bylo dobrze, nawet przy szzzybkiej jezdzie ciecz miala 90, jedynie olej mial 120 ale po zwolnieniu zaraz spadala temp.

tak czy inaczej trzeba bedzie przeczyscic chlodnice, sprawdzic termostat itp, zobczymy co bedzie pozniej,

a powiedzcie mi czy rodzaj oleju ma wplyw na temperature silnika?
auto jezdzilo na mobilu 0w40 i nie zmialaem go, zawsze na taki wyminiam.
nie znam sie na tych oznaczeniach ale te cyferki cos oznaczaja w lepkosci, moze to olej nie przerabia takich temperatu na zewnatrz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 13:10:48 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
meszrum napisał(a):
BiLu,

ależ kolega napisał, że w korku również podniosła się temperatura płynu, co nie wyklucza, że usterek może być więcej niż jedna.

;)



fucktycznie :P
zatem droznosc chlodnicy po stronie powietrznej do zweryfikowania, bo przy duzych predkosciach wisko nie ma chyba specjalnie duzego wplywu na temperature.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 14:13:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zegar napisał(a):
kurcze..... :/
sam juz nie wiem o co kaman, z temp zawsze bylo dobrze, nawet przy szzzybkiej jezdzie ciecz miala 90, jedynie olej mial 120 ale po zwolnieniu zaraz spadala temp.

tak czy inaczej trzeba bedzie przeczyscic chlodnice, sprawdzic termostat itp, zobczymy co bedzie pozniej,

a powiedzcie mi czy rodzaj oleju ma wplyw na temperature silnika?
auto jezdzilo na mobilu 0w40 i nie zmialaem go, zawsze na taki wyminiam.
nie znam sie na tych oznaczeniach ale te cyferki cos oznaczaja w lepkosci, moze to olej nie przerabia takich temperatu na zewnatrz?



olej, jeżeli jest oryginalny [i jest tym olejem, za który uchodzi], nie ma wpływu na temperaturę.

do sprawdzenia masz układ chłodzenia razem z wisko.


jeżeli dysponujesz VC, to zaloguj na rozgrzanym silniku:
- 01 silnik > 007;
- 17 zegary > 003.
ot, tak na wszelki wypadek by wykluczyć czujnik G2.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 14:30:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
tak jest to mobil 1 0w40 lany z 4L butli, a nie z beczki, wiec napewno jest taki jaki ma byc, zobacze co da sie z tymi logami zrobic i wrzuce na forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 16:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
post pod postem ale widomosc wazna.

dzieki Meszrum za podpowiedz co do VC.
zainstalowalem ale wydaje mi sie ze jest niekomapybilny z vista bo laczy sie z komputerem auta, ale po chwili wyskakuje "PROGRAM PRZESTAL DZIALAC....." wiec d*** z pomairu.

auto doszlo to temp przy jakiej robi sie pomiar, 90 ciecz, prawie 100 olej, (na zegarach) otworzylem maske, sa dwa wiatraki jeden duzy polaczony "sruba" do silnika obracal sie bardzo szybko, drugi troche mniejszy do neigo dochcdozy kable elektryczne, stal w miejscu, pomimo wysokiej (lecz w normie) temperaturze. wiec auto jezdzi na jednym wiatraku, moze to jest przyczyna osiagania wiekszej temperatury cieczy???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 16:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
zegar napisał(a):
(...) drugi troche mniejszy do neigo dochcdozy kable elektryczne, stal w miejscu, pomimo wysokiej (lecz w normie) temperaturze. wiec auto jezdzi na jednym wiatraku, moze to jest przyczyna osiagania wiekszej temperatury cieczy???


Klimatyzacja była wtedy włączona?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 17:51:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
tak klimatyzacja zawsze jest wlaczona, a w momencie jak ogldalem wiatraki klima byla ustwiona na 18.0/18.0 .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 18:01:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
zegar napisał(a):
tak klimatyzacja zawsze jest wlaczona, a w momencie jak ogldalem wiatraki klima byla ustwiona na 18.0/18.0 .


Przy załączeniu klimy drugi wiatrak musi wystartować ! ma on 2 biegi. Załącza się nie tylko dla klimy ale też wspomagając ten duży gdy on nie wyrabia.
Wydaje się, że masz winowajcę :peace:

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 18:10:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
dobrze zrozumialem? maly wiatrak zawsze sie zalacza przy wlaczonej klimie i jako wspomagacz dla duzego?
to mam nadzieje ze to jego wina, nie bedzie trzeba gleboko szukac :)
w piatek mam wizyte w SSerwisie, wiec mam nadzieje ze audi jeszcze wytrzyma troszke, a poki co, bede jezdzil sppkojnie :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 18:37:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.kwi.2008 18:50:04
Posty: 239
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6C5 AKE
zegar napisał(a):
dobrze zrozumialem? maly wiatrak zawsze sie zalacza przy wlaczonej klimie i jako wspomagacz dla duzego?
to mam nadzieje ze to jego wina, nie bedzie trzeba gleboko szukac :)
w piatek mam wizyte w SSerwisie, wiec mam nadzieje ze audi jeszcze wytrzyma troszke, a poki co, bede jezdzil sppkojnie :peace:


Tak właśnie jest ! Zawsze się załącza przy włączeniu klimy, poza tym pracuje również jako wspomaganie dla wisko. Czy 1 czy 2 bieg to zależy jak dużo ciepła jest do przerobienia. ostatnio z klimą to praktycznie na 2 biegu u mnie chodzi często.

_________________
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman

A6 C5 2,5 TDI AKE Avant 2000


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 18:44:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zegar napisał(a):
post pod postem ale widomosc wazna.

dzieki Meszrum za podpowiedz co do VC.
zainstalowalem ale wydaje mi sie ze jest niekomapybilny z vista bo laczy sie z komputerem auta, ale po chwili wyskakuje "PROGRAM PRZESTAL DZIALAC....." wiec d*** z pomairu.

auto doszlo to temp przy jakiej robi sie pomiar, 90 ciecz, prawie 100 olej, (na zegarach) otworzylem maske, sa dwa wiatraki jeden duzy polaczony "sruba" do silnika obracal sie bardzo szybko, drugi troche mniejszy do neigo dochcdozy kable elektryczne, stal w miejscu, pomimo wysokiej (lecz w normie) temperaturze. wiec auto jezdzi na jednym wiatraku, moze to jest przyczyna osiagania wiekszej temperatury cieczy???



uruchom VC w trybie zgodności z WinXP.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2009 18:46:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
a podpowiedz mi jak dziala to chlodzenie w silniku? wisko jest tylko w tym duzym wiatraku? i jak to jest ze elektryczny chodzi na dwa biegi? jest duza roznica miedzy nimi? wiec skoro moj maly wiatrak nie dziala, to znaczy ze do wymiany jest wiatrak ewentualnie jakies palaczenie elektryczne?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: