.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.kwi.2024 22:05:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6/C4 2.5 TDI AEL] +30C jak kopcą wasze ropniaczki?
PostNapisane: 22.lip.2009 16:17:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Pytanie do AEL'owcow. Nigdy nie widzę jakiegoś szczególnego kopcenia w lusterku, nawet przy "pełnym bucie". W nocy widzę w światłach tego który jedzie za mną.
Dzisiaj mnie jakiś gościu na światłach zaczepił i mówi, że mam coś z silnikiem bo strasznie kopci. Kurna chata zawsze kopcił, a logi, które wkleiłem z 1,5 roku temu były ok, wtedy też kopcił. Martwi mnie to czy nie uprzykrzam innym życia, nie podoba mi się, że ciągnie się za mną smród. Swoją drogą jakimś dziwnym trafem rzadko ktoś siada mi na ogonie. Chamski sposób ale działa ;)

Czy wasze też tak kopcą? Gdybym tylko widział inne AEL'e jeżdżące po Poznaniu to bym wiedział ale mówiąc szczerze to rzadkość.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 16:38:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Moj nie kopci przy normalnej jezdzie wcale, czy cieplo czy zimno....
Widac dymek z tylu powyzej 4K obrotow przez pierwszy moment i to wszystko.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 16:50:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
No to szukam dziury w całym w takim razie. Kopci w tym sensie, że nie ma jakiejś nie wiadomo jakiej chmury dymu...spaliny są czarne praktycznie za każdym razem gdy dodam gazu. W mieście nie przekraczam 3 tys obr, można powiedzieć, że to PSJ ale coś mi mówi, że w AEL'u nie ma to nic do rzeczy. Coś niedomaga.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 17:07:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lut.2007 12:28:01
Posty: 549
Lokalizacja: olsztyn
Jak Cie to bardzo meczy ( a widze ze tak ) popros kogos zeby sie zamienic na auta i wtedy sam bedziesz mogl ocenic jak to widac z tylu. Moim zdaniem, jak nie widzisz w lusterku dymu to jest go na tyle malo, zeby sie tym wogoole nie przejmowac.

_________________
A8-ABZ ACQ -NG A2-BAD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 20:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
On tak ma. Natomiast kilka dni temu juz było za mną źle - znalazłem kilkucentymetrowe pęknięcie rury tuż przy kolektorze ssącym > na razie duct tape zawinięta (czekam na nową) = autko ożyło, a z tyłu dopiero w nocy w bocznym lusterku w światłach jadącdego z tyłu mgiełkę widać.
Popatrz jak kopcą młodsze np. Mercedesy i się zbytnio nie martw. Ale dolot sprawdź. Jak będę jechał do rodziców to dam cynk na PW i się w Pozen spotkamy. Pozdrawiam

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 20:54:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
adiaudi napisał(a):
On tak ma. Natomiast kilka dni temu juz było za mną źle - znalazłem kilkucentymetrowe pęknięcie rury tuż przy kolektorze ssącym > na razie duct tape zawinięta (czekam na nową) = autko ożyło, a z tyłu dopiero w nocy w bocznym lusterku w światłach jadącdego z tyłu mgiełkę widać.
Popatrz jak kopcą młodsze np. Mercedesy i się zbytnio nie martw. Ale dolot sprawdź. Jak będę jechał do rodziców to dam cynk na PW i się w Pozen spotkamy. Pozdrawiam


Chętnie bym zobaczył jak "chodzi" inny AEL ;)

A powiedz mi. Czy czułeś spory spadek mocy z tą pękniętą rurą?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 21:11:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Spadek mocy zacząłem odczuwać wyraźniej 2 dni przed otworzeniem maski aby luknąć co się dzieje. Za to po uszczelnieniu jakby autko małego chipa dostało. Mieszanka paliwo/powietrze musiała być makabryczna. Zdecydowana poprawa, tą dziurkę musiałem mieć od jakiegoś czasu, a powiększyła się na pewno w czasie jazdy po autostradzie...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2009 17:10:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2008 18:46:36
Posty: 12
Lokalizacja: podkarpacie
mój kopci przy pełnym bucie tak od 3tys obr widże w lusterku auto było sprawdzane u kilku mechaników i wszystko ok dodam że auto przeszło chipa i dymi prawie tak samo :D a jak mi wąż pękł to przy bucie w podłodze to w lusterku noc się robiła :P a silnik ledwo ciągnął :/

_________________
logi do sprawdzenia:)
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 19#1334219


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 08:00:25 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Szwagra AEL puszcza pierdy przy mocniejszym dodaniu gazu (im dynamiczniej przyspiesza tym bardziej, ale nigdy "zasłona dymna"), poza tym chwilę po odpaleniu lekko dymi na niebieskawo - ale tamten ma nalatane minimum 400 kkm

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 08:10:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Mój właśnie kopci przy lekkim dodawaniu gazu w okolicach 2-3k rpm. Wczoraj przy pełnym bucie widziałem "black smoke" (c) DP.

Mam opóźniony kąt o jakieś 15 jednostek. W sumie po wymianie rozrządu tak mi zostało no i skończyła się regulacja pompą więc nie mogę przyspieszyć zapłonu bez odkręcania koła napędzającego pompę.

Może to?

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 08:33:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
kosma_sz napisał(a):
Mój właśnie kopci przy lekkim dodawaniu gazu w okolicach 2-3k rpm. Wczoraj przy pełnym bucie widziałem "black smoke" (c) DP.

Mam opóźniony kąt o jakieś 15 jednostek. W sumie po wymianie rozrządu tak mi zostało no i skończyła się regulacja pompą więc nie mogę przyspieszyć zapłonu bez odkręcania koła napędzającego pompę.

Może to?


robiles logi ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 08:54:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
Mam stare logi sprzed 1,5 roku. Teraz sprawdziłem tylko korekty czy się nie zmieniły. Nie zmieniły się. Ale przed wymianą rozrządu też kopcił tak samo, a ustawiony był tak jak w logach poniżej:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... torder=asc

Wiem, że kopcił bo znajomy jechał za mną na autostradzie i mówił, że mi zaj..ście wtryski leją bo śmierdzi i sadza leci ;)

Teraz mam kąt wtrysku na 01-000 w okolicach 60-65 i nie mam już regulacji na pompie, jest maksymalnie przyciągnięta w stronę silnika. Wtrysk lekko opóźniony i faktycznie zapala po 3 s kręcenia. Na zimę wrócę do przyspieszonego.

Widzisz coś w starych logach? Zrobię w ten weekend nowe i wrzucę do tego wątku. Od razu mówię. W EGR siedzi profesjonalna blaszka.

No i kurna chata pada mi wtrysk sterujący, pojawia się błąd. Silnik tak jakby chodzi bez zmian.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 22:54:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2631
Lokalizacja: EPWA
Z diagnozą sterującego nie śpiesz się. Mi padł zimą i na mrozach z przepalonymi świeczkami brzydko, ale odpalał i jeździłem ( minimum konieczne do wymiany). Nagrzany silnik nie pozwalał odczuć usterki w czasie jazdy, ale na jałowym bujało obrotami ponad normę , mimo że AELe lekko falują. Stara metoda opisywana na forum > odpal motor i z czuciem puknij w sterujący jakimś małym kluczem, jeśli silnik będzie w jakis sposób szarpał, lub przerywał to raczej padnięty, jeśli nie to błąd ma inne źródło.
Tyle mi się przypomniało o sterującym.
Ile autko ma naśmigane?

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest A6C6 3.0 CDYC gnojówka, manual + quattro.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 23:07:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
adiaudi napisał(a):
Ile autko ma naśmigane?


330kkm

ps. dzięki za rady. sprawdzę jutro.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 12:51:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Te silniki mają to do siebie , że kopcą ponieważ budowa głowicy jest taka a nie inna więc w sumie nie można nić poradzić jak podnieść ciśnienie doładowania ale coś za coś. Motor łapie większą temperaturę i potrzeba dodatkowej chłodnicy oleju (mowa jest o jezdzie latem w upalne dni) . Chyba, że ktoś nie wykorzystuje pełnej mocy silnika i ma lekką nogę. Tutaj ustawianie kąta wtrysku nic nie daje, można jedynie chipować i wtedy będzie różnica.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 13:33:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
kosma_sz napisał(a):
adiaudi napisał(a):
Ile autko ma naśmigane?


330kkm

ps. dzięki za rady. sprawdzę jutro.


Hehe, ja mam 338 :peace:
Silnik AAT
Auto mi zupełnie nie kopci, czy to jest zima czy lato czy deszcz czy słońce..
Sprawdzaliśmy osobiście, no kurde jak benzyniak.. :D

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 08:39:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2007 10:21:19
Posty: 87
Lokalizacja: Kraków
kolego AEL jeśli nie kopci to znaczy że jes nie zdrowy, w krakowie jest ich bardzo dużo, nie spotkałem nie kopcącego. Mój ma prawie 340tyś nieziemsko kopci i jest nieziemsko silny. spróbuj butowac go przez jakieś 5km w moim troche spada kaopcenie ale pojeżdże potem normalnie i wszystko wraca do normy.

_________________
A6 C4 AEL QUATTRO AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2009 14:16:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2007 12:18:47
Posty: 538
Lokalizacja: PEKIN
Auto: Audi 100 c3 2.5 TDI
Moj przykopci przy ostrzejszym przybutowaniu
ale tylko przez jakies 5-10 sekund :|
kiedy wydech sie przedmucha kopcenie ustaje :D

_________________
AUDI 100 C3 2.5 TDI /GTB 2263/BOSIO 0.260/EDC 15VM+/Soft bezdymny/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: