.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.kwi.2024 16:59:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Audi A6 2,5 TDI] czujnik temperatury oleju G8
PostNapisane: 24.lip.2009 20:46:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2005 18:33:36
Posty: 77
Auto: A6 [C6] 2,7 TDI, 2005 r, 180 KM
Witam od kilku tygodni mam problem z czujnikiem temperatury oleju Vag-com pokazuje mi że błąd jest spowodowany wadliwym działaniem czujnika G8. Odpalam Etkę i widzę ,że są tam dwa czujniki temperatury oleju tylko nie jest napisane który z nich to G8. Wielka prośba do was umieszczę fotki tych czujników może ktoś wskaże mi właściwy. Z góry dzięki pozdrawiam.

pierwszy

Obrazek


drugi


Obrazek

_________________
AUDI A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lip.2009 21:04:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wg ETKA'i i ELSA'y G8 to 059 919 563 [czarny].


[+]
post zmieniony z uwagi na bzdurność poprzedniego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 25.lip.2009 18:48:56 przez meszrum, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 10:09:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2005 18:33:36
Posty: 77
Auto: A6 [C6] 2,7 TDI, 2005 r, 180 KM
Wobec ciebie który z nich jest właściwy ? W etce są dwa czujniki jeden z 2 stykami - czarny
i drugi z jednym stykiem - niebieski
ktoś na forum A6 napisał mi, że jeden podaje wartość do wskaźnika temp. a drugi do kompa. kwestia tego który gdzie .

_________________
AUDI A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 11:43:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
który rok i jaki silnik [kod]?
typ [kolor] czujnika zależy od roku produkcji auta i nr VIN.

_______________
dwa różne czujniki [w jednej obudowie] są w przypadku tempeatury płynu chłodzącego [G2/G62], wówczas jeden podaje dane do ECU, a drugi do wskaźnika.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 16:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2005 18:33:36
Posty: 77
Auto: A6 [C6] 2,7 TDI, 2005 r, 180 KM
Rok prod 1998, silnik AFB VIN WAUZZZ4BZXN010761, obydwa te czujniki są zamontowane w mojej niuni chodzi o to który jest oznaczony jako G8

_________________
AUDI A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 17:38:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
059 919 563 [a nie jak napisałem na początku b 049 919 563 B]
[oznaczenie znajdziesz na samym czujniku]


to, co przedstawiłeś na obrazkach, moim zdaniem, nie jest G8 od AFB '1998. drugi z czujników to G8, lecz od modelu późniejszego [a dokładnie z 07.1999].
G8 od AFB 1998 powinien mieć niebieski styk i nr taki jaki podałem powyżej.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Ostatnio edytowano 25.lip.2009 18:46:32 przez meszrum, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 17:57:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2005 18:33:36
Posty: 77
Auto: A6 [C6] 2,7 TDI, 2005 r, 180 KM
numer czujnika który napisałeś to ten pierwszy na zdjęciu masz tu zrzut z etki wymienie go i zobaczymy
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ccae8e77bf

ciekawi mnie jeszcze jedno skoro ten mniejszy z oznaczeniem które napisałes jest od temp oleju to od czego dokładnie jest ten drugi ?

dzieki za pomoc

_________________
AUDI A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 18:25:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
miron74 napisał(a):
numer czujnika który napisałeś to ten pierwszy na zdjęciu masz tu zrzut z etki wymienie go i zobaczymy
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... ccae8e77bf

ciekawi mnie jeszcze jedno skoro ten mniejszy z oznaczeniem które napisałes jest od temp oleju to od czego dokładnie jest ten drugi ?

dzieki za pomoc



tak, masz rację.
ETKA ma spore niedociągnięcia.

wg ELSA'y G8 to nr 3 [z tym, że to schemat z A4]:
http://img300.imageshack.us/img300/9027/a230101um8.jpg



[+]
po przejrzeniu wszystkiego dochodzę do wniosku, że G8 to 059 919 563.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lip.2009 19:27:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.mar.2005 14:37:55
Posty: 176
Lokalizacja: Drawsko Pom
Mam gdzies taki czyjnik. Jakbys nie mogl dostac to pisz na PW.

_________________
Audi B4 1.9 TD
Audi B4 2.0 ABT
Audi B4 1.9tdi
Audi B4 1.9tdi
Audi A4 2.5tdi AFB
Audi A4 1.9tdi AFN
Audi A6 C5 1.9tdi
Audi A4 B8 2.0tdi_cr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lip.2009 04:16:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2005 18:33:36
Posty: 77
Auto: A6 [C6] 2,7 TDI, 2005 r, 180 KM
Dzięki kupiłem już za 40 zł znajomy mi ściągnął nie wiedziałem który dokładnie więc wymieniłem oba ma nadzieję ,że to koniec problemów z czujnikiem

_________________
AUDI A6 2,5 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 19:33:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Meszrum jeśli mogę podpiąć się do tematu, tym bardziej, że sprawa zakończyła się sukcesem (wierzę). W moim AYM od jakiegoś czasu piszczy czujnik (na wyświeltaczu żółta kontrolka konewki) - jak się zapala to spada temp. oleju. Raz się zapala a raz cisza. Wg. VAG jest to G266. Wymieniłem na nowy zakupiony w VW. Dalej piszczy, a więc profilaktycznie sprawdziłem i przeczyściłem styki - bez zmian. Odłączyłem kostkę i o dziwo nie tylko bez zmian, ale wskaźnik dalej pokazuje temp. - a jak zapiszczy to opada. Teraz wg. VAG po za G266, który po raz kolejny wykasowałem pokazuje mi G8. A więc lekko jestem zakręcony, ale teraz pozostaje mi wymiana G8. Wg. ETKA wynika, że G8 i G266 to ten sam czujnik. Czy ja się mylę i źle sprawdziłem w ETKA czy w 2.5 TDI jest to też osobny czujnk (gdybym mógł poprosić o wskazanie, gdzie on się znajduje, czy jest to ten czujnik obok G266 ?).
pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 19:54:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972 napisał(a):
Meszrum jeśli mogę podpiąć się do tematu, tym bardziej, że sprawa zakończyła się sukcesem (wierzę). W moim AYM od jakiegoś czasu piszczy czujnik (na wyświeltaczu żółta kontrolka konewki) - jak się zapala to spada temp. oleju. Raz się zapala a raz cisza. Wg. VAG jest to G266. Wymieniłem na nowy zakupiony w VW. Dalej piszczy, a więc profilaktycznie sprawdziłem i przeczyściłem styki - bez zmian. Odłączyłem kostkę i o dziwo nie tylko bez zmian, ale wskaźnik dalej pokazuje temp. - a jak zapiszczy to opada. Teraz wg. VAG po za G266, który po raz kolejny wykasowałem pokazuje mi G8. A więc lekko jestem zakręcony, ale teraz pozostaje mi wymiana G8. Wg. ETKA wynika, że G8 i G266 to ten sam czujnik. Czy ja się mylę i źle sprawdziłem w ETKA czy w 2.5 TDI jest to też osobny czujnk (gdybym mógł poprosić o wskazanie, gdzie on się znajduje, czy jest to ten czujnik obok G266 ?).
pozdrawiam.



Paweł,

jeżeli masz błąd 00562, to dotyczy on czujnika G266 [czujnik poziomu], a czujnik ten umiejscowiony jest w misce olejowej i posiada nr VAG 1J0 907 660B albo C [w zależności od VINu, cena ok. 73€ w D; ok. 294PLN w PL].
ETKA: 919-70 poz. 30

teraz pytanie - czy wymieniałeś ten w misce, czy ten na przewodzie olejowym na górze silnika?

G8 to czujnik temperatury oleju na przewodzie olejowym, który ma nr VAG 059 919 563.
ETKA: 919-70 poz. 26

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2010 20:27:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
meszrum napisał(a):
Paw1972 napisał(a):
Meszrum jeśli mogę podpiąć się do tematu, tym bardziej, że sprawa zakończyła się sukcesem (wierzę). W moim AYM od jakiegoś czasu piszczy czujnik (na wyświeltaczu żółta kontrolka konewki) - jak się zapala to spada temp. oleju. Raz się zapala a raz cisza. Wg. VAG jest to G266. Wymieniłem na nowy zakupiony w VW. Dalej piszczy, a więc profilaktycznie sprawdziłem i przeczyściłem styki - bez zmian. Odłączyłem kostkę i o dziwo nie tylko bez zmian, ale wskaźnik dalej pokazuje temp. - a jak zapiszczy to opada. Teraz wg. VAG po za G266, który po raz kolejny wykasowałem pokazuje mi G8. A więc lekko jestem zakręcony, ale teraz pozostaje mi wymiana G8. Wg. ETKA wynika, że G8 i G266 to ten sam czujnik. Czy ja się mylę i źle sprawdziłem w ETKA czy w 2.5 TDI jest to też osobny czujnk (gdybym mógł poprosić o wskazanie, gdzie on się znajduje, czy jest to ten czujnik obok G266 ?).
pozdrawiam.



Paweł,

jeżeli masz błąd 00562, to dotyczy on czujnika G266 [czujnik poziomu], a czujnik ten umiejscowiony jest w misce olejowej i posiada nr VAG 1J0 907 660B albo C [w zależności od VINu, cena ok. 73€ w D; ok. 294PLN w PL].
ETKA: 919-70 poz. 30

teraz pytanie - czy wymieniałeś ten w misce, czy ten na przewodzie olejowym na górze silnika?

G8 to czujnik temperatury oleju na przewodzie olejowym, który ma nr VAG 059 919 563.
ETKA: 919-70 poz. 26

Tak zgadza się numer błędu. Wymieniłem ten u góry na przewodzie olejowym. A więc pozostaje mi zrzucić jeszcze raz olej i wymienić ten na spodzie miski olejowej. Dziękuję bardzo za wszystkie informacje. Kupię go w ASO VW i wymienię.
pozdrawiam.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 07:50:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jezeli ten w misce od poziomu zglasza Ci blad w vagcomie to mozesz go sprobowac postukac jakims kijem albo miotla (chodzi o wtyczke na nim nalozona:) )
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 10:39:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przemekk74 napisał(a):
jezeli ten w misce od poziomu zglasza Ci blad w vagcomie to mozesz go sprobowac postukac jakims kijem albo miotla (chodzi o wtyczke na nim nalozona:) )
Pozdrawiam,
Przemek


racja.
najpierw obejrzyj wtyczkę i stan pinów [może być tak, że są zielone - wówczas wymień piny razem z wtyczką]. wtyczka i czujnik są na spodzie miski - wystarczy zdjąć dolną osłonę pod silnikiem.
czujnik jest trzypinowy.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 20:11:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Ten czujnik zgłaszałem do wymiany podczas lipcowej wizyty w Ss.... Z tym, że myślałem, że to ten na przewodzie olejowym. Fachowcy ;) nie wymienili go tylko przeczyścili styki - zaczął piszczeć częściej. Zanim go wymienię zacznę od sprawdzenia wtyczki.
pozdrawiam
ps. mój VIN 4B32N087473 ,czyli zdaje się, że czujnik z końcówką C.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2010 21:25:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
Paw1972 napisał(a):
Ten czujnik zgłaszałem do wymiany podczas lipcowej wizyty w Ss.... Z tym, że myślałem, że to ten na przewodzie olejowym. Fachowcy ;) nie wymienili go tylko przeczyścili styki - zaczął piszczeć częściej. Zanim go wymienię zacznę od sprawdzenia wtyczki.
pozdrawiam
ps. mój VIN 4B32N087473 ,czyli zdaje się, że czujnik z końcówką C.


Ich liebe sopa.
:)

czujnik z literką B [cyfry 3 nie bierzesz pod uwagę - tam jest myślnik].
ETKA

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 21:41:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
Konrad dziékujé po raz kolejny za pomoc :)
pozdr.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: