.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 12:01:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4,2 1997] Problem z porannym odpaleniem silnika
PostNapisane: 27.lip.2009 23:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2009 15:58:08
Posty: 24
Lokalizacja: Mława
Witam!

Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem zimnego samochodu.

Objawy są następujące:

1) Samochód odpala - ale po chwili gaśnie i muszę kręcić rozrusznikiem kilkukrotnie aż załapie ponownie.

2) Samochód odpala i pracuje - ale nawet delikatne dodanie gazu lub wrzucenie biegu i chęć ruszenia sprawia, ze auto się dławi i gaśnie.

Po rozgrzaniu silnik zachowuje się normalnie.

Dla uszczegółowienia dodam, że jakiś czas temu założyłem instalację gazową.
Jednak, gdy zostawiam samochód wieczorem na benzynie - sytuacja jest taka sama.
Mam wrażenie, jakby samochód się zalewał benzyną - ponieważ czuc nawet specyficzny jej zapach.

Po podłączeniu do VAG'a - auto nie wykazuje żadnych błędów.
Na co można zwrócić uwagę - aby wyeliminowac ten problem?

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

_________________
Auto w którym się zakochałem! A8 4.2 300KM
Moje auto: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92916
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.lip.2009 23:32:44 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
Miałem to samo u siebie jak miałem instalacje gazową.
Niestety nie pamiętam już co było przyczyną (obecnie nie mam już gazu).
A spróbuj przed zgaszeniem silnika przejechać ok 2-4 km na benzynie u mnie pomagało (nie jest to rozwiązanie ale tymczasowe obejście problemu).

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2009 06:03:05 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
czy zauwazyles prawidlowosc, ze problem nasila sie odwrotnie proporcjonalnie do ilosci benzyny w zbiorniku?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2009 08:59:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2009 15:58:08
Posty: 24
Lokalizacja: Mława
Przyznam, że nie zwracałem na to uwagi.

_________________
Auto w którym się zakochałem! A8 4.2 300KM
Moje auto: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92916
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 20:46:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2009 20:44:41
Posty: 34
Lokalizacja: Lubin
sprobuj zalac polowe zbiornika i zobacz. A8 maja to do siebie ze jesli byla wymieniana pompa paliwa to niestety musisz miec sporo benzyny w zbiorniku.Tam jest skomplikowany zbiornik i za duzo by pisac o tym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 14:15:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2009 13:33:18
Posty: 9
Przyczyna tkwi prawdopodobnie w zle wyregulowanej instalacji gazowej,rozjechala sie mapa benzyny.
Nalezalo by pojezdzic troche na benzynie aby mapa wrocila jak nalezy i do gazownika ustawic gazownie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 16:45:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.mar.2007 20:40:24
Posty: 114
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Dokładnie tak jak pisze przed mówca.
Jedź i ustaw gaz jeszcze raz ale do dobrego fachowca.

Miałem to samo u siebie w zeszłym roku zaraz po montażu lpg.Krótkie jazdy po mieście było ok ale po ok. 300km(wypad na wczasy)jak był ciepły kiepsko zapalał,ale szło jechać za to na rano czy jak był zimny zapalał koszmarne i przez ok.5min.musiał pochodzić na jałowym.Poza tym dużo gazu palił

W tym roku jadąc nad morze i z powrotem (700km) spalił gazu za 160zł

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 17:53:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Sprawdź czujnik temperatury silnika. Miałem identyczny obiaw u siebie. Rano zapalał dławił się i gasł. Na vagu nie było żadnych błędów.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 16:22:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2009 15:58:08
Posty: 24
Lokalizacja: Mława
Panowie - po małej przerwie znów odświeżam temat, ponieważ z problemem porannego odpalania na zimnym sobie nie poradziłem.

Sonda dobra, ciśnienie paliwa trzyma rano dobrze - czujniki temperatury też rzekomo sprawdzone i w takim razie napiszę inaczej...

Czy znacie kogoś na forum kto byłby z okolicy MŁAWY (ok 100 km) kto mógłby zobaczyć mój samochód - ponieważ uwielbiam to auto i nie chciałbym go katować tym rannym dławieniem.

Nie jestem mechanikiem - choć obecność na tym forum niezwykle poszerza wiedzę w tej dziedzinie - a kolejne odsyłania mnie do kogoś innego to zwyczajnie strata czasu i pieniędzy - chciałbym zrobić coś RAZ A KONKRETNIE.

_________________
Auto w którym się zakochałem! A8 4.2 300KM
Moje auto: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92916
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 16:46:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
moze filtr paliwa? ostatnio mi tez nie zapalał po całej nocy odrazu po przekręceniu stacyjki, dopiero za drugim razem. Powodem był zapchany filtr paliwa.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 19:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lis.2006 12:52:50
Posty: 512
Lokalizacja: pomorskie
kolega ja odbstawiam cos z zaplonem. jestem prawie na 100% pewny. u mne objawy identyczne byly. wymienilaem jeden modół zapłonowy i problem znikl. jak masz jakiegos kolege z takim autkiem (poszukaj moze na AKP). u mnie klopot nasilal sie przy duzej wilgotnosci np po nocnej ulewie rano byla tragedia.

_________________
coupe 1990 bylo :(
A8 1995 było :(
A6 2002 jest :)
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2009 20:44:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2009 15:58:08
Posty: 24
Lokalizacja: Mława
Koledzy - dzięki za podpowiedzi - ale może jeszcze ktoś mógłby polecić jakiegoś dobrego i znającego się na sprawie mechanika - bo jak sami widzicie jest dużo możliwości których VAG niestety nie wykryje.

_________________
Auto w którym się zakochałem! A8 4.2 300KM
Moje auto: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92916
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 09:41:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Próbowałeś, jeździć prze parę km na benzynie, a potem zgasić samochód na noc?

Są błędy na Vagu czy nie?

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 12:51:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2009 15:58:08
Posty: 24
Lokalizacja: Mława
Tak, próbowałem - nic nie daje.
Błedów na VAGU nie ma :(

_________________
Auto w którym się zakochałem! A8 4.2 300KM
Moje auto: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92916
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 14:32:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Nie masz takiego wrażenia jak by mieszanka podczas odpalania samochodu była za bogata? Mogą puszczać ci wtryskiwacze od LPG i rano masz w kolektorze pełno gazu, dlatego go zalewa. Możesz zakręcić bulę i wypalić gaz z węży i reduktorów, wieczorem przed odstawieniem samochodu. Rano spróbujesz go odpalić na PB i zobaczysz co będzie. Zobacz też jakie wartości czujnika temperatury dla ECU podaje VAG na zimnym i rozgrzanym silniku.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2009 15:02:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Objawy masz podbne do moich gdy miałem padnietego krokowca z tym ze u mnie falowały obroty jak dojezdzałem do skrzyzowania itp natomiast idenycznie ciezo zapalał mi v8 szczególnie rano.

Sprawdz krokowego (nastawnik obrotów biegu jałowego) to nic nie kosztuje. Wyczysc psiuknij jakims wd lub czyms podobnym, sprawdz tez szczelnosc dolotu przu okazji

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 19:42:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
Ja mam podobny problem z odpalaniem, ale najprawdopodobniej jest to wina LPG .
Rano jak odpalam auto odpala idealnie, po czym po chwili zaczyna nim telepać nie chodzi na wszystkie cylindry i zapala się kontrolka cata i silnika i auto kuleje do póki nie przełączy się na LPG. Byłem u mechanika VAG wykazuje wypadanie zapłonów sprawdził mi wszystkie cewki oraz moduły zapłonowe stwierdził, że są Ok. wymienił tez świece na nowe wyczyścił komputer z błędów po rozwalona była mapa PB i powiedział żebym nie jeździł na LPG do póki nie pojadę do gazownika ustawić gazu i tak też zrobiłem pojechałem poustawiali mi na nowo dawki LPG i auto chodziło idealnie rano ładnie zapalało nie było żadnych problemów przez jakieś 2 tygodnie, po czym znów zaczęło się dziać to samo, więc pojeździłem dwa dni tylko na PB i znów przez jakiś czas było ok., więc wygląda na to, że coś nie tak jest z LPG i rozwala mapę PB bo auto później nawet jak jest ciepłe na na PB nie chodzi na wszystkie cylindry zapala się cat i kontrolka silnika. Musze znaleźć jakiegoś dobrego gazownika co mi zlokalizuje przyczynę.

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 20:01:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2009 15:58:08
Posty: 24
Lokalizacja: Mława
U mnie samochód po problemowym porannym odpaleniu - jeździ tak jak powinien. Nic nie telepie i nie zapala sie kontrolka CAT.
Dziś oddałem samochód do mechanika i rano ma zobaczyć odczyty danych z silnika... Zobaczymy czy coś stwierdzi...
PS. Ale i tak kocham to auto :)

_________________
Auto w którym się zakochałem! A8 4.2 300KM
Moje auto: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92916
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 14:26:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2009 15:58:08
Posty: 24
Lokalizacja: Mława
Jestem po rozmowie z mechanikiem - świece wymienione - silnik krokowy sprawdzony - JEST OK! Pompa sprawna - problem polega podobno na tym, że silnik zalewany jest benzyną do czasu złapania temperatury 55*C
Po przekroczeniu tego wyniku jest wszystko OK.
Jakieś sugestie ?

_________________
Auto w którym się zakochałem! A8 4.2 300KM
Moje auto: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92916
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 15:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.maja.2009 15:58:08
Posty: 24
Lokalizacja: Mława
Być może ktoś - zobaczy ten temat i cos podpowie - ponieważ kolejne sprawy są wykluczane - dotyczące problemów z odpalaniem:
Moduł zapłonowy jest OK
Przepływomierz OK.

Teraz padła sugestia na przeskoczenie paska rozrządu.

_________________
Auto w którym się zakochałem! A8 4.2 300KM
Moje auto: www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92916
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: