.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.maja.2024 00:48:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100/C4/2,5tdi/AAT/93r] vag,BS,obroty...
PostNapisane: 09.wrz.2009 11:44:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
po podpieciu vaga,ustawieniu na BS i tdi timing nie przestawia obrotow,mysle ze powinny sie zwiekszyc a tak nie jest.Co moze byc nie tak?Dodam ze poczatek wtrysku jes 65,dawka 12 i temp ok... Jesli jest jakies uszkodzenie to czy moze miec zwiazek z metaliczna praca silnika pod obciazeniem?

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.wrz.2009 21:38:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
masz stary sterownik na potencjometrycznym nastawniku i nie masz rozbudowanej diagnostyki, w tym przypadku sterownik nie podnosi obrotów.
Co do ustawiania,w tym silniku kąt lepiej ustawiać zegarem na 0,45mm. Jeśli nie masz zegara, ustaw 85-90 jednostek w measurment blocks. W tym sterowniku BS w ogóle nie działają, więc nie ma różnicy w grupie 000 pomiędzy MB a BS. Ustaw 8 jednostek w 4 pozycji (dawka paliwa).

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 12:36:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
Dawka ustawiona na 8 , kat wtrysku na 78 i wciaz metaliczna praca silnika przy przyspieszaniu... Szykuje sie do wymiany kpl naprawczego pompy bo troche przecieka na glowiczce i zastanawiam sie czy dam rade to zrobic sam. Jesli ktos posiada schemat tej pompy jak wyglada po rozlozeniu napewno by mi to pomoglo.

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2009 19:42:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
metaliczna... opisz dokładniej ten dźwięk. W moim byłym AAT którego brat ujeżdza za metaliczną pracę odpowiedzialne są jednosprężynowe wtryskiwacze, trochę grzechoczą przy przyspieszaniu na niskich obrotach.
Sprawdź dokładnie czy metaliczny dźwięk nie dochodzi z vacum-pompy oraz sprawdź dobrze rozrząd (znak na kole zamachowym i wałku rozrządu - po zdjęciu tylnego kółka.
Co do pompy to chyba raczej nie, chyba, że pękła/pękły sprężyny...

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.wrz.2009 10:23:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
jest to grzechot tak jak by w benzynie zaplon zawczesny i grzechocza zawory,nie jest to hydropopychacz (znam ten dzwiek) ani vacumpompa :| .Nie znam dobrze diesla i pewnie dlatego ciezko jest mi okreslic co tak "gra".Dzieje sie to przy niskich obrotach przy przyspieszaniu tak do 2000 obrotow potem jest ciszej.Jest to naprawde glosne i dlatego sie niepokoje ze cos sie rozleci.Vag nie wykazuje zadnych bledow. Jest jeszcze jedna zecz i nie wiem czy to ma jakis zwiazek,otoz od dawna mam odlaczony czujnik czteropinowy ten ktory daje miedzy innymi sygnal na tablice rozdzielcza do wskaznika temp.Odlaczony bo nie dziala.Czy on nie ma nic wspolnego z praca silnika?Ten powyzej dwupinowy jak sie odlaczy to obroty wzrastaja wiec jest sprawny.Dodam jeszcze ze pomimo dobrego ustawienia rozrzadu,dobrego odpalania (po ustawieniu kata na 78) spaliny na wolnych obrotach bardzo smierdza...

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2009 11:43:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Ten czujnik nie ma tutaj nic do rzeczy. (BTW jak chcesz go naprawić, z gwarancją to pisz do mnie na priv). Grzechot około 2000obr (taki niemetaliczny) może pochodzić od wtryskiwaczy. W moim byłym AAT grzechotały, na forum wyczytalem że jednosprężynowe są właśnie takie głośne.
Szkoda że masz ubogą diagnostykę, bo log z grupy 13 dużo by powiedział (być może potwierdził) moją tezę.
Jeśli masz dostęp do wtryskiwaczy od silnika AEL lub AAT to spróbuj podmienić. Najlepiej od AELa, bo są wydajniejsze (chyba 0,216), program w kompie od AAT jest przystosowany do 0,210, więc po wymianie powinien być ciut mocniejszy niż seryjny AEL (po zmianie dawki na prawidłową of course).

Czujnik dwu-pinowy determinuje zachowanie EDC, jego odłączenie powoduje wzrost dawkowania i wyprzedzenia kąta wtrysku. Jego zostaw w spokoju. o ile dobrze działa (można sprawdzić miernikiem) - ale on też nie ma wpływu na grzechot.

Co do smrodu spalin - sprawdź czy masz katalizator.
Zapodaj log z grupy 000 na wolnych obrotach oraz dynamicznie.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 11:33:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
Pomiary dokonane,jedyne co moge zrobic to parametry z bloku 000 i odczytac bledy Neutral . Pomiary w obu przypadkach sa takie same w basic settings jak i w tych drugich czyli
1- 36
2- 079
3- 000
4- 008
5- 113
6- 234
7- 060
8- 201
9- 173
10-125
To na wolnych obrotach,po dodaniu gazu wyskakuje ze jakis blad i brak polaczenia,czyta tylko na wolnych obr...
_________________

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 11:50:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Podczas BS nie nalezy dotykac akceleratora

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2009 19:45:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Generalnie wygląda tutaj wszystko dobrze. Dawka ustawiona jest poprawnie, kąt wtrysku jest jak najbardziej poprawny. W takim razie do wyboru są cztery opcje:
1. gdzieś jest przerwa na jakimś przewodzie/któraś wtyczka nie łączy
2. wytarty potencjometr nastawnika lub zabrudzony sam nastawnik opiłkami stalowymi
3. zatarty przyspieszacz kąta wtrysku w pompie
4. uszkodzony potencjometr pedału gazu.

Co do opcji 3. raczej sam tego nie zrobisz, najlepiej jakbyś zalogował grupę 000 (nie BS) podczas jazdy zgodnie ze sztuką robienia logów.
Co do opcji 4 możesz sprawdzić to samodzielnie VAGiem, przekręcasz kluczyk nie odpalając fury, wchodzisz w Engine->measurment blocks, grupa 000 i na pozycji 3 przy puszczonym gazie masz 000, powili dodając gazu liczba ta się zwiększa, by przy max wciśnięciu było 255.
Opcja numer 2. - sam nie sprawdzisz. Możesz ewentualnie podnieść dekielek pompy i ocenić "na oko" stan potencjometra, delikatnie poruszyć suwakiem (tym plastikiem) i sprawdzić, czy całość płynnie i bez zacięć działa.
Opcja numer 1. - to chyba jasne :)

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2009 20:57:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
potencjometr gazu sprawdzony i jest ok,przewody posprawdzane i tez ok,co do nastawnika pompy to nie wiem i co do przyspieszacza tez nie wiem.Chcialem zrobic logi tak jak pisales ale nie wychodza.Podczas przyspieszania traci kontakt i wywala ERROR... Jadac dzisiaj tunelem zauwazylem ze grzechot jest nie tylko przy przyspieszaniu ale tez jak zdejme noge z gazu,jesli podczas jazdy operuje gazem tak ze silnik ani nie przyspiesza ani nim nie chamuje to grzechot cichnie.Wydaje mi sie ze ten dzwiek dochodzi od glowicy czyli zawory ale moze to byc zludne...

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 06:32:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Celem zrobienia logów dynamicznych wchodzisz w measurment blocks a nie basic settings. Przy tym drugim następuje zerwanie połączenia ze sterownikiem w momencie dotknięcia pedału gazu.
Zatem loguj w measurment blocks.
Co do grzechotu nawet podczas jazdy bez gazu przyjrzał bym się rozrządowi, a konkretnie klinowi na małym kółku. Jak jest luźne, jest właśnie taki specyficzny grzechot a na wolnych obrotach lekki stuk.
Sprawdź czy kąt w 000BS.2 pływa więcej niż 8-10 jednostek. jesli tak - rozrząd. jeśli nie będziemy szukać dalej.
Jeśli jednak słyszysz grzechot z okolicy głowicy, sprawdź vacumpompę. Ona lubi stukać, a przy większych obrotach grzechocze. To niestety słaba strona AAT/AEL, choć można regenerować:)
Podejrzewam że jak już grzechocze, to patent na sprawdzenie z wciskaniem hamulca nic nie zmieni, zdejmij z niej przewód podciśnieniowy i odpal, sprawdź czy dźwięk ucichnie. Tylko później nie zapomnij założyć :) :): :):

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.wrz.2009 12:41:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2008 18:35:42
Posty: 128
Lokalizacja: Norge
Tak tak,robilem w measurment blocks. Wyjasnij mi Ktore kolko ma klina bo obydwa na walku rozrzadu sa bez. Chodzi Ci o pompe wtryskowa czy na wale gdzie pasek rozrzadu smiga?Vacum sprawdzona i jest cichutka. Mam jeszcze pytanie zwiazane z wtryskiem sterujacym.Czy po odlaczeniu jego poprzez wypiecie kostki powinna byc jakas reakcja silnika na wolnych obr?Przyznam sie ze umnie nic sie nie dzieje poza zapaleniem sie kontrolki na desce rozdzielczej... Jak najprosciej sprawdzic ten wtrysk?

_________________
Audi,audi,audi i tylko audi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.wrz.2009 17:55:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 18:43:23
Posty: 147
Lokalizacja: Wrocław
Klin na małym kółku rozrządu to ten na wale korbowym pod kołem pasowym. Często zdarza się, że się wyrabia, jak również frez na wale (taka fabryczna niedoróbka).
Co do WS to mierzysz go omomierzem (ma mieć od 100-130ohm). Na wolnych obrotach w zasadzie nie powinno być "czuć" odpięcia WS.

_________________
Audi A8 D2 4,2 2001 AQF QUATTRO
Audi A3 8L 1,9 TDI AHF
Audi A6 C5 2,5TDI AKE Quattro manual


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: