.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.kwi.2024 09:46:12

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 AAH] Rozrząd - czy dam sam radę?
PostNapisane: 11.paź.2008 13:01:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
Kupuje strucla i mam pytanie czy poradze sobie sam z wymiania rozrządu? Potrzeba blokady? w NG, NF zrobiłem i w mondziaku 1.8 i jezdzą... ale tam tylko były znaki i to wystarczyło. Jak jest w V6?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 18:30:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Jak ściągniesz kółka z wałków to bez blokad nie ustawisz już rozrządu. Ja blokady zrobiłem sobie sam, niedługo wrzucę fotki jak wyglądają.

Jeżeli nie będziesz ściągał kółek, to można narysować sobie znaki na kółkach i na obudowach ale to już będzie druciarstwo, czego nie polecam. Ale nie mówię, że się nie da, Polak potrafi :):

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2008 23:31:11 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
generalnie cala filozofia polega na tym ze nigdy nie trafisz idealnie bo zawsze nowy pasek wyjdzie Ci lekko przesuniety wzgledem starego a jest cos takiego jak blokada walkow rozrzadu i blokujac je plus ustawienie walu na znaku gwarantuje Ci poprawnosc. jezeli tego nie zrobisz, wiekszosc kombinacji z walkami daje efekt przestawienia o 1 zab +-.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 00:30:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
tyle sie juz naczytalem o tych blokadach w V6 że się w końcu zapytam
jak ustawić rozrząd w V6 jak się nam wszystko poprzestawiało?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 07:20:46 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro
jak masz blokade to nic prostszego. krecisz walkami az CI wskoczy blokada na oba , ustawiasz wal na znak i masz ustawione

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 12:38:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
hans napisał(a):
jak masz blokade to nic prostszego. krecisz walkami az CI wskoczy blokada na oba , ustawiasz wal na znak i masz ustawione


Dokładnie.

To jest blokada na wał:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


A to jest blokada na koła wałków rozrządu:
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 14:43:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
pytanie do KorNoLio


Czy mozna by skorzystać z twojego rysunku np techniczgo by zrobić taki klucz chce wymienić rozrząd w ABC a klucz jest taki sam. Ta śruba to jaki ma wymiar jaki gwint i jego skok i śruba czy bardziej bolec zrobiony ze śruby. Jeżeli nie na forum to może priv? sebco@interia.pl

A tak przy okazji na allegro sprzedaje rozrząd gość:
1. http://www.allegro.pl/show_item.php?ite ... s%C5%82any.
2. http://www.allegro.pl/item450991678_roz ... _audi.html
według numeru VIN się zgadza ja mam samochód z marca 94 a te rozrządy są do 95 roku
Rozumiem że pompa wody i termostat obowiązkowo.
Coś jeszcze?
Jakie marki polecacie jeżeli chodzi o rozrząd do tego silnika?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 15:20:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Ta śruba wewnątrz to jest zwykła utwardzana 8mm, długość, to zależy ile wywiercisz wewnątrz, jeżeli bardzo chcesz to w wolnej chwili mogę skrobnąć mały rysunek techniczny i pomierzyć to dokładniej, bo tak opisywać to nie ma sensu.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 15:56:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
KorNoLio napisał(a):
Ta śruba wewnątrz to jest zwykła utwardzana 8mm, długość, to zależy ile wywiercisz wewnątrz, jeżeli bardzo chcesz to w wolnej chwili mogę skrobnąć mały rysunek techniczny i pomierzyć to dokładniej, bo tak opisywać to nie ma sensu.


Fajnie by było na forum takie coś to wielu może by sobie takowy klucz sprawiło!

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.paź.2008 19:00:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Zrobię, ale już nie dzisiaj, muszę się trochę wykurować bo na razie to kiepsko ze mną :/

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.paź.2008 21:34:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Wrzucam rysuneczek części blokady tej najważniejszej, różni się ona trochę od tej ze zdjęcia, jest podtoczona z przodu na długość 20mm i średnicę 15mm, w przeciwnym wypadku jeżeli tego nie wykonamy nie dojdzie dostatecznie blisko wału aby "bolec" wystający wpadł we wcięcie wału i go zablokował.

Część z której jest zrobiony ów "bolec" jest to zwykła śruba utwardzana M8 o długości 60mm, łeb śruby jest stoczony do wymiaru ok 9,5mm żeby swobodnie wszedł. Bolec jest przyciskany sprężynką a ta z kolei jest przyciskana korkiem z obciętej śruby M12x2. Nie mam przy sobie aparatu żeby wrzucić fotki rozebranej blokady na części, to za jakiś czas. Mam nadzieję, że nie zapomniałem o jakichś wymiarach na rysunku :):

Obrazek

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Ostatnio edytowano 15.paź.2008 09:56:01 przez Kornel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 06:52:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rozumime że gwint zewnętrzny na tej śrubie jest tylko gdzie są wymiary 24 i 25 nad sobą
korek rozumiem ze M12 a nie M10 bo na rysunku jest M12 na odległości 15mm. Czy gwint M12x1,5 czy x2?
Ta śruba jako bolec to 60mm całość czy gwint?

Świetna robota

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 09:55:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
sebco napisał(a):
Rozumime że gwint zewnętrzny na tej śrubie jest tylko gdzie są wymiary 24 i 25 nad sobą
korek rozumiem ze M12 a nie M10 bo na rysunku jest M12 na odległości 15mm. Czy gwint M12x1,5 czy x2?
Ta śruba jako bolec to 60mm całość czy gwint?

Świetna robota


Ad.1 Tak gwint jest tylko na tej długości 24mm i 25mm.

Ad.2 Korek jest M12x2 tak jak na rysunku, w opisie się pomyliłem już poprawiam, po wywierceniu na fi 10 nie będziemy już mogli zrobić gwintu M10 dlatego jest M12.

Ad.3 Jest to długość całości śruby oprócz łba, śruba ma tylko na części gwint nie cała.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 12:48:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
1. ile musi wystawać bolec ze śruby by nastąpiła blokada?
2. śruba jest wkręcana do jakiej odległości?
3. Ta spręzynka dociskowa jaka
4. korek z M12 jakiej mie więcej długości?
5 . jak blokować wał, czy tam są jakieś otworyna bolec?
może to jakieś oczywiste otpowiedzi , ale chcę sam wymienić rozrząd a w V-ace bede robił po raz pierwszy

Z niecierpliwością czekamy na klucz do wałków

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 14:58:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
sebco napisał(a):
1. ile musi wystawać bolec ze śruby by nastąpiła blokada?
2. śruba jest wkręcana do jakiej odległości?
3. Ta spręzynka dociskowa jaka
4. korek z M12 jakiej mie więcej długości?
5 . jak blokować wał, czy tam są jakieś otworyna bolec?
może to jakieś oczywiste otpowiedzi , ale chcę sam wymienić rozrząd a w V-ace bede robił po raz pierwszy

Z niecierpliwością czekamy na klucz do wałków



Śruba jak będzie wystawała 40mm to będzie świat, zrób tak żeby przy wciskaniu praktycznie cała się chowała do środka blokady, może ok 3mm wystawać. Wiesz, że to jest wszystko robione metodą prób i błędów.

Sprężynka długość 42mm średnica 7mm, średnica drutu z jakiego wykonana jest sprężyna 0,3mm dobierz coś mniej więcej, i taka która da się bez problemu wcisnąć palcem żeby nie było za mocno.

Korek ma około 6mm długości tak żeby tylko trochę załapał.

Śruba jest wkręcana do końca w bloku jest ograniczenie i gwintu jest tylko kilka zwojów.

W wale będziesz miał tak jakby wywiercony otwór, mniej więcej na przeciwko otworu kiedy pierwszy tłok znajdzie się w górnym położeniu, na kółku jest znak.

Blokadę do wałków też mam rysować czy wystarczą same wymiary, chociaż nie wiem czy się da :?:

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 17:03:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
KorNoLio napisał(a):
sebco napisał(a):
1. ile musi wystawać bolec ze śruby by nastąpiła blokada?
2. śruba jest wkręcana do jakiej odległości?
3. Ta spręzynka dociskowa jaka
4. korek z M12 jakiej mie więcej długości?
5 . jak blokować wał, czy tam są jakieś otworyna bolec?
może to jakieś oczywiste otpowiedzi , ale chcę sam wymienić rozrząd a w V-ace bede robił po raz pierwszy

Z niecierpliwością czekamy na klucz do wałków



Śruba jak będzie wystawała 40mm to będzie świat, zrób tak żeby przy wciskaniu praktycznie cała się chowała do środka blokady, może ok 3mm wystawać. Wiesz, że to jest wszystko robione metodą prób i błędów.

Sprężynka długość 42mm średnica 7mm, średnica drutu z jakiego wykonana jest sprężyna 0,3mm dobierz coś mniej więcej, i taka która da się bez problemu wcisnąć palcem żeby nie było za mocno.

Korek ma około 6mm długości tak żeby tylko trochę załapał.

Śruba jest wkręcana do końca w bloku jest ograniczenie i gwintu jest tylko kilka zwojów.

W wale będziesz miał tak jakby wywiercony otwór, mniej więcej na przeciwko otworu kiedy pierwszy tłok znajdzie się w górnym położeniu, na kółku jest znak.

Blokadę do wałków też mam rysować czy wystarczą same wymiary, chociaż nie wiem czy się da :?:


Jak byśmy mogli prosić?
Napisz które wymiary są najważniejsze

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 17:15:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Chodzi ci o najważniejsze wymiary blokady na kółka rozrządu?

Będę mógł to zrobić, ale to dopiero po weekendzie bo nie mam drugiej blokady przy sobie.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 17:22:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2008 09:07:50
Posty: 323
Lokalizacja: Kraków
Jako autor postu...daruje sobie wymiane na własna reke. Dłubac tez ze szkicami mi sie nie chce. Myslałem ze to prostsze bedzie :) Dziękuje za odpowiedzi.


pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 17:23:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.paź.2006 11:06:37
Posty: 468
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
KorNoLio napisał(a):
Chodzi ci o najważniejsze wymiary blokady na kółka rozrządu?

Będę mógł to zrobić, ale to dopiero po weekendzie bo nie mam drugiej blokady przy sobie.

Podejżewam że naważniejszy jest roztaw kołków i otworu dla pojedyńczego wałka rozrządu oraz rozstaw pomiędzy wałkami rozrządu.
Choć nie ukrywam najlepszy byłby rysunek.
Z jakiej blachy robiłeś?

_________________
jest Audi A4 Avant B5 FL 1999r 1,9TDI AVG - GOLDEN HORSE TDI
było Audi 80 Avant B4 1994r 2,6 ABC - SILVER HORSE V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2008 18:15:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
Rozstaw tych wewnętrznych nie jest taki bardzo istotny, jest tam taka mała tolerancja.

Blacha, jakiś płaskownik ale wymiary podam później bo nie pamiętam teraz.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: