.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 00:17:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2.8 ACK] Świeci się kontrolka ciśnienia oleju. POMOCY
PostNapisane: 29.lip.2009 21:57:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Panowie, uruchomiłem w koncu moje quattro ale nastał problem. Otóż świeci mi kontrolka ciśnienia oleju. Najgłupsze jest to że ona świeci nawet na zapłonie jak silnik nie chodzi - świeci i pika.

Najpierw myślalem że problem się rozwiąże po zmianie oleju ale nic. Olej zmieniony a kotrolka dalej świeci i pika.
Vag nie widzi żadnych błędów. Prosze o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lip.2009 22:55:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Obstawiam pad czujnika cisniena oleju .

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 00:06:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
ewentualnie problem z wtyczką albo okablowaniem ale najbezpieczniej i najpewniej dla świętego spokoju podpiąć manometr i zmierzyć ciśnienie żeby potem jaj nie było. Ja miałem kiedyś u siebie podobny problem co się potem okazało spadła wtyczka łącząca wiązkę z czujnikami.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 07:09:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10303
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Wykręc czujnik , wkręc zegar żeby zmierzyć faktyczne ciśnienie, a czujnik zamocz na noc w benzynie, może ruszy .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 10:38:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ja obstawiam problem z licznikiem. Jeśli AC daje czadu już na zapłonie, to pewnie brak mu jakiegoś sygnału o prędkości obrotowej silnika. Popraw wtyczki w liczniku...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2009 21:09:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Jutro przelutuję cały licznik.
Natomiast pytanie odnośnie samego czujnika - czy wiecie gdzie on sie znajduje (ten od temperatury znalazłem natomiast od ciiśnienia nie wiem gdzie jest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 06:37:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
W AAH jest tak jak poniżej. Z tego co widzę w ACK jest tak samo (czyli zaraz nad filtrem oleju od przedniej strony samochodu).

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 14:54:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Licznik przelutowany, ale....
Znalazłem chyba ten czujnik za filtrem. Odpiałem go i ...
Wcześniej pikało od razu ciśnienie oleju a teraz topiero jak ostor przegazuję. Czy miał ktoś podobny przypadek?? Może nie odpiąłem tego co trzeba??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 19:26:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Ten który odpiąłeś to czujnik pomiaru ciśnienia dynamicznego. Ten którego szukasz znajduje się w lewej głowicy, na rysunku nr 4.
Czy pod czas pracy silnika nie słychać charakterystycznego klekotania z lewej głowicy? Może zaworek olejowy w lewej głowicy się rozleciał.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 05:06:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Czy możesz mi podesłać ten obrazek?? Na etce nie mogę go za cholerę znależć. Fakt żę lekko klekota zanim się rozgrzeje ale nie ma tragedii. Olej mam 5w30. Będę bardzo wdzięczny za ten obrazek/fotkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 06:34:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Rysunek masz wyżej. Część nr 4.

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 21:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Tak tylko ten silnik na zdjęciu wyżej jest nieco inny od tego co ja mam. Nie znam sie za bardzo na silnikach w audi ponieważ jest to moje pierwsze CCCO. Wcześniej miałem "gwiazdy" w201, w123, w124

U mnie jest ACK 5V - czy da rade znajść ten czujnik w etce?? Mam porozbierane obudowy, razem z tą dolną.
Acha i czy wiecie ile może kosztować manometr do pomiaru ciśnienia oleju i gdzie DOKŁADNIE go wkręcić i jak dokonać pomiaru ciśnienia oleum??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 22:58:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
manometr wkręcasz właśnie w miejsce czujnika wraz z manometrem powinieneś dostać zestaw adapterów które mają różne gwinty tak żeby pasowały w miejsce różnych czujników. Manometr kupisz w sklepach z narzędziami do wyposażenia warsztatów albo w necie.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2009 17:54:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Jest dramat. Jutro wstawię foty mojego silnika bez obudów itp. NIE MAM NAJMNIEJSZEGO POJĘCIA GDZIE JEST TEN CZUJNIK.
Napewno jeden jest za filtrem oleju - po jego wypięciu kontrolka zapala sie i brzeczyk dopiero po przekroczeniu ok 5000rpm.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2009 00:23:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
jak znajdę jutro tzn. dziś czas żeby wgrać ETKA to podeślę Ci screena gdzie dokładnie masz czujniki oleju bo w ACK mogą być gdzie indziej niż w AAH a ja mam AAH i nie jestem pewien czy jest w tym samym miejscu.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2009 20:39:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Panowie to są zdjęcia które udało mi się zrobić. Bardzo proszę o Waszą pomoc w znalezieniu czujnika wysokiego ciśnienia oleju.


[img][img]http://images40.fotosik.pl/190/3e98bbb47620db25m.jpg[/img][/img]

[img][img]http://images37.fotosik.pl/190/067ec31d2b53ef42m.jpg[/img][/img]

[img][img]http://images38.fotosik.pl/190/d52671830a7356bbm.jpg[/img][/img]

[img][img]http://images45.fotosik.pl/195/b2c9ac0633f319dem.jpg[/img][/img]

[img][img]http://images46.fotosik.pl/194/714bdcf1cba61c70m.jpg[/img][/img]Obrazek[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 09:36:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Czujnik ciśnienia oleju jest tylko jeden (ten za filtrem i chłodniczką oleju/jednopinowy).

Jeśli pika i świeci już po zapłonie to raczej problem z wiązką (w sensie ciśnienie jest monitorowane tylko podczas pracy silnika, w jakimś tam konkretnym zakresie obrotów, dla ciepłego i dla zimnego).

Tak jak koledzy radzili wyżej, zacznij od faktycznego pomiaru ciśnienia coby podczas testów nie stał się większy i kosztowniejszy problem!

Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.wrz.2009 17:22:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
Nie nie, jeżeli czujnik jest TYLKO jeden to jest on na 100% sprawny. Po podpięciu bezpośrednio "kontrolki" z plsua do czujnika, to zaraz po odpaleniu na czujnik podawana jest MASA. jak silnik się zgasi to kontrolka gaśnie. Wiązka jest sprawna, na jednej wtyczce znajduje się także czujnik temp. oleju (zaraz za kołem pasowym na wale)
Sprawa jest o tyle dziwna że, obojętnie czy podam na sam kabelek plusa czy mase to i tak po przekroczeniu 2000rpm pika kontrolka i tak. Podejrzewam że sie licznik uwalił.


P.S. Co to jest AC?? (nie chodiz mi tutaj o klime "air conditioner" tylko o niektóre określenia forumowiczów) Dzięki i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 15:56:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Z Twojego opisu wynika, że czujnik masz rzeczywiście sprawny (podaje masę po uruchomieniu silnika).

Po podaniu masy bezpośrednio na kabelek od czujnika, powinna byc cisza.

Wygląda na to, że będzie to licznik.
Sprawdź może jeszcze na Vagu błędy w grupie "Instruments", może cuś zapisało.

AC - Auto Check

Pozdr

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.wrz.2009 18:51:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.maja.2009 13:33:55
Posty: 73
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Auto: 100
No własnie z Vagiem mam problem bo nie chce mi sie połączyć z licznikiem. Tzn. łączy się ale jak chce np. zczytać błędy lub cokolwiek zrobic to zrywa połączenie. Nie mogłem nawet Vagiem skasować inspekcji. Samą inspekcje skasowałem KTS em.
Vag łączy się ze wszytskim co mam natomiast z licznikiem nie do końca.
Czy sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na licznik, czy najpierw idzie na sterownik??
Acha i wiecie jak sprawdzic czy mam ASR?? Miałem wywalone kodowanie skrzyni (opisane w innym poście) ale z Austriackich papierów wyczytałem że NIBY mam, jak to można fizycznie sprawdzić??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: