.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 00:00:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 2,8 AAH]czujnik
PostNapisane: 08.lip.2009 08:35:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
Witam, jaki czujnik (w którym miejscu) może odpowiadać za falowanie obrotów? dolot sprawdzony jest ok. Objaw jest jeszcze taki, że autko odpala inaczej niż zawsze tzn. zawsze kreciłem jakieś 1,5 sekundy i ladnie palił, a teraz czasami krece 3sekundy i troszke kaleczaco odpala. Błedów nie ma, sondy hulają.

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 07:02:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Może silnik krokowy? Ostatnio czyściłem przepływomierz i też urwało pół sekundy przy odpalaniu...

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 10:01:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2006 16:18:42
Posty: 124
Lokalizacja: warszawa
U mnie powodem falowania były zużyte przewody WN, sprawdź też cewki.

_________________
audi 4ever however whenever


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 11:42:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
koledzy a jak zlokalizowac krokowy, gdzie on sie znajduje?

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 12:17:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Patrząc od przodu po lewej stronie silnika z tyłu. Czarny "walec" przykręcony trzema śrubami - nr 16 na rysunku.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 13:54:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
no faktycznie znajduje się tam coś takiego :) rizumiem że jest to rzecz rozbieralna, czym to czyścić?

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 14:08:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Nie bardzo jest rozbieralna. Jak wyjmiesz, to zobaczysz, czy i jak trzeba to czyścić :D

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lip.2009 14:39:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
ok, dzieki za pomoc jutro wieczorkiem sie tym zajmę, jak nic się nie zmieni dalej będę Was nudził :D

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 13:01:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
wpuść na noc połowę małego opakowania wd-40 przez przewód podciśnieniowego regulatora ciśnienia paliwa na magistrali i masz wyczyszczony .sprawdzone kilkakrotnie i zawsze zadziałało

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 14:10:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
dziwna sprawa, krokowy dziala tzn jak jest wykrecony ale podlaczony to po przekreceniu kluczyka reaguje, ale nie wiem czy wlasciwie. Natomiast jak odepne od niego wtyczke i zapalam autko to chodzi idealnie, rowniutko latwo i rowno zapala i przedewszystkim baardzo szybko schodzi z obrotów ale zapala sie check

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2009 18:14:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Miałem falowanie-krótkotrwale-przy dogrzewaniu się silnika, okazał się czujnik temperatury do ECU, biały, dwupinowy. Za głowicą od kierowcy. http://www.12v.org/maintenance/repairs/ect.php



Ad. Zawor stabilizacji obrotów. To ciekawe: http://www.12v.org/maintenance/repairs/isv.php
Właśnie miałem o tym pisać posta. Któregoś pięknego dnia postanowiłem wyczyścić silniczek stabilizacji obrotów. No i haha. Wyczyściłem i założyłem i mam obroty 990 zamiast 790 jakie były wcześniej...A ponadto czasem mam 790, 950 a czasem 1100... Czyżby siadło ustrojstwo??
Ale jak u siebie odłączę na włączonym silniku to on gaśnie i mam błąd na vagu Idle Valve Stabiliser.
Musze sprawdzić tak samo jak kolega artel4 bo jak pisałem z Kriskerem to mam nierówne szarpiące obroty jałowe poza tym cały czas-może to jest to?

EDIT:
Naturalnie po odkręceniu stabilizacji silnik gaśnie,a więc zaślepiłem otwory po zaworze, no i silnik ledwo zipie na wolnych.
Podejrzewam tą gruba uszczelkę pod zaworem.
Sam zawór podczas pracy zachowuje się tak:
1.Włączam zapłon; silniczek przeskakuje odsłaniając i zamykając zasuwkę. Staje w położeniu martwym po odpaleniu.(czyli skrajne położenie gdzie jest stała szczelina ok. 3mm).
2. Przy gazowaniu silniczek porusza zasuwką.
3. Nie zmienia szczeliny przy zmianie obrotów w zakresie 700-2500.



Ps.:Silnik krokowy to to nie jest de facto wszak ma tylko jedno uzwojenie, i kręci się cały czas jak zauważyłem i w zależności od swoich obrotów wychyla bardziej lub mniej zasuwkę. Przypomina to bardziej starego typu magnetyczne obrotomierze lub szybkościomierze gdzie linka napędzała magnes, a on oddziaływał na metalowy korpus przymocowany do wskazówki. Poza tym zawór chyba w niektórych V8 był taki sam jak w AAH. Prawdziwy krokowiec to jest w ACK, bo tam jest zdaje się elektroniczna przepustnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 12:03:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
ja odłaczałem krokowca na zgaszonym silniczku, nie probowalem na zapalonym

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 13:03:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
Umyłem i dokładnie sprawdziłem ten silniczek na zasilaczu stabilizowanym z regulacją napięcia. Po umyciu elegancko zaczął reagować na przykładane napięcie, im większe tym większa szczelina, wreszcie bez zacięć. Po założeniu obroty wróciły na 790.

Ps.:
A co do niekulturalnej pracy:
Wyczyściłem przepływke - a w zasadzie druciki ;) - metodą Kriskera. Faktycznie krócej odpala, ale na Pb jest gorzej niż było, a na gazie o niebo lepiej-praktycznie wcale nie buja...czyżby jednak świece??

Ps.2:
Dodam,że czyściłem czymś a la wd40, ale nie polecam wlewać tego przez otwór regulatora ciśnienia benzyny-choć ten sposób na pewno działa... te preparaty rozpuszczają tę gumową uszczelkę do której mocujemy silniczek-potwierdzam to naocznie! U mnie niemiec musiał już tak robić, bo już ta uszczelka jest popękana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 13:15:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
"Wyczyściłem przepływke - a w zasadzie druciki - metodą Kriskera. "
hehe, co to za metoda?

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 13:20:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
A sprzedam, bo to dobra metoda :D O ile masz przeplywke naszego typu ;) Odpinasz przewód od przeplywki i odkręcasz dwie śrubki i delikatnie wyciągasz sama puszkę od przepływomierza nie demontując jego korpusu. I masz wtedy kawałek plastiku z czterema drucikami, które trzeba wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej trzymajac za "puszkę" :D i voila.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lip.2009 13:35:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
podziałam jak piszesz z przepływką, krokowy też wd40 potraktuję przez jakiś czas, może się poprawi, dzięki

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 11:18:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
po umyciu krokowego nie ma poprawy, przepływomierz u mnie ma tylko 2 druciki (hitachi) na końcu jest czujnik(coś ala rezystor) czy jego tez moge potraktowac ekstrakcyjną? dokładnie taki mam: http://allegro.pl/item672148839_audi_a6 ... nalny.html
Jest jeszcze jedna sprawa ktora nie daje mi spokoju, otóż przy gwałtownym wciśnięciu gazu na początku trochę się przydusi i dopiero ciągnie. Za każdym razem. Na benie i gazie objawy takie same.
Następną sprawą są wężyki podciśnienia, stare były mocno sparciałe i spękane, po wymianie na nowe zaczęły się te wszystkie objawy. Może zbieg okolicznośći. Wężyków napewno nie pozamieniałęm miejscami gdyż wymieniałęm na bieżąco. Ma ktoś może super opisik podciśnień? w etce jest ale zupełnie nie podobny do mojego.

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 12:37:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
My mamy starsze przepływomierze,ale spokojnie, zamocz to w benzynce kilka razy, nie zaszkodzi mu.

A twoje objawy to mi bardziej na dziurawy dolot wyglądają...Sprawdź odmy, odsysanie oleju, i czy uszczelka pod prowadnica powietrza nie poszła się... Mój ma podobny nie tylko taki objaw,ale wszystko szczelne i nie wiem co jest...

Mam jakis rysunek podciśnień, z różnicami miedzy B4 a A4. Poprawki pokazują jak jest w B4. I chyba to jest lepiej niż w późniejszych modelach zrobiono.
Obrazek

Prawa autorskie należą do autora!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 14:42:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2006 13:31:17
Posty: 270
Lokalizacja: kraków
przydalaby sie lepsza jakosc rysunku bo nieweile widac, co do dolotu raczej szczelny z tego co udalo mi sie sprawdzic...
A moze jest ktos z oklic krakowa z takim motorkiem jak moj to bysmy porownali, caly czas mam dziwne wrazenie ze to podcisnienia.

Wszyscy opisują charakterystyczny przyrost mocy powyzej 4200obr/min, u mnie gruszka załacza się przy tych obrotach na postoju, ale podczas jazdy nie wyczuwalne

_________________
80 B3 1.8s (90 kM gazniczek) XI.1989 u ojca
A6 C4 2.8 AAH 174KM Quattro automat 1995 - gdzieś tam jeździ
A8 D2 4,2 300KM quattro automat - aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2009 15:46:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.cze.2009 06:43:11
Posty: 82
Lokalizacja: Wa-wa i okolice
artel4 napisał(a):
przydalaby sie lepsza jakosc rysunku bo nieweile widac, co do dolotu raczej szczelny z tego co udalo mi sie sprawdzic...
A moze jest ktos z oklic krakowa z takim motorkiem jak moj to bysmy porownali, caly czas mam dziwne wrazenie ze to podcisnienia.

Wszyscy opisują charakterystyczny przyrost mocy powyzej 4200obr/min, u mnie gruszka załacza się przy tych obrotach na postoju, ale podczas jazdy nie wyczuwalne


Mam podobny objaw ,ale dopiero na 4 biegu nie czuć różnicy. Za to na 1, 2, 3 ma kopa. Problem jest także przy gwałtownym ruszaniu też się zamula.
Dolot sprawdzałem wielokrotnie i nie ma dziur podobnie z wężami podciśnienia tylko że tam znalazłem przetarcie ,ale po jego usunięciu nie czuć
różnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: