.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 26.kwi.2024 08:10:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: (A6, 2.5V6, BAU) Niesprawny EGR? Sa logi.
PostNapisane: 31.lip.2009 15:44:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Witam szanowne grono!
Powiem krótko co sie dzieje- od niedawna palila sie kontrolka informujaca o problemie z silnikiem, jednakze nie wystepowaly zadne objawy zewnetrzne, ktore by mogly na to wskazywac....az do niedawna..wczoraj auto slabiutko przyspieszalo i bylo nie czule na pedal gazu. Wszystko dzialo sie tak do 3000 obr., powyzej ciagnal jak trzeba. Przy KICK DOWN'ie rwal jak zawsze, jednak w tym wszystkim wydalo sie slyszec, ze silnik ogolnie glosniej pracuje.Dzisiaj mial tak samo,pomaga manualna redukcja biegow.
Daleko mam do mechanika, wiec nim to bedzie ostatecznosc , chcialbym sie poradzic was co dalej robic. Latwo jest wstawic auto do warsztatu i smarowac, ale chyba nikomu to nie w smak...
Wyskoczyl mi taki o to blad:
00560 - EGR....
08-10 Control limit surpassed- intermittent

Wiem, ze logi to tutaj podstawa, ale nie moge ich wykonac bo wyswietla mi sie komunikat o autoryzacji programu i nie wiem jak to przeskoczyc (moze ktos wie???), mam VAG-COM 409.1 i pracuje na viscie.
Oto screen

Obrazek

MAcie moze jakies pomysly, pomoze ktos?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Ostatnio edytowano 01.sie.2009 10:52:42 przez SLOVIAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 17:25:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.sty.2009 11:50:51
Posty: 1187
Lokalizacja: Śląsk
Auto: E34
Przeczyśc EGR lub zobacz bo może jest zaślepiony :peace:
Te nowsze dieselki po takich operacjach np. zaślepienia lubią pokazywac błędy ;)

_________________
Było: 100 C4 94' 2.5TDI -> 100 C4 93' 2.3 -> S4 C4 92' 2.2t


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 17:50:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale gdzie znajduje sie dokladnie ten zawor, czy to jest ten grzybek przy kolektrorze? Nigdzie nie moge znalezc dokladnej informacji jak to jest w V6.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 18:38:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
A może to nie EGR tylko elektrozawór nim sterujący?

Albo nieszczelność układu podciśnienia?

Było o EGR, wystarczy poszukać

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 18:47:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Nie watpie, ze bylo, jednak od ran siedze na szukajce i nie moge znalezc wlasciwej odpowiedzi. Wydaje mi sie , ze niezbedna jest ETKA, aby skutecznie to wszystko namierzyc. Nie znam sie dobrze na tym, stad tyle problemow. Jezeli juz miales z tym do czynienia to wiesz o co chodzi, przydalo by sie jakies fotostory :):

Ok, mam etke , wiem gdzie co jest :-)
Czy bez logow mozna sprawdzic jakos zawor sterujacy?Czy brac sie za rozbieranie EGR?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2009 19:17:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
SLOVIAN napisał(a):
Nie watpie, ze bylo, jednak od ran siedze na szukajce i nie moge znalezc wlasciwej odpowiedzi. Wydaje mi sie , ze niezbedna jest ETKA, aby skutecznie to wszystko namierzyc. Nie znam sie dobrze na tym, stad tyle problemow. Jezeli juz miales z tym do czynienia to wiesz o co chodzi, przydalo by sie jakies fotostory :):

Ok, mam etke , wiem gdzie co jest :-)
Czy bez logow mozna sprawdzic jakos zawor sterujacy?Czy brac sie za rozbieranie EGR?



nic nie rozbieraj, od tego jest VC.

zrób najpierw log 003 BS i wklej pełen opis błędu.
potem dowiesz się, co dalej.



[+]
jeżeli potrzebujesz pełną wersję VC, to zapraszam na PW.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 11:09:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Ok, zrobilem przed chwila logi (w koncu sie udalo :peace: )

grupa 003 bs

Obrazek

grupa 011 bs

Obrazek

oraz bledy:( wczesniej notorycznie pojawial sie jedynie jeden..)

00575 - Intake Manifold pressure
11-10- Control limit not reached - intermittent
00560 - E..G..R...
08-00 Control Limit Surpassed

Powiedzcie co tam widac?

Edit: Linki poprawione, powinny smigac(Mobilny internet Orange,ble,ble.. - nie tych skurw...ow ch...j strzeli).

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Ostatnio edytowano 01.sie.2009 12:02:27 przez SLOVIAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 11:12:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Chyba nie do końća się udało ....

Próbowałeś sam otworzyć po wstawieniu te screeny?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 11:57:38 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zle wstawione obrazki...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 12:00:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Tak logi nie co mikroskopijne ;)

575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym, Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej.
560 Układ recyrkulacji spalin, Przełącznik czujnika temperatury EGR - niska lub ... wartość

rozkręc "grzybek" na forum jest mnóstwo tematów jak to zrobić, chyba, że już trzpień strzelił i leje [jest w oleju]...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 12:06:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SLOVIAN - myślę, że odpiął się (lub przedziurawił) wężyk podciśnieniowy - gdzieś pomiędzy rurką od vacuum a zespołem zaworków N18 i N75.

Taaaką dziuuurę powinieneś znaleźć w kilka chwil ;) ... .
Ewetnualnie jakiś paproch w instalacji podciśnieniowej ale to już musisz sam wyniuchać ... .
Na te tematy są już tony wiedzy w archiwum AKP ... .

Ewentualnie bezpiecznik (w okolicach sterownika silnikowego) ale to mniej prawdopodobne (i zapisałby się całkiem iinny błąd).

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 12:23:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Sprawdzalem przed chwila wezyki, probuja wyjac wezyk idacy z kierunku obudowy filtra powietrza do zaworkow N18 i N75 ulamal sie krociec. W przekroju poprzecznym wewnatrz ten ow krociec mial 3mm srednicy(przeswitu) czy to normalne? Cos mi sie wydaje, ze ktos mogl to kleic.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 12:27:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Mógł, lub zmęczenie materiału... ale jak już robisz to i EGR przeczyśc ;) będzie latać dalej.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 12:56:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Tylko, ze egr jest ciezko dostepny, znaczy 2 sruby sa wkrecane od dolu, czy nalezy najpierw odkrecic z przodu,gdzie mozna latwiej sie dostac, a pozniej przekrecic egr wraz z wezem do gory nogami i odkrecic reszte? Czy ten waz jest na tyle elastyczny i czy uszczelki sie nie zniaszcza podczas tej operacji?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 13:17:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11

Odkreć "intuicyjnie" aby czegoś nie urwać ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 13:27:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Slovian - nawet fabrycznie nowy EGR i turbina na nic Ci się nie przydadzą, jeżeli w pierwszej kolejności nie odzyskasz podciśnienia sterującego pracą membranki EGRa (za pośrednictwem N18), a przede wszystkim gruszki sterującej pracą turbosprężarki (za pośrednictwem N75).

Napraw podciśnienie a nie poznasz swojego auta.

Jeżeli w Twoim BAU nie ma innych awarii - to nagar z EGRa i turbiny wypali się samoistnie - bez kłopotliwego demontażu czegokolwiek ... .

Schemat podciśnienia sterujacego zaworami N18 i N75 był wklejany na forum już ze 100 albo 200 razy - naprawdę wystarczy grzebnąć w szukajkę ... .

Proszę - poczytaj sobie cały topik (ze zwróceniem szczególnej uwagi na zamieszczony schemat i fotografie !!!), sięgnij do zawartych w nim linków ... :
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 15:28:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
No, teraz jest jeszcze gorzej, wogole nie che odpalic.
Moje test polegaly jedynie na zdjeciu wezyka podcisnienia z EGR i T. Przy T dosc luzno sie trzymal wiec zalozylem opaske.

Krociec przy obudowie filtra powietrza przykleilem i zamocowalem nan wezyk.
Chcaz odpalic silnik, rozrusznik bardzo niemrawo krecil, po 2 leniwych obrotach dalem sobie spokoj. Tak jakby aku padl, ale przeciez nie mial powodow!

Pojawil sie nowy blad, ktorego teraz nie widze bo przed ponowna(2) proba uruchomienia ,bledy skasowalem, pamietam, ze bylo cos o zaworze powietrza Air -cos tam , robi sie goraco..

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 15:58:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SLOVIAN napisał(a):
Tak jakby aku padl, ale przeciez nie mial powodow!


Chyba jednak miał powody, skoro się rozładował ... :): .

SLOVIAN napisał(a):
Pojawil sie nowy blad, ktorego teraz nie widze bo przed ponowna(2) proba uruchomienia ,bledy skasowalem, pamietam, ze bylo cos o zaworze powietrza Air -cos tam , robi sie goraco..


Odpinałeś wtyczkę z przepływomierza ? Pewno tak ... ;) .
Naładuj akumulator - myslę, ze fura odpali bez kłopotu ... ale to nie rozwiązuje problemu z nieszczelnością.
Znajdź sobie odpowiedni wężyk, zakładaj go kolejno na poszczególne elementy instalacji podciśnieniowej i choćby własna buzią wywołuj wyciągaj lub dmuchaj powietrze ... .

Może zacznij "od końca" - czyli od turbiny i Egr-a (??) ... .

Twój problem z autem naprawde nie jest rozległy - musisz tylko uwierzyć w sukces ;) i skutecznie skorzystać z pomocy archiwum AKP.

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 16:21:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Mistrzu uwierz mi, studiuje archiwum juz dlugo, duzo przeczytalem. Sprawdzalem szczelnosc ukladu,dmuchalem od strony we/wy obudowy filtra gdzy mialem odpiete weze przy T i EGR, gdy je zatykalem cisnienie sie wytwarzalo, wiec byly szczelne?! Powietrze przechodzilo przez otwarte elektrozaworki, tak powinno byc?!
Tak na marginesie to zawory zamykaja sie, odcinajac na jakis czas powietrze plynace z komory filtra aby wytworzyc podcisnienie?
Sprawdzam wszystko, nie odpinajac wezykow przy zaworkach N18 i N75,lecz je ewentualnie dociskajac bo ciezko schodza, nie chce czegos urwac.

Ok,juz laduje aku, zobaczymy co dalej jak go podladuje.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 17:06:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Slovian - chyba musimy zacząć od podstaw ... .

Kiedy już uruchomisz silnik rozepnij w dowolnym miejscu wężyk nr 2 i sprawdź czy jest tam podciśnienie. Powinno być dobrze odczuwalne i na tyle silne, żeby końcówka wężyka z łatwością przyssała się np. do opuszka Twojego palca.

Jeżeli stwierdzisz, że podciśnienie jest wystarczające - wówczas zsuń wężyki (pojedyńczo) z gruchy nr 3 i z membrany nr 7 i porównaj pojawiające się tam podciśnienie ze "zmierzonym" uprzednio na wężyku nr 2 ... .

Obrazek

PS: Nie mów do mnie Mistrzu :| ... (bardzo źle mi się kojarzy).

Czekam na wyniki "pomiarów" ... ;) :peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: