.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.maja.2024 00:29:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 18:14:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Zrobilem wg instrukcji, mianowicie na wezyku nr 2 slabe ,,ssanie'' porownal bym do pocalunku cioci na imieninach, na wezyku nr 3 porownywalne. Za to na 7 duzo duzo wieksze, palca spokojnie sie trzyma.
Aha , zauwazono tez za mna czarny dym!
Czyli wystepuje nieszczelnosc na odcinku od zaworkow do 7?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 18:25:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
SLOVIAN,


w wielkim skrócie: powinieneś sprawdzić w zasadzie cały układ podciśnienia pod kątem jego szczelności, nie wykluczając zbiornika podciśnienia.
dotyczy to również zaworów N18 i N75 - także powinieneś je zdemontować i przedmuchać.

przewody podciśnienia najlepiej byłoby przedmuchać kompresorem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 18:31:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SLOVIAN napisał(a):
Czyli wystepuje nieszczelnosc na odcinku od zaworkow do 7?


Jeżeli na 7 podciśnienie jest (umownie) bardzo silne (a hamulce też działają prawidłowo?), zaś na nr 2 ledwo co zipie - to najczęściej winne (tzn. nieszczelne, pękniete) jest kolanko (lub sam zaworek) nr 6 . Mam nadzieję, że tym sposobem zbliżamy się do końca ale teraz to juz naprawdę wszystko w Twoich rękach ;) ... .
Opierając się na Twojej relacji i kradnąc Koledze Mały1987 zdjecie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/938 ... 21dff.html

typowałbym ten obszar ze szczególną uwagą na czarno-biały zaworek i połączone z nim "gumowe kolanka"... .

Czarny dym kiedy turbina nie doładowuje nie jest niczym dziwnym ... . Naprawisz podciśnienia a wszystkie niepożądane objawy ustąpią (za to mocy przybędzie :D ) .

Po wyeliminowaniu nieszczelności zalecałbym kilkadziesiąt kilometrów na autostraadzie z obrotami silnika nie mniejszymi niż 2700 - 3000 obr./min. celem bezinwazyjnego wypalenia EGRa i zmiennej geometrii w turbosprężarce (z nagarów rzecz jasna :diabel: ) ... :) .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 19:48:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Cytuj:
to najczęściej winne (tzn. nieszczelne, pękniete) jest kolanko (lub sam zaworek) nr 6

zaworek sie byc w porzadku - w jedna strone puszcza w druga nie, ponadto rozmontowalem caly uklad na czynniki pierwsze, dmucham we wszystkie wezyki i nie sa zapchane nigdzie, kazdy jeden schodzil ciezko a moze kierowac sie w kierunku czesci nr 5 (schemat )?
Zaworki dzialaja identycznie, dmucham w gorne krocce - powietrze przeplywa, odwrotnie nie

Niech to szlag, gdzie ten cholerny blad, poskladam wszystko do kupy i zobaczymy :(

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 19:58:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
SLOVIAN napisał(a):
Niech to szlag, gdzie ten cholerny blad, poskladam wszystko do kupy i zobaczymy :(


Masz możliwość pożyczenia od kogoś zaworu N18, który steruje pracą EGR?

Może N18 zrobił pa-pa? Jest już elektrycznie niesprawny?

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 20:00:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
AndyN napisał(a):
SLOVIAN napisał(a):
Niech to szlag, gdzie ten cholerny blad, poskladam wszystko do kupy i zobaczymy :(


Masz możliwość pożyczenia od kogoś zaworu N18, który steruje pracą EGR?

Może N18 zrobił pa-pa? Jest już elektrycznie niesprawny?



nie, nie zrobił, gdyż wówczas działałaby reszta podciśnienia [czyt.: sterowanie turbosprężarką].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2009 20:05:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
uups :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 08:16:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SLOVIAN napisał(a):
Niech to szlag, gdzie ten cholerny blad, poskladam wszystko do kupy i zobaczymy :(


Miejmy nadzieję, ze problem już "się wydmuchał" z instalacji ... ale gdyby jednak nie :): - mam jeszcze taką propozycję:

- uruchom silnik, podłącz Vag-Coma
- uruchom sobie odczyty kanału 011 (bez żadnych nastaw podstawowych - normalny pomiar statyczny - analogicznie jak do logów)
- ustaw monitor tak żebyś go dobrze widział grzebiąc pod maską
- przejdź do komory silnika
- zsuń wężyk podciśnienia z gruchy na turbo nr 3 (połóż go "luźno" gdzieś obok)
- wężyk nr 2 odepnij z trójnika przy zaworkach N75/N18 i wepnij bezpośrednio na króciec gruchy turbo nr 3
- nasuwając wężyk nr 2 bezpośrednio na gruchę nr 3 zaobserwuj czy rusza się sztanga oraz koniecznie zwróć uwagę jak zmieniają się wartości na monitorze

Jeżeli podciśnienie podane bezpośrednio na gruchę turbo spowoduje przestawienie sztangi max do góry (oraz co za tym idzie - wskazań na VAGu) - będzie wiadomo, że problem ulokowany jest w zaworkach N18/N75 .
Gdyby tak się stało - będzie trzeba zmierzyć napięcie na wtyczkach zaworków po uprzednim uruchomieniu procedury nastaw podstawowych (na AKP wadliwie zwanych BS) - odpowiednio dla EGR i turbiny ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 13:56:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Juuuuhhhhhhuuuuuu!!! :D :D :D
Po zlozeniu wszystkiego do kupy silnik pracuje jak igielka! Zniklo dlawienie, przestal kopcic, plynnie przyspiesza, cichutko pracuje, odpala znacznie lzej.Swietnie!

Tak sie zastanawiam gdzie tkwil problem, nie znalazlem zadnych smieci w wezykach itp. W szystko wygladalo sprawnie, nie znalazlem zadnych pekniec, szpar i dziur.
Najwazniejsze, ze dziala!

Dziekuje wszystkim uczestnikom dyskusji, z calego serca, za pomoc w rozwiazaniu problemu, bez was bym nic nie zrobil, a mechanik bezlitosnie wyprulby moj portfel.
Wasze wskazowki byly tak dokladne jak operacja chirurga na otwartm sercu, pozwolily laikowi uporac sie z dreczacym problemem.
Wielkie dzieki panowie!!!

Zrobilem jeszcze logi 003bs i 011bs, aby sprawdzic czy wszystko jest w nalezytym porzadku, prosze rzuccie okiem.

log003

http://img245.imageshack.us/img245/3313 ... ponapr.jpg

log011http://img140.imageshack.us/img14 ... ponapr.jpg


Poprawione.

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Ostatnio edytowano 02.sie.2009 15:28:46 przez SLOVIAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 14:46:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gdybyś mógł poprawić linki... ;) mam za słaby wzrok.


prawdopodobnie nie dowiesz się gdzie leżała przyczyna, gdyż już kilkakrotnie spotkałem się przypadkami braku podciśnienia, które wracało po rozłożeniu całej jego instalacji i ponownym jej złożeniu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 15:41:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
SLOVIAN napisał(a):
Zrobilem jeszcze logi 003bs i 011bs, aby sprawdzic czy wszystko jest w nalezytym porzadku, prosze rzuccie okiem.


Układ podciśnienia sterujacego N18/N75 działa jak marzenie ale zmienna geometria turbiny jest juz "skrócona". W bliższej lub dalszej przyszłości czeka Cię regeneracja/wymiana sprężarki.

Wartości EGR wzorowe ale jak wspominałem poprzednio - spałuj motorek na jakiejś trasce ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 11:04:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Motorek dostal baty :diabel:
Zdaje sobie sprawe, ze turbina predzej czy pozniej odmowi posluszenstwa, zywie jednak nadzieje, ze ,,docipi'' do 300 tys. :): - wtedy nie bede jej przeklinal.
Jeszcze raz dziekuje wam za pomoc!

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 11:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Piotruś napisał(a):
SLOVIAN napisał(a):
Zrobilem jeszcze logi 003bs i 011bs, aby sprawdzic czy wszystko jest w nalezytym porzadku, prosze rzuccie okiem.


Układ podciśnienia sterujacego N18/N75 działa jak marzenie ale zmienna geometria turbiny jest juz "skrócona". W bliższej lub dalszej przyszłości czeka Cię regeneracja/wymiana sprężarki.

Wartości EGR wzorowe ale jak wspominałem poprzednio - spałuj motorek na jakiejś trasce ... .


Piotrze mam takie pytanie, czy przy skróconej geometrii łopat, jest sens czyscić kierownice, czy lepiej nie rozbierać?

Slovian, polecam Ci także, jezeli już dmucha dobrze motor zalać na pełen bak preparat do czyszenia wtryskiwaczy [do diesla ;)] koszt okolo 15pln, coś z shella np. zakupisz na stacji. Twoje przydławienie silnika mogło być spowodowane charakterystyką jazdy, czyli krótkie odcinki, to normalne. Szkoda, że nie zalałeś jak byłeś na trasie wówczas max 3 rpm i 50km jednostajnej jazdy ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 11:34:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
grejf napisał(a):
Piotruś napisał(a):
SLOVIAN napisał(a):
Zrobilem jeszcze logi 003bs i 011bs, aby sprawdzic czy wszystko jest w nalezytym porzadku, prosze rzuccie okiem.


Układ podciśnienia sterujacego N18/N75 działa jak marzenie ale zmienna geometria turbiny jest juz "skrócona". W bliższej lub dalszej przyszłości czeka Cię regeneracja/wymiana sprężarki.

Wartości EGR wzorowe ale jak wspominałem poprzednio - spałuj motorek na jakiejś trasce ... .


Piotrze mam takie pytanie, czy przy skróconej geometrii łopat, jest sens czyscić kierownice, czy lepiej nie rozbierać?

Slovian, polecam Ci także, jezeli już dmucha dobrze motor zalać na pełen bak preparat do czyszenia wtryskiwaczy [do diesla ;)] koszt okolo 15pln, coś z shella np. zakupisz na stacji. Twoje przydławienie silnika mogło być spowodowane charakterystyką jazdy, czyli krótkie odcinki, to normalne. Szkoda, że nie zalałeś jak byłeś na trasie wówczas max 3 rpm i 50km jednostajnej jazdy ;)



grejf,


ocena działania turbosprężarki może być dokonana w próbie dynamicznej.
ocena działania sterowania turbosprężarką dokonywana jest w próbie BS [czasem, patologicznie zwanej przy pomocy neologizmu nastawy podstawowe :): z uwagi na nieprawidłowe tłumaczenie]. wartości w grupie 011BS mogą być różne w zależności od położenia geograficznego i zjawisk atmosferycznych.

producent zakłada dyferencjację na poziomie od 60 do 90 mbar w próbie BS. turbosprężarka SLOVIANA w zakresie sterowania spełnia wymagane parametry.

logów dynamicznych nie widzieliśmy, lecz jeżeli nic złego się nie dzieje, to nie ma potrzeby ich oglądać.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 11:49:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
merszum dzięki, cenna uwaga, którą załapałem...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 12:00:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Do pożądnego pozbycia się nagarów polecam dodatek do paliwa KLEEN FLO. http://moto.allegro.pl/item691174632_na ... enflo.html

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 13:01:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Kupie ten srodek i dodam do paliwa.
Tak na marginesie, jakis czas temu (wstyd o tym mowic) zalalem zamiast ON - Pb, auto stanelo,nie odpalalem tylko od razu laweta i do warsztatu. Tam zlalem paliwo, przeplukalem uklad i pojechalem dalej. Od tamtego czasu zrobilem ponad 1000km, dlatego teraz sie zastanawiam czy to mialo jakis, bezposredni - badz posredni, zwiazek z awaria :?:
Nie chce robic tutaj OT ale ile najwiecej wytrzymala sprezarka w 2.5TDI ,w udowodnionym przypadku oczywiscie : 300- 400- 500 tys.km?

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 13:31:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
W sumie żaden wstyd że się pomyliłeś.Dobrze że trzeżwo od razu zareagowałeś,i zlałeś tą mieszankę PB/ON.Co do twojej awarii systemu podciśnienia,to zabardzo niewidze związku z pomyłką na stacji paliw.Odnośnie turbo i przejechanych kilometrów,wszystko zależy od użytkownika,niema sprecyzowanych ilosci,polecam lektórkę z jednego topika;http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=27498.Poczytaj na opakowaniu tego dodatku,tam są podane ilości.Polecam na poczatku wlać większą ilość na zbiornik.

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2009 14:03:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Zgadza się, zalać nie te paliwo zdarza się najlepszym, takie czasy. A co do Turbo, nie ma reguły, aby powoli rozgrzewać po odpaleniu [nie pałować] i dać czas ostudzić na jałowym, po trasie ok 30sek. ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (A6, 2.5V6, BAU) Niesprawny EGR? Sa logi.
PostNapisane: 23.paź.2018 15:59:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.paź.2018 15:36:54
Posty: 3
Auto: Audi A4 2.5 TDI BAU
Witam

Posiadam ten sam problem błąd 00560. Silnik BAU
Podpowiedzcie jak wyjąć egra tzn jakiś patent na odkręcenie tych śrubek od spodu?
Ciężko jest tam podejść.
Wydaje mi się że membrana w środku jest uszkodzona.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: