.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.maja.2024 07:27:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 AKE] Błędy VAG Od czego zacząć?
PostNapisane: 01.sie.2008 13:57:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2008 17:52:34
Posty: 37
Po auto scanie wyskoczyły mi 3 błędy:

00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1 38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Pytanie do Was od czego zacząć uzdrawianie mojego AKE?
Czy wtryskiwacz sterujący rzeczywiście padł czy może jest tylko problem z czujnikiem?

_________________
100 C4 '91 AAE Sedan
A6 C5 '00 AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2008 21:22:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lut.2008 17:28:53
Posty: 157
Lokalizacja: Gdynia
Zaczniuj od ich skasowania, następnie przejedz sie autkiem i sprawdz czy znów sie pojawiły

_________________
A6 C5 Sedan 2.5TDi V6 AKE 180KM 2000/01r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2008 21:58:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zacznijmy od zalogowania grup 004, 013, 014sN oraz 004BS.
G80 to nieodłączna część wtryskiwacza [a w zasadzie to po prostu wtryskiwacz z dodatkową funkcją] - zazwyczaj przy tym błędzie konieczna jest jego wymiana.

co czujnika G2,
zdejmij z niego wtyczkę i dokładnie obejrzyj piny [czy aby nie są zaśniedziałe]. po ewentualnym przeczyszczeniu załóż wtyczkę, wykasuj błąd i sprawdź za kilka dni.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2008 22:01:10 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
No i prawdopodobnie masz padniętą poduszkę pod silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 15:22:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2008 17:52:34
Posty: 37
Wznawiam temat
Zaczynam ogarniać samochód
Mam pytanie odnoście poduszek pod silnikiem

1. Czy obydwie poduszki mają czujniki czy tylko jedna? Jeżeli pokazuje się błą poduszki czy lepiej byłoby profilaktycznie wymienić obydwie czy nie ma sensu i wymienić tylko tą uszkodzoną?
2. Wszystkie wersje mocy mają takie same poduszki? Czy np. sinik 163KM ma takie same jak AKE 180KM?
3. Kupować w ASO nówkę czy można na tym akurat przyoszczędzić i kupić na allegro używane?

Co do WS już zdecydowałem wymieniam na oryginał z ASO :peace:

_________________
100 C4 '91 AAE Sedan
A6 C5 '00 AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 16:13:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
poduszkę wymieniamy w C5 wtedy, gdy wyczuwalne są drgania wewnątrz kabiny. sam czujnik w poduszce jest na tyle nieszczęśliwy, że:
- może pokazywać błąd, a poduszka będzie OK;
- może nie pokazywać błędu, a poduszka nie będzie OK.

zatem jeżeli przy podniesieniu obrotów do ok 900 rpm i puszczeniu gazu nie zatrzęsie samochodem, czy też nie będzie innych drgań przenoszonych na karoserię, to zostaw temat poduszek w spokoju [chyba, że masz za dużo pieniędzy].


zamiast tego, zrób porządek z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.wrz.2008 16:30:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Dwie poduszki mają zawór.
Tak jak Meszrum napisał nie wymieniaj o ole nie trzęsie budą i nie zalewa jej krew (nie ma wycieku czerwonego oleju z niej)

Wymieniamy tylko zużytą poduchę. Jeżeli jedna padła to pewnie padnie i druga ale naprawdę jeżeli nie trzęsie budą to nic z tym nie rób.

U mnie pojawiają się błędy poduchy po myciu silnika. Może to sugerować jakieś nieszczelności wtyczki - jak Cię starsznie korci to sprawdź jak się mają piny w poduszcze i wtyczce.

Nie wiem czy wszystkie są takie same (nie mam etki aktualnie) ale na 80% wydaje mi się że są te same.

Jeżeli trafisz poduchę z anglika w bdb stanie z niewielkim przebiegiem to kupuj - ale pewności IHMO nie masz nigdy...

Pozdr!

PS - wymień ten czujnik temp - praca na 5 minut...

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 16:24:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.maja.2008 17:52:34
Posty: 37
@meszrum więc tak...
pojawiły się ostatnio drgania ..rzadko, ale zawsze po tym jak jest już rozgrzany i zaczynam jeździć dynamicznie po mieście i np. zatrzymuję się na światłach. Drgania są wyczuwalne w fotelu kierowcy.
Myślę,że zaryzykuje i kupie używane poduszki, tylko muszę się upewnić że będą pasować Mam już upatrzone z 2002 tylko od wersji 163KM i koleś z którym gadałem przez telefon powiedział że bedą pasować

Co do G2
Jutro będę w ASO Zapytam się o te poduszki i kupię ori czujnik. Czytałem gdzieś instrukcję wymiany , ale chyba zostawie to diagtronikowi.

Będę informował o postępach

Więc byłem w ASO, nabyłem G2 z oringiem za 85złociszy i postanowiłem sam wymienić. Rzeczywiście jest to bardzo proste Nawet nie bawiłem się w żadne strzykawki i spuszczanie płynu Po prostu wyjąłem zawleczkę i wyciągnąlem stary czujnik Nawet jedna kropla płynu nie wypłynęła na zewnątrz
Skasowałem błąd w VAGu i ruszyłem na miasto Po ok. 15 min na zegarach pojawiło się 90 stopni ale VAG w dalszym ciągu pokazuję max 81 stopni
Także raczej termostat do wymiany ale to dopiero przy rozrządzie w listopadzie

Co do poduszek to pan w ASO powiedział że są obydwie takie same z czujnikami Cena sztuki 350zł Także zaryzykuje i kupie dwie z allegro za 200zł
Po wtryskiwacz lece jutro na Poleczki do Boscha ciekawe jaką cenę usłyszę
Mam tam kumpla może mają jakieś zniżki dla pracowników
:peace:

_________________
100 C4 '91 AAE Sedan
A6 C5 '00 AKE Avant


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2008 16:36:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
keniro napisał(a):
@meszrum więc tak...
pojawiły się ostatnio drgania ..rzadko, ale zawsze po tym jak jest już rozgrzany i zaczynam jeździć dynamicznie po mieście i np. zatrzymuję się na światłach. Drgania są wyczuwalne w fotelu kierowcy.
Myślę,że zaryzykuje i kupie używane poduszki, tylko muszę się upewnić że będą pasować Mam już upatrzone z 2002 tylko od wersji 163KM i koleś z którym gadałem przez telefon powiedział że bedą pasować

Co do G2
Jutro będę w ASO Zapytam się o te poduszki i kupię ori czujnik. Czytałem gdzieś instrukcję wymiany , ale chyba zostawie to diagtronikowi.

Będę informował o postępach

Więc byłem w ASO, nabyłem G2 z oringiem za 85złociszy i postanowiłem sam wymienić. Rzeczywiście jest to bardzo proste Nawet nie bawiłem się w żadne strzykawki i spuszczanie płynu Po prostu wyjąłem zawleczkę i wyciągnąlem stary czujnik Nawet jedna kropla płynu nie wypłynęła na zewnątrz
Skasowałem błąd w VAGu i ruszyłem na miasto Po ok. 15 min na zegarach pojawiło się 90 stopni ale VAG w dalszym ciągu pokazuję max 81 stopni
Także raczej termostat do wymiany ale to dopiero przy rozrządzie w listopadzie

Co do poduszek to pan w ASO powiedział że są obydwie takie same z czujnikami Cena sztuki 350zł Także zaryzykuje i kupie dwie z allegro za 200zł
Po wtryskiwacz lece jutro na Poleczki do Boscha ciekawe jaką cenę usłyszę
Mam tam kumpla może mają jakieś zniżki dla pracowników
:peace:

A już chciałem wkleić link z mojego elaboratu wymiany czujnika wraz ze zdjęciami (dzięki pomocy Piotrusia), ale jesteś już po. Było sucho to może nie było płynu w zbiorniczku wyrównawczym (niski poziom G12)?
Cena G80 "niewysoka" bo od 950 - 1400 (nowy ori) zł + montaż i ustawienie.
pozdr. ;)

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2009 14:41:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.paź.2007 10:40:52
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
Paw1972 napisał(a):
[quote="keniroCena G80 "niewysoka" bo od 950 - 1400 (nowy ori) zł + montaż i ustawienie.
pozdr. ;)

Witam
Skąd takie ceny, ja się ostanio za tym rozglądam i znalazłem w przedziale 1600-1900 PLN plus wymiana

Pozdrawiam kamrom

_________________
__________
A6 2002 2.5TDI V6 (AYM)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: