.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 10:28:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2] Straciła moc !! Błędy z VAGa !! PILNE !!
PostNapisane: 12.sie.2009 06:50:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Witam !

Sprawa jest następująca, moja Audi A8 4.2 99r. bez gazu, nie chce jechać.

Któregoś dnia nie chciała się wkręcić na obroty, pomyślałem że zalałem kiepskie paliwo, wyjeździłem stare, zatankowałem inne do pełna i było OK,

Za kilka dni zaczęła szarpać powyżej 4-5 tyś obrotów, teraz natomiast do 4 tyś bardzo się muli, nie chce jechać a od 4 tyś dostaje kopa takiego jak powinna, zaznacze, że na zimnym silniku jedzie bardzo źle a na gorącym jeździ duuużo lepiej.

Przy dodawaniu gazu na postoju strzela, jak daje gaz to nie jedzie odpuszczam to zaczyna przyspieszać

Jak się wkręci powyżej 4 tyś i zaczyna ostro przyspieszać to zapalają się kontrolki od ABS i ESP.

Oto błędy jakie wypluł komputer, powracają:

17549 - Load Calculation Cross Check: Implausible Value
        P1141 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
        P1130 - 35-00 - -
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
        P1128 - 35-00 - -
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
        P1137 - 35-00 - -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
        P0102 - 35-10 - - - Intermittent


Panowie sprawa pilna - w piątek potrzebuje samochód - wyjeżdżam - dzięki z góry za pomoc !!!

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Ostatnio edytowano 12.sie.2009 08:00:23 przez Prezes, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 07:20:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
17549 - Wyliczone obciążenie - implausible value (wiring, MAP, MAF)

17538 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga

17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga

17545 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata - b.jałowy

16486 - Przepływomierz powietrza (MAF) - niskie napięcie wyjścia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 07:56:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Dzięki, ale gdzie szukać przyczyny ?

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 08:37:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2008 23:05:47
Posty: 21
Lokalizacja: TRÓJMIASTO
Hejka. Ja miałem podobne objawy u mnie. Tez wywalało takie błędy, dodatkowo miałem też błędy sond i nie wiedziałem czym to mogło być spowodowane. W końcu postanowiłem jako pierwszy wymienić przepływomierz i pomogło. Autko zaczęło latać jak przed awarią i błędy zniknęły...Może u Ciebie również padła przepływka. Ps. Stało się to u mnie po tym jak pierwszy ( i ostatni raz ) zalałem benzynę 95 :) nie wiem czy paliwo było aż tak złej jakości czy po prostu zbiegło się to w czasie że padł przepływomierz niedługo po zatankowaniu...
Pozdrawiam i życzę powodzenia w naprawie ;)

_________________
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 08:53:48 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8288
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Powiem tylko że normalne paliwo 95 nic nie zaszkodzi (zaznaczam że normalne), lałem nie raz i róznicy nie ma czy to 95, czy 98 czy nawet 100
:peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-teraz] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 09:01:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Ja też tak stawiam na przepływke, wczoraj nawet pojechałem do "szrot" na podmianę ale okazało się że jest inna wtyka, muszę szukać innej. Czy ktoś może mi powiedzieć jaki powinien być numer przepływki ? 4.2 po lifcie 310 ps

Pozdrawiam i czekam na inne wskazówki

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 09:11:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2008 23:05:47
Posty: 21
Lokalizacja: TRÓJMIASTO
Podaj symbol silnika to postaram się poszukać numer przepływki, bo nie wiem czy do wszystkich silników 4,2 po lifcie to samo montowali...

_________________
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 09:16:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
AQF - najprawdopodobniej - czyli taki jak Twój.

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 09:25:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2008 23:05:47
Posty: 21
Lokalizacja: TRÓJMIASTO
Jeśli AQF to numer oooo: 077 133 471 G
jest jeszcze drugi numer na przepływce jest to oznaczenie boscha 0 280 218 015.

_________________
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 09:49:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Dzięki CIERNI, a ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?

Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 11:31:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Witam !

Problem rozwiazany, przeplywka padla, ale ja mam numery takie -
F 00C 262 041
865151A

Może ktoś to sprawdzić czy wogule mam dobrą przepływke ?

Pozdrawiam i proszę o jakieś info bo muszę nową zamówić.

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 12:36:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
nie wiem co masz u siebie ale kolega Cierni dobrze wczesniej napisal.
zobacz : http://a8.audi.kalisz.pl/A11AD8.htm

Przepływomierz powietrza
Numer ewidencyjny:0 280 218 015
Producent: BOSCH
Opis: BOSCH Czujnik przepływu powietrza Audi A6,A83.7-4.2 ARS,AQG,ARU,AQF 98-01


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 12:59:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Jest OK, ja podwałem numer bezpośrednio z przepływki (wkładu) a to są numery z "tuby" bo to jest sprzedawane jako całość przepływka z obudową.
Jest Ok, zamówiona przepływka 250 zł BOSCH (regenerowany) Powiedzcie mi czy warto w regenerowane wchodzić ? Bosch daje gwarancje (nie jest to chiński zamiennik)

Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 13:33:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
na regerenowana masz jakas gwarancje?
nowa o ile dobrze pamietam to wydatek +/- 600 PLNow, (Bosch)
wiec czy warto, sam sobie odpowiedz....

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 14:30:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
To jest Boscha tylko że regenerowana i dają na to roczną gwarancje. A całkowicie nowa Bosch to 450 zł

Zaryzykuje regenerowaną :)

Pozdrawiam

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.sie.2009 15:08:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Ja zakładając "srosza" ze sklepu - oddałem natychmiast, bo chyba był popsuty.
Auto sie wkrecało chodziło jak nalezy ale wyskakiwał błąd z ESP, ABS... LMM.

LMM tylko ORI. W ASO 470zł. Masz gwarancje na 2 lata.

(AQF,AQG,ARU) 077 133 471 GX - oddajesz starą w rozliczeniu.

Sprawdz jeszcze filtr paliwa, szczelność w dolocie (szczególnie przy filtrze powietrza) Czasem ta gumowa rura jest zle zakładana lub nadcinana przez zle założoną opaskę.

Chociaż wszystkie błędy ewidentnie wskazują na LMM.
Na 99% to przepływomierz.


Pytania pomocnicze:

Jaki masz przebieg?
Miałeś jakieś oznaki padającej pompki paliwa? Falujących obrotów? Problemy z przepustnicą?
Kiedy wymieniałeś filtr pow, paliwa?
Jak tam Twój system skracania dolotu?

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 18:27:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
masz juz zamontowana nowa przeplywke? jakies zmiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: