.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2024 10:01:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI AKE] pierwsze logi do oceny :)
PostNapisane: 13.sie.2009 13:03:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Witam,

dzis przeczytalem chyba ze 7 razy temat kolegi Meszrum'a na temat diagdnostyki TDI. cos nie bardzo mi to szlo poniewaz mam laptopa pod Vista i dosc czesto wyskakiwalo "program przestal dzialac".... ahh
zrobilem logi statyczne gdy auto stalo, a do zrobienia dynamicznych brakowalo mi drugiego kierowcy. ocencie moje logi, nie krzyczcie jesli zle sa zrobione :)

pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 13.sie.2009 17:27:42 przez zegar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 14:48:10 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Uruchamiaj VAG " w trybie zgodnosc z WIN XP albo Win 2000" oraz dodatkowo "Uruchom jako administrator" powinno byc lepiej.

Logi zle skonwertowane - prawdopodobnie skonwertowales dwa razy - rozjechaly sie tabele.

Bedziesz musial przeczytac temat jeszcze jakies 3 razy - brakuje kilku grup ;)

Pozdrawiam i powodzenia

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 16:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Przeczytalem raz jeszcze wszystko, zorbilem jak podpowiedzial Przemik, aby uruchomic Vaga na viscie i..... wyszlo to :

http://zegar.eu.interii.pl/audi/bs000.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/bs003.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/bs004.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/bs011.jpg


Mam nadzieje ze teraz bedzie dobrze :d


Ostatnio edytowano 14.sie.2009 11:25:18 przez zegar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 22:10:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Logi statyczne Basic Settings są OK w sensie prawidlowo zamieszczone.
Logi statyczne normalne ech... zupelnie nieczytelne - wygladaja na skonwertowane dwa razy.

Zrob dynamiczne i ponownie statyczne.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 00:03:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
napisz sobie w excelu cokolwiek w 2-3 kolumnach i nagrajach jako csv i zobaczysz jaka plik musi miec strukture... poradzisz sobie tym windowsowym edytorem tekstowym w przekonwertowaniu logow by excel nie rozbijal czesc dziesietna i ulamkowa w osobne kolumny (dasz rade)
Jak bedziesz robil dynamiczne samemu (zalaczasz logowanie na postoju i dopiero but) to wytnij z logow czesc nieistotna

zrob dynamiczne 003, 004, 008, 011
tyle co widac to ze "tycko" masz zle ustawiony poczatek wtrysku
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 11:04:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
mam nadzieje ze teraz jakos to wyszlo, :/

http://zegar.eu.interii.pl/audi/bs000.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/bs003.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/bs004.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/bs011.jpg



http://zegar.eu.interii.pl/audi/d001.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/d003.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/d004.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/d008.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/d011.jpg



http://zegar.eu.interii.pl/audi/n000.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/n001.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/n003.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/n004.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/n007.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/n013.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/n014.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/audi/n018.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 12:01:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Turbo w porządeczku, :) na 04dN widać, lecz w [nastawach podst.] jakis czad. Ale to malo istotne ;)
VP44 daje rade, takze norma. lecz jest lekka rozbierzność. Wydaje mi się, że chyba coś było dłubnięte w sofcie, lecz doladowanie wyglada na serie, tak mi sie zdaje.

Chlopaki zaraz Ci tu rozgryzą fachowość od strony wykonania softu.

Generalnie motor Ok.

edit: chyba dlugo stał na jałowym, albo słabo przepalony EGR...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 12:35:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
program bardzo lichy - zupełnie jakby ktoś nie zalogował po modyfikacji, żeby sprawdzić swoją pracę. wygląda na robiony w pośpiechu / gotowiec.

lichy dlatego, że dziura w doładowaniu w granicach 2500 rpm [011dN] to kompromitacja.
po co komu program, który zabiera dynamikę?

druga rzecz to 004dN, którego mapa zakłada zbyt duży skok nastawnika.



kto był autorem ów modyfikacji?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 12:45:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
meszrum napisał(a):

lichy dlatego, że dziura w doładowaniu w granicach 2500 rpm [011dN] to kompromitacja.


i to delikatnie opisując...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 12:50:34 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zegar
- turbina do regeneracji, gdyż zmienna geometria leży i kwiczy, chociaż N75 aż błaga o współpracę (to nie program jest winny dziury w doładowaniu)
- kąt wtrysku do poprawy
- termostat do wymiany

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 13:13:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Piotruś to jak to jest, w 004dN T ma poprawne wartości [wykonywalne], a na BS=Nastawach podstawowych N75 tego nie wskazuję przecież...

Chyba, że się w czymś machnąłem. ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 14:01:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
...gdyby to była wina T, to mielibyśmy OB ponad 2500 mbar.
wystarczy spojrzeć na 008dN by zauważyć, że ciśnienie doładowania musi tak wyglądać.

sterowanie T i jej zmienna geometria działa poprawnie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 14:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
chlopaki, to turbine mam do naprawy czy moze byc?
owszem macie racje, soft byl modyfikowany, lecz sprawa ma sie tak....
auto wiechalo na chamownie i wyplulo z sie "az" 156 koni,
panowie z krakowskiego Vtechu probowali podciagnac dziure ktora ma auto (wykres ponizej) lecz nic z tego nie wyszlo, przyczyna musi lezec w osprzecie?
lekko poprawili i wyszlo 165 koni.
moze maacie jakis patent zeby nie bylo tego uskoku na wykreisei?

LINK: http://zegar.eu.interii.pl/audi/pomiar.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 14:56:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nowa T nie doda Ci ani jeden PS.
o ile dziura, moim zdaniem, leży w programie, o tyle problem z mocą leży w pompie i to ją jako pierwszą poddałbym sprawdzeniu przez kogoś, kto dysponuje nie tylko stołem ale i wiedzą.

dlaczego pompa? 001.3 - w przypadku gdy wartość wykracza ponad 25 CF, wówczas pompa podlega sprawdzeniu [ELSA mówi oczywiście o wymianie].


vtech nie ma chyba nigdzie dobrych opinii [gotowce]...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 15:08:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Meszrum, niie mialem na mysli nowej T, tylko jeden kolega napisal ze jest ok, drugi troszke odwrotnie.

co do pomiaru ktory pokazalem troszke wyzej, jest to standardowy program, jaki auto mialo, na nim wyszlo walsnie 156 koni. vtech chcial programem "wyprostowac" ta dziure ale sie nie dalo.

Meszrum obstawiasz ze mam pompe do regeneracji? i znowu troszke wyzej chlopaki pisali ze jest ok...
to ja juz sam nie wiem, co to za przyczyna ze jest taki spadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 15:31:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Zegar :

- logi nie pokazują oryginalnego programu ...
- jest obiektywnym faktem, że pompa tez może powodować takie tąpnięcie ...
Zresztą "nieważne" , bo na aktualnym oprogramowaniu to auto już nigdy nie będzie dobrze jeździło.

Moja propozycja jest taka:
- wróć do absolutnej serii
- oddaj pompę, wtryskiwacze i turbinę do sprawdzenia/kalibracji/regeneracji, zależnie od rzeczywistych potrzeb ustalonych na adekwatnych stanowiskach naprawczych (wszystko mżesz zrobić w tym samym czasie, a nawet w tej samej firmie - jeśli chcesz namiary na PW)

Grejf - kanał 004 dotyczy kąta wtrysku, nie dotyczy turbo - doprecyzuj pytanie ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 15:39:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zegar,


napisałem Ci wyraźnie, że program jest bardzo lichy [czyli lepiej mieć serię].
napisałem Ci, że pompa na biegu jałowym ma niepoprawny parametr CF, który normalnie powinien stać sztywno na poziomie ok. 20 [maks. 25], a u Ciebie jest 27. oznacza to, że pompa jest nie tyle co do regeracji na pałe, ale do sprawdzenia [za taki poziom CF mogą odpowiadać trzy elementy - trzeba wiedzieć który wymienić].

także: ani nowa pompa, ani nie do regeneracji.
pompa do sprawdzenia.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 15:41:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Piotrus, logi teraz nie pokazuja serii bo soft byl lekko zmodyfikowany, jak pisalem vtech probowal lekko podpostowac ta dziure ale sie nie dalo.
auto przed pomiarem mialo 156 ps a po lekkiej korekcie wyszlo 165 jak pamietam.

a jest taka opcja ze po regeneracji pompy, na tym programie auto odzyska sprawnosc i bedzie lepiej troszke jezdzic? a jak sprawa ma sie do wtryskow? sa ok czy tez trzeba chociaz je przeczyscic? nie wiem czy to ma znaczenie ale auto wogole nie kopci, wiec moze nie jest jeszcze tak zle ?? jak myslisz?


zapewne lepiej sie na tym znacie, wiec mysle ze tak zrobie, pojade jeszcze raz niech mi zamontuja serie, a pompe oddam do sprawdzenia i zobaczymy co bedzie :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 16:11:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Moim zdaniem - program pisany "pod usterkę" nie sprawdzi się w silniku ze sprawnym osprzętem (już sam pomysł naprawy usterki poprawką softu ... :): ... ) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 16:12:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
a moze zrobimy tak.... ja pojade zmienic program na serie, zrobie raz jeszcze logi i powiecie czy dalej pompe obstawiacie?! moze vtech chcial na sile wyprostowac ten ubytek w wykresie i pozminial sporo, a w koncu nie wiele to pomoglo, a wartosci teraz w logach wychodza jakie wychodza.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: