.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.maja.2024 13:52:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 16:14:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Tak - wiarygodność tzw. logów na oprogramowaniu seryjnym jest zdecydowanie większa. IMO masz dobry pomysł ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 16:38:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Piotrus dN011, sorry, zreszta juz nie wazne, bo juz sie sam dopatrzylem :peace:

Kolego Zegar, a ile masz przebiegu?

dziwi mnie, ze v tech i to w Krakowie nie prześwietliło [skorupy] w ogóle podchodząc do modyfikacji. Pompa może być przyczyną, lecz gdy podniesli moc o 15PS dziura zrobiła się większa, lecz mniej odczówalna zapewne [nie na logach] łatanie defektu pod zły stanem VP44 / wałków mozliwe, ze jest ich kraniec. co Wy panowie na to?

Poza tym, już kucająca pompa VP44 "nie dymi", gdyby miała złe nastawy [ co i tak widać, ze ma rozbieżne ], ale była by sprawna obiawiała by sie dziwnym rozruchem, lub przydymianiem zapewne.

A w v techu mowili, Ci cos, ze jest stan silnika taki, na ile modyfikacja wyszla?

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 20:36:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Grejf wiec moze odpowiem pokolei:

auto ma przejechane 181000 jest to mysle przebieg oryginalny bo praktycznie do konca mialo ksiazke itp. ale na 100% nigdy nie wiadomo.

moc zostala podniesiona dokladnie ze 156 na 165

"dziura" jak byla tak zostala

odczuwalna nie jest wogole, (odziwo) raczej plynnie przyspiesza

nie wiem czy to bylo pytanie, ale auto nie dymi wogole,

rozruch jak najbardziej ok, dwa do trzech razy zakreci po nocy.

a co do vtechu, zrobili mi pierwszy pomiar, pokazali ze jest dziura, przeczyscili przeplywke (ale nic nie dalo) i zrobili program.


Piotrus, pisales ze mam termostat do wymiany, masz racje, ostatnio zauwazylem ze cos sie nie zamyka i jezdze na duzym obiegu, zrobie to na dniach, napisales ze mam zly kat wtrysku, moge to zrobic sam ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 21:58:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
zegar napisał(a):
Piotrus, pisales ze mam termostat do wymiany, masz racje, ostatnio zauwazylem ze cos sie nie zamyka i jezdze na duzym obiegu, zrobie to na dniach, napisales ze mam zly kat wtrysku, moge to zrobic sam ?


Odbierz PW (masz komplet - z kolorowymi zdjęciami, dosłownie z wszystkim ;) ) .
:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 22:30:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Piotruś,

dzieki Ci wielkie :diabel: :diabel: :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2009 22:37:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
wartosc "spec" w 011D nie zalezy w zaden sposob od stanu T, jej lopatek itp - to wartosc odczytana z mapy (ustawiona przez producenta/tunera)
Jak dla mnie tak "po logach" ten soft jest malo logiczny (turbina lepiej znosi wysokie ladowanie w nizszych obrotach wiec to tam daje sie jej "poszalec")
Poniewaz T osiaga zadane 2230 w 4tys obrotach to tym bardziej nie powinno byc problemu "marnych" 2,5 tys (a jest) wiec nie wiazalbym tego ze stanem pompy.
Bylo od tunera wydebic ori soft ze swojego auta - kabelek z allegro "za stowke z hakiem" i sam bys sobie mogl zczytac to co teraz masz, wgrac serie by sprawdzic "jak jest na serii" i po uleczeniu wgrac ponownie czipa
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 17:10:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
mam juz serie wgrana, zaraz pedze do autka i zrobie logi.
nie wiem Przemek, czy czytales dobrze, ale wykres z chamowni jest z seryjnego auta, a tam jest dziura.... tuner probowal to poprawic ale nic z tego nie wyszlo.


LOGI ZROBIONE NA SERYJNYM OPROGRAMOWANIU



http://zegar.eu.interii.pl/logi/bs0.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/bs3.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/bs4.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/bs11.jpg



http://zegar.eu.interii.pl/logi/d0.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/d1.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/d3.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/d4.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/d8.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/d10.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/d11.jpg



http://zegar.eu.interii.pl/logi/n0.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/n1.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/n3.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/n4.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/n7.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/n13.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/n14.jpg

http://zegar.eu.interii.pl/logi/n18.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sie.2009 20:55:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
W mojej osobistej ocenie widać "dziurę" tak w cisnieniu doładowania jak i w dawkowaniu paliwa. W tej sytuacji nie miałbym odwagi jednoznacznie wskazać winnego (układ paliwowy vs układ ssący/doładowanie/turbo/EGR) .

Ponieważ nawet w logowaniach nastaw podstawowych widać niezwykle wyraziste zawahanie obrotów biegu jałowego podczas zmiany żadania z OFF na ON i odwrotnie - i to zarówno w przypadku turbosprężarki jak i w przypadku EGRa mam nieśmiałą hipotezę o :

- kompletnie zasyfiałym układzie dolotowym - szczególnie na odcinku pomiędzy kanałem EGR a kolektorami ssącymi (co może powodować duże trudności układu ssącego)

lub

- "zwyczajnie" zużytej zmiennej geometrii łopatek w turbosprężarce (co można zweryfikować w serwisie Gareta lub poprzez próbne "podłożenie" innej turbawki do silnika)

Ponieważ od czegos należy zacząć - to ja właśnie proponowałbym jednak układ dolotowy gdyż obecnie więcej symptomów pokazuje w jego kierunku niż na układ zasilania paliwem.
Zaznaczam jednak - to tylko hipoteza i sugestia, której absolutnie nie trzeba brać pod uwagę ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 09:03:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Czesc,
zegar napisał(a):
nie wiem Przemek, czy czytales dobrze, ale wykres z chamowni jest z seryjnego auta, a tam jest dziura.... tuner probowal to poprawic ale nic z tego nie wyszlo.


czytalem moze po lebkach (przepraszam) - jak to w pracy:)
interesuje mnie kolejnosc zdarzen oraz stan Twojej wiedzy o tym aucie (popraw jezeli zle sie domyslam/nie doczytalem)
Dzien pierwszy

Wersja 1)
Poszedles bez wiedzy o klopotach z T do vtechu, zeby Ci koni "wyczarowali", hamowali auto, logowali i zamiast odeslac do mechanika (by ten "naprawil" T) podjeli sie (mowiac szczerze: "polasili" na latwa i szybka kase jaka jest czip klekota) uslugi cziptuningu
Cos tam pomotali, kase skasowali

Wersja 2)
Poszedles swiadomie z wiedza o klopotach z T do vtechu, zeby Ci mimo wszystko koni "wyczarowali", hamowali auto, logowali, nie ruszyli spechalnie/wcale chyba ladowania (nie wpatrywalem sie dokladnie seria<>chip w 011D)-bo wiedzieli, ze T jest niesprawna ale dodali koksu by "uratowac" spadajace ladowanie (od koksu moc przeciez tez przybedzie... dokladnie jakbys powerboxa zalozyl- tylko drozej)

Dzien drugi
Odkryles magie kabelka do diagnostyki, pologowales, wystawiles logi na forum i powiedzieli Ci, ze jest kicha

Dzien trzeci
Poszedles do vtechu (domysly) a oni wgrali seryjny program i z chudszym portfelem wrociles dokldanie do punku wyjscia


jutro
pojdziesz z autem do najwlasciwszej osoby czyli "mechanika" by ten naprawil Ci popsuty samochod... moze zdecydujesz sie na ponownego czipa (moze masz go za darmo/juz tanio w vtechu...)

Wniosek
przed wyprawa do tunera trzeba zbadac fure na wlasna reke (i ewentualnie naprawic) bo czipmacher to ktos kto kasuje za "viagrowanie" fury a nie rozczulaniem sie nad autem klienta i ewentualnym marnowaniem swojego czasu-kasy (bo gdyby umowionego klienta odeslal to ma przerwe na kawe do nastepnego)

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 20:12:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Przemku :)



Dzien 1.


Poszedlem bez wiedzy o klopotach z autem, (czy to T to jeszcze nie wiadomo) auta raczej nie logowali, wjechali na rolki, zhamowali, wyszlo sto piecdziesiat kilka koni, pokazali mi wykresik, powiedzieli ze silnik lekko przerywa, ze nie jest na 100% sprawny, ale ten typ (chyba chodzilo o 2,5 tdi) tak ma ze nie ma nigdy serii.. zapytali sie mnie czy sie podejmuje czipa, zdawalem sobie sprawe ze autko ma juz 7 lat i nakrecone nieco ponad 180000 km. wiec sie zgodzilem, z mysla ze przynajmniej auto do serii wroci. wyszlo az 8 koni wicej :/ pojezdzilem raptem weekend i doszedlem do wnisoku, ze nie ma rozncy w koniach a Nm doszlo jakos 30, wiec to nie warte ten kasy, pojechalem na wgranie seryjnego softa, kase zwrocili (oprocz pomiaru na hamowni) wiec nie jestem az tyle w plecy.



Dzien Drugi.


Kabelek posiadalem od jakiegos czasu, lecz uzywalem go do sprawdzenia czy auto nei wykazuje bledow (silnik skrzynia itp) dopiero zaglebiajac sie w tematach forum, doszedlem do diagnmostyki tdi. sporo rzeki w wisle upynelo nim zrobilem poprawne logi ale udalo sie. nie sadzilem ze kabelkiem za "sto pare zl" mozna auto przeswietlic.



Dzien Trzeci.


Zostal wgrane oryginalny soft, kasa bez pomiarow na hamowni zostala zwrocona.



Dzien Czwarty.


nie pojade do mechanika, poniewaz w czestochowie mojej, naprawia sie "mlotkiem i drutem" nikt nie slyszal o laptopie, kableku, nie wpsminajac o logach z vaga. :( jesli jakims cudem dojde do tego co mojemu samochodzikowi dolega, mysle ze podejme odpowiednie kroki, ale bez 100 % przycvzyny, szkoda poprstu kase wydawac. jesli auto zostanie naprawione, mysle ze poki co odpuszcze temat "czipmagii" na jakis czas, poniewaz tyle sie nasluchalem o 2.5 tdi ze sam juz nie wiem co z nim zrobic, jezdzic bede napewno a czy mocniejdszym czy seryjnym silnikeim to nie wiem.



Wniosek.


przed wyprawa do tunera, trzeba nawet 3 razy sprawdzic fure ale kasy z portwela ubedzie sporo, bo czipmacher nastawiony jest na zyski, a widzac kolejne tdi, to powod do sciagniecia kasy.



Wniosek 2.


Serdecznie pozdrawiam panow z ASO Audi Czestochowa.
Smiem twierdzic ze ich wiedza zatrzymala sie na poziomie... (bez komentarza)
(probowalem pokazac wykres z hamowni, powiedzialem ze silnik przerywa w danym zakresie obrotow, to nie szczegoeni byli zaintewrsowani, nawet im sie kabela nie chialao podlaczyc. moze porsotu 7 letnie auto nie zasluguje na naprawe w aso?!



Przemek, ile Twoj Passat ma konikow po tych wszystkich chipach? :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 20:36:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
powtórzę to co napisałem na samym początku: sprawdziłbym pompę na stole Bosch'a.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2009 22:09:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
najwazniejsze, ze wyciagasz wlasciwe wnioski. Nie sadze, ze w Czestochowie naprawde nie ma mechanika (dlaczego skupiasz sie na ASO?), ktory zna sie na diagnostyce i potrafi Ci zweryfikowac pare potencjalnych przyczyn "tej dziury" (rozumiem, ze zle doswiadczenia zbudowaly u Ciebie taki obraz)
Co do "Mocy" .. w dieslu sprawa jest o tyle prosta, ze zakladajac, ze fura jest sprawna to naprawde z dokladnoscia do paru koni doswiadczony czipmacher oceni ile tych koni jest
Mam automat a zhamowac to nie jest tak prosto (sensownie!) bo wynik w automacie ma zanizona max moc i podwyzszony monment wiec placic za fikcyjny wykres nie mam sensu (instrukcja hamowania tipa audi mowi wprost o podniesieniu wyniku o pare procent ze wzgledu na straty w skrzyni)
Tiptronic ma fcje szacowania momentu obrotowego (moc w excelu przeliczyc mozna) i te szacunki to drobne 240koni (byly w okolicach 160 na serii) - wiec wykres moge wygenerowac, rzuca na kolana:).. realnie to jakies 190 (zdecydowania wiecej koksu + ladowanie w T mam u siebie wzgledem 180ps)
Wracajac do Twojego auta... auto ma miec 180ps w gornym zakresie i tam akurat Twoja turbina raczej dobrze dmucha. Nie widac zeby jakos strasznie przeplywka ciela dawki... moc w klekocie jest z koksu to moze jego wlasnie pompa podaje mniej niz w logach to widac? Dodatkowo dawki "po czipie" podniesli Ci calkiem sporo.. jak widac "raptem" doszlo tylko 8 koni.. wiecej boxem z allegro pewnie mozna osiagnac
No klokot masz...
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 10:14:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Ja bym też nie załował sprawdzić szczelności samego intercoolera, jak i nie omieszkał bym zajrzeć pod dekle zaworowni... po czym zmierzyć walki.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 18:04:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Przemek:

"No klokot masz... " nio chyba mam, ale ja zawsze jestem dobrej mysli i mam nadzieje, ze uda sie "zalatac" dziure i moje TDI znowu odzyje :)

To nie jest tak ze mam zle zdanie o mechanikach, poprstu nawet jesli maja jakis sprzet, to jedynie potrafia bledy zczytac a skasuja za to przy okazji 60 zl.
co do ASO, sadzilem ze taki problem zostanie tam naprawiony, pomylilem sie, trudno, jakos dam rade bez ich pomocy.


w najblizszym czasie przeczyszcze uklad dolotowy, jak Piotrus radzil, bo z tym jakos sobie dam rade, jesli nie bedzie roznicy w logach, zajme sie pompa :(

a powiedzcie mi czy moje TDI powinno chociaz troszke kopcic na czarno?
nigdy nie widac za nim czarnego dymu, przy spokojnej jezdzie, przy "palowaniu" no zero poprostu.
wiem, ze diesle kopca, stare czy nowe, taki ich urok, a moj nie chce ani troszke, czy to dobrze??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 18:33:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
możesz zacząć od pompy. jej niesprawność widać w logu 001sN.
jeżeli cokolwiek jest niesprawne w tym samochodzie, to jest to pompa.
moc w samochodzie pochodzi z dawkowania paliwa - jeżeli jest zakłócone, to zakłócona jest również moc.

nieszczelności dolotu/IC widać byłoby w logach dynamicznych.
...a widać jedynie dziurę w doładowaniu, która:
a. nie jest przyczyną braku mocy z uwagi na jej miejsce w zakresie rpm;
b. jest spowodowana brakiem parcia na turbinę.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 18:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Meszrum, wiem ze jestes madry w tych sprawach, ale mozesz mi troszke prosciej opisac punkt A a szczegolniej B ? jesli chodzi o 001 to masz na mysli wartosc CF? ze u mnie wynosci 27? a pwiedz mi co to jest za zawartosc, skad sie bierze, dlaczego u mnie jest tak wysoka?

oraz ponawiam pytanie, czy moje TDI nie powinno choc troszke zakpcic?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 19:10:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
parametr CF powinien wynosić normalnie na jałowym 20*. powyżej 25* uznawany jest za niewłaściwy i pompa powinna być wymieniona [czyli sprawdzona]. mogą wystąpić problemy z mocą.

ad. a
masz dziurę [dołek] w doładowaniu.
taki dołek nie odpowiada za brak mocy, która i tak jest osiągana przy ok. 4000 rpm.

ad. b
T jest napędzana przez spaliny, które pochodzą z reakcji spalania paliwa [w naszej rzeczywistości energię czerpiemy z eksplozji*]. jeżeli jest mniej paliwa, to spalin jest mniej. skoro spalin jest mniej, to siła ich parcia jest mniejsza, co powoduje dołek w doładowaniu [ew. może powodować], gdyż nie ma co napędzać T.



*pojazdy obcych cywilizacji napędzane są efektem implozji i nie mają problemów z mocą/wałkami/dymieniem ;) .

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2009 19:37:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
ooo teraz to zrozumialem :D

Mysle ze wczesniej czy pozniej i tak mnie pompa nie ominie, wiec pewnie zbiore sie, odloze troche kasy i oddam ja do sprawdzenia, pewnie samo sprawdzenie z tysiaka mnie szarpnie, :|


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: