.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.kwi.2024 10:12:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2,5 TDI V6] brak mocy i piszczy logi - pęknięta turbina
PostNapisane: 13.sie.2009 20:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
Witam wszystkich. Mam problem.
Dzisiaj jadąc dodałem gazu do deski moja A6 wskoczyła na 4 tys i nagle zdechła.

Maxmalnie teraz ma obrotów 2500, i prędkość ok. 60-70 km/h. Gdy teraz naciskam do deski wyje ale nie jedzie. Gdy puszczam pedał gazu piszczy w okolicy turbiny.
Poniżej logi z vaga:
Control Module Part Number: 8E0 907 401 N
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000AG 0003
Software Coding: 01001
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 00004059 130 106KC318_1.V14230119383
Additional Info: 00004059 130 106KC318_1.V14230119383
2 Faults Found:
00560 - Exhaust Gas Recirculation System
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

Wiem że przyczyn moze byc kilka ale może ktoś spotkał si z identycznym problemem co może bycnie tak.

Za pomoc wielkie dzieki. Jak ktoś jest z okolicy Tychów i mógłby pomoc w naprawie albo kogoś polecić bardzo prosze o informacje. Chciałby wyjechać w sobotę a mam problem.


Ostatnio edytowano 14.sie.2009 19:42:45 przez arkoch, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 20:49:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
W wyszukiwarkę wpisz sobie "00575", "notlauf"

Marnie widzę ten sobotni wyjazd :|

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 20:53:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
musisz zrobić pełną statyczną [wraz z BS] diagnostykę.
dynamiczna nie jest konieczna, gdyż i tak wiadomo co w niej będzie.


[+]
jakim cudem wkręciłeś V6 TDI do 5000rpm? to auto jest po tuningu?
nie wiesz o tym, że wyjątkowo można przekroczyć 4000rpm?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 21:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
znaczy sie do 4000 tys literówka. juz szukam co i jak jak bede mial pytania to zobacze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sie.2009 22:15:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
meszrum napisał(a):
dynamiczna nie jest konieczna, gdyż i tak wiadomo co w niej będzie.


Czemu tak ? :/

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 08:04:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
poniżej zamieszczam logi tylko statyczne ponieważ dynamicznego nie ma szans zrobić. Na 3 biegu jest max 2300 obrotów. Prosze o ocenę. Zrobiłem w dwóch wersjach. z wciśniętym pedałem do końca i bez. W tych logach bez w ostatnim etapie pomiaru wciskałem na chwilę pedał do końca.
Linki do logów z wcisnietym pedalemgazu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e9 ... 37914.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/348 ... a611e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ac ... 248f8.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad6 ... f5787.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/410 ... 67233.html
bez wcisinietyego pedału gazu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c8 ... 58a7d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91c ... 80eb9.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa1 ... 6306e.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e7 ... 654a7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e00 ... fdbcc.html

Panowie specjaliści prosze o pomoc.
Zgóry dziekuje

[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 12:27:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Turbawka do regeneracji lub zdiagnozowania problemu nie dmuchajacej T, po drugie kąt wtrysku do lekkiej korekcji.

Następna sprawa Turbo się "szczesliwym trafem" zamieliło w środku nie zasysając łopat dalej chyba, polecam Ci doholowanie do warsztatu auta, nie ryzykując.

Jak kolega merszum zauważył kręcenie V6 2.5 do 5 RPM to chyba po modyfikacji softu i to przez jakiegoś "tunera hardkorowca" traktowałes motor nadzwyczaj mocno skoro pomieliłeś turbo, bo one nie siadło z przyczyn wyexploatowania, tylko z zarżnięcia ;). No chyba, ze bylo slabo skalibrowane pod wzgledem samych wartosci doladowania/ przeladowania.

Jeżeli jesteś z Tychów, co do mechanika, zapytaj na PW kolegę o nicku Piotruś.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 13:01:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.wrz.2006 10:26:19
Posty: 304
Lokalizacja: W-wa
Grejf:

arkoch napisał(a):
znaczy sie do 4000 tys literówka. (...)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku

Moja A4 B6 2.5 V6 TDi Quattro BDH:
http://public.fotki.com/and777rew/
http://www.a4-klub.pl/smf/audi_a4_b6/b6 ... 376.0.html

quattrocat
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 13:05:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Rzeczywiście, umknęło to mojej uwadze. ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 15:04:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
to co sie w koncu zepsuło cała turbina czy cios po drodze? właśnie znalazlem firme w rudzie slaskie ktora by mi zregenerowala ta turbine za 1000 zł. Ale chce byc pewien i poczekam na Wasze opinie


Ostatnio edytowano 14.sie.2009 15:20:36 przez arkoch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 15:05:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
arkoch,

zrób poprawnie logi statyczne oraz BS.
w przeciwnym razie dyskusja nie ma sensu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 15:22:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
co to znaczy popranie zrobile tak jak to jest opisane w tym temacie: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752. Jedno co nie wiem czy robis to calkowicie na biegu jalowym czy na wcisnietym pedale i dlatego zrobilem tak i tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 16:21:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Arkoch - zamiast logować otwórz maskę i sprawdź krok po kroku szczelność układu dolotowego.
Najczęściej (choć nie tylko !!) obluzowuje się przewód gumowy na łączeniu z rurą biegnącą wzdłuż prawej głowicy oraz z drugiej strony - na łączeniu odcinka gumowego z rurą łączącą kolektory.
Sprawdź też czy nie spadła dźwignia z klapy gaszącej ... .
Tutaj:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1300080
... objawy były analogiczne do Twoich, naprawa trwała całe 10 minut z opowiadaniem wiców o dupie marynii ... ;) (za to dojazd zajął kilka godzin :D :peace: )
W ostateczności pooglądaj instalację podciśnienia sterującego N18 i N75.
Zobaczysz, ze usterka jest bagatelna (90% pewności).
Jeżeli nie chwyci Ci kontakt z firmą, której namiar dostałeś na PW i nie dasz rady samodzielnie zlokalizować usterki - to możemy się spotkać ale późźźnnyymm wieczorem (lub nocą), kiedy dojadę na Śląsk (30 km od Tychów) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 16:57:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
Piotruś [aby tak bylo], ale gdyby miał pourywane, nieszczelne, rury to by zauważyl zapewne za sobą kłęby dymu...

[chyba, ze autor o tym nie wspomnial] ;)

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 18:14:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2008 21:27:46
Posty: 50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Audi A6 C7 Allroad 3,0 313PS
że tak powiem no to chyba dupa sciagnalem osłone turbiny i niestety jest peknieta po prostu rozdzielona na dwie czesci.
Dla zainteresowanych ponizej zdjecia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a97 ... baa38.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e5 ... 1cd72.html

Wydaje mi sie ze tak nie ma byc :)

Piotrus miales racje ze zajelo mi to piec minut ale chyba bede musial isc w koszty . Prosze poprawcie mnie jesli sie myle.
1. Musze kupic uzywana turbine
2. Musze oddac ja do regeneracji

No chyba ze ktos ma jakis inny pomysl.
Kazdy "tanszy" mile widziany.

a i jeszcze jedno pytanie co moglo byc powodem ze turbina szczelila na pol???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 18:30:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4387
Lokalizacja: Wrocław
arkoch napisał(a):
że tak powiem no to chyba dupa sciagnalem osłone turbiny i niestety jest peknieta po prostu rozdzielona na dwie czesci.
Dla zainteresowanych ponizej zdjecia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a97 ... baa38.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e5 ... 1cd72.html

Wydaje mi sie ze tak nie ma byc :)


LOL :D :galy: :D

Szukaj nowej sprężarki.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 18:41:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5549
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 5x Audi
Tego tu jeszcze nie było :):

_________________
Jest 2x A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 21:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.gru.2007 10:03:31
Posty: 97
Lokalizacja: Beskid Śląski
Chyba najlepiej będzie;http://www.turbo-tec.eu/pl/ pozostawiam pod samoocene dobrowolny wybór. ;)

_________________
A6 C5 AVANT AVF

Black Machine


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2009 22:05:35 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Ja pafnucze ... :): . Ależ buba ... :/ . Ciekawe dlaczego ... . Sugeruję nie niszczyć materiału dowodowego i zlecić demontaż baaardzo doświadczonemu fachowcowi, który zdiagnozuje przyczynę, coby ponownie takiej afery nie było ... .
Potencjalnych przyczyn takiej awarii może być bez liku - na przykład pękający kolektor wydechowy, jakiś problem z wkładem filtrujacym czy nawet niestarannością serwisu ... . No "nieźle" ale przed zabudowaniem nowej turbiny MUSISZ WIEDZIEĆ DLACZEGO STARĄ SPRĘZARĘ TAK NAGŁY SZLAG TRAFIŁ... (??!!!) .

Rekin - co typujesz (na luzaku, na chybił-trafił) ??
Jak dla mnie fota zrobiona jest "małokolorowo" ale coś mi się zdaje, że grucha już nie bardzo jest w oryginalnym kolorze (choć zdjęcia bywają mocno mylące) ... .

:peace:

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2009 00:54:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ależ diagnozy nie trzeba szukać nie wiadomo gdzie...
naprawdę nie wiecie dlaczego się urwało?

spójrzcie na mapę doładowania: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/410 ... 67233.html .
urwało się, gdyż tuner-debil napisał program, który ukręcił sprężarkę.
jeżeli mapy dawek utrzymane są w podobnym, radosnym tonie, to każda nowa T skończy tak samo.


arkoch,

mam prośbę - przed wymianą T będziesz musiał wymienić ECU bądź zmienić program na serię.
chciałbym zobaczyć jeszcze jeden log grupy 008 z tym, że tylko na włączonym zapłonie przy wciśniętym w 100% pedale gazu.

a zatem:
1. przekręć statyjkę tak by włączyć zapłon [nie uruchamiaj silnika - tylko ma być włączony zapłon];
2. włącz logowanie grup 008;
3. wciśnij pedał gazu w 100% i tak loguj przez 10 sekund.



kto modyfikował [tuningował] Ci sterownik silnika?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: